Kuka on Jumala?

näin on näreet

Hän on hyvin erillainen, kuin ne jumalat, jotka tulevat ihmisille tutuiksi populaarikulttuurin ja valtauskontojen kautta.

22

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • spällymälöö

      Älä kerro enempää. Tämä on ateismipalsta.

      • näin on näreet

        Mikään ei ole lähtöisin olemattomuudesta, siihen perustuu ateistisuus, älä kerro siitä enempää


      • sefsefsffsg
        näin on näreet kirjoitti:

        Mikään ei ole lähtöisin olemattomuudesta, siihen perustuu ateistisuus, älä kerro siitä enempää

        Sinun matala sivistystaso ei tee sinua evoluution osaajaksi.


      • näin on näreet
        sefsefsffsg kirjoitti:

        Sinun matala sivistystaso ei tee sinua evoluution osaajaksi.

        en edes halua evoluution osaajaksi, mitä minä tyhjän kanssa aikaani kuluttaisin.


      • ...
        näin on näreet kirjoitti:

        en edes halua evoluution osaajaksi, mitä minä tyhjän kanssa aikaani kuluttaisin.

        Kuitenkin juutalainen taikurihippi joka loi ihmiskunnan koska oli yksinäinen uppoaa sinuun kuin veitsi voihin.

        Vaikka tutkittu tiede on todistetusti oikeassa niin sinä valitset olevasi taikurihipin jaloin luonnos vaikka syntinen likasäkki oletkin.


    • Kristitty nainen

      Jumala on elävä persoona, hänellä on ajatuksia, tunteita ja tavotteita

      • No jos jumala elää niin on oletettavaa, että myös paholaiset ja demonit mellastavat maailmassa.
        Onko em kyse vain kristin uskon fiktiivisistä olennoista?

        Valintani perusteella en usko kummankaan osapuole olemassa oloon.


    • jeesusolipedari

      Aika "homo" äijä tää jumala. Toisaalta mitä muuta voisi odottaa narsistiselta, murhanhimoiselta paskahousulta?

      • näin on näreet

        Jumala rakastaa sinuakin, se on taas eri asia kuinka kauan kun latelet tyhjänpäiväisyyksiä keuhkoistasi.


      • sefsef
        näin on näreet kirjoitti:

        Jumala rakastaa sinuakin, se on taas eri asia kuinka kauan kun latelet tyhjänpäiväisyyksiä keuhkoistasi.

        Sinähän tässä tyhjänpäiväisyyksiä latelet jokaikinen päivä,silloinkin kun tappouhkauksia ja huoritteluita kirjoittelet.


    • ...

      Jumalasi on lapsia raiskaava kusipää joka ei ole aiheuttanut muuta kuin eriarvoisuutta ja sotia.

      • näin on näreet

        Paholainen on se aikaan saama, Jumalalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa.


      • ...
        näin on näreet kirjoitti:

        Paholainen on se aikaan saama, Jumalalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa.

        Raamatun mukaanhan Jumala on kaikkitietäväinen ja kaikki on jumalan tahtoa,raiskaukset ja sodatkin.

        Ja raamatun mukaisesti jumalasi loi paholaisenkin joten mikä mättää?


    • sitä se on

      Jumala on niin ceestä, siis /c:stä.

      • näin on näreet

        Jos et kykene esittäämään selviä kysymyksiä, niin siirry lukemaan mitä muut kijoittavat ja erottamaan siitä totuus ja valhe. Siitä voisi muodostua järkeviä kannaottoja


      • sitä se on
        näin on näreet kirjoitti:

        Jos et kykene esittäämään selviä kysymyksiä, niin siirry lukemaan mitä muut kijoittavat ja erottamaan siitä totuus ja valhe. Siitä voisi muodostua järkeviä kannaottoja

        Totuus on se, että Jumalasi on yhtä vähän olemassa kuin hänen kommentinsa täällä palstoilla. Täällä on vain kaltaisiasi tekopyhiä teeskentelijöitä.


    • Kokemukseni mukaan jokaisella jumaliin uskovalla on itsellään oma ERILAINEN jumalansa.

      Kummasti ne jumalat ovat aina samaa mieltä kantajansa kanssa. Tiukalla ihmisellä on mielessään vähintäänkin yhtä kireä jumala ja ymmärtäväisellä henkilöllä kaltaisensa suvaitseva ja leppoisa jumala.

      Tiukimpienkin lahkojen sisällä on erimielisyyksiä ja ristivetoa jumalien oikeasta olemuksesta ja tahdosta.

      Eikös tämä jo kerro selvästi, että mitään yhtä, ihmisen ulkopuolista jumaluutta ei ole, vaan jokainen uskova on luonut itselleen oman jumalansa, yleensä tiedostamattaan.

      • Good God

        Kristittyjen mukaan kristinusko on rauhan uskonto ja Jumala kaikkia rakastava leppoinen taho,jos joku on erimieltä hän on kristittyjen mukaisesti kidutettava hengiltä ja ruumis häpäistä kaiken tavoin.

        Kristityt haluavat levittää rakkauden uskontoansa miekalla,pommeilla ja liekinheittimillä koska kristillisyys on niin rauhallinen rakkauden uskonto.

        Todistaakseen miten rakastava Jeesus on niin naiset ja lapset ovat poltettava roviolla noitina koska Jeesus sanoo että rakasta lähimmäistäsi kuin rakastat itseäsi.


      • näin on näreet

        Kummasti jumalat, sadattuhannet vilisee harhaopeissa.
        Jumala ei vaadi meiltä muuta kuin sen että teemme hänen tahtonsa, siinä on haastetta jokaiselle riittävästi koko elämän ajaksi. ei tarvi ajan puutteessa soheltaa ateisti opeissa.
        Raamattuun uskovilla ei ole ristiriitaisuuksia, puolikrkristityt niitä ristiriitaisuuksia saa aikaiseksi


      • ihan noin ohimennen
        näin on näreet kirjoitti:

        Kummasti jumalat, sadattuhannet vilisee harhaopeissa.
        Jumala ei vaadi meiltä muuta kuin sen että teemme hänen tahtonsa, siinä on haastetta jokaiselle riittävästi koko elämän ajaksi. ei tarvi ajan puutteessa soheltaa ateisti opeissa.
        Raamattuun uskovilla ei ole ristiriitaisuuksia, puolikrkristityt niitä ristiriitaisuuksia saa aikaiseksi

        Kumpi osapuoli oli oikeassa Pohjois-Irlannissa? Entä Ruandassa?


      • seth gröön
        ihan noin ohimennen kirjoitti:

        Kumpi osapuoli oli oikeassa Pohjois-Irlannissa? Entä Ruandassa?

        "Raamattuun uskovilla ei ole ristiriitaisuuksia"

        Raamatun ristiriidat ovat tapattaneet 250miljoonaa ihmistä.


      • näin on näreet kirjoitti:

        Kummasti jumalat, sadattuhannet vilisee harhaopeissa.
        Jumala ei vaadi meiltä muuta kuin sen että teemme hänen tahtonsa, siinä on haastetta jokaiselle riittävästi koko elämän ajaksi. ei tarvi ajan puutteessa soheltaa ateisti opeissa.
        Raamattuun uskovilla ei ole ristiriitaisuuksia, puolikrkristityt niitä ristiriitaisuuksia saa aikaiseksi

        >>Kummasti jumalat, sadattuhannet vilisee harhaopeissa.>Jumala ei vaadi meiltä muuta kuin sen että teemme hänen tahtonsa, siinä on haastetta jokaiselle riittävästi koko elämän ajaksi. ei tarvi ajan puutteessa soheltaa ateisti opeissa.>Raamattuun uskovilla ei ole ristiriitaisuuksia, puolikrkristityt niitä ristiriitaisuuksia saa aikaiseksi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe