NAP- sanasta (nettiadressiporukka) on nyt johdettu uusi sana- napilainen. Napilainen tarkoittaa henkilöä, joka ei ajattele isänmaan etuja ollenkaan. Hänen toimiaan ohjaa AINA joku selittämätön viha "ruotsia" kohtaan ja se sokaisee napilaisen. Tämän vuoksi hän on hölmö foliohattu, joka haluaa heikentää suomalaisten etuja, haluaa antaa Suomesta alueita milloin Ruotsilla milloin Venjälle.
Suurin pöljyyden huippu napilaiselta on nimienkerjuulista (kerjääminen on laitonta mm Tanskassa) jossa hän kuljeksii ympäri kyliä ällyttäen humalaisia ja teinejä adressiinsa, jolla halutaan ruoskia Suomi- neitoa, riisua hänen vaatteensa ja raiskata tuo sinivalkoinen eloveenatyttö.
Napilainen-tyyppi, joka haluaa heikentää Suomea
23
102
Vastaukset
- Mies Suomesta
Olet päästäsi sekaisin pillerohörhö.
Sössötät täällä päivästä toiseen, eikä kukaan ota
sinua vakavasti.
Ininäsi likaviemäristä ei oikein kuulu.
Kielivalinta-adressi tulee eduskuntaan ensi
kuussa, sinun lapsellisilla jorinoilla ei ole mitään
merkitystä.
Olet sekä henkinen että fyysinen impotentti. - Hohoijaa
Uusia sanoja tulee ja menee.
- ååååååååååååååååå
Pois pakkoruotsi
- Nettisuom. (-fenno)
“Napilainen tarkoittaa henkilöä, joka ei ajattele isänmaan etuja ollenkaan.”
Monipuolinen kielitaitovaranto on Suomen edun mukaista. Hyvinkään mies vastustaa kansalaisaloitetta, jonka nimi on “Ruotsin kieli valinnaiseksi oppiaineeksi kaikilla kouluasteilla”. Isänmaan etu on monipuolinen kielivaranto, joka ei ole syntynyt englannin ja pakkoruotsin varassa, kuten on nähty. Se syntyy vain, jos englannin lisäksi opiskelija saa opiskella pakkoruotsin sijasta valinnaisesti joko saksaa, ranskaa, espanjaa, venäjää, ruotsia (toistan: RUOTSIA), viroa tai mitä tahansa muuta kunnan tyrkyllä pitämää kieltä. Se on isänmaan etu, jota “hyvinkään mies” ei lainkaan ajattele, joten hän on määritelmänsä mukainen napilainen. - hyvinkään mies
Anteeksi nyt vaan, minä en vastusta adressia. Olenko jossain sanonut niin? En ole.
Minä ajattelen aina isänmaan etuja ja sen etujen mukaista EI OLE opiskella laajassa mittakaavassa hindiä, esperantoa ja mandariinikiinaa kuten NAP haluaa. On turhaa yrittää pakottaa nuoret opiskelemaan venäjää, koska se ei kiinnosta heitä yhtään.- Älä perseile
"Minä ajattelen aina isänmaan etuja ja sen etujen mukaista EI OLE opiskella laajassa mittakaavassa hindiä, esperantoa ja mandariinikiinaa kuten NAP haluaa."
En tiedä, mikä ihme on NAPpisi (uusi suosikkihuumeesi vaiko lääkärin sinulle määräämää lääkettä, josta tulee erinomaisen kaikkivaltias olo?), mutta kukaan ei ole vaatinut mainitsemiesi kielien pakko-opetusta, vaan adressissa on kyse pakkoruotsin poistamisesta. Sitten kun pakkoruotsi on poistettu, voit yrittää käsitellä kielten opiskelun tilaa katsomalla vaikkapa Ahvenanmaata tai Ruotsia, joissa siis ei ole pakkosuomea. (Jos siis aivokapasiteettisi tähän riittää, mikä toisaalta on erittäin epätodennäköistä, sen verran sekaisin sinä kirjoitustesi perusteella vaikutat koko ajan olevan.)
"On turhaa yrittää pakottaa nuoret opiskelemaan venäjää, koska se ei kiinnosta heitä yhtään."
Oletetaan, että tuo pitäää yleisesti paikkansa. Sovelletaan sitten samaa logiikkaasi ruotsin kieleen, jolloin päädytäänkin siihen, että pakkoruotsi kannattaa poistaa.
Huomaatko, että olet kuin jokin hullu kiihkouskovainen, joka ei ole minkäänlaisen faktatiedon tai pätevän argumentaation tavoitettavissa. - kuka maksaa sulle?
"hyvinkään mies", kirjoitat sekavasti ja epäloogisesti. Kuten nämä kaksi esimerkkiä osoittaa:
"Anteeksi nyt vaan, minä en vastusta adressia. Olenko jossain sanonut niin? En ole."
"Suurin pöljyyden huippu napilaiselta on nimienkerjuulista (kerjääminen on laitonta mm Tanskassa) jossa hän kuljeksii ympäri kyliä ällyttäen humalaisia ja teinejä adressiinsa,"
Et siis vastusta nimienkeruuta, mutta pidät sitä pöljänä. - hyvinkään mies
Älä perseile kirjoitti:
"Minä ajattelen aina isänmaan etuja ja sen etujen mukaista EI OLE opiskella laajassa mittakaavassa hindiä, esperantoa ja mandariinikiinaa kuten NAP haluaa."
En tiedä, mikä ihme on NAPpisi (uusi suosikkihuumeesi vaiko lääkärin sinulle määräämää lääkettä, josta tulee erinomaisen kaikkivaltias olo?), mutta kukaan ei ole vaatinut mainitsemiesi kielien pakko-opetusta, vaan adressissa on kyse pakkoruotsin poistamisesta. Sitten kun pakkoruotsi on poistettu, voit yrittää käsitellä kielten opiskelun tilaa katsomalla vaikkapa Ahvenanmaata tai Ruotsia, joissa siis ei ole pakkosuomea. (Jos siis aivokapasiteettisi tähän riittää, mikä toisaalta on erittäin epätodennäköistä, sen verran sekaisin sinä kirjoitustesi perusteella vaikutat koko ajan olevan.)
"On turhaa yrittää pakottaa nuoret opiskelemaan venäjää, koska se ei kiinnosta heitä yhtään."
Oletetaan, että tuo pitäää yleisesti paikkansa. Sovelletaan sitten samaa logiikkaasi ruotsin kieleen, jolloin päädytäänkin siihen, että pakkoruotsi kannattaa poistaa.
Huomaatko, että olet kuin jokin hullu kiihkouskovainen, joka ei ole minkäänlaisen faktatiedon tai pätevän argumentaation tavoitettavissa.ÖÖ tarkoitikko, että koska Ruotsissa ei opiskella suomea niin Suomessakaan ei pitäisi opiskella ruotsia?? Olen niin monesti ihmetellyt m.i.t.ä t.e.k.e.m.i.s.t.ä Ruotsin koululaitoksella on Suomen kanssa??? Ei kerrassaan mitään ja NAP vetää tuon saman aina kehiin.
Opettele sinä argumentoimaan ja lopeta viisasta leikkiminen. Se ei sovi. En tiedä löytyykö jostain keskustelua "äitini on siskoni"- se ketju sopisi paremmin sinulle. - Mene hörhö hoitoon!
hyvinkään mies kirjoitti:
ÖÖ tarkoitikko, että koska Ruotsissa ei opiskella suomea niin Suomessakaan ei pitäisi opiskella ruotsia?? Olen niin monesti ihmetellyt m.i.t.ä t.e.k.e.m.i.s.t.ä Ruotsin koululaitoksella on Suomen kanssa??? Ei kerrassaan mitään ja NAP vetää tuon saman aina kehiin.
Opettele sinä argumentoimaan ja lopeta viisasta leikkiminen. Se ei sovi. En tiedä löytyykö jostain keskustelua "äitini on siskoni"- se ketju sopisi paremmin sinulle.Eikö muka ole mitään tekemistä Suomen kanssa? Yritäpä uudestaan. Ahvenanmaa on osa Suomea. Sieltä poistettiin pakkosuomi 2007. Järkeilysi mukaan pakkoruotsia ei voida poistaa, koska muuten Suomessa alettaisiin lukemaan hindiä, esperantoa yms. tarpeettoman paljon. Se vain ei päde, elleivät ahvenanmaalaiset ole pakkosuomen poistamisen myötä alkaneet enemmän lukemaan hourailemisiasi em. kieliä. Ahvenanmaalta poistettiin pakkosuomi sillä perusteella, että haluttiin tilaa tärkeämpien kielten opiskelulle. Saman logiikan täytyy päteä siis Manner-Suomenkin kohdalla. Ruotsin osuutta en viitsi sinulle selittää ennen kuin yo. menee jakeluun, mikä toisaalta vaikuttaa harvinaisen epätodennäköiseltä.
Tämänhän sinä pystyisit tajuamaan, ellet olisi niin parantumattomasti mielisairas yksilö. - Vesa Kaitera
Hyvinkään mies kirjoitti: "On turhaa yrittää pakottaa nuoret opiskelemaan venäjää, koska se ei kiinnosta heitä yhtään."
Emme me fennomaanit ole pakkovenäjää Suomen kouluihin ajamassa. Haluamme vain tarjota kielellisiä vaihtoehtoja niille, jotka eivät kovin kauheasti innostu ruotsin kielen opiskelusta. Osa heistä voisi kenties opiskella venäjää. Tietenkin jos vaihtoehtoina olisivat vain ruotsi tai venäjä, niin 85% tai enemmänkin koululaisista valitsisi ruotsin. Tästä ei liene epäilystä. Jos kuitenkin ruotsin ja venäjän kanssa vaihtoehtoina olisivat sellaiset kielet kuin saksa, ranska ja espanja, niin ruotsin valitsijoiden määrä laskisi ilmeisesti noin 40%:iin. Mutta kyllä tuolla 40%:llakin luulisi monipuolisten ruotsinkielisten palvelujen järjestyvän. - hyvinkään mies
Mene hörhö hoitoon! kirjoitti:
Eikö muka ole mitään tekemistä Suomen kanssa? Yritäpä uudestaan. Ahvenanmaa on osa Suomea. Sieltä poistettiin pakkosuomi 2007. Järkeilysi mukaan pakkoruotsia ei voida poistaa, koska muuten Suomessa alettaisiin lukemaan hindiä, esperantoa yms. tarpeettoman paljon. Se vain ei päde, elleivät ahvenanmaalaiset ole pakkosuomen poistamisen myötä alkaneet enemmän lukemaan hourailemisiasi em. kieliä. Ahvenanmaalta poistettiin pakkosuomi sillä perusteella, että haluttiin tilaa tärkeämpien kielten opiskelulle. Saman logiikan täytyy päteä siis Manner-Suomenkin kohdalla. Ruotsin osuutta en viitsi sinulle selittää ennen kuin yo. menee jakeluun, mikä toisaalta vaikuttaa harvinaisen epätodennäköiseltä.
Tämänhän sinä pystyisit tajuamaan, ellet olisi niin parantumattomasti mielisairas yksilö.Minusta netin suola on valopäät, jotka yrittävät leikki fiksua, mutta joista huomaa sukurutsaisten aivojen tuottamat pökäleet. Kuten sinä. Sinun ruotsi- fiksaatiosi on niin paha, että jopa horiset pöhlöjä.
Jos ruotsalaiset eivät halua lukea suomea ja jos ahvenanmaalaiset eivät halua lukea suomea niin so fuckin what??? Mitä se meille suomalaisille kuuluu? Kun taas meidän suomalaisten etu on osata ruotsia. On isänmaan etu, että moni osaa ruotsia. Mutta sinähän et ajattele isänmaan etua vaan olet itsekäs pikku talipallo, joka ajattele vain omaa etua. Tästä on kysymys. Et osaa ruotsi- fiksaatiossasi muuta kuin jurnuttaa rukurutsaisilla aivoillasi jonninjoutavia asioita- minä minä minä. Et osaa hahmottaa isompia asioita.
Sitäpaitsi olet väärä henkilö puhumaan kieliasioista. Et osaa mitään vierasta kieltä niin paljoa, että sen voisi sanoa olevan edes auttava. Siksi kieliasioista puhuminen NAPin puolelta on vähän koomista; ylivoimainen enemmistö ei osaa mitään ulkomaan kieltä. - Hörhö hoitoon
Minusta netin suola on valopäät, jotka yrittävät leikki fiksua, mutta joista huomaa sukurutsaisten aivojen tuottamat pökäleet. Kuten sinä. Sinun ruotsi- fiksaatiosi on niin paha, että jopa horiset pöhlöjä.
Jos ruotsalaiset eivät halua lukea suomea ja jos ahvenanmaalaiset eivät halua lukea suomea niin so fuckin what??? Mitä se meille suomalaisille kuuluu? Kun taas meidän suomalaisten etu on osata ruotsia. On isänmaan etu, että moni osaa ruotsia. Mutta sinähän et ajattele isänmaan etua vaan olet itsekäs pikku talipallo, joka ajattele vain omaa etua. Tästä on kysymys. Et osaa ruotsi- fiksaatiossasi muuta kuin jurnuttaa rukurutsaisilla aivoillasi jonninjoutavia asioita- minä minä minä. Et osaa hahmottaa isompia asioita.
Sitäpaitsi olet väärä henkilö puhumaan kieliasioista. Et osaa mitään vierasta kieltä niin paljoa, että sen voisi sanoa olevan edes auttava. Siksi kieliasioista puhuminen NAPin puolelta on vähän koomista; ylivoimainen enemmistö ei osaa mitään ulkomaan kieltä.Älä työkyvyttömyyseläkeläinen edes yritä uskotella muille pystyväsi olemaan pätevämpi sanomaan pakkoruotsin tarpeellisuudesta kuin Elinkeinoelämän keskusliitto:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/EK Pakkoruotsista luovuttava valintamahdollisuuksien lisäämiseksi/1135257238091
http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2010/06/01/ek-haluaa-eroon-pakkoruotsista/20107777/12
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/elinkeinoelama-ajaa-pakkoruotsin-poistoa---tulevaisuudessa-tarvitaan-portugalia-/1904284
Menehän nyt jo hörhö hoitoon. - Hörhö se on
Vesa Kaitera kirjoitti:
Hyvinkään mies kirjoitti: "On turhaa yrittää pakottaa nuoret opiskelemaan venäjää, koska se ei kiinnosta heitä yhtään."
Emme me fennomaanit ole pakkovenäjää Suomen kouluihin ajamassa. Haluamme vain tarjota kielellisiä vaihtoehtoja niille, jotka eivät kovin kauheasti innostu ruotsin kielen opiskelusta. Osa heistä voisi kenties opiskella venäjää. Tietenkin jos vaihtoehtoina olisivat vain ruotsi tai venäjä, niin 85% tai enemmänkin koululaisista valitsisi ruotsin. Tästä ei liene epäilystä. Jos kuitenkin ruotsin ja venäjän kanssa vaihtoehtoina olisivat sellaiset kielet kuin saksa, ranska ja espanja, niin ruotsin valitsijoiden määrä laskisi ilmeisesti noin 40%:iin. Mutta kyllä tuolla 40%:llakin luulisi monipuolisten ruotsinkielisten palvelujen järjestyvän.Hyvinkään mies on sairas. Lapsikin tajuaa sen argumentoinnin epäloogisuudet.
Jos sinua kiinnostaa hyvinkään miehen hörhöilyt aikaisemmilta vuosilta, niin tsekkaapa aluksi tämä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12141717 - mikä ..tunn
Nap???
- heureka2
Eipäs käytetä niitä NAPpeja vääränlaisten juomien kanssa.
- svjl
Aivan. Sitä päätyy muuten hakkaamaan ex-vaimoaan, kuten hyvinkään "mies" on myöntänyt tehneensä.
- Nettisuom. (-fenno)
Näin ”hyvinkään mies” laskettelee: ”Suurin pöljyyden huippu napilaiselta on nimienkerjuulista (kerjääminen on laitonta mm Tanskassa) jossa hän kuljeksii ympäri kyliä ällyttäen humalaisia ja teinejä adressiinsa, jolla halutaan ruoskia Suomi- neitoa, riisua hänen vaatteensa ja raiskata tuo sinivalkoinen eloveenatyttö.”
A:lla, kansalaisaloitteen tekijöillä, on mielipide ja tavoite X: ”Ruotsin kieli valinnaiseksi oppiaineeksi kaikilla kouluasteilla.” Aloitteen ”hyvinkään mies” nimeää adressiksi.
B (= ”hyvinkään mies”) esittää väitteen Y, joka on vääristelty olkinukkeversio X:n tarkoituksesta ja tavoitteesta, siis väitteen muka sellaisesta adressista, ”jolla halutaan ruoskia Suomi- neitoa, riisua hänen vaatteensa ja raiskata tuo sinivalkoinen eloveenatyttö”.
B (= ”hyvinkään mies”) hyökkää tätä itse keksimäänsä väitettä eli olkinukkea Y vastaan. Sen perusteella hän sitten virheellisesti päättelee, ettei hän voi hyväksyä tavoitetta X, koska sen tarkoituksena on muka ruoskia ja raiskata Suomi-neito.
Oletko, ”hyvinkään mies”, edelleen tuota mieltä kansalaisaloitteen tavoitteesta ja tarkoituksesta, tästä ”Ruotsin kieli valinnaiseksi oppiaineeksi kaikilla kouluasteilla”? Jos olet, aiotko edelleen hyökätä rakentamaasi olkinukkea vastaan vai kyhäätkö uuden olkinuken?- Hörhö se on
Jos hyvinkään mies on tosissaan, niin onhan se aivan selvästi vajukki. Tuossa ylempänä vinkuu, että mitä tekemistä Ruotsilla on Suomen kielten opetuksen kanssa? Hörhö kuitenkin itse sitten vetoaa hörhöilyssään taas Tanskan lakeihin.
Hyvinkään mies ei taida olla enää tässä maailmassa, ding dong. - hyvinkään mies
Täh? Millaisia vääristeltyjä väitteitä olen esittänyt?? Siis ns. olkinukkeversion. Voitko täsmentää.
Tottakai maailmaan mahtuu adresseja ja nimenkerjäämistä, ja hyvä niin. Pitäähän kaikkien saada ääni kuuluviin kun kerran "elämme demokratiassa".
Vuosikausiahan tietty piiri on mäyskyttänyt, että hurrit on ajettava takaisin Ruotsiin ja Ahvenanmaa on myytävä Ruotsille. Minä taas olen sitä mieltä, että Isänmaamme ruotsinkielisiä kansalaisia ei pidä hurritella ja pyytää painumaan vieraaseen maahan maanpakoon eikä Isänmaamme osia pidä missään nimessä myydä eikä edes ehdotella myytäväksi vieraalle valtiolle.
Ihan sama kuin riekkuisi kuinka ihanaa on kun Petsamo ja Karjala meni. Ei ollut ihanaa yhtään. Käykääpä kysymässä niiltä karjalan evakoilta oliko kivaa jättää koti ja lähteä evakkoon?? Ei tainnut olla. Ja nyt NAP ehdottelee Ahvenanmaan myymistä ja osittain jopa Pohjanmaan luovuttamista Ruotsalaisille. Mitä helvetin puhetta se tuollainen on??
NAP läyskyttää pokkana jotain ruotsin kielen opiskelusta koulussa, kun takana kuitenkin piilee suuremmat asiat. NAP on ISÄNMAAN PETTURI JOUKKO, joka haluaa luovuttaa maamme alueita ja ties mitä huuhaata. - Hörhö hoitoon!
Täh? Millaisia vääristeltyjä väitteitä olen esittänyt?? Siis ns. olkinukkeversion. Voitko täsmentää.
Tottakai maailmaan mahtuu adresseja ja nimenkerjäämistä, ja hyvä niin. Pitäähän kaikkien saada ääni kuuluviin kun kerran "elämme demokratiassa".
Vuosikausiahan tietty piiri on mäyskyttänyt, että hurrit on ajettava takaisin Ruotsiin ja Ahvenanmaa on myytävä Ruotsille. Minä taas olen sitä mieltä, että Isänmaamme ruotsinkielisiä kansalaisia ei pidä hurritella ja pyytää painumaan vieraaseen maahan maanpakoon eikä Isänmaamme osia pidä missään nimessä myydä eikä edes ehdotella myytäväksi vieraalle valtiolle.
Ihan sama kuin riekkuisi kuinka ihanaa on kun Petsamo ja Karjala meni. Ei ollut ihanaa yhtään. Käykääpä kysymässä niiltä karjalan evakoilta oliko kivaa jättää koti ja lähteä evakkoon?? Ei tainnut olla. Ja nyt NAP ehdottelee Ahvenanmaan myymistä ja osittain jopa Pohjanmaan luovuttamista Ruotsalaisille. Mitä helvetin puhetta se tuollainen on??
NAP läyskyttää pokkana jotain ruotsin kielen opiskelusta koulussa, kun takana kuitenkin piilee suuremmat asiat. NAP on ISÄNMAAN PETTURI JOUKKO, joka haluaa luovuttaa maamme alueita ja ties mitä huuhaata."NAP läyskyttää pokkana jotain ruotsin kielen opiskelusta koulussa, kun takana kuitenkin piilee suuremmat asiat. NAP on ISÄNMAAN PETTURI JOUKKO, joka haluaa luovuttaa maamme alueita ja ties mitä huuhaata."
Menenpä kertomaan tuo lääkärille, niin sinut määrätään todennäköisesti pakkohoitoon.
Kerro kuitenkin ensin meille, mitkä asiat mielestäsi ovat pakkoruotsin poiston takana? Myös näyttöä väitteillesi tietenkin tarvitaan.
Pakkoruotsi poistetaan tietenkin aivan samalla tavalla kuin pakkosuomi poistettiin Ahvenanmaalta. Ei siinä tosiasiassa tietenkään ole takana mitään muuta. Pakkoruotsi vain pois, se siitä, loppu on mielisairautesi tuotosta. - neuvon napistia
NAP läyskyttää pokkana jotain ruotsin kielen opiskelusta koulussa, kun takana kuitenkin piilee suuremmat asiat. NAP on ISÄNMAAN PETTURI JOUKKO, joka haluaa luovuttaa maamme alueita ja ties mitä huuhaata.Suotta sinä napoejasi syytätä siitä, että aivoosi sattuu. Neuvottele lääkärisi kanssa josko vähemmät kouralliset riittäisi.
- Terkkua Hyvinkäältä
Olen äärimmäisen mielisairas ja minulla on pitkä lääkelista, on päivälääkkeiden aika enkä nyt ennätä vastailemaan. Lääkkeet auttavat ymmärtämään rutsin kiliä, tuossa se vieressä mäkättää koko ajan, yritin lypsää, mutta meni runkaamiseksi, kun se onkin pukki. Muuten menee ihan hyvin - ensi viikolla jo ulkoillaan vähäsen. Lisäksi vielä haluaisin lisätä, että olen umpi-idiootti
- pikapuoliin
Sovitaanko tapaamisesta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial41644Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1161623Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2431149Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221078- 128919
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2856- 10835
Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29827Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks48823Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.163819