Miten on muilla kuskeilla kun on näin kurakelit ja joutuu pesee autoa usein, niin kuuluuko pesut %-palkaan vai voisiko aina pesusta saada jonkun nimellisen korvauksen kun meneehän siihen aikaa ja tankkaus periaatteessa myös vaikka ei viekään niin kauan.
ylimääraiset työt
51
314
Vastaukset
- reng.
Ajelen sitten paskaisella autolla. Ei kukaan ILMAISEKSI tule pesemään minunkaan autoa, joten olisi aika absurdia edes kuvitella kenenkään palkatta puunaavan työkaluja.
Ai niin, taksialallahan tällainen voi olla ihan normikäytäntö, joka muualla yhteiskunnassa olisi hyvinkin poikkeavaa.- ¢
mikä estää sinua sopimasta asiasta autoilijan kanssa?
Itse sipaisen enimmät ravat pois sanko-harja yhdistelmällä ja jätän muun siivoamisen auton omistajalle. Ei ole tullut mieleenkään laskuttaa moisesta ketään. - talli renki
¢ kirjoitti:
Itse sipaisen enimmät ravat pois sanko-harja yhdistelmällä ja jätän muun siivoamisen auton omistajalle. Ei ole tullut mieleenkään laskuttaa moisesta ketään.Jos ajat prosentti paikalla saa vaan palkkaa ajetusta keikoista, jos oot sopinut jotain muuta työtä ,esim isännän imurointi, tai emännän lypsy saat tietenkin sovitun korvauksen, tai sitten etsaa , Se niinku kompen soidaan
- tallipäällikkö
talli renki kirjoitti:
Jos ajat prosentti paikalla saa vaan palkkaa ajetusta keikoista, jos oot sopinut jotain muuta työtä ,esim isännän imurointi, tai emännän lypsy saat tietenkin sovitun korvauksen, tai sitten etsaa , Se niinku kompen soidaan
ja muistattehan ajaa ne aluvanteet kanttareihin, kun auto ei ole oma niin sillähän voi ajaa kuten haluaa, eikö niin?
- omavika
tallipäällikkö kirjoitti:
ja muistattehan ajaa ne aluvanteet kanttareihin, kun auto ei ole oma niin sillähän voi ajaa kuten haluaa, eikö niin?
..miksi sinä pidät sellaisia kuljettajia?
- 16+4
¢ kirjoitti:
Itse sipaisen enimmät ravat pois sanko-harja yhdistelmällä ja jätän muun siivoamisen auton omistajalle. Ei ole tullut mieleenkään laskuttaa moisesta ketään."Itse sipaisen enimmät ravat pois sanko-harja yhdistelmällä "
noinkohan ne bussikuskitkin touhuaa ämpärin kanssa varikolla vuoron jälkeen vapaa-ajalla. - 14+5
16+4 kirjoitti:
"Itse sipaisen enimmät ravat pois sanko-harja yhdistelmällä "
noinkohan ne bussikuskitkin touhuaa ämpärin kanssa varikolla vuoron jälkeen vapaa-ajalla.Tuskin touhuaa. Tosin on heillä ihan aikuisten oikea palkkakin pyörimässä koko ajan.
- Sikäisäntä
Siinä vaiheessa kun kuljettaja rupeaa vaatimaan korvausta siitä että käy ajamassa auton pesukoneen läpi, hän saa kenkää.
- Hyvärenki
Siinä vaiheessa kun isäntä rupeaa vaatimaan ajamaan auton pesukoneen läpi ilman korvausta, vaihdan isäntää. Isäntä hakekoon vaikka joka viikko uutta maahanmuuttajaa silloin.
Minulla on katsokaas propsentti-palkka joka ei nouse vaikka ei yltäisi nykymenolla edes minimipalkkaan. Siinä sitten vielä kalustohuoltoon ajovuorolla..
Jos isäntä ei voi maksaa korvausta kuljettajalle tämän isännän töiden hoitamisesta on se melkoista ylimielisyyttä. - joonas2222
Ja sen jälkeen, kun kuljettaja on saanut kenkää, joudut maksumieheksi. Tässä maassa kun on yhteisesti sovittu työsuhteissa noudatettavista pelisäännöistä.
- Ei siitä
Erikseen makseta, auto kun pestään koneessa ja vie max vartin, hoidetaan aikana, jolloin tolpalla ylitarjontaa.
- 1nilkki
On sulla jeesus selitykset. Päivääkään en tuollaiselle urpolle ajaisi.
- Helvetin lampaat!
Sen takia palkat on täysin pielessä kun rengit eivät osaa pitää oikeuksistaan kiinni! Renki on työntekijä työsuhteessa eikä isännän pitäisi olettaa rengiltä minkään sortin talkootöitä! Se vaan kuuluu oikeaan yrittämiseen!
Eu alueella on sitä paitsi kaikilla kuljetusaloilla urakkapalkkaus kielletty paitsi täällä on korruptoitunut hyvävelikerho pystynyt vielä toistaiseksi kiertämään sen! Eipä taitaisi eu:n tuomioistuin sitä hyväksyä jos joku munaton vain tekisi asialle jotain?- Dorkia seurannut
Eihän se koske kun urpoja,joita taksirengit ovat.Tyhmempää porukkaa saa hakea.
- Sikaisäntä
Työntekijöillä on ihan liian hyvät oltavat täällä lintukodossa. Työehtoja huonommaks niin johan rupeaa maistumaan hommat......tuntuu siltä että työntekijöillä on vain ja ainoastaan etuja, työnantajalla ainoastaan velvollisuuksia. V*ttu......
- Pidetty possu
Samaa mieltä. Olen 25v ollut taksialalla, ja kyllä työvälineitten palauttaminen paikalleen sellaisina kuin ne oli , on aivan luonnollinen velvollisuus,jota tosin kukaan ei ole kyseenalaistanutkaan.
Kohta varmaan joku valopää vaatii, että isännän on ajattava se auto vuoron alussa sinne tolpalle, kun eihän se oo vielä työaikaa :) :) - 4+17
Pidetty possu kirjoitti:
Samaa mieltä. Olen 25v ollut taksialalla, ja kyllä työvälineitten palauttaminen paikalleen sellaisina kuin ne oli , on aivan luonnollinen velvollisuus,jota tosin kukaan ei ole kyseenalaistanutkaan.
Kohta varmaan joku valopää vaatii, että isännän on ajattava se auto vuoron alussa sinne tolpalle, kun eihän se oo vielä työaikaa :) :)Kannattaa ottaa sekin vaihtoehto huomioon, että olet aina oikeutettu palauttamaan liikennelupasi ELY:yn, jos ei isäntänä oleminen maistu. Ei se lupa oikeuta orjia pitämään. Et ole työnantajana mitenkään korvaamaton, sinun paikallesi on tulijoita kymmenittäin.
- Sikaisäntä
4+17 kirjoitti:
Kannattaa ottaa sekin vaihtoehto huomioon, että olet aina oikeutettu palauttamaan liikennelupasi ELY:yn, jos ei isäntänä oleminen maistu. Ei se lupa oikeuta orjia pitämään. Et ole työnantajana mitenkään korvaamaton, sinun paikallesi on tulijoita kymmenittäin.
Kuten sanottua, työntekijät on totutettu liian hyvälle. On se nyt v*ttu jos kokee itsensä orjaksi jos joutuu auton vaikkapa koneen kautta pesaisemaan. Okei, jos sattuu olemaan tupakoiva kuski niin minä rupean sitten vähentelemään miellivaltaisesti tupakkataukojen takia saamatta jääneitä hankkeita pois palkasta. Ei kai minun tarvitse tyhjän tekemisestä maksaa ?
- 4+17
Sikaisäntä kirjoitti:
Kuten sanottua, työntekijät on totutettu liian hyvälle. On se nyt v*ttu jos kokee itsensä orjaksi jos joutuu auton vaikkapa koneen kautta pesaisemaan. Okei, jos sattuu olemaan tupakoiva kuski niin minä rupean sitten vähentelemään miellivaltaisesti tupakkataukojen takia saamatta jääneitä hankkeita pois palkasta. Ei kai minun tarvitse tyhjän tekemisestä maksaa ?
Se pesu on sinun vastuullasi, jos ei muuta sovita. Ylimääräisiä töitä voidaan tehdä, jos ne on huomioitu muuten palkassa. Palkasta en suosittele mitään vähentämään, minä vien kaikki sopimuksen vastaiset vähentelyt käräjille ja silloin itket ja maksat kaiken korkoineen. Saatu tuomio muuten näkyy sinulla maksuhäiriömerkintänä.
Kuten sanottu, jos ei isäntänä olo miellytä, luvat voi palauttaa ELY:yn. - Joku roti sentään
Sikaisäntä kirjoitti:
Niin, saako isäntä vaatia kuljettajalta korvauksia jos kuljettaja hommaa autolle ajovuoronsa aikana tupakoinnista tai vaatetuksestaan muutaman tunnin välityskiellon? Kuljettajahan on rikkonut sääntöjä ja aiheuttanut omalla käyttäytymisellään työnantajalleen selkeää taloudellista menetystä!
Sovitaanko sitten myös niin, että yksikään autoon tullut kolhu tai kolari eivät ole vahinkoja vaan omistajalle aiheutuneet bonusmenetykset vähennetään kuljettajan palkasta?
Minusta on järjetöntä, että työntekijät alkavat hyppiä työnantajiensa nenille ja sanelemaan ihmeellisiä ehtoja ja vaatimuksia. Kertokaapa millä muulla alalla työntekijällä on näin vapaat kädet töidensä suhteen kuin taksissa? Ei missään! - 4+17
Joku roti sentään kirjoitti:
Niin, saako isäntä vaatia kuljettajalta korvauksia jos kuljettaja hommaa autolle ajovuoronsa aikana tupakoinnista tai vaatetuksestaan muutaman tunnin välityskiellon? Kuljettajahan on rikkonut sääntöjä ja aiheuttanut omalla käyttäytymisellään työnantajalleen selkeää taloudellista menetystä!
Sovitaanko sitten myös niin, että yksikään autoon tullut kolhu tai kolari eivät ole vahinkoja vaan omistajalle aiheutuneet bonusmenetykset vähennetään kuljettajan palkasta?
Minusta on järjetöntä, että työntekijät alkavat hyppiä työnantajiensa nenille ja sanelemaan ihmeellisiä ehtoja ja vaatimuksia. Kertokaapa millä muulla alalla työntekijällä on näin vapaat kädet töidensä suhteen kuin taksissa? Ei missään!Kyllä huomaa, että se autossa vietetty elämä näkyy ajattelussa. Aivot ovat monella taksikuskilla täyttä sahanpurua...
Ei missään muullakaan alalla ole mahdollista eikä edes kehdata ehdottaa, että työtapaturmat ja työvälineiden rikkoutumiset työaikana olisivat tahallisia tekoja. Vahingot ja lievästi tuottamukselliset teot eivät pääsääntöisesti johda vahingonkorvausvelvollisuuteen vahingonkorvauslain mukaan. Näihin tarvitaan myös aina lainmukainen tuomio, palkasta tehdyt vähentelyt johtavat ainakin minun kohdallani "isännän" leivättömään pöytään. - Joku roti sentään
4+17 kirjoitti:
Kyllä huomaa, että se autossa vietetty elämä näkyy ajattelussa. Aivot ovat monella taksikuskilla täyttä sahanpurua...
Ei missään muullakaan alalla ole mahdollista eikä edes kehdata ehdottaa, että työtapaturmat ja työvälineiden rikkoutumiset työaikana olisivat tahallisia tekoja. Vahingot ja lievästi tuottamukselliset teot eivät pääsääntöisesti johda vahingonkorvausvelvollisuuteen vahingonkorvauslain mukaan. Näihin tarvitaan myös aina lainmukainen tuomio, palkasta tehdyt vähentelyt johtavat ainakin minun kohdallani "isännän" leivättömään pöytään.Esimerkki olikin karrikoitu vastaus noihin aiempiin ruikutuksiin. Tosi on kuitenkin se, että miksi taksialalla työntekijät alkavat sanella työnantajilleen sääntöjä ja vaatimuksia mm. kaluston suhteen? Uhataan vaihtaa taloa jos ei osteta sitä kalleinta mersua tai volvoa kaikilla herkulla? Jotain tässä on pielessä ja pahasti!
- Sentään Hyi
Esimerkki olikin karrikoitu vastaus noihin aiempiin ruikutuksiin. Tosi on kuitenkin se, että miksi taksialalla työntekijät alkavat sanella työnantajilleen sääntöjä ja vaatimuksia mm. kaluston suhteen? Uhataan vaihtaa taloa jos ei osteta sitä kalleinta mersua tai volvoa kaikilla herkulla? Jotain tässä on pielessä ja pahasti!
Kuka nyt haluaa vapaaehtoisesti mersun tai volvon taksiautoksi? Hyi sentään.
- htd
Pidetty possu kirjoitti:
Kohta varmaan joku valopää vaatii, että isännän on ajattava se auto vuoron alussa sinne tolpalle, kun eihän se oo vielä työaikaa :) :)Niin juuri! Pese autos isäntä tai tulee penaltii!
- kun ei osaa.
Ota orja jos et työntekijää kaipaa. Onko firma menossa nurin, kun noin pahalla päällä? Oma vika....
- älä isottele
Minusta on järjetöntä, että työntekijät alkavat hyppiä työnantajiensa nenille ja sanelemaan ihmeellisiä ehtoja ja vaatimuksia. Kertokaapa millä muulla alalla työntekijällä on näin vapaat kädet töidensä suhteen kuin taksissa? Ei missään!Aja ite urpo äläkä valita. Anna yrityksesi pyöriä!
Miten kukaan voi tuollaiselle asennevammaiselle olla työntekijänä? Ps. Tienaan kaksi kertaa enemmän kuin sinä yrittäjä ja minä olen kuljettaja, Työni teen hyvin, mutta en saa.. mielistele jonkun pissiksen edessä työehdoista. - renki4
Sikaisäntä kirjoitti:
"minä rupean sitten vähentelemään miellivaltaisesti tupakkataukojen takia saamatta jääneitä hankkeita"
no entäs sitten tunnin odotusajasta saamatta jäänyttä palkkaa? - pasi h
"työntekijöillä on vain ja ainoastaan etuja, työnantajalla ainoastaan velvollisuuksia. V*ttu......"
kerrotko vielä mitä etuja työntekijöillä on?
eihän kuskilla ole mitään oikeuksia, päinvastoin.
esim. vaikka työterveyshuolto puhumattakaan muista,
isännällä on kyllä oikeus jättää järjestämättä työterveyshuolto vaikka sekin on lakisääteinen.
- wqsdxzwqqqqqq
Pesut kuuluu työhön ja palkka tulee asiakkailta, taksissa.
Voi kai pesut joku muukin hoitaa, sun palkkaa voi sitten tiputtaa sen verran.
Mun ajoissa palkka juoksee koko ajan, tosin en taksia ajakkaan.
Palkkaa alkaa juosta kun leimaan kellokortin ja palkanjuoksu ns
loppuu kun leimaan ulos. Siinä välissä on pesty, huollettu, tankattu, syöny,
levätty jne.- Jos isäntä ei voi maksaa
Jos isäntä ei voi maksaa korvausta kuljettajalle tämän isännän töiden hoitamisesta on se melkoista ylimielisyyttä.
- 1918
Älä sitten selitä, kun et tiedä mistä puhe. Sama se mulle on miten sulla menee kuukausipalkalla ja pesetkö itsesi vai autosi palkan juostessa. Sinä et edes tiedä mistä puhutaan nyt.
- pesu ja palkka
Prossapalkalla.... Meillä on sellainen palkkaus, että ajamalla saa 35% alvittomasta. Siihen kun sisällytetään auton puhtaanapito tarvittaessa, saa 40% alvittomasta. Tallissamme on painepesuri ja hyvä pesupaikka.
Kumman palkkauksen itse valitsisit?- 111111111111111111
Tuo 40 on oikein ja reilua. Jalosta yrittäjäideasi myös näihin palstan saitureihin.
- Sikaisäntä
40 pinnaa ? Älä unta nää......eiköhän mieli muutu jos joskus (toivottavasti ei ikinä) saat omat luvat.
- Pesu ja palkka
Sikaisäntä kirjoitti:
40 pinnaa ? Älä unta nää......eiköhän mieli muutu jos joskus (toivottavasti ei ikinä) saat omat luvat.
Olen ollut yrittäjänä vuosikymmeniä, koko sen ajan olen maksanut kuskeilleni 39-40%. Koko tämän ajan olen edellyttänyt auton pesua tarvittaessa. Mikäli ei innostu auton pesusta, maksan 35%, mikä taitaa olla melko yleinen % stadissa. Yksikään kuski ei halua pienempää prosenttia, vaan jokainen pesee auton vuoronsa päättyessä, siis tarvittaessa. Hieman ihmettelen, miksi tästä pesusta joku edes viitsi vaivautua valittamaan?
Itse asiassa olen jo luopumassa näistä (toivottavasti ei ikinä) omista liikenneluvista, ikä alkaa jo painaa. Kauheasti toivoisin, ettei tällaiset (sikaisännät) romuttaisi koko taksialaa, kuten jo nyt on alkanut kai käymään. Olen koettanut kierrättää hyvää, eli koettanut olla itse työläisilleni kelpo työnantaja ja pidetty isäntä. Muistan aina aikoja, kun itse ajelin renkinä, sain hyvää palkkaa ja olimme molemmin puolin solidaarisia toisillemme, rengit isännille ja isännät rengeille. Hyvin meillä on kuskien kanssa mennyt molemmin puolin.
Jokaisen isännän pitäisi muistaa, kuskit ovat he, jotka pitävät firman pystyssä. Säästämällä kuskien palkkauksessa, ammut itseäsi jalkaan. Kirjaimellisesti. - 20+3
Tässä tapauksessa käyttäisin päivittäin 30 minuuttia auton puunaamiseen, koska se on huomioitu palkassa. Sopimusasioita kaikki tyynni.
- Renki+10 muuta työtä
Pesu ja palkka kirjoitti:
Olen ollut yrittäjänä vuosikymmeniä, koko sen ajan olen maksanut kuskeilleni 39-40%. Koko tämän ajan olen edellyttänyt auton pesua tarvittaessa. Mikäli ei innostu auton pesusta, maksan 35%, mikä taitaa olla melko yleinen % stadissa. Yksikään kuski ei halua pienempää prosenttia, vaan jokainen pesee auton vuoronsa päättyessä, siis tarvittaessa. Hieman ihmettelen, miksi tästä pesusta joku edes viitsi vaivautua valittamaan?
Itse asiassa olen jo luopumassa näistä (toivottavasti ei ikinä) omista liikenneluvista, ikä alkaa jo painaa. Kauheasti toivoisin, ettei tällaiset (sikaisännät) romuttaisi koko taksialaa, kuten jo nyt on alkanut kai käymään. Olen koettanut kierrättää hyvää, eli koettanut olla itse työläisilleni kelpo työnantaja ja pidetty isäntä. Muistan aina aikoja, kun itse ajelin renkinä, sain hyvää palkkaa ja olimme molemmin puolin solidaarisia toisillemme, rengit isännille ja isännät rengeille. Hyvin meillä on kuskien kanssa mennyt molemmin puolin.
Jokaisen isännän pitäisi muistaa, kuskit ovat he, jotka pitävät firman pystyssä. Säästämällä kuskien palkkauksessa, ammut itseäsi jalkaan. Kirjaimellisesti.Kirjoitat täyttä asiaa.
- Vantaalla 25.3.2014
Pesu ja palkka kirjoitti:
Jokaisen isännän pitäisi muistaa, kuskit ovat he, jotka pitävät firman pystyssä. Säästämällä kuskien palkkauksessa, ammut itseäsi jalkaan. Kirjaimellisesti."Hieman ihmettelen, miksi tästä pesusta joku edes viitsi vaivautua valittamaan?" Olen täysin samaa mieltä. Itse sain jo -80 luvulla 40% liksaa, auto pestiin käsin TI-hallissa ja tankattiin vuoronpäätteeksi! Ei tullut edes mieleen pyytää siitä erillistä korvausta. Omien lupien saamisen jälkeen yksikään kuljettajani ei ole joutunut ajamaan alle 40% liksalla.
Mistähän johtuu, että kuljettajat viihtyvät palveluksessani? Täällä ruikutetaan jostain pesuista. Aivan naurettavaa. Minun kuljettajilla on 40% liksa, työterveydenhoito, lomarahat, työvaatteet kuittia vastaan, saavat tehdä itse vuorolistansa, auton saa viedä kotiin, sillä voi tehdä kauppareissut, auton puhelimesta saa soittaa omia puheluita jne. Olenkohan minä ainut tyhmä isäntä tässä maassa? - pesu ja palkka
Vantaalla 25.3.2014 kirjoitti:
"Hieman ihmettelen, miksi tästä pesusta joku edes viitsi vaivautua valittamaan?" Olen täysin samaa mieltä. Itse sain jo -80 luvulla 40% liksaa, auto pestiin käsin TI-hallissa ja tankattiin vuoronpäätteeksi! Ei tullut edes mieleen pyytää siitä erillistä korvausta. Omien lupien saamisen jälkeen yksikään kuljettajani ei ole joutunut ajamaan alle 40% liksalla.
Mistähän johtuu, että kuljettajat viihtyvät palveluksessani? Täällä ruikutetaan jostain pesuista. Aivan naurettavaa. Minun kuljettajilla on 40% liksa, työterveydenhoito, lomarahat, työvaatteet kuittia vastaan, saavat tehdä itse vuorolistansa, auton saa viedä kotiin, sillä voi tehdä kauppareissut, auton puhelimesta saa soittaa omia puheluita jne. Olenkohan minä ainut tyhmä isäntä tässä maassa?No, tämähän on valittajien palsta. Eipä täällä kovin usein kuulu/näy positiivisia juttuja, enempi näitä itkuvirsiä.
Kuten tuolla ylempänä jo sanoin, annan hyvän kiertää. Maksan juuri siten, kun minulle maksettiin. Eipä meillä tarvitse koskaan kuskien kanssa kinastella. Ei mistään. - määä vaan
Vantaalla 25.3.2014 kirjoitti:
"Hieman ihmettelen, miksi tästä pesusta joku edes viitsi vaivautua valittamaan?" Olen täysin samaa mieltä. Itse sain jo -80 luvulla 40% liksaa, auto pestiin käsin TI-hallissa ja tankattiin vuoronpäätteeksi! Ei tullut edes mieleen pyytää siitä erillistä korvausta. Omien lupien saamisen jälkeen yksikään kuljettajani ei ole joutunut ajamaan alle 40% liksalla.
Mistähän johtuu, että kuljettajat viihtyvät palveluksessani? Täällä ruikutetaan jostain pesuista. Aivan naurettavaa. Minun kuljettajilla on 40% liksa, työterveydenhoito, lomarahat, työvaatteet kuittia vastaan, saavat tehdä itse vuorolistansa, auton saa viedä kotiin, sillä voi tehdä kauppareissut, auton puhelimesta saa soittaa omia puheluita jne. Olenkohan minä ainut tyhmä isäntä tässä maassa?Juu en voi käsittää että auto palautettaisiin likaisena tai tankkaamattomana. Mun mielestä se kuuluu työaikaani, että auto on puhdas ja tankattu kun palautan sen. Mites muuten? En haluias ottaa likaista tai tyhjällä tankilla olevaa autoa...kun lähden baanalle....
- Ecomies
www.ecoclean.fi
- jo riittää talkootyö
Mites teillä sit menee ton vuororaportin kanssa? Sehän työpäivä saletisti päättyy siihen kun mittari sylkee raportin. Voiko sitä enää sit omalla ajalla repästä pois siitä printteristä...se on oikeestaan isännän hommia, ja jos ei isäntää kiinnosta, niin sinne vaan ELY keskukseen se taksilupa....
- retro esa
On aika pienestä kiinni jos ei ilmaseksi viitsi koneen läpi ajaa. Ymmärrän kyllä jos se auto pitää käsin hinkata niin kyllähän siitä joku korvaus pitää saada tai sitten se paksu isäntä voi itse heilutella sitä rättiä. Voitte myös laittaa vaimon/tyttären/tyttöystävän istumaan penkeille ilman housuja niin isäntä haluaa varmasti tehdä sisäpesun.
- Työn teettäjä
" Voiko sitä enää sit omalla ajalla repästä pois siitä printteristä... "
Suosittelen lämpimästi alan vaihtoa. Sellaiselle alalle, missä leimaat kellokorttisi ja olet koko työaikasi pomojesi valvonnan alla. Katsos, taksiduuni antaa kuskille melkoisia vapauksia ja vain vähän velvotteita, kuten autonpesukin on pieni velvoite. Jokaisessa duunissa, missä yleensä työnantaja luovuttaa työkalut käyttöösi, on myös velvoite niitten puhtaudesta, järjestyksestä ja kunnossapidosta.
Meidän tallissa kuskin oma aika alkaa silloin, kun hän poistuu tallista ja sulkee tallin oven takanaan. Paitsi jos kuski haluaa työajan jälkeen putsata omaa autoaan, annan heille pesupaikan, painepesurin, pesuaineet ja säämiskät käyttöönsä, pieni etu sekin kuskille... - työn antaja
Työn teettäjä kirjoitti:
" Voiko sitä enää sit omalla ajalla repästä pois siitä printteristä... "
Suosittelen lämpimästi alan vaihtoa. Sellaiselle alalle, missä leimaat kellokorttisi ja olet koko työaikasi pomojesi valvonnan alla. Katsos, taksiduuni antaa kuskille melkoisia vapauksia ja vain vähän velvotteita, kuten autonpesukin on pieni velvoite. Jokaisessa duunissa, missä yleensä työnantaja luovuttaa työkalut käyttöösi, on myös velvoite niitten puhtaudesta, järjestyksestä ja kunnossapidosta.
Meidän tallissa kuskin oma aika alkaa silloin, kun hän poistuu tallista ja sulkee tallin oven takanaan. Paitsi jos kuski haluaa työajan jälkeen putsata omaa autoaan, annan heille pesupaikan, painepesurin, pesuaineet ja säämiskät käyttöönsä, pieni etu sekin kuskille..."taksiduuni antaa kuskille melkoisia vapauksia"
ne vapaudet ovat palkatonta vapaata,
muualla työpaikoilla ei edes haluta palkatonta vapaata vaikka tarjottaisiin. - ,,..,,..
työn antaja kirjoitti:
"taksiduuni antaa kuskille melkoisia vapauksia"
ne vapaudet ovat palkatonta vapaata,
muualla työpaikoilla ei edes haluta palkatonta vapaata vaikka tarjottaisiin.Siltikään kukaan työntekijä ei halua tuntipalkkauksen pariin. Puhun kokemuksesta. Kokemusta n. 30 vuotta kuskien palkkausta.
- Maisterismies.
Prosenttipalkan huonoja puolia on sekin, että joudut ylipäänsä miettimään tällaisia asioita. Vaikka viestissäsi toki yrität esittää asian absurdilla keinolla nolaamalla lähinnä itsesi, niin kysymyksen asettelu on silti relevantti; onko provisiopalkkaisen tehtävä mitään muuta, kuin se josta hänelle maksetaan? Esimerkiksi myyntityössä ei tulisi kuuloonkaan alkaa sihteeriksi.
- retro esa
Maisterismies. kirjoitti:
Prosenttipalkan huonoja puolia on sekin, että joudut ylipäänsä miettimään tällaisia asioita. Vaikka viestissäsi toki yrität esittää asian absurdilla keinolla nolaamalla lähinnä itsesi, niin kysymyksen asettelu on silti relevantti; onko provisiopalkkaisen tehtävä mitään muuta, kuin se josta hänelle maksetaan? Esimerkiksi myyntityössä ei tulisi kuuloonkaan alkaa sihteeriksi.
Ajakaa paskasilla autoilla jos ei kiinnosta pestä. Kyllä se poka Ajautuu oikeisiin autoihin paskaset paskasiin autoihin ja siistit siisteihin mutta eikö se ole sama kunhan pyörä pyörii vai onko?
- Myyn kyytejä
Maisterismies. kirjoitti:
Olisipa hauska nähdä, minkälainen on maisteris/myyntimiehen työpöytä? Myyntimies, esim. kiinteistöalalla on tunnetusti tulospalkkauksella palkittu ala. Entäs se myyntimiehen auto? Käykö työnantajasi siivoamassa senkin työpöytäsi lisäksi.
Tuo kirjoitelmasi tyyli oli TODELLAKIN sellainen, että nolasit itsesi täydellisesti. :D
- frewf ef w
Todellisuus on se että kuskeille maksetaan tuntipalkka
Palkka on sama siitä huolimatta mitä teki. Ajoi, odotti keikkaa, siivoaa autoa, huoltaa autoa, tai kuljettaa autoa esim. takaisin varikolle....
Ei siitä mitään "lisiä" saa jos tekee muuta kuin ajoa - zxouids
Minusta kai on mukava ajaa auto pesukoneen läpi niin saa tehdä keikkaa puhtaalla autolla. Omaa isäntää ei auton puhtaanapito kiinnosta niin oikeastaan vähän pakkokin enkä mä siitä ylimäärästä korvausta ole vailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi434036Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal513681- 703238
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak943115Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no892094- 352048
- 241909
- 351870
- 311861
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231794