Miksi JO henkilöstövaihdoksia????? Yritys toiminut vasta hetken. Mukana yrittäjä ja päiväkodissa jo toinen johtaja. Kauakohan pysyy?? Muu henkilökunta?? Palveleeko tämä oikeesti perheiden tarpeita??
MIKÄ PÄIVÄKOTI NUMMENKOLOSSA MÄTTÄÄ????
7
619
Vastaukset
- Näitä riittää
Noora Elberg oli Hiiden Hoidon ja Taidon asiakkaana perustaessaan yksityistä päiväkoti Nummenkoloa Vihtiin. Haastattelimme häntä projektin lopuksi.
Haastateltavana Noora Elberg, toimitusjohtaja (Elbergin Lastenpalvelut Oy). Haastattelijana Hilkka Lydén.
Hilkka Lydén: Mitä Hiiden Hoidon ja Taidon palveluita käytit?
Noora Elberg: Omavalvontasuunnitelman laajin vaihtoehto ja päiväkotitoimintaan liittyvien ilmoitusten metsästys- ja täyttöpalvelu.
HL: Miksi päädyit käyttämään meidän palveluitamme sen sijaan, että olisit tehnyt itse?
NE: Sain alun perin tiedon palveluistanne Uusyrityskeskukselta. Kun ei ole omakohtaista kokemusta, eikä varsinkaan sellaista rutiinia tällaisten asiakirjojen valmistamiseen, olin ehdottomasti sitä mieltä että säästän omaa energiaani niihin asioihin, mitä osaan tehdä ja teetän nämä teillä. Ostin mielenrauhaa niin sanotusti, kun tietää että sieltä [dokumenteista] löytyy kaikki mitä pitääkin ja ne on tuotettu järkevässä aikataulussa.
HL: Millainen prosessi mielestäsi oli?
NE: Ensimmäinen adjektiivi, joka tulee mieleen, on ihan oikeasti ”hauska”. Jos peilaan ajatukseen siitä, millainen prosessi olisi ollut itse tehtynä, tämä oli mulle vaivaton vaihtoehto. Jos ajatellaan, että mä tekisin tämän kaiken itse, mun pitäisi osata jokainen väliotsikkokin avata että tietäisin mitä tässä nyt haetaan, mitä tähän kuuluu, mitä tällä tehdään. Siihen menisi varmaan kymmenen tuntia joka kohtaan, kun hakisin tietoa jostain netistä tai vastaavasta. Sen sijaan sain vapaasti heitellä "aivopieruja" ja joku toinen sai tehdä niistä viisasta tekstiä.
HL: Yllättikö joku asia?
NE: Yritän miettiä miten tän muotoilisi järkevästi... Oikeastaan just se, miten helppoa isojenkin asiakirjojenkin ja erittäin tärkeiden ja vaativien asioiden saaminen paperille voi olla, kun apuna on joku joka tietää miten sen saa muotoiltua ja näkyväksi. Että osaa kuvata miten joku tietty asia juuri meillä tapahtuu.
HL: Jos olisit alkutilanteessa ja saisit valita uudelleen, ottaisitko edelleen palvelun mieluummin meidän tekemänämme?
NE: Ehdottomasti! Siis ihan oikeasti aivan ehdottomasti.
HL: Millaista hyötyä sait tästä?
NE: Sain hyötyä kyllä monella tavalla. Ensimmäinen hyöty on, että meillä on ihan työyhteisöäkin varten nämä [omavalvontaan ja toiminnan järjestämiseen liittyvät] asiat selkeästi kuvattu ja avattu. Säästetään työtunteja ja saadaan ohjata resurssit ja työaika siihen meidän perustehtävään. Lisäksi hyvin tehty ja julkinen omavalvontasuunnitelma on kilpailuvaltti. Henkilöstöltä ei mene myöskään yhtä paljon aikaa viranomaiskäynteihin ja hyvin hoidettu omavalvonta vähentää viranomaisvalvonnan tarvetta, ja taas voidaan keskittyä tekemään enemmän sitä mikä on meidän pääasiallinen työ.
HL: Haluaisitko antaa jonkun vinkin sosiaalipalvelualalla aloittavalle yrittäjälle?
NE: Jos ei ole omakohtaista kokemusta omavalvontasuunnitelmien, turvallisuussuunnitelmien ja muiden siihen liittyvien asioiden suhteen, ehdottomasti käytä oma energiasi johonkin muuhun ja ulkoista tämä palvelu.
http://www.hiidenhoitojataito.fi/yritys/13-referenssit/60-referenssi-elberg
Ammattitaidon puute ja rahan ahneus. Se siinä mättää. - tyytyväinen
Asiakkaana olemme varsin tyytyväisiä. Lämminhenkinen ja ammattitaitoinen henkilökunta , kodinomaisuus , johtajan luottamusta herättävä asenne . Turhaa palstoilla kirjoittelu ja epäilyt, mielipiteemme perustuu faktoihin. Suosittelemme paikkaa lämpimästi !!!!!!!
- lh itse
Olisko uuden päiväkodin kasvukipua tuo johtajan vaihto? Aina ei löydy sitotuvaa henkilökuntaa...
- terhi5
Samaa mieltä, mutta aina henkilöstömuutokset mietityttää!! Miksi aloittaa paikassa mikä ei kuitenkaan kiinnosta? Tai kenties muut syyt...raskaus mm.??
- asiakas2
Täällä toinen tyytyväinen asiakas, joka suosittelee kyseistä päiväkotia lämpimästi. Erityisesti omistajalla, mutta myös henkilökunnalla on erinomainen asenne sekä lapsia että vanhempia kohtaan. Kodinomaisuus kuvaa päiväkotia hyvin. Henkilökuntavaihdokset ovat harmillisia, mutta uuden yrityksen alkutaival on harvoin helppo.
- asiakas1
Kovasti toivomme, että nykyinen henkilökunta säilyisi. Hyvää työtä olette tehneet ja lapsi viihtyy!!!
- Vierestäseuraava
Mättää omistajan kasvatustaito. Miten arvojen mukainen ( kodinomainen) kasvatus voi onnistua kun oma poika on jo alaikäisenä täysi varas ja ongelmanuori?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579