Olen velkajärjestelyssä ja hoitanut sen pilkulleen niinko on sovittu, 2/3 osaa maksettuna takana. Nyt pahempaa kremppaa päällä, en halua luovuttaa työntekoa vaan maksaa kaiken loppuun, työnantaja hengittää niskaan - vakituista paikkaa ei vissiin enää ole ns. olemassakaan - vedän kortisoniruiskeiden voimalla duunia, ei hirveitä poissaoloja vuositasolla n.2vko/v. Oliko kaikki turhaa, jos nyt menetän työpaikkani???
Vajoanko uudelleen?
9
388
Vastaukset
- What's up?
Voitko selittää vähän tarkemmin mitä tuo "pahempaa kremppaa" päällä tarkoittaa? Ei velkojen takaisin maksun yrittäminen varmaan ikinä turhaa ole. Toisaalta terveys on aina rahaa tärkeämpi.
Pidätkö kiinni työpaikastasi terveytesi kustannuksella? Onko se varmasti sen arvoista? Mitä tarkoitat 'niskaan hengittämisellä', sairastaminen lääkärintodistuksella viikon pari ei ole minkäänlainen irtisanomisperuste. Vasta pitkittynyt sairasloma työkyvyn alenemisineen voi johtaa työnkuvan järjestelyihin tai alan vaihtoon. Hätäily, huolehtiminen ja huonosti nukutut yöt vain lisäävät kipujasi.
Jos sinut irtisanotaan, tulee velkajärjestelyn osalta turvaksesi Laki yksityishenkilön velkajärjestelystä, http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19930057#L6P44
"1) velallisen maksukyky on heikentynyt niin olennaisesti, että häneltä ei voida kohtuudella edellyttää maksuohjelmassa määrätyn maksuvelvollisuuden täyttämistä"
Ota silloin yhteys velkaneuvojaasi ja laaditte yhdessä uuden, alentuneen maksukykysi mukaisen maksusuunnitelman jäljelläolevalle ajalle.- viimeisil voimil
Itku pääsi ko sai asialliset vastaukset ja kirjoitettua asian tänne. Kiitos! En uskalla kirjoittaa tänne yksityikohtaisesti, kun olen huomannut, mikä sairasta mielestäni kyllä, että ihmisillä joilla asiat ok - tulevat täältä hakemaan itsetunnon nostetta mitä sitten voi nauraa yhdessä kahvipöydässä - onneksi ei enää täällä. Kiitos vielä kerran!
- sivusta miettineenä
no on tuo 2 viikkoa vuodessa aika paljon sairauspoissaoloja keskiarvonakin.
4 vko kesälomaa, viikko talvilomaa, 10-12 pv arkipyhiä ja pari viikkoa saikua.
= yli 50 pv palkallista poissaoloaSairastamiseen kuluu keskimäärin 11 työpäivää vuodessa kaikilta työntekijöiltä, kunta-alalla vielä enemmän.
http://www.talouselama.fi/uutiset/ks tyoantajien pelkaamia lomasairauspaivia kertyy keksimaarin yksi vuodessa/a2160896- perusduunari
Palkallinen loma on vakituisilla työntekijöillä jo ansaittua palkanlisää minkä vikkaavat tekijät saavat samantien. Tämän tuntuu suurin osa yrittäjistä unohtavan, kun ne tulevat maksuun työntekijöilleen, jotka painavat vuodesta toiseen samassa paikassa.
- Veloissa ikuisesti?
perusduunari kirjoitti:
Palkallinen loma on vakituisilla työntekijöillä jo ansaittua palkanlisää minkä vikkaavat tekijät saavat samantien. Tämän tuntuu suurin osa yrittäjistä unohtavan, kun ne tulevat maksuun työntekijöilleen, jotka painavat vuodesta toiseen samassa paikassa.
Oman tilanteeni on sellainen, että ulosottoon menit n. 2 vuotta sitten heinäkuussa ensimmäiset lainat. Yhteensä velkaa kerty hieman reilu 65 000 euroa kelalla opintolainaa 11 000 euroa. Nyt olen lyhentänyt 1,5 vuotta ulosotossa olevia velkojani ja ne ovat tällä hetkellä n. 63 000 euroa. Lyhennystä kuukausittain maksan 673 €/kk. Tällä hetkellä. Saan tehdä sen itse ja olen puhelimitse saanut tämän käytännön sovittua. Lisäksi olen saanut maksulyhennyksiin muutaman kerran helpotusta esim. silloin, kun maksoin velkajärjestelyhakemukseen liittyvää oikeusapua. Nyt siis velkajärjestlyhakemus vireillä, ollut jo syyskuusta lähtien. 5 velkojaa vastustaa järjestelyä ja lausuman annoin tammikuussa. Epäilen, ettei mene läpi, koska olen pelannut rahani. Ulosotosta minulla ei ole kuin hyvää sanottavaa. Eniten ahdistaa se, että tällä lyhennyksellä maksan velkoja seuraavat 13 vuotta vielä :/ Mutta omaa tyhmyyttänipä tähän tilanteeseen olen joutunut, joten eipä ole vara valittaa. Tietääkö joku muuten tuosta käytännöstä, kun on maksanut 18 kk uo:hon maksuja. Poistuuko taulukkomaksut automaattisesti vai pitääkö tästä itse soittaa uo:hon?
- Ulosottomies
Veloissa ikuisesti? kirjoitti:
Oman tilanteeni on sellainen, että ulosottoon menit n. 2 vuotta sitten heinäkuussa ensimmäiset lainat. Yhteensä velkaa kerty hieman reilu 65 000 euroa kelalla opintolainaa 11 000 euroa. Nyt olen lyhentänyt 1,5 vuotta ulosotossa olevia velkojani ja ne ovat tällä hetkellä n. 63 000 euroa. Lyhennystä kuukausittain maksan 673 €/kk. Tällä hetkellä. Saan tehdä sen itse ja olen puhelimitse saanut tämän käytännön sovittua. Lisäksi olen saanut maksulyhennyksiin muutaman kerran helpotusta esim. silloin, kun maksoin velkajärjestelyhakemukseen liittyvää oikeusapua. Nyt siis velkajärjestlyhakemus vireillä, ollut jo syyskuusta lähtien. 5 velkojaa vastustaa järjestelyä ja lausuman annoin tammikuussa. Epäilen, ettei mene läpi, koska olen pelannut rahani. Ulosotosta minulla ei ole kuin hyvää sanottavaa. Eniten ahdistaa se, että tällä lyhennyksellä maksan velkoja seuraavat 13 vuotta vielä :/ Mutta omaa tyhmyyttänipä tähän tilanteeseen olen joutunut, joten eipä ole vara valittaa. Tietääkö joku muuten tuosta käytännöstä, kun on maksanut 18 kk uo:hon maksuja. Poistuuko taulukkomaksut automaattisesti vai pitääkö tästä itse soittaa uo:hon?
Taulukkomaksu vapautus tulee automaattisesti
- bfjfjx
Ulosottomies kirjoitti:
Taulukkomaksu vapautus tulee automaattisesti
Ja se on 24kk
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1544116Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4013164Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142088Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa131755Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51158- 741013
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar69995Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat24911- 54886
- 71869