Harhaopeista Totuuteen

ihminen.....

-Minut kastettiin vauvana. Elin kuitenkin perkeleelle viime vuoteen saakka. Esim. seuraavaa saatetaan sanoa vauvakasteessa;

3. Johdantosanat
Pappi laatii johdantosanat itse tai käyttää seuraavia vaihtoehtoja:
P Rakkaat kristityt. Jumala on antanut teille, NN ja NN, tämän lapsen. Kristuksen käskyn mukaisesti te olette tuoneet hänet pyhälle kasteelle. Siinä Jumala kutsuu hänet nimeltä omakseen ja lahjoittaa pelastuksen.
TAI
P Kastejuhlaan kokoontunut seurakunta. Jeesus kutsui luokseen lapsia ja siunasi heitä. Vapahtajamme ottaa pyhässä kasteessa yhteyteensä tämän lapsen ja lahjoittaa hänelle iankaikkisen elämän. Jeesus on luvannut: »Sitä, joka luokseni tulee, minä en aja pois»
(Joh. 6:37).
TAI
P Rakkaat kristityt. Sen, joka tahtoo päästä sisälle taivasten valtakuntaan, tulee syntyä uudestaan vedestä ja Hengestä. Herramme Jeesus Kristus on itse asettanut meille pyhän kasteen uuden elämän merkiksi ja sinetiksi. Kasteessa meidät pestään puhtaiksi synnistä ja puetaan uuteen elämään. Jeesus sanoo: »Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän» (Joh. 10:10).

Jos lukee mitä Jumala Sanassaan sanoo, käy selväksi, että
-> Vauva ei uudestisynny kasteessa. Esim. jos itse olisin uudestisyntynyt kasteessa, en olisi elänyt perkeleelle viime vuoteen saakka.
-> Kaste on Jumalan ohje, mutta kaste ei pelasta. Jeesuksen veri on se, joka puhdistaa synnistä.
-> Kastetta edeltää Usko. Vauva ei pysty ilmaisemaan uskoaan.
-> Minulle ei vauvakasteessa lahjoitettu ikuista elämää. Jos näin olisi käynyt, en olisi elänyt perkeleelle viime vuoteen saakka.

Toisin sanoen minulle valehdeltiin vauvana, jos minulle ja heille ketkä olivat siellä paikalla annettiin ymmärtää: että kuulun nyt Jumalan perheeseen, olen uudestisyntynyt, kaste pelastaa minut, olen pelastettu jne.

Katsokaa mitä Jumala sanoo siitä ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä Perkeleen lapsia:

1. Johanneksen kirje 3:8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. 9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. 10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.

Yksinkertaisesti sanottuna olin viime vuoteen asti Perkeleen lapsi. Eli minulle on kirkko valehdellut että kuuluisin Jumalan perheeseen ja olisin Jumalan Lapsi. Samoin kirkko saattaa valehdella kun lähettää kirjeen kirkkoon liittyneille, että nyt he kuuluvat Jumalan perheeseen. Jumalan perheeseen kuuluvat Jumalan Lapset. Valitettavasti kaikki kirkon jäsenet eivät ole Jumalan Lapsia. Kirkon jäseninä on sekä Jumalan että Perkeleen Lapsia. Tätä valitettavaa tosiseikkaa ei voi kukaan kieltää.

2

80

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hellari...

Nyt hyvä että silmäsi ovat kuitenkin avautuneet.

• ihminen.....

Yllä mainitut otteet siitä mitä kasteessa saatetaan kirkossa puhua olivat otettu seur.sivun kautta:

http://www.evl.fi/kirkkokasikirja/toim/kaste.html

Myös ehtoollisesta valehdellaan. Esim. ev.lut.-kirkon sivuilla:

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/66AE67B9B0EFB2B0C225728B003F4EC2?OpenDocument&lang=FI

"Ehtoollisen vastaanottaja saa syntinsä anteeksi."

Jumala ei tällaista sanassaan sano. Ehtoollinen on Jeesuksen muistoksi. Ei Jeesuksen uhrausta voi toistaa. Jeesuksen kärsimys, kuolema ja ylösnousemus oli ainutkertainen.

Joh. 19:30 Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.

Ei Jeesuksen uhrausta voi toistaa, muuten Jeesuksen uhraus olisi ollut ensimmäinen uhraus monien joukossa. Jeesuksen uhraus oli ainutkertainen! Jeesuksen uhraus oli ensimmäinen ja viimeinen uhraus, jossa hän kärsi puolestamme, kuoli ja ylösnousi.

Eli syömällä ja juomalla ei kukaan saa syntejään anteeksi.

Vain Jumala voi antaa synnit anteeksi. Vain Jeesus Pelastaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2127
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      33
      2070
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1835
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1360
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1251
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1141
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1060
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1003
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      936
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      282
      895
    Aihe