Hän aloitti uskovienkin opastamisen tasa-arvoon
Hän aloitti rakkauden merkityksen korostamisen ihmissuhteissa
Valitettavasti useimmille uskoville vain myyttiset tarut ovat jääneet elämään
Jeesus - uuden käytöksen tuoja
12
<50
Vastaukset
- a-nonyymi
Kun ihminen tulee uskoon tai alkaa vakavasti miettimään uskonasioita, niin hän voisi aluksi muutamaksi vuodeksi unohtaa Raamatusta kaiken muun paitsi Jeesuksen opetukset ja toiminnan. Turha niitä Paavalin ojennus- ja nuhtelukirjeitä on lukea, eikä lopunajat ole se keskeinen asia, vaan Jeesuksen rakkauden sanoma.
Rakkaus tulee kuitenkin sisältä, eikä siihen voi oppia. Nimimerkistäsi päätellen olet kiinalainen ja ymmärrät varmaan, kun sanon, että Jeesuksen keskeisin sanoma ei ollut mikään Kungfutsen oikean ulkoisen käytöksen ohjeistus vaan Jumalan ottaminen sydämeensä.- tee hoo
No mitä tuo Jumalan ottaminen sydämeensä sitten on jos se ei näy muuta kuin sanoina?
He hei Ei Raamattua voi unohtaa lainkaa koska siinä on juuri Jeesukse mitä hän meille puhuu sanansa kautta. Mikä uskova sellaien ei mikään sanon ajatuksen suoraan,ei elä ilman sanna.Voi teitä kijroitelijoita.
- a-nonyymi
Sanat ovat sanoja tulevatpa ne sydämestä tai aivoista.
Jos mies sanoo vaimolleen joka päivä: "minä rakastan sinua", niin se on todennäköisesti ekojen kertojen jälkeen vain aivojen tuottama automaatio. Jos taas toinen mies sanoo kerran elämässään, ns. "heikkona hetkenä" nuo samat sanat vaimolleen, niin ne tulevat sydämestä.- tee hoo
Etpä yrittänytkään vastata kysymykseen. Asian vesittäminen on aina helppoa.
Sydämen kyllyydestä suu puhuu,sydämmestä lähetevät kaikki ajatuset olin mitä tahansa,myös pahta.
- a-nonyymi
Itse ajattelen, että tuo Jumalan ottaminen sydämeensä on totuuden hyväksymistä. Jumala näkee ja kuulee kaiken, mitään ei voi häneltä salata eli hän on jo sydämessämme, mutta kun ymmärrämme sen, niin silloin vasta voimme sanoa, että Jumala on sydämessämme.
- tee hoo
En nyt ymmärrä logiikkaasi.Oletko sitä mieltä että Jeesus liputti myös lähimmäisten hyväksi tehtävien tekojen puolesta vai riittääkö uskovalle vain sydämen ymmärrys?
tee hoo kirjoitti:
En nyt ymmärrä logiikkaasi.Oletko sitä mieltä että Jeesus liputti myös lähimmäisten hyväksi tehtävien tekojen puolesta vai riittääkö uskovalle vain sydämen ymmärrys?
Liputtu lähimäisestä ja voimakkaasti,tulee esille ilmestyskirjassa kai mitä olette jättäneet tekemättä, näistä vähimmistä veljistäni sen te olette jättäneettekemättä minulle.
- a-nonyymi
Sydämen ymmärryksestä kumpuaa tämä rakkaus lähimmäistä kohtaan.
Joh.8
31 Niille juutalaisille, jotka nyt uskoivat häneen, Jeesus sanoi: "Jos te pysytte uskollisina minun sanalleni, te olette todella opetuslapsiani.
32 Te opitte tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita."
Jumalan sanan kautta tulee totuuden ymmärtäminen, kun ymmärtää totuuden, niin saa rakkauden sydämeensä ja kun saa rakkauden sydämeensä toimii lähimmäisiään kohtaan hyvin luonnostaan.
Evankeliumeissahan Jeesus antaa käytösohjeita ihmisille, mutta onko ne suunnattu "veljille" eli niille joilla on jo tuo rakkaus vai ovatko ne käytösohjeita koko kansalle? Jos niitä noudattaa, eikä ole rakkautta, on se kaavamaista suorittamista. Jeesus kertoi, kuinka synnitön toimii, mutta mehän olemme vajavaisia ihmisiä. Eli aina on ensin etsittävä totuutta - tämä on oma tulkintani. kellä on vain myyytit elämässä,minulla on todellista elämää hänessä.
Kaikki on hänen mitä omistan,ei sen ihmeelisempää ole.
tee hoo- tee hoo
Sitä minä en epäile.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1393850Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362974Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91882Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa61616Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23741