Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kommunismi tekee nousuaa

Se on täällä

Kokkarien juhlat ovat taas ohi.

11

423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhlat on

      Oliko niiden ensimmäinen vaatimus tälläkertaa kieltää ko. juhlista suvivirsi? Se kun kuulostaa näet niin kovin vanhalta NL:n touhulta.

      • lgkrjithjylhkjgkjuk

        No ei sitä Suvivirttä tartte kieltää, mutta siinä osa vasemmistosta - ihan maltillisista, on oikeassa, että tunnustuksellisesta uskonnon opetuksesta voisi koulussa luopua. Satun olemaan sitä ikäluokkaa itse, että minä kyllä muistan, kuinka pentuna piti joka aamu seisoen pulpetin vierellä kuunnella koulun radiosta joku uskonnollinen puhe, ja muistan mitä oli sorsinta niille, jotka ei kuuluneet kirkkoon. Hyvä kun ei kouluarvosanoihinkin vaikuttanut se, piti olla todella hyvä koulussa, että sai samat arvosanat kuin joku papin penikka tai kokoomuslaisen penikka. Enkä mä ole edes kovin vanha.


        Kommunismia en kannata, enkä sitä että jokaiselle opetettaisiin omaa uskontoaan tai että jokaiselle pitäisi olla omat eväät uskontonsa mukaan koulussa, koska ei minkään maan edes Suomen kansantalous kestäisi sellaista hörhöilyä. Mä kannattaisin sitä, että uskontojen opetus ulkoistettaisiin kirkolle, ja sitten niiden lasten vanhemmat jotka haluaisi lastensa oppivan raamattua tai mitä lie koraania tai mitä hyvänsä, niin yksityisesti laittaisivat kakaransa sitten oppimaan niitä asioita. Koulussa voisi opettaa uskontoja korkeintaan vaikka termin elämänkatsomustieto alla, että kakarat saa perusteet maailman uskonnoista.


        Kaikkien paras olisi, jos kirkko ja valtio erotettaisiin toisistaan Suomessakin, koska tää alkaa olla aika kummallinen takapajuinen muinaisjäänneyhteiskunta tää Suomi maailman mittakaavassa kohta, kun ei melkein enää missään muualla evankelisluterilaisen kirkon ja valtion suhde ole sellainen kuin Suomessa.


        Tosin taidat olla aika ennakkoluuloinen ja ilkeä, jos sä kuvittelet, että kommunisteissa ei olisi uskovaisiakin ihmisiä... En mä mitään vihaa kommunisteja vastaan kannata, vaan lähinnä mä olen loukkaantunut, että monilla näillä Suomi24-keskustelupalstoilla eduskunnassa istuvien vasemmistopuolueiden kannattajia rinnastetaan kommunisteihin, vaikka kommunistipuolueista yksikään ei istu eduskunnassa Suomessa.


        Kaikkein eniten v*tuttaa, että tässä maan tilanteessa jotkut inisee, että suomalaisten koulujen pitäisi tarjota kakaroille vaikka kasvisruokaa, jos vanhemmilla on uskonto, että vaan rehuja saa syödä tai että jokaiselle pitäisi opettaa omaa kieltään koulussa. Ei suomalainenkaan jos suomalainen muualle muuttaa, saa missään sellaista erikoiskohtelua, että muualla oltais maksamassa veronmaksajien rahoista että saa puhua omaa äidinkieltään jos muuttaa muualle maailmalle asumaan, joten miksi Suomessa niin pitäisi olla. Ja se, että tämä viestini sattuu olemaan "Kommunismi"- nimisellä keskustelupalstalla EI tarkoita, että edustaisin mitään ideologiaa kirjoituksellani.


      • juhlat on
        lgkrjithjylhkjgkjuk kirjoitti:

        No ei sitä Suvivirttä tartte kieltää, mutta siinä osa vasemmistosta - ihan maltillisista, on oikeassa, että tunnustuksellisesta uskonnon opetuksesta voisi koulussa luopua. Satun olemaan sitä ikäluokkaa itse, että minä kyllä muistan, kuinka pentuna piti joka aamu seisoen pulpetin vierellä kuunnella koulun radiosta joku uskonnollinen puhe, ja muistan mitä oli sorsinta niille, jotka ei kuuluneet kirkkoon. Hyvä kun ei kouluarvosanoihinkin vaikuttanut se, piti olla todella hyvä koulussa, että sai samat arvosanat kuin joku papin penikka tai kokoomuslaisen penikka. Enkä mä ole edes kovin vanha.


        Kommunismia en kannata, enkä sitä että jokaiselle opetettaisiin omaa uskontoaan tai että jokaiselle pitäisi olla omat eväät uskontonsa mukaan koulussa, koska ei minkään maan edes Suomen kansantalous kestäisi sellaista hörhöilyä. Mä kannattaisin sitä, että uskontojen opetus ulkoistettaisiin kirkolle, ja sitten niiden lasten vanhemmat jotka haluaisi lastensa oppivan raamattua tai mitä lie koraania tai mitä hyvänsä, niin yksityisesti laittaisivat kakaransa sitten oppimaan niitä asioita. Koulussa voisi opettaa uskontoja korkeintaan vaikka termin elämänkatsomustieto alla, että kakarat saa perusteet maailman uskonnoista.


        Kaikkien paras olisi, jos kirkko ja valtio erotettaisiin toisistaan Suomessakin, koska tää alkaa olla aika kummallinen takapajuinen muinaisjäänneyhteiskunta tää Suomi maailman mittakaavassa kohta, kun ei melkein enää missään muualla evankelisluterilaisen kirkon ja valtion suhde ole sellainen kuin Suomessa.


        Tosin taidat olla aika ennakkoluuloinen ja ilkeä, jos sä kuvittelet, että kommunisteissa ei olisi uskovaisiakin ihmisiä... En mä mitään vihaa kommunisteja vastaan kannata, vaan lähinnä mä olen loukkaantunut, että monilla näillä Suomi24-keskustelupalstoilla eduskunnassa istuvien vasemmistopuolueiden kannattajia rinnastetaan kommunisteihin, vaikka kommunistipuolueista yksikään ei istu eduskunnassa Suomessa.


        Kaikkein eniten v*tuttaa, että tässä maan tilanteessa jotkut inisee, että suomalaisten koulujen pitäisi tarjota kakaroille vaikka kasvisruokaa, jos vanhemmilla on uskonto, että vaan rehuja saa syödä tai että jokaiselle pitäisi opettaa omaa kieltään koulussa. Ei suomalainenkaan jos suomalainen muualle muuttaa, saa missään sellaista erikoiskohtelua, että muualla oltais maksamassa veronmaksajien rahoista että saa puhua omaa äidinkieltään jos muuttaa muualle maailmalle asumaan, joten miksi Suomessa niin pitäisi olla. Ja se, että tämä viestini sattuu olemaan "Kommunismi"- nimisellä keskustelupalstalla EI tarkoita, että edustaisin mitään ideologiaa kirjoituksellani.

        Kannatatko siis erilaisten uskonnollis ja aatepohjaisten koulujen invaasiota? Näinhän mm. ruotsissa kuulemma on käymässä, ja käynytkin. Koulut ovat erilaistuneet ja eriytyneet monin tavoin nopeassa tahdissa. Ja aina se heikoin aines kuitenkin kärsii eniten, jolla ei ole varaa laitttaa lapsiaan parempiin kouluihin.

        Luultavasti islaminuskoiset laittaisivat omat koulunsa hyvinkin nopeasti pystyyn jne.jne. Ja voisivathan ne kasvisruoan ystävätkin niin tehdä, eräänlainen aate sekin.


      • lkgjrgtlihjtihjiyjyu
        juhlat on kirjoitti:

        Kannatatko siis erilaisten uskonnollis ja aatepohjaisten koulujen invaasiota? Näinhän mm. ruotsissa kuulemma on käymässä, ja käynytkin. Koulut ovat erilaistuneet ja eriytyneet monin tavoin nopeassa tahdissa. Ja aina se heikoin aines kuitenkin kärsii eniten, jolla ei ole varaa laitttaa lapsiaan parempiin kouluihin.

        Luultavasti islaminuskoiset laittaisivat omat koulunsa hyvinkin nopeasti pystyyn jne.jne. Ja voisivathan ne kasvisruoan ystävätkin niin tehdä, eräänlainen aate sekin.

        En kannata yhtään mitään, enkä ole poliittinen kirjoittaja.:) Olen sen verran järkevä ja realisti, että mä ajattelen, että Suomen valtio säästäisi siinä, jos kirkko ja valtio erotettaisiin toisistaan, kuten on suurimmassa osassa muuallakin sivistyneessä maailmassa uskontohommelit hoidettu. En usko, että ääriuskonnollisten tai vaarallisten tyyppien määrä lisääntyisi siinä yhtään, jos Suomen virallisissa kouluissa ei olisi tunnustuksellista uskonnonopetusta, etenkin kun nyt tällä hetkellä se yksi ja ainoa verovaroilla koulussa tuputettu uskonto on ev.lut. Suomessa tottakai jokaisen pitää ja pitäisi jatkossakin käydä oppivelvollisuus valtion koulussa ja siitä ei hyvinvointivaltion ideologiasta ikinä pitäisi maan luopuman.


        Mitä haittaa siitä olisi, jos tunnustuksellinen uskonnon opetus siirrettäisiin kirkolle? Lestikset jne. rahtaisivat sitten vaan omilla rahoillaan lapsiaan oppimaan uskontoa kirkon järkestämille uskontotunneille koulujen ulkopuolella ja ilman, että asiaan pitäis verovaroissa osallistua valtion, enkä usko ilmeisen syvästi pelkäämilläsi islaminuskoisillakaan Suomessa olevan niin paljoa varaa tai vaikutusvaltaa, että he muka joitakin oman kirkkonsa kouluja Suomessa laittais pystyyn, ja mitä siitä jos opettaisivatkin omaa uskontoaan omilleen? Pääasia, että Suomen virallisissa kouluissa olisi ajattelun vapaus. Suurin osa ihmisistä ei ole mitään fanaattisia uskonnollisia, kannattivat mitä tahansa uskontoa tai olivat kannattamatta. Jos joku pari promillea ihmisistä on ääriajattelijoita, ei rationaalisia päätöksiä asioista niiden mukamas aiheuttamien "uhkien" mukaan voi valtio tehdä. Lisäksi kirkollisveroa varmasti maksavat muutenkin ne, jotka haluavat, oli kouluissa Jumalan sanaa tai ei opetuksessa.


        Alkaa häiritä, että tää keskustelu on kommunismi-palstalla, kun noita kommentteja tulee. Mä en halua leimautua kirjoittelullani myöskään kommunistiksi tai miksikään, kun lähinnä vastustan kaikkia ääriliikkeitä ja uteliaisuudesta olen kirjoitellut ja keskustellut tällä palstalla.


      • juhlat on
        lkgjrgtlihjtihjiyjyu kirjoitti:

        En kannata yhtään mitään, enkä ole poliittinen kirjoittaja.:) Olen sen verran järkevä ja realisti, että mä ajattelen, että Suomen valtio säästäisi siinä, jos kirkko ja valtio erotettaisiin toisistaan, kuten on suurimmassa osassa muuallakin sivistyneessä maailmassa uskontohommelit hoidettu. En usko, että ääriuskonnollisten tai vaarallisten tyyppien määrä lisääntyisi siinä yhtään, jos Suomen virallisissa kouluissa ei olisi tunnustuksellista uskonnonopetusta, etenkin kun nyt tällä hetkellä se yksi ja ainoa verovaroilla koulussa tuputettu uskonto on ev.lut. Suomessa tottakai jokaisen pitää ja pitäisi jatkossakin käydä oppivelvollisuus valtion koulussa ja siitä ei hyvinvointivaltion ideologiasta ikinä pitäisi maan luopuman.


        Mitä haittaa siitä olisi, jos tunnustuksellinen uskonnon opetus siirrettäisiin kirkolle? Lestikset jne. rahtaisivat sitten vaan omilla rahoillaan lapsiaan oppimaan uskontoa kirkon järkestämille uskontotunneille koulujen ulkopuolella ja ilman, että asiaan pitäis verovaroissa osallistua valtion, enkä usko ilmeisen syvästi pelkäämilläsi islaminuskoisillakaan Suomessa olevan niin paljoa varaa tai vaikutusvaltaa, että he muka joitakin oman kirkkonsa kouluja Suomessa laittais pystyyn, ja mitä siitä jos opettaisivatkin omaa uskontoaan omilleen? Pääasia, että Suomen virallisissa kouluissa olisi ajattelun vapaus. Suurin osa ihmisistä ei ole mitään fanaattisia uskonnollisia, kannattivat mitä tahansa uskontoa tai olivat kannattamatta. Jos joku pari promillea ihmisistä on ääriajattelijoita, ei rationaalisia päätöksiä asioista niiden mukamas aiheuttamien "uhkien" mukaan voi valtio tehdä. Lisäksi kirkollisveroa varmasti maksavat muutenkin ne, jotka haluavat, oli kouluissa Jumalan sanaa tai ei opetuksessa.


        Alkaa häiritä, että tää keskustelu on kommunismi-palstalla, kun noita kommentteja tulee. Mä en halua leimautua kirjoittelullani myöskään kommunistiksi tai miksikään, kun lähinnä vastustan kaikkia ääriliikkeitä ja uteliaisuudesta olen kirjoitellut ja keskustellut tällä palstalla.

        Ruotsissa kaikki ns.erityiskoulut saavat rahoituksensa pääasiassa samasta verokassasta kuin kunnan koulutkin, oppilasmääränsä mukaan. Tätä sanotaan valinnan vapaudeksi.

        Tämä nimenomaan mahdollistaa hyvinkin helposti erilaisten koulujen perustamisen. Miksi kukaan enää lähtisi kuljettelemaan lapsia edestakaisin,jos esim. seurakunnan kerhosta asti voitaisiin jatkaa samoissa tutuissa tiloissa, ja tuttuna ryhmänä koulua?


      • ldkfjgitjoihjyihjyi
        juhlat on kirjoitti:

        Ruotsissa kaikki ns.erityiskoulut saavat rahoituksensa pääasiassa samasta verokassasta kuin kunnan koulutkin, oppilasmääränsä mukaan. Tätä sanotaan valinnan vapaudeksi.

        Tämä nimenomaan mahdollistaa hyvinkin helposti erilaisten koulujen perustamisen. Miksi kukaan enää lähtisi kuljettelemaan lapsia edestakaisin,jos esim. seurakunnan kerhosta asti voitaisiin jatkaa samoissa tutuissa tiloissa, ja tuttuna ryhmänä koulua?

        Nimimerkki "juhlat on" on varmasti sitten ketjun aloittaja, koska minä se en ainakaan ole ja tällä palstalla ei kovin paljoa kirjoittajia näy olevan...


        Minua ei kiinnosta, miten Ruotsissa on asiat muutoin kuin siltä osin, että sillä maalla menee taloudellisesti paljon paremmin kuin Suomella nyt.


        No mitä eroa sillä on, että jos jotkut hihhulit haluaisi perustaa omia koulujaan jos valtio ja kirkko erotettaisiin Suomessakin siihen nähden, että erittäinkin monellakin alueella ihan tässä koto- Suomen maassakin on tällä hetkellä vielä ihan valtion ylläpitämiä kouluja, joissa määräävät lestikset opettajakuntana ja päättäjinä ja muuta? Se taas että jos joku sittten haluaa kasvattaa lapsestaan hörhön, joka olisi vaan samankaltaisten seurassa ja joka ei oppisi mitään yhteiskunnan yleisestä toiminnasta, se on sitten sääli sellaisten lapsille korkeintaan, mutta ihmeellistä tuo narina ja uhkakuva, että jos harvinaiset äärihörhelöt perustaisi omia koulujaan, kun saahan Suomessa tällläkin hetkelä valitettavasti ihan laillisesti opettaa lapsia kotonaan kotiopetuksessa kuka tahansa, ja maassa on vain oppivelvollisuus ( joskin onneksi suurin osa on niin täysipäisiä, että laittavat lapsensa yleiseen peruskouluun). En enää käsitä, että miten tuo muka liittyy palstan aiheeseen, kun tämän palstan aihe on keskustella kommunismista ja kun itse tulin tälle palstalle uteliaisuudesta lukemaan juttuja, enkä mistään motivista, en ainakaan poliittisesta motiivista tullut tälle palstalle.


        Suomessa sitäpaitsi, kuten varmaan Ruotsissakin, valtiolta rahoitusta saavien perusopetusta antavien koulujen henkilöstöltä vaaditaan ONNEKSI aina virallinen opetusalan koulutus, joten ei sitä kukaan voisi perustaa tosta vaan koulua Suomeen, että alanpa opettajaksi ja opetanpa nyt että Loch Nessin hirviö on suurin jumala ja koulutuksena puupääkoulun imbrobatur Kiinasta tilatuilla papereilla, vaikka kirkko ja valtio Suomessa erotettaisiinkin ( jos vitsiä, ts. sarkasmia ymmärrät)...


      • juhlat oli
        ldkfjgitjoihjyihjyi kirjoitti:

        Nimimerkki "juhlat on" on varmasti sitten ketjun aloittaja, koska minä se en ainakaan ole ja tällä palstalla ei kovin paljoa kirjoittajia näy olevan...


        Minua ei kiinnosta, miten Ruotsissa on asiat muutoin kuin siltä osin, että sillä maalla menee taloudellisesti paljon paremmin kuin Suomella nyt.


        No mitä eroa sillä on, että jos jotkut hihhulit haluaisi perustaa omia koulujaan jos valtio ja kirkko erotettaisiin Suomessakin siihen nähden, että erittäinkin monellakin alueella ihan tässä koto- Suomen maassakin on tällä hetkellä vielä ihan valtion ylläpitämiä kouluja, joissa määräävät lestikset opettajakuntana ja päättäjinä ja muuta? Se taas että jos joku sittten haluaa kasvattaa lapsestaan hörhön, joka olisi vaan samankaltaisten seurassa ja joka ei oppisi mitään yhteiskunnan yleisestä toiminnasta, se on sitten sääli sellaisten lapsille korkeintaan, mutta ihmeellistä tuo narina ja uhkakuva, että jos harvinaiset äärihörhelöt perustaisi omia koulujaan, kun saahan Suomessa tällläkin hetkelä valitettavasti ihan laillisesti opettaa lapsia kotonaan kotiopetuksessa kuka tahansa, ja maassa on vain oppivelvollisuus ( joskin onneksi suurin osa on niin täysipäisiä, että laittavat lapsensa yleiseen peruskouluun). En enää käsitä, että miten tuo muka liittyy palstan aiheeseen, kun tämän palstan aihe on keskustella kommunismista ja kun itse tulin tälle palstalle uteliaisuudesta lukemaan juttuja, enkä mistään motivista, en ainakaan poliittisesta motiivista tullut tälle palstalle.


        Suomessa sitäpaitsi, kuten varmaan Ruotsissakin, valtiolta rahoitusta saavien perusopetusta antavien koulujen henkilöstöltä vaaditaan ONNEKSI aina virallinen opetusalan koulutus, joten ei sitä kukaan voisi perustaa tosta vaan koulua Suomeen, että alanpa opettajaksi ja opetanpa nyt että Loch Nessin hirviö on suurin jumala ja koulutuksena puupääkoulun imbrobatur Kiinasta tilatuilla papereilla, vaikka kirkko ja valtio Suomessa erotettaisiinkin ( jos vitsiä, ts. sarkasmia ymmärrät)...

        Juu, en aloittanut tätä ketjua. Tämä liittyy kommunismiin sikäli että kommunismi on puhtaana aatteena materialistinen elämänkäsitys, johon jo sisäänrakennettuna kuuluu ns. hengellisen maailman ja hengellisten arvojen väheksyminen. Jos ei jo suorastaan niiden kieltämisen tarve. Suomessa on kouluissa kerran kielletty uskonnon opetus, se tapahtui kuuluisan kommunistin OW kuusisen toimesta, kun alkoi ns. punakapina eli sisällissota.

        Kyllä edelläolevista kommenteista tämä hengellisten arvojen väheksyntä paistaa läpi. Se on sikäli paradoksaalista että vain niiden kautta kommunismi voi toimia, ja toimiikin. Jokainen voi kohdallaan, ja perheessään elää elävässä kommunismissa, ja useimmat elävätkin. Ei se sen ihmeellisempää vaadi, kuin alkaa antamaan enemmän kuin ottaa. Autuaampaa on antaa kuin ottaa, vai miten se oli...


      • lsdjfrightiughtiuhjy
        juhlat oli kirjoitti:

        Juu, en aloittanut tätä ketjua. Tämä liittyy kommunismiin sikäli että kommunismi on puhtaana aatteena materialistinen elämänkäsitys, johon jo sisäänrakennettuna kuuluu ns. hengellisen maailman ja hengellisten arvojen väheksyminen. Jos ei jo suorastaan niiden kieltämisen tarve. Suomessa on kouluissa kerran kielletty uskonnon opetus, se tapahtui kuuluisan kommunistin OW kuusisen toimesta, kun alkoi ns. punakapina eli sisällissota.

        Kyllä edelläolevista kommenteista tämä hengellisten arvojen väheksyntä paistaa läpi. Se on sikäli paradoksaalista että vain niiden kautta kommunismi voi toimia, ja toimiikin. Jokainen voi kohdallaan, ja perheessään elää elävässä kommunismissa, ja useimmat elävätkin. Ei se sen ihmeellisempää vaadi, kuin alkaa antamaan enemmän kuin ottaa. Autuaampaa on antaa kuin ottaa, vai miten se oli...

        No mikäs ketjun sitten aloitti, jos et sinä, kun en se ollut minäkään? Aika ala-arvoista, että sä siis alat mollata mua sillä perusteella, että otan osaa nimettömänä tällaiseen julkiseen keskustelupalstakeskusteluun sinun -myöskin olet nimetön- nimettömän kanssa, joka itseasiassa olet todennäköisesti ainoa, jonka kanssa olen tässä keskustellut ja en tiedä kuka olet. Minua ei kiinnosta sinun käsityksesi hengellisistä arvoista. Haisee taas joku sairaiden natsihenkisten sekopäiden viattomiiin kohdistuva mustamaalaaminen, jos te vatipäät alatte taas tässä mollata perheistä. Minä ainakaan en ole sanallakaan kommunismia puolustanut, joten eikö se jo kerrro, että en ole taustasta, missä kommunismia ihailtaisiin. Ei viitsis edes kertoa, mutta kun olen näinkin paljon muutenkin mielipiteistäni kertonut, voin kertoa, että olen jossakin määrin vasemmistolaisesta taustasta, mutta en kommunisti ja mua tyrkkää, että kirjoitan täällä teille tuntemattomille mitä vaan, niin te olette vetämässä nimetöntä harmitonta keskustelupalstakeskustelua henkikökohtaiseksi. Jos sulla on kommareita vastaan jotakin, menet ja esittelet niille itsesi omalla nimelläsi netissä ja kerrot sitten rehdisti noi mielipiteesi, mutta lakkaat vianoamasta tavallista ihmistä netin keskustelupalstalla.


        Minä olen aina nauranut uskontohihhuleille. En halveksu taviskristittyjä, jotka ei kuvittele olevansa mitään maailman napoja ja usko tai älä, mutta jopa minun hyvissä ystävissäni on jopa kirkon piirissä toimivia uskovaisia, joten en ole uskovaisia vastaan. Kuten en ole vastaan kommunistejakaan, vaikka en kommunisti olekaan. Korkeintaan sitä asiaan olen vastaan jos jotakin, että jotakin s*tnan uskntohihhulismia käytetään vastaan poliittista mielipiteenvapautta. Se Jumala taivaassa kun tuskin on päättänyt ,että mikä puolue tekee oikeanlaista politiikkaa vaikka Suomen valtiossa.


        Minä en väheksy hengellisiä arvoja, mutta hengelliset arvot eivät liity keskusteluun poliittisista järjestelmistä tai politiikasta. Vaiko onko todella Jumala se, joka päättää Suomen valtion talousbudjetin, niinkö?


        Ja älä kehtaa herjata 1900-luvun alkupuolen sisällissodalla oikeammin määriteltynä kansalaissodalla, missä uskovaisiksi itseään väittäneet Suomen papisto ja porvaristo ja tilalliset valtaa pitäneet näännytti nälkään ja tappoi KESKITYSLEIREILLÄ oman maansa köyhää työläisväestöä, saatuaan Saksan natseilta tms. paskajääkäreiltä taloudellista apua duunareiden lahtaamiseen Suomen itsenäisyyden v.1917 jälkeen syttyneessä epävakaassa tilanteessa. Etenkään, kun kyseinen vitun valtaapitänyt Suomen papisto ja porvaristo ja talonpojat maatilalliset jos olisi saanut päättää, niin ei olisi KOSKAAN edes syntynyt mitään hyvinvointivaltiota Suomesta. Meillä olisi ollut monarkia ja sitä kautta olisimme joutuneet kuulumaan Venäjään ja Venäjän vallan vaihtuessa 1920-luvulla loogisesti Neuvostoliittoon, jos Suomen valtaa pitänyt porvaristo olisi saanut päättää. Eikä siksi, että muka jotkut duunarit himmas tätä maata muka salamyhkäisesti osaksi Neukkulaa, vainoharhainen hörhö. Sori, mä vähän suutuin, sori aidosti, anteeksipyyntöni.


    • ldjgrtjhlknjglknjghk

      Toivottavasti _mikään_ ääriliike ei koskaan tee nousuaan Suomessa. Minä se olen sinisilmäisesti näillä Suomi24- palstoilla puolustanut kaiken maailman "itsenäisyyspäivän kiakkoviaraat"- porukoita ja muita keskusteluissa, koska minua on viehättänyt ajatus, että jotkut aidosti nousisivat rehellisin keinoin puolustamaan köyhiin kohdistuvaa riistoa esimerkiksi mieltä osoittamalla ja julkisuudessa yhteiskunnan todellisuutta välinpitämättömille hyväosaisille esiin tuomalla, mutta kyllä mulla nyt on silmät vähän avautuneet. Kokeneet ja vanhat vasemmistolaiset eivät ikinä symppaisi sakkeja, jotka olisivat valmiita käyttämään jopa laittomia keinoja yhteiskunnassa, esimerkiksi omaisuusvahinkoja sallien ja niin edelleen, eikä sellaisia pidä lähteä tukemaan kenenkään muidenkaan. En tunne ketään vanhaa vasemmistolaista, joka olisi samaa mieltä nuorten kommunistien kanssa. Eikä se juuri eroa äärioikeiston terrorista, mitä äärivasemmistokin ympäri Eurooppaa tekee, vaikka kommunismissa ideologian perusidea onkin hyväntahtoinen, siinä missä fasismin ideologia puhtaasti paha.


      Olen viime aikoina jutellut jonkinlaisten - en kertoisi tätä ikinä nimellä missään, koska en halua vahingoittaa ketään, mitään tai kenenkään tai minkään mainetta - sanoisinko nyt kommunismia sangen syvästi ihannoivilta vaikuttavien nuorten kanssa, ja he ovat suoraansanoen pelottavia ja osa jopa täysin arjesta irtaantuneita. Kukaan sellaisista ei itse elä missään köyhyydessä, he eivät tiedä köyhien arjesta mitään, osa on sangen elitistisiä joilla on ihan samat kapitalistiset ura- ja työpaikkahaaveet kuin muillakin, eivätkä he arvosta esimerkiksi syyttään työttöminä olevia suomalaisia, mutta heidän mielestään vaikuttaisi olevan tärkempää kuin auttaa kotimaan köyhiä, syytää veronmaksajien rahaa rikollisille romanialaisjengeille ja maassa laittomasti olevien romanikerjäläisten auttamiseen, jne. Rasistia minusta ei saisi ikinä, mutta kyllä se alkaa tympäistä, kun kaiken maailman ituheinähipit haaveilee maailman parantamisesta saadakseen itselleen gloriaa päänsä päälle, vaikka todellisuudessa heitä ei kiinnosta kuin oma uransa ja sillä eteneminen, missä sopivaksi uralla etenemisen keppihevoseksi sopii profiloituminen kaikkien maailman kärsivien auttajina.


      Aito tyyppi, joka todella välittää vähäosaisten asiasta, ei tee itsestään numeroa. Eikä halveksu heinähattujunttitavisten näkemyksiä. Olen vasemmistolainen ajatusmaailmaltani, joskaan en kommunisti missään määrin, joten ei minusta perussuomalaistenkaan puolueen kannattajaa ikinä saisi, mutta oikeasti ärsyttää, että todella tässä maassa kukaan ei ole kiinnostunut kotimaan hätää kärsivien asiasta. Kenties nuorille kommareillekaan ei sitten ole riittävän "mediaseksikäs" tai "trendikäs" profiloitumisen määre esimerkiksi se, että kotimaan vanhustenhoito on huonolla tolalla, tai että vähän koulutetuille maaseutujen pojille ei enää löydy paikkaa yhteiskunnassa kun kaikki suorittava työ ulkoistetaan maasta, vaan se on jotenkin hyveellisempääkö kenties, puolustaa vaikkapa vuohien hankkimista afrikkalaiskyliin...


      Mulla kyllä mielipiteeni muuttuu melkein päivittäin, enkä ole poliittinen henkilö ( jos olisin,en kirjoittaisi tällä tavalla), mutta yksi mielipiteeni ei muutu ikinä: mitään ääriliikkeitä en koskaan kannattaisi.

    • Anonyymi

      Vasta 2023 siitä oli jotain nähtävissä.

    • Anonyymi

      Joko nousee? Eikö? ota viagra

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe