Pyytäisit anteeksi, jos sinusta on. Suomenruotsalainen on suomalainen kuin suomea puhuva kansalainen myös! Olet ajamassa kielivaatimuksellasi Suomen kansalaisia kahteen eri leiriin. Onko se tavoitteesi!!
Ps Olen suomenkielinen kansalainen.
Heikki Tala
44
166
Vastaukset
- tiedoajanoava
Olisi mielenkiintoista tietää, että mistä ihmeestä Heikki Tala on tuon hirveän vihansa, maamme ruotsinkielisiin, Ruotsiin ja kaikkeen mikä liittyy Ruotsiin, saanut.
Tietääkö joku, vai kertoisiko hän aivan itse syyn?- Tietoa.
Talan suurin "synti" on puolustaa pääväestön kieli- ja muitakin oikeuksia.
Svekojen mielestä pakkoruotsituksen vastustus on hurrivihaa!? - Svekot kuppaajina
Käsittääkseni Heikki Tala ei vihaa ruotsinkielisiä. Hän vain oikeudentuntoisena ja sivistyneenä ihmisenä yrittää saada jotain rotia Suomen tilanteeseen, kun svekot kaiken maailman erioikeuksiensa turvin hyppivät jatkuvasti suuren kielienemmistön eli suomenkielisten silmille vähän joka asiassa.
Heikki on todella oikealla asialla. Itselläkin on ns. silmät auenneet Heikin mainioita kirjoituksia lukiessa.
Ei suomenkieliset ole tässä mitään kahtiajakamista tekemässä, vaan svekot etuilevat lähes siellä ja täällä.
Svekot ovat myös saastuttaneet lähes koko valtionhallinnon kielikysymyksillään ja ovat myös halukkaasti aina ns kasan päältä ensimmäisinä ottamassa kaikkea hyvää itselleen, lainkaan muistamatta, että sen "hyvän" ovat yleensä maksaneet suomenkieliset veronmaksajat.
Hyvänä esimerkkinä tästä on YLE, sillä sen budjetista menee noin 20 % ruotsinnkieliseen tuotantoon, vaikka Suomessa on ruotsinkielisä noin 5 %kansasta. Suurimman osan siitä budjetista,joka on 100 miljoonaa euroa vuodessa, maksavat suomenkieliset ihmiset. - omat aivot
Tietoa. kirjoitti:
Svekojen mielestä pakkoruotsituksen vastustus on hurrivihaa!?Kuulehan "Tietoa", älä sekoita meitä pääväestöä tuohon "puolustukseesi". Me tiedämme itse omat tarpeemme, joita sinä yrität kaikin tavoin hankaloittaa ja huonontaa. Siispä puhele vain omasta puolestasi.
- ollaan ihmisiksi
Tietoa. kirjoitti:
Svekojen mielestä pakkoruotsituksen vastustus on hurrivihaa!?"Talan suurin "synti" on puolustaa pääväestön kieli- ja muitakin oikeuksia."
En muista hänen koskaan tehneen mitään suomekielisten etujen puolesta. Sen sijaan hän on aika ahkerasti panetellut kielivähemmistöä. Miten se voisi olla kielienemmistön etujen ajamista?
Sehän on kuin väittäisai että hommalaisten mahanmuuttajapanettelu ajaisi kantasuomlaisten asiaa tai vahvistaisi kantaväestön asemaa maahnmuuttajiin nähden. Typerää jo ajatuksenakin. - ollaan ihmisiksi
Svekot kuppaajina kirjoitti:
Käsittääkseni Heikki Tala ei vihaa ruotsinkielisiä. Hän vain oikeudentuntoisena ja sivistyneenä ihmisenä yrittää saada jotain rotia Suomen tilanteeseen, kun svekot kaiken maailman erioikeuksiensa turvin hyppivät jatkuvasti suuren kielienemmistön eli suomenkielisten silmille vähän joka asiassa.
Heikki on todella oikealla asialla. Itselläkin on ns. silmät auenneet Heikin mainioita kirjoituksia lukiessa.
Ei suomenkieliset ole tässä mitään kahtiajakamista tekemässä, vaan svekot etuilevat lähes siellä ja täällä.
Svekot ovat myös saastuttaneet lähes koko valtionhallinnon kielikysymyksillään ja ovat myös halukkaasti aina ns kasan päältä ensimmäisinä ottamassa kaikkea hyvää itselleen, lainkaan muistamatta, että sen "hyvän" ovat yleensä maksaneet suomenkieliset veronmaksajat.
Hyvänä esimerkkinä tästä on YLE, sillä sen budjetista menee noin 20 % ruotsinnkieliseen tuotantoon, vaikka Suomessa on ruotsinkielisä noin 5 %kansasta. Suurimman osan siitä budjetista,joka on 100 miljoonaa euroa vuodessa, maksavat suomenkieliset ihmiset."Käsittääkseni Heikki Tala ei vihaa ruotsinkielisiä."
Miksi hän sitteen käyttäytyy tavalla josta suorastaan tihkuaa vihaa? Miksi sinä edes tulet ajatelleeksi puolustaa häntä tuollaista vastaan?
"Hän vain oikeudentuntoisena ja sivistyneenä"
Kaksiksiliyyden kustannukset ovat XXX miljardia ja Sveitsi on Itämerenvaltio. Aika sivistynyttä ja oikeudentuntoista puhetta eikö vaan.
"erioikeuksiensa turvin hyppivät jatkuvasti suuren kielienemmistön"
Me mitään hypitä eikä meillä mitään erioikeuksia ole. Kunhan olkiukkoilet kuten kaikki jotka vähemmistöistä "löytää" syntupukkeja.
" Suurimman osan siitä budjetista,joka on 100 miljoonaa euroa vuodessa, maksavat suomenkieliset ihmiset. "
Sinä maksat yhtä paljon kuin minä, mutta saat noin 6-7 kertaa enmmän tuolta mainitsemaltasi VALTION yhtiöltä!
Kerroppas minulle miksi sinun pitää saada noin paljon enemmän kuin minun! Millä tavalla olet noin paljon enemmän ansainnut? Et ainkaan olemalla parempi suomalainen. Tai maksamalla enemmän veroja. - åååååååååååååååååå
Pois pakkoruotsi
- ååååååååååååååååå
omat aivot kirjoitti:
Kuulehan "Tietoa", älä sekoita meitä pääväestöä tuohon "puolustukseesi". Me tiedämme itse omat tarpeemme, joita sinä yrität kaikin tavoin hankaloittaa ja huonontaa. Siispä puhele vain omasta puolestasi.
Pois pakkoruotsi
- ååååååååååååååååå
ollaan ihmisiksi kirjoitti:
"Talan suurin "synti" on puolustaa pääväestön kieli- ja muitakin oikeuksia."
En muista hänen koskaan tehneen mitään suomekielisten etujen puolesta. Sen sijaan hän on aika ahkerasti panetellut kielivähemmistöä. Miten se voisi olla kielienemmistön etujen ajamista?
Sehän on kuin väittäisai että hommalaisten mahanmuuttajapanettelu ajaisi kantasuomlaisten asiaa tai vahvistaisi kantaväestön asemaa maahnmuuttajiin nähden. Typerää jo ajatuksenakin.Pois pakkoruotsi
- Hehheh...
"Käsittääkseni Heikki Tala ei vihaa ruotsinkielisiä."
Miksi hän sitteen käyttäytyy tavalla josta suorastaan tihkuaa vihaa? Miksi sinä edes tulet ajatelleeksi puolustaa häntä tuollaista vastaan?
"Hän vain oikeudentuntoisena ja sivistyneenä"
Kaksiksiliyyden kustannukset ovat XXX miljardia ja Sveitsi on Itämerenvaltio. Aika sivistynyttä ja oikeudentuntoista puhetta eikö vaan.
"erioikeuksiensa turvin hyppivät jatkuvasti suuren kielienemmistön"
Me mitään hypitä eikä meillä mitään erioikeuksia ole. Kunhan olkiukkoilet kuten kaikki jotka vähemmistöistä "löytää" syntupukkeja.
" Suurimman osan siitä budjetista,joka on 100 miljoonaa euroa vuodessa, maksavat suomenkieliset ihmiset. "
Sinä maksat yhtä paljon kuin minä, mutta saat noin 6-7 kertaa enmmän tuolta mainitsemaltasi VALTION yhtiöltä!
Kerroppas minulle miksi sinun pitää saada noin paljon enemmän kuin minun! Millä tavalla olet noin paljon enemmän ansainnut? Et ainkaan olemalla parempi suomalainen. Tai maksamalla enemmän veroja."Et ainkaan olemalla parempi suomalainen. Tai maksamalla enemmän veroja."
Onko tosiaan niin, että te pakkoruotsia kannattavat hörhöt kuvittelette tuollaisen argumentaation olevan pätevää sillä, että väitätte tuntemattomana hörhönä maksavanne enemmän veroja kuin toinen tuntematon kirjoittaja. Buahahahaa! Täytyy aika mielisairas olla, jos itse kuvittelee tuon olevan millään lailla argumentaatiota.
Sinuthan tunnistaa kirjoitustyylistä helposti aiemmin nimimerkkiä rautaako? käyttäneeksi henkilöksi. Olet kirjoittanut näköjään yli 6000 viestiä tänne:
http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/tid:3565 sort_name:"rautaako?"?sort=created&perpage=25&term_keywords=
Eli lähde sille, että sinä maksaisit euroakaan veroja, vai missä ammatissa muka ehtii kirjoittelemaan ruotsinmielistä roskaa noin paljon? Arvaan, että työkyvyttömyyseläkkeellä. - rautaako?
Hehheh... kirjoitti:
"Et ainkaan olemalla parempi suomalainen. Tai maksamalla enemmän veroja."
Onko tosiaan niin, että te pakkoruotsia kannattavat hörhöt kuvittelette tuollaisen argumentaation olevan pätevää sillä, että väitätte tuntemattomana hörhönä maksavanne enemmän veroja kuin toinen tuntematon kirjoittaja. Buahahahaa! Täytyy aika mielisairas olla, jos itse kuvittelee tuon olevan millään lailla argumentaatiota.
Sinuthan tunnistaa kirjoitustyylistä helposti aiemmin nimimerkkiä rautaako? käyttäneeksi henkilöksi. Olet kirjoittanut näköjään yli 6000 viestiä tänne:
http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/tid:3565 sort_name:"rautaako?"?sort=created&perpage=25&term_keywords=
Eli lähde sille, että sinä maksaisit euroakaan veroja, vai missä ammatissa muka ehtii kirjoittelemaan ruotsinmielistä roskaa noin paljon? Arvaan, että työkyvyttömyyseläkkeellä.Voi itku. Nyt paljastuin.
Olen hirmu pahoillani tuottamastani tympääntyneisyydestä, pöljyyteni masentavuudesta ja empaattisien suomalaisten varmasti takiani kokemasta myötähäpeästä.
Menenpä itseeni. - älä tosiaan sekoita.
omat aivot kirjoitti:
Kuulehan "Tietoa", älä sekoita meitä pääväestöä tuohon "puolustukseesi". Me tiedämme itse omat tarpeemme, joita sinä yrität kaikin tavoin hankaloittaa ja huonontaa. Siispä puhele vain omasta puolestasi.
Ei taida "omat aivot" olla aivan kunnossa?
Enemmistö suomalaisista on aivan samaa mieltä kuin Heikki Talakin eli vastustaa pakollista ruotsia, jonka hyöty Suomessa perustuu kielen pakkoon.
Helsingin Sanomissa olikin oiva otsikko eli "Maailmankielistä ei Suomessa murehdita". Siihen lisäksi annettiin taulukko siitä, miten Suomessa ei osata mitään muita kieliä kuin ruotsia ja englantia (kiitos pakkoruotsin!).
Matematiikka voi tunnetusti olla suruilla vähän hakusessa...
Tala on tehnyt pitkän uran kansainvälisellä tasollakin ja tietää Suomen kielihommat todella hyvin. - ei murehdita...
"Talan suurin "synti" on puolustaa pääväestön kieli- ja muitakin oikeuksia."
Sehän on kuin väittäisai että hommalaisten mahanmuuttajapanettelu ajaisi kantasuomlaisten asiaa tai vahvistaisi kantaväestön asemaa maahnmuuttajiin nähden. Typerää jo ajatuksenakin."En muista hänen koskaan tehneen mitään suomekielisten etujen puolesta. Sen sijaan hän on aika ahkerasti panetellut kielivähemmistöä. Miten se voisi olla kielienemmistön etujen ajamista?"
Heikki Talasta on kattava kirjoitus wikipediassakin. Kannattaa vaikka sieltä lukea jos ei muualta löydy?
Ei Tala ole panetellut ruotsin kielisiä. Ruotsin kieliset ovat Suomessa itse aloittaneet oman rotu- ja kielipoliitikan sekä jatkaneet niitä nykypäiviin asti. Moni näistä Talan "vihakommenteista" on poimittu tältä palstalta. Sopivasti leikkaa-liimaa tyylillä on saatu näyttämään lause siltä kuin sillä olisi tietoisesti haukuttu ruotsin kielisiä.
Heikki Tala on ollut vahva puhuja pakollisen ruotsin poistamisessa. Sen poistaminen on koko Suomen etu! Maailman kielistä kun ei Suomessa tunnetusti murehdita...
- Valetta!
Svekot itse ovat kielikiistaan syyllisiä, kun vastoin kansalaisten tahtoa pakkoruotsittavat heitä. Tala on vaan tuonut asiaa esille ja puolustanut kansan tahtoa.
Svekojen pitäisi pyytää anteeksi suomalaisilta epädemokraattista ja kohtuutonta pakkoruotsitustaan.
Netisveko taas yrittää kääntää asiat nurin niskoin:- ollaan ihmisiksi
"Svekot itse ovat kielikiistaan syyllisiä"
Olkiukko! Ensin valehdellaan ja sitten panetellaan niin maan perkeleesti. Se on vihapuheen logiikka pähkinänkuoressa.
Tässä tapauksessa valhe, eli olkiukko, oli siis julistus että svekot itse ovat syllisiä.
"Svekojen pitäisi pyytää anteeksi"
Siitäkö että teikäläiset olkiukkoilevat? Älä ole naurettava!
"Netisveko taas yrittää kääntää asiat nurin niskoin: "
Taas oliukko, mutta vihapuhepajatsosi oli kai tyhjä kun tuon jälkeen ei seurannutkaan sitä tavaomaista älyvapaata änkyröintiä. - Lachdubb-Panu
Olkiukko! Ensin valehdellaan ja sitten panetellaan niin maan perkeleesti. Se on vihapuheen logiikka pähkinänkuoressa.
Tässä tapauksessa valhe, eli olkiukko, oli siis julistus että svekot itse ovat syllisiä.
Taas oliukko, mutta vihapuhepajatsosi oli kai tyhjä kun tuon jälkeen ei seurannutkaan sitä tavaomaista älyvapaata änkyröintiä.Oletko rautaako? Panu. Jos olet, niin oletko vieläkin sitä mieltä, että raiskaajan siitin on oikeuden miekka?
- ollaan ihmisiksi
Lachdubb-Panu kirjoitti:
Oletko rautaako? Panu. Jos olet, niin oletko vieläkin sitä mieltä, että raiskaajan siitin on oikeuden miekka?
"Oletko rautaako? Panu. Jos olet, niin oletko vieläkin sitä mieltä, että raiskaajan siitin on oikeuden miekka? "
Tä? En tiedä panuista tai rautamiekoista, mutta sinulla on kummalliset aatokset. Eikö tuollaista pidä kysyä hommalaisilta. Ne ovat perehtyneet pedofiliaan ja raiskauksiin oikein urakalla.
Onko se kaikkien ksenofoobikkojen yhteinen piirre? - Lochdubb-Panu
"Oletko rautaako? Panu. Jos olet, niin oletko vieläkin sitä mieltä, että raiskaajan siitin on oikeuden miekka? "
Tä? En tiedä panuista tai rautamiekoista, mutta sinulla on kummalliset aatokset. Eikö tuollaista pidä kysyä hommalaisilta. Ne ovat perehtyneet pedofiliaan ja raiskauksiin oikein urakalla.
Onko se kaikkien ksenofoobikkojen yhteinen piirre?Kuten todettua, sinut tunnistaa tyylistä helposti rautaako?-nimimerkkiä aiemmin käyttäneeksi henkilöksi. Kerro nyt missä ammatissa ehtii suoltaa yli 6000 viestiä ruotsinmielistä roskaa tälle palstalle:
Tuo hommafoorumilasten sotkeminen tänne osoittaa, että sinulla on muitakin yhteisiä pakkomielteitä Panun kanssa kuin kielipoliittinen keskustelu. - olki tuleen!
Taas oliukko, mutta vihapuhepajatsosi oli kai tyhjä kun tuon jälkeen ei seurannutkaan sitä tavaomaista älyvapaata änkyröintiä.Voisiko joku valistaa minua, koska en itse muista, kuka oli se henkilö joka keksi tämän "olkiukko" käsitteen?
Tiedän että hän on Dan Koivusaaren, tämän kommarin, kaveri. Mainitaan Koivusaaren natsikirjassa.
"Olkiukko" on kätevä käsite heittää mukaan keskusteluun kun halutaan vetäytyä vastuusta. - sama ongelma jatkuu
"Svekot itse ovat kielikiistaan syyllisiä, kun vastoin kansalaisten tahtoa pakkoruotsittavat heitä. Tala on vaan tuonut asiaa esille ja puolustanut kansan tahtoa."
On totta, että svekot ovat itse olleet alunperin pystyttämässä nykyistä sairasta kielipolitiikkaa, vastoin asiantuntijoiden lausuntoja.
Sama juttu jatkui kun tehtiin koulu-uudistus. Ongelma on tosin siinä että työryhmiin on varta vasten kasattu kovia pakkoruotsin puolustajia ja vaikka kaikki asiantuntijat sanovat että ei ollut mitään järkeä muuttaa ruotsin kieltä ala-asteelle niin Suomessa opetusministeriön alaiset työryhmät toimivat toisin. Juuri mainittujen RKP-poliitikkojen takia.
- jep jep
Me puhutaankin pakkoruotsittajista ja sellainen ei oikeasti ole suomalainen, koska ajaa Suur-Ruotsi hanketta että Suomi olisi Itä-Ruotsi.
Pakkoruotsin poistuessa myös pakkoruotsittajatkin lakkaavat olemasta. Ei me mitään kaunaa todellakaan kanneta.
http://hikipedia.info/wiki/Suur-Ruotsi- arvasin
Mutta missä on suora vastaus kysymykseen? Taas tuli vaan hurrittelua ja muuta viha-solvausta.
- Talabanifennot valehtele
arvasin kirjoitti:
Mutta missä on suora vastaus kysymykseen? Taas tuli vaan hurrittelua ja muuta viha-solvausta.
Kuten oppi-isänsä, talabanifennot eivät ole suomalaisia, koska he valehtelevat ja juonivat valheilla toisia suomalaisia vastaan. Suomalaiset kieleen katsomatta ovat rehellistä kansaa eikä he valehtele ja juoni maanmiehiään vastaan.
- Rauha muistolle
Talabanifennot valehtele kirjoitti:
Kuten oppi-isänsä, talabanifennot eivät ole suomalaisia, koska he valehtelevat ja juonivat valheilla toisia suomalaisia vastaan. Suomalaiset kieleen katsomatta ovat rehellistä kansaa eikä he valehtele ja juoni maanmiehiään vastaan.
Tala on jo kauan sitten ajanut itsensä pussiin ja kaikki edes aavistuksen verran älynlahjoja omaavat ovat ymmärtäneet Talan hulluuden.
- Haloo!
arvasin kirjoitti:
Kukaan ei ole hurritellut tai solvannut tässäkään viestiketjussa. Ainoastaan avaaja solvasi henkilöä nimellä.
Nettisveko taas näkee harhoja tai valehtelee työkseen. Säälittävää. - Saamenjouni
Haloo! kirjoitti:
Kukaan ei ole hurritellut tai solvannut tässäkään viestiketjussa. Ainoastaan avaaja solvasi henkilöä nimellä.
Nettisveko taas näkee harhoja tai valehtelee työkseen. Säälittävää.Jos maatamme ei heti muuteta kolmikieliseksi, inarinsaame, ruotsi ja suomi kaikkine siihen kuuluvine oikeuksineen (pakollinen saamen opetus kaikilla koulutusasteilla, oikeus omankielisiin palveluihin tv-kanaviin ym.) on tehtävä johtopäätös että vastustajat vainoavat ja vihaavat saamelaisia!
- Tallelokeros
Rauha muistolle kirjoitti:
Tala on jo kauan sitten ajanut itsensä pussiin ja kaikki edes aavistuksen verran älynlahjoja omaavat ovat ymmärtäneet Talan hulluuden.
Vetoatko siihen, että hullu hullun tuntee sinä työkyvyttömyyseläkkeellä (mielenterveysongelmien vuoksi?) oleva? Sepä hieno argumentti sinulta! Joten "kaikki edes aavistuksen verran älynlahjoja omaavat" tajuavat, ettei sinua kannata ottaa tosissan.
- Hörhö se on
Haloo! kirjoitti:
Nettisveko taas näkee harhoja tai valehtelee työkseen. Säälittävää."Kukaan ei ole hurritellut tai solvannut tässäkään viestiketjussa. Ainoastaan avaaja solvasi henkilöä nimellä."
Niinpä. Aloittaja muuten taitaa olla muuan sekopää, jonka toimista on sellaistakin viranomaisdokumentaatiota, että kirjoittelee roskaa kielivapauden kannattajien nimissä.
Kerrotaanpa hieman kyseisen henkilön kirjoitteluaktiivisuudesta vuodelta 2006. Jippii.fi:ssä toteuttiin portaaliuudistus, jonka jälkeen täytyi rekisteröidä nimimerkki kyetäkseen kirjoittamaan foorumille. Parissa kuukaudessa Tala oli kirjoittanut noin 100 viestiä, kun svekomaanihörhö oli kirjoittanut päänimimerkillään samassa ajassa pitkälti reilut 2000 viestiä. Samalla paljastui, että svekomaanihörhö kirjoitti noin 90 prosenttia kaikista kielipolitiikkafoorumin viesteistä.
Täällä tuo notkuu raivotautisesti melkein ympäri vuorokauden:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12132765#comment-66834345
Hörhö on helppo tunnistaa, vaikka multinikkaa: Erityisesti ylimielisyys, narsistisuus, kritiikitön ja sokea usko freudenthalismiin sekä eri mieltä olevien älykkyyden reipas aliarvointi esiintyvät lähes jokaisessa viestissään. Sekä tietysti pakkomielle Talaan henkilönä. Tähän päivään mennessä ei ole löytynyt mitään näyttöä, että kenelläkän muulla kuin työkyvyttömyyseläkeläisellä olisi pakkomielle Talaan hänen kielipolitiikkaan suhtautuvan kritiikkinsä vuoksi. - Voihan vitsi
Tallelokeros kirjoitti:
Vetoatko siihen, että hullu hullun tuntee sinä työkyvyttömyyseläkkeellä (mielenterveysongelmien vuoksi?) oleva? Sepä hieno argumentti sinulta! Joten "kaikki edes aavistuksen verran älynlahjoja omaavat" tajuavat, ettei sinua kannata ottaa tosissan.
"Tallelokeros" onkin mielestään fiksu-fenno, kun ei asiaansa pysty perustelemaan, menee henkilökohtaisen solvauksen puolelle. Sehän se onkin varsinaista kielikeskustelua.
- Miten on Luotsi
Hörhö se on kirjoitti:
"Kukaan ei ole hurritellut tai solvannut tässäkään viestiketjussa. Ainoastaan avaaja solvasi henkilöä nimellä."
Niinpä. Aloittaja muuten taitaa olla muuan sekopää, jonka toimista on sellaistakin viranomaisdokumentaatiota, että kirjoittelee roskaa kielivapauden kannattajien nimissä.
Kerrotaanpa hieman kyseisen henkilön kirjoitteluaktiivisuudesta vuodelta 2006. Jippii.fi:ssä toteuttiin portaaliuudistus, jonka jälkeen täytyi rekisteröidä nimimerkki kyetäkseen kirjoittamaan foorumille. Parissa kuukaudessa Tala oli kirjoittanut noin 100 viestiä, kun svekomaanihörhö oli kirjoittanut päänimimerkillään samassa ajassa pitkälti reilut 2000 viestiä. Samalla paljastui, että svekomaanihörhö kirjoitti noin 90 prosenttia kaikista kielipolitiikkafoorumin viesteistä.
Hörhö on helppo tunnistaa, vaikka multinikkaa: Erityisesti ylimielisyys, narsistisuus, kritiikitön ja sokea usko freudenthalismiin sekä eri mieltä olevien älykkyyden reipas aliarvointi esiintyvät lähes jokaisessa viestissään. Sekä tietysti pakkomielle Talaan henkilönä. Tähän päivään mennessä ei ole löytynyt mitään näyttöä, että kenelläkän muulla kuin työkyvyttömyyseläkeläisellä olisi pakkomielle Talaan hänen kielipolitiikkaan suhtautuvan kritiikkinsä vuoksi.Siinähän sitä taas tulikin oikein "fiksua" kieliasiaa. Minusta tuo "Hörhö se on":n viesti menee jo henkilökohtaisen herjauksen puolelle. Onko sallittua julkisella palstalla?
- Fenno on sairas
Miten on Luotsi kirjoitti:
Siinähän sitä taas tulikin oikein "fiksua" kieliasiaa. Minusta tuo "Hörhö se on":n viesti menee jo henkilökohtaisen herjauksen puolelle. Onko sallittua julkisella palstalla?
Fennot ovat sairaita
- äitis
Hörhö se on kirjoitti:
"Kukaan ei ole hurritellut tai solvannut tässäkään viestiketjussa. Ainoastaan avaaja solvasi henkilöä nimellä."
Hörhö on helppo tunnistaa, vaikka multinikkaa: Erityisesti ylimielisyys, narsistisuus, kritiikitön ja sokea usko freudenthalismiin sekä eri mieltä olevien älykkyyden reipas aliarvointi esiintyvät lähes jokaisessa viestissään. Sekä tietysti pakkomielle Talaan henkilönä. Tähän päivään mennessä ei ole löytynyt mitään näyttöä, että kenelläkän muulla kuin työkyvyttömyyseläkeläisellä olisi pakkomielle Talaan hänen kielipolitiikkaan suhtautuvan kritiikkinsä vuoksi.Hörhö se hörhön tunnistaa.
- ååååååååååååååååå
arvasin kirjoitti:
Pois pakkoruotsi
- Mene hörhö hoitoon!
äitis kirjoitti:
Hörhö se hörhön tunnistaa.
Onkohan noin? Tarvittaisiin siis aina hörhö, jotta voitaisiin tunnistaa toinen hörhö? Painuhan työkyvyttömyyseläkeläinen hoitoon niin kuin olisit jo.
- ååååååååååååååååå
Pois pakkoruotsi
- ååååååååååååååååå
Fenno on sairas kirjoitti:
Fennot ovat sairaita
Pois pakkoruotsi
- Ehdotus -
Voihan vitsi kirjoitti:
"Tallelokeros" onkin mielestään fiksu-fenno, kun ei asiaansa pysty perustelemaan, menee henkilökohtaisen solvauksen puolelle. Sehän se onkin varsinaista kielikeskustelua.
Mitäs jos itse lopettaisit oikein nimeltä mainiten Talan solvaamisen.
- ollaan ihmisiksi
"Me puhutaankin pakkoruotsittajista ja sellainen ei oikeasti ole suomalainen, koska ajaa Suur-Ruotsi hanketta että Suomi olisi Itä-Ruotsi."
Mistä noita löytyy, vai onko tuokin vain yksi tiedän olkiukoistanne? - Lochdubb-Panu
"Me puhutaankin pakkoruotsittajista ja sellainen ei oikeasti ole suomalainen, koska ajaa Suur-Ruotsi hanketta että Suomi olisi Itä-Ruotsi."
Mistä noita löytyy, vai onko tuokin vain yksi tiedän olkiukoistanne?"Mistä noita löytyy, vai onko tuokin vain yksi tiedän olkiukoistanne?"
Se on varmastikin ihan yhtä pätevää argumentaatiota kuin se, että pakkoruotsia raivotautisesti puolustavat henkilöt jankuttavat jatkuvasti tällä palstalle, että kaikki kielivapauden kannattajat ihailevat Venäjää tai jopa haluavat Suomen liittyvän Venäjään. Esimerkki sellaisesta vainoharhasta: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12137635 - : D
Fenno on sairas kirjoitti:
Fennot ovat sairaita
sä et oo edes ihminen
- : D
: D kirjoitti:
sä et oo edes ihminen
tarkoitin siis tuota ''fenno on sairas'' äpärää, joku ruottalaine homo
- liukas luikku kuriin
Suomalaisuuden liiton puheenjohtajan Heikki Talan teesit:
"Suomenruotsalaisuus perustuu tosiasioiden kieltämiseen"
"Suomenruotsalaisuus perustuu ylimielisyyteen"
"Suomenruotsalaisuus perustuu syrjintään"
"Suomenruotsalaisuus perustuu häikäilemättömään riistoon"
"Suomenruotsalaisuus perustuu epäisänmaallisuuteen"
"Suomenruotsalaisuus perustuu etuiluun"
"Suomenruotsalaisuus perustuu äärimmäiseen röyhkeyteen"
"Suomenruotsalaisuuden historia on erittäin inhottava"
"Ruotsia ja ruotsalaisia on syytä vihata"
"Sitä voi kuvata sanalla viha. Myös inho ja kuvottavuus sopivat"
"Rasistisen ja sortavan kielipolitiikan vihaaminen on oikeutettua"
"Ruotsi on meille aina ja iankaikkisesti vain vanha vainooja, kavala kauhea ja julma hirmuinen"
"Suomenruotsalaiset pettävät aina ja iankaikkisesti"
"Edessä on suomenruotsalaisuuden mustan kirjan kirjoittaminen ja hurrien tekemisten totuuskomissiokäsittely"
"Mutta nyt pakkoruotsi pois ja suomen kieli ainoaksi valtakunnallisesti viralliseksi kieleksi!"
"On todella valitettavaa, että suomenruotsalaisen hegemonian murtaminen ei näytä onnistuvan ilman suoraa toimintaa"
"Suomalaisuutta ei tänään enää olisi ilman Suomalaisuuden liittoa, AKS:aa, IKL:ttä, suojeluskuntia ja lottia - Siperiassa olisi joitakin rippeitä"
"Suomi-poika maailman huippu, hurrinretku liukas luikku. Painuu synkkään unhon yöhön, suomalaisuus ryhtyy työhön"
"Ilmassa on jotain omituista"
Tala on 100% oikeassa! - asiallinen heppu
Tala on asiallinen heppu, mutta pari kirjoittajaa vaikuttaa väärentävän kirjoituksia miten haluaa.
- Kiitos Heikki Tala
Tahdon kiittää Heikki Talaa siitä loistavasta työstä jota hän on tehnyt suomenkielisten lasten oikeuksien puolesta.
Pakkoruotsi tulee vapaaehtoistaa ja valinnaistaa niin että jokaisella koululaisella on oikeus valita mitä vieraita kieliä hän haluaa opiskella.
Ruotsinkielen asemaa tulee päivittää sellaiseksi mitä se todellisuudessa onkin, eli samanarvoiseksi vähemmistökieleksi kuin kaikki muutkin suomessa puhuttavat vähemistökielet koska suomenruotsalaisten osuus koko kansasta on häviävän pieni ja niiden jotka eivät osaa lainkaan suomea, vieläkin pienempi.
Nyt kun rahat on loppu niin suomen olisi syytä harkita myös liittymistä yhteispohjoismaiseen kielirintamaan jossa jokaisella pohjoismaalla on yksi viralinnen kieli. Viisi prosenttinen kielivähemistö ei tee suomesta kaksikielistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273219- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281468