Jos valmistaja lupaa huoltokirjassaan 180.000km ilman vuosirajaa niin eikös sen perkele pitäisi sitten kestää?
Oma napsahti eilen, 7v ja 114tkm. Olisi ollut muutama viikko enää seuraavaan huoltoon johon olisi kuulunut jakohihnan kunnon tarkastus mutta ei kerenny sinne asti.
Tosiaan, olen autoni uutena ostanut ja olen ensimmäinen omistaja ja kaikki huollot on tehty ajallaan 15tkm välein.
Yhteyttä maahantuojaan? Myyjäliike jolta autoni ostin joskus ei myy tätä merkkiä enää.
Jakohihna napsui ennen vaihtoväliä, kuka maksaa?
12
271
Vastaukset
- daslkjdlska
Myyjään vain yhteyttä. Ei se myyjän vastuu katoa, vaikka tuote olisikin poistunut valikoimista.
- kävyt himaan
näin on, myyjän vastuu kestää hautaan asti ja täysmääräisesti.
- 6+5
Pohjoisen olosuhteisiin voi olla lyhemmät vaihtovälit, kuin valmistaja huoltokirjassa mainitsee.
Täysin järjetöntähän se olisi, jos Suomen olosuhteissa ei ole kuminauhalle ikärajaa. Toisilla autoilla ajetaan 2vuodessa 180tkm täyteen, toisilla voi kestää yli kymmenen vuotta.
Mutta toivotaan, että myyjä/maahantuoja maksaa suurimman osan kuluista tässä tapauksessa.- uitot erikseen
Jos auto on ostettu uutena Suomesta ja ohjekirja on alkuperäinen suomalainen ohjekirja, niin siellä mainitaan se oikea vaihtoaika ja kilsamäärä. Ei sieltä kerrota mitään keski-euroopan vaihtoväliä.
- selkeä homma
vaihtoväli on 180tkm/6 vuotta, jos olen oikein ymmärtänyt mistä autosta puhutaan, siis omaan piikkiin paukahti.
- napsuttele vaan
Napsuminen ei haittaa. Jos häiritsee, laita radio kovemmalle. Tietysti jos napsuminen on jatkuvaa, kannatta tutkia hihna.
- Sama onkelma
Ostin juuri rengasliikkeestä uudet kumipyörät.
Ne asennettiin liikkeessä , joten ongelmia ei pitäisi olla, mutta kuitenkin parin päivän päästä vasen takarenkas puhkesi ja vaikka vauhti oli hiljainen kolhaisi auto vähän portin pylvästä vaurion seurauksena.
Nyt on syntynyt ongelma, kuka korvaa vauriot !
Tienpitäjä ei korvaansa lotkauta, vakuutusyhtiö ilmoittaa vain että liikennevakuutus ei kata , eikä heille kuulu, koska kaskoa ei ole, rengasliike ei edes suostu keskustelemaan korvauksista, naureskelevat vain.
Kenen on vastuu tai kuka on korvausvelvollinen, itse en ole syyllistynyt mihinkään varomattomuuteen tai laiminlyöntiin, niin että eikö tässä valtiossa ole ihmisellä mitään turvaa, vai onko rengasliikkeet ja tienpitäjät jotenkin lakien ulkopuolella ?- joopss
Ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan niin alkaa tapahtua !!
- uusavuttomuutta
Rengas voi puhjeta koska vain ja yleensä syynä ulkopuolinen syy ja vauhtia ei tarvita jos joku piikki tekee reiän renkaaseen. Sinun pitää pystyä todistamaan, että renkaassa on materiaali- tai valmistusvirhe ja se onkin jo melkoinen saavutus todistaa. Liikennevakuutus ei korvaa sinun omia vahinkojasi, vaan sinulla pitää olla kaskovakuutus ja se korvaa tuollaiset vahingot. Tienpitäjä korvaa vain silloin jos tiessä on sellainen reikä tai muu vika joka rikkoo renkaan ja senkin vain silloin jos asiasta ei löydy varoittavaa liikennemerkkiä.
Ihan noin se asia menee ja itse vastaat omista vahingoistasi jos omet vakuutukset eivät riitä. - elämän hallintaa
ei taida oikein omien asioiden hoito olla tästä maailmasta kun kertoilet "moottoriosiossa" korvausasioista.
- hyviä ovat
kertauksena voidaan todeta, että jos vaihtoväli mainitaan esim. 6v/180.000km, niin vaihto tehdään silloin kumpi arvo saavutetaan ensin, eikä päinvastoin, kuten aloittaja on asian mahdollisesti ymmärtänyt. Tämä kerrotaan yksiselitteisesti huoltokirjassa tai merkkihuollossa.
- jos on
Jos jos. Kyllä jos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641516Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281399Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701318Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2201189- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3211051Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että291970- 76964
- 42959