työpaikka vaikka työmatka olisi 3 h !!! Jos kieltäydyt tai ei ole rahaa työmatkaan saat karenssin. Muistakaahan lähtä kävelemään sitten ajoissa... kävellen on huomattavasti hitaampaa kuin autolla...
kantsii varmaan yöpyä töissä jonkun pöydän alla.. hehee... voi elämän kevät.
Halloota vaan äänestäkää edelleen kokoomusta.... kohta ne päättää että palkkaa ei tarvi maksaa ollenkaan, jos pyydät saat karenssin!
No eipä sitä nykyisinkään makseta, menet työttömyyskrovauksella töihin ja maksat itse siitä että olet siellä töissä..
JIPPPII KÖYHYYS LISÄÄNTYY JA SAIRALOMAT LISÄÄNTYY!!!
Työttömien pakko ottaa
33
287
Vastaukset
- lännen kultamaa?
Ihan tiedoksi, että Suomessa sentään on oikeus saada alennettua perustoimeentulotukea (60%), vaikka sanoisit suoraan, että et halua töitä. Ruotsissa työstä kieltäytyjälle ei tarvitse maksaa mitään sossusta.
- ---
Mää en saanut toimeentulotukea kun myönsin suoraan että en ole hakenut töitä. Että niin.
- ---
--- kirjoitti:
Mää en saanut toimeentulotukea kun myönsin suoraan että en ole hakenut töitä. Että niin.
Ihan täällä Suomessa siis.
- töissä
--- kirjoitti:
Mitäs väärää tuossa nyt on ?
- ---
töissä kirjoitti:
Mitäs väärää tuossa nyt on ?
Varmaan se ettet huomioinut kontekstia.
- Näin se vain on
--- kirjoitti:
Sinulla oli säästöjä tai omaisuutta, siksi eivät myöntäneen toimeentulotukea.
- Näin se vaan menee
RuÅtsissa kaikki on paremmin, siksihän se Nallekin sinne lähtee. Mitä isot(uloiset) edellä, sitä pienet(uloiset) perässä
- sutta ja sekundaa
Ruotissa pitää työ ottaa vastaan 280 mailin säteellä ja muuttaa sinne minne käsketään sama malli on Tanskassa.
Kuten ole nain sanonut ja sanon vieläkin! Otan mielellään ilmaistöitäkin vastaan mutta laatu on sen mukaista.- Hatusta tempaistu?
Ruotsissa on käytössä SI-järjestelmä, siellä siis ei käytetä maileja, vaan kilometrejä..... samoin Tanskassa
- Pomonne20
Laiskat työttö,ät töihin 1 e päiväpalkalla. Mitään osaamattomat kuitenkin niin sinne vaan käpymetsään keräämään.
Jokasientyttömän kerättävä 6.00- 17.00 30 säkkiä käpyjä. Hyvä tienesti 11 h ja 11 e.
Miinus verot.. joka päivä. töihin laskusiet- sossupummi
Mie en mee koskaan töihin :)
- Rautanyrkki
Pomonne20 Tullahan pieksemään kaltaisesi raatokärpäset ihan ilmatteks.
- köyhimys
Opettele kirjoittamaan, kakara.
- sldfjeifjrugrtugt
Minä en ainakaan mitään pakko-sitä ja pakko-tätä yhteiskunnan kyykytykseen suostu ikinä. Tavalliselle kansalaiselle riittää se, että noudattaa lakia, eikä sitä tartte alkaa tän korruptio-yhteiskunnan nilkkien sanelun mukaan mennä. Ei mikään laki sano, että työttömänkään pitäisi ottaa vastaan työpaikka kolmen tunnin matkan päästä. Mulla ei ole sellaisesta kyykytyksestä onneksi kokemusta ja sanon, että sitten voisin suostuakin ottamaan työpaikan vastaan kolmen tunni työmatkalla, jos kuuluisin niihin jotka saa tältä yhteiskunnalta joitakin etuuksiakin, mutta en niin kauan, kun valtio ei millään tavoin huomioi veronmaksajaperheiden kakaroita yhteiskunnan tukien muodossa, jotka ei tän maan kansantaloutta ole _mitenkään_ elämässään rasittaneet.
Ai että mutta kyllä mä vihaan köyhän elämää. Mä vihaan asua kerrostalossa, missä ei ole edes omaa parveketta ja missä jos menee pihalle tupakalle, niin ovet laulaa KIRJAIMELLISESTI kolmenkymmenen sekunnin välein ja tunnissa sata tai jopa parisataa ihmistä ramppaa ulos ja sisään taloon ja missään, missään, siis ei missään ei saa olla sekuntiakaan rauhassa! Jos kaksi minuuttia seisoo pihalla tupakalla, niin joku sönkkäri tulee joko pyytämään tulta tupakkaan tai pummaamaan röökiä tai kysymään tietä tai selittämään muuten vaan mitä tahansa. Tulee hulluksi, jos ei koskaan saa olla hiljaisuudessa. Ja yläkerrassa on joku v*tun tilaussauna, mistä puoliksi perseet paljaana laukkaa pihalle bileporukkaa se harvan vitun päivä ja jotkut määkyy vielä "yhteisöllisyyttä", että osallistukaa roskien keruu -talkoisiin ja on niin kivaa ja mukavaa. Plus että kaikki paskaperseet kuuluu johinkin s*tanan Facebookiin, eli että ei mitään , ei mitään yksityisyyttä kenelläkääään! Nyt mä ymmärrän miksi mulla melkein viiraa: kyse on siitä, että kun ei ole tottunut ympäristöön missä ei ole mitään omaa rauhaa, sellaisesta tulee hulluksi, että on meteli vielä koko ajan. Ja kun edes hissin vieressä asumisesta ei saa alennusta, vaikka muistan jo muuttaessani aikoinaan ajatelleeni, että minä en tule kestämään tätä meteliä, että hissi vinkuu ii-öö, iii-öö, ii-ööö oikeasti pari kertaa minuuutissa ympäri vuorokauden ERITTÄIN KUULUVASTI.
Kyllä se mikä ihmisen pään parantaa ja mielestä kuohunnan vie, on luonto ja hiljaisuus tai edes inhimillinen asuinympäristö. Minä tuskin kirjoittaisin näin aggressiivisesti, jos en eläisi niin vastenmielisessä ympäristössä missä elän. Enkä muuten sitten kirjoittaisi koko tänne Suomi24:n ollenkaan, koska en tänne koskaan ole siksi kirjoittanut, että muka joitakin sosiaalisia suhteita olisin edustamassa, vaan päinvastoin: koska en halua kuulua someen enkä kuulu , kirjoitan jorinani mieluummin tuntemattomien väliselle keskustelupalstalle. Ihan ilman intressejä, paitsi että umpirehellinen olen.- niinpä joo
Mitäköhän tekisi järjell vuosi maalla?
Kyllästynyt tähän helvetin pölyyn, paskaan, autoihin, alkoholisteihin ja narkomaaneihin! - sldfölgithjyoihji
niinpä joo kirjoitti:
Mitäköhän tekisi järjell vuosi maalla?
Kyllästynyt tähän helvetin pölyyn, paskaan, autoihin, alkoholisteihin ja narkomaaneihin!Itse tiedän maalla olemisesta sen, että menee alle viikko, niin alan voida hyvin. En ehkä koskaan elämässäni ole ollut niin onnellinen, kuin muistan olleeni yhtenä kauniina kesäiltana erään rakkaan läheisen mökillä rantalaiturilla istuessa kerrrankin: muistan, että vastarannasta katsoi vain pieni asumaton kukkula, missään ei ollut ihmisen riepulaakaan muuta kuin omat läheiset mökillä paistamassa makkaraaa notskilla, aurinko nousi, lokit kirkui ja oli niin täydellisen hiljaista ja harmonista. Luonnon tuoksun pystyi suorastaan aistimaan, kasteisen Suomen luonnon ja metsän havupuiden tuoksun pienen kesäsateen jälkeen. En oikeaasti koskaan ole ollut niin onnellinen, kuin silloin. Yleisesti onnellisuuteen mulla kyllä riittäisi vaan päästä melutasoltaan normaaliin asuinympäristöön: kaikki tavis-omakotiasujat on todella onnekkaita. Se oikeasti vaikuttaa hyvinvointiin ihmisellä, että miten ihmisellä on mahdollisuus olla hiljaisuudessa. Kaupungeissa on luoja kitos vielä kirjastot, mutta nythän neropatit yrittää tehdä niistäkin "elämyskeskuksia", joissa siis varmasti meteliä piisaisi - toivottavasti se ei koskaan toteudu, vaikka (mm.)vassarit lähtikin hallituksesta.
- .ihmetys
sldfölgithjyoihji kirjoitti:
Itse tiedän maalla olemisesta sen, että menee alle viikko, niin alan voida hyvin. En ehkä koskaan elämässäni ole ollut niin onnellinen, kuin muistan olleeni yhtenä kauniina kesäiltana erään rakkaan läheisen mökillä rantalaiturilla istuessa kerrrankin: muistan, että vastarannasta katsoi vain pieni asumaton kukkula, missään ei ollut ihmisen riepulaakaan muuta kuin omat läheiset mökillä paistamassa makkaraaa notskilla, aurinko nousi, lokit kirkui ja oli niin täydellisen hiljaista ja harmonista. Luonnon tuoksun pystyi suorastaan aistimaan, kasteisen Suomen luonnon ja metsän havupuiden tuoksun pienen kesäsateen jälkeen. En oikeaasti koskaan ole ollut niin onnellinen, kuin silloin. Yleisesti onnellisuuteen mulla kyllä riittäisi vaan päästä melutasoltaan normaaliin asuinympäristöön: kaikki tavis-omakotiasujat on todella onnekkaita. Se oikeasti vaikuttaa hyvinvointiin ihmisellä, että miten ihmisellä on mahdollisuus olla hiljaisuudessa. Kaupungeissa on luoja kitos vielä kirjastot, mutta nythän neropatit yrittää tehdä niistäkin "elämyskeskuksia", joissa siis varmasti meteliä piisaisi - toivottavasti se ei koskaan toteudu, vaikka (mm.)vassarit lähtikin hallituksesta.
Miksi et muuta sitten maalle? Suomessa on vapaa liikkuvuus.
Minä asun kaupungissa, mutta en tosiaankaan elättele harhaluuloja maaseudustakaan, jossa vanhempani asuvat. Maaseudulla etäisyydet voi olla pitkiä, aina pitää mennä autolla joka paikkaan, tiet huonossa kunnossa, auraus mitä sattuu, sähkökatkokset hoidetaan viiveellä (ensisijalla kaupungit), pitää olla osaamista ylläpitää kiinteistöä, pihan hoitaminen vie paljon aikaa ja vaivaa jne.
Asun kerrostalossa, koska rahani eivät riitä omakotitalon tai edes rivitalonpätkän ostamiseen. Rauhaa saan ihan sillä, että pistän korvatulpat korviini. Rauhaa saan myös sillä, että pyöräilen 2-3 km taajaman ulkopuolelle ja menen kävelemään metsään. Järven rannassakin on rauhallisia paikkoja.
- työtön.
Kuka muka tarjoaa töitä minulle jostain yli 100 kilsan päästä kun en ole koskaan hakenut edes niin kaukaa töitä. Ja työkkärit ei ole 20 vuoteen tarjonnut mitään töitä.
Ei ole pelkoa siis mistään karensseista.- koettu-on
2 kk:den karenssin kokenut. Minulle tuli aikoinaan karenssi kun itse irtisanouduin työstä jossa ei noudatettu yleissitovan työehtosopimuksen ehtoja. Työsuhteessa ei työkkärin mukaan tarvitse noudattaa työehtosopimuksia eikä työsuhdetta koskevia lakeja ja asetuksia.
- Näin se vaan menee
koettu-on kirjoitti:
2 kk:den karenssin kokenut. Minulle tuli aikoinaan karenssi kun itse irtisanouduin työstä jossa ei noudatettu yleissitovan työehtosopimuksen ehtoja. Työsuhteessa ei työkkärin mukaan tarvitse noudattaa työehtosopimuksia eikä työsuhdetta koskevia lakeja ja asetuksia.
Tai siis näiden tessejen ja lakien rikkominen ei ole irtisanoutumisen peruste, ei myöskään terveys. JOS työnantaja rikkoo lakeja, tessejä jne, tai terveys ei kestä kyseistä työtä, on siinä vaan pakko jatkaa, koska mikään ei ole riittävä peruste irtisanoutua. Jos esimerkiksi irtisanoudut vakituisesta riistopaikasta määräaikaiseen työpaikkaan vaihtaaksesi, saat karenssin siinä vaiheessa, kun se määräaikainen loppuu. Määräaikaiseen työhön vaihtaminen ei ole peruste irtisanoutua vakituisesta työpaikasta -> karenssi 3kk!
- liikaa ylitöissä jo
Näin se vaan menee kirjoitti:
Tai siis näiden tessejen ja lakien rikkominen ei ole irtisanoutumisen peruste, ei myöskään terveys. JOS työnantaja rikkoo lakeja, tessejä jne, tai terveys ei kestä kyseistä työtä, on siinä vaan pakko jatkaa, koska mikään ei ole riittävä peruste irtisanoutua. Jos esimerkiksi irtisanoudut vakituisesta riistopaikasta määräaikaiseen työpaikkaan vaihtaaksesi, saat karenssin siinä vaiheessa, kun se määräaikainen loppuu. Määräaikaiseen työhön vaihtaminen ei ole peruste irtisanoutua vakituisesta työpaikasta -> karenssi 3kk!
Jos työnantaja rikkoo lakia, silloin pitää ottaa yhteyttä omaan liittoon tai työsuojelupiiriin. Sellaisessa tilanteessa ei pidä itse luovuttaa, vaan odottaa, että asia hoidetaan kuntoon tai että saat dokumenttia sille, että irtisanoutumisesi on oikeutettu. Joskus voi myös itse ehdottaa työnantajalle, että hän irtisanoo sinut, jotta et menetä työttömyyskorvauksia. Ei siis kannata ehdoin tahdoin irtisanoutua tai jos irtisanoudut, hommaa sitä ennen uusi työpaikka.
- Taisteluun
Näin se vaan menee kirjoitti:
Työnantajien siis Kokoomuslaisten diktatuurille loppu, Kapinaan, rullaa porvari päivässä ,ja silleen.
- säädytön
Tämä on sitä suomalaista "demokratiaa" jota tuotetaan Säätytalon suljetuissa kamari-istunnoissa. Työttömänä olet pohjasakkaa tässä sääty-yhteiskunnassa. Suomi on kaikenlaisten säätyrajojen yhteiskunta. Tavallinen rahvaskin on jo jaettu kahtia: työssäkäyviin ja työttömiin.
- tälläistä...
3 tuntia -> n. 80-100km autolla nopeusrajoituksia noudattaen.
Jos olet normaalissa kunnossa, pystyt ajamaan pyörällä 50 km matkan päivässä.
Eväät ja teltta mukaan. Yövyt jossain metsässä tien varrella.
Saavut työpaikalle seuraavana päivänä mukavan hikisenä ja päivän myöhässä.
Kävelemällä voi mennä n. 3 päivää. Varaa mukaan jotain suolaista ja paljon nestettä.
Tällä tavalla myös laihdut. Viikossa voi pudota viisikin kiloa (riippuen ihmisestä) kun kuljet työmatkat. - Suosittelen
Norjassa löytyyy töitä työhaluisillle.
- Hara Holkerin neuvo
RikollisjärjestöKokoomus on Suomen Syöpä joka tulisi kriminalisoida.
- Karenssia kaikille
> Jos kieltäydyt tai ei ole rahaa työmatkaan saat karenssin.<
Sehän se tarkoitus onkin että kaikki saavat karenssia.
Eihän ne työkkärissä mitään oikeita palkkatöitä kenellekään edes yritä hommata, vaan saada kaikille karenssia, jottei valtion tarvitse tarvitse maksaa. - looiuuy
Tämähän on tarkoituskin. Maaseutu tyhjennetään kun kenelläkään ei ole varaa asua siellä. Ennen oli ilmaista asua mökissään maalla ei kiinteistöveroa ei jätehuoltomaksuja.ei liittymistä vesiosuuskuntaan. Omasta kaivosta vesi. Omaa autoa ei ole varaa pitää toimeentulo korvauksilla ja töitä ei saa vaikka haluaisi .
- 13223
maaseudulla voi viljellä maata ja ansaita toimeentulon maataloudella:)
- Tiputus todellisuute
Uskotko myös keijukaisiin? Maanviljely ei todellakaan ole kannattava elinkeino enää nykypäivän Suomessa..... suoraan sanottuna käy sääliksi niitä raukkoja, jotka joutuu "velvollisuudentunnosta" jatkamaan jotain esi-isiensä perintötiloja!
- ei-orjana-ei
Etpä taida tietää sitä, että maatalousyrittäjä on nykyään EU:n direktiivien orja. Eikä työttömillä ole useinkaan varoja maa- ja metsätilan ostoon. Monet maatalousyrittäjät ovat korviaan myöten veloissa, minä en ainakaan heitä kadehdi vaikka heidän pihalla olisi 2 mersua ja 3 traktoria leikkuupuimurin lisäksi. Ne navetat, sikalat ja kanalat on rakennettu useimmin velkarahalla.
Nykyajan maatalousyrittäjät ovat unohtaneet vanhan perinteisen käsityksen vapaasta talonpojasta. He ovat nykyään EU:ssa maaorjia mutta eivät sitä itse ymmärrä koska lukevat liikaa Maaseudun Tulevaisuus lehteä.
Kerjäläisenäkin on parempi olla kuin maaorjana.
- kamala maa
Karenssi myös tulee jos et osallistu orjatöihin joista saat 1 €/h. Sitten sen päälle vielä -20% tai -40% sossurahoihin. Eli sinun on suostuttava orjaksi tai käytännössä kuolet nälkään.
- Norjaan vaan
Norjassa on töitä, maksavat vieläpä hyvää palkkaakin ja kustantavat jopa muuttokuorman rahtaamisen sinne... suomalaisethan lähti aikoinaan sankoin joukoin Ruotsiin köyhyyttä pakoon, miksipä ei nykyään vois lähteä Norjaan hakemaan parempaa elintasoa ja elämänlaatua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3611476- 639950
- 1505629
- 1443794
- 753760
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243193- 652835
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792633