Kumpa itsekin uskaltaisin

hieno kirja

12

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pois ihmisopit

      Ei Jumala yhteen liikkeeseen ole jumittunut.

      • Jumala ei ole liikeisiin sidottu,millän tavoin,ne ovat ihimisen tekemiä järjestöjä.
        Seurakunta on jossa herra toimii,sen pää on itse kristus,sellainen on elämä seurakunta.
        pois ihmisopit


      • liike ja liike
        kuulija1 kirjoitti:

        Jumala ei ole liikeisiin sidottu,millän tavoin,ne ovat ihimisen tekemiä järjestöjä.
        Seurakunta on jossa herra toimii,sen pää on itse kristus,sellainen on elämä seurakunta.
        pois ihmisopit

        ...Mutta mutta.

        Miten erotat liikkeen ja seurakunnan. taitaa olla monen mielestä sama asia.


      • liike ja liike kirjoitti:

        ...Mutta mutta.

        Miten erotat liikkeen ja seurakunnan. taitaa olla monen mielestä sama asia.

        Seurakunta on Kristuksen ruumis ja hänen täyteytensä, hänen, joka kaiken kaikessa täyttää. Ef 1:23 on elävä seurakunta.
        Eivät ole sama-asia,liieko on jotakin muutta,joitakin järjestöjä sanoisin liikeiksi.
        Mutta niise on


      • 33 000
        kuulija1 kirjoitti:

        Jumala ei ole liikeisiin sidottu,millän tavoin,ne ovat ihimisen tekemiä järjestöjä.
        Seurakunta on jossa herra toimii,sen pää on itse kristus,sellainen on elämä seurakunta.
        pois ihmisopit

        >> Seurakunta on jossa herra toimii,sen pää on itse kristus,sellainen on elämä seurakunta. pois ihmisopit

        Vakava ristiriita. Joka ainoassa seurakunnassa on omat kirjoituksien tulkintansa ja tulkitsijansa, eli oppiien sorvaajina ihmiset.

        Raamattu on kuten sitä luetaan ja tulkitaan ja siksi onkin noin 33000 kristilistä uskontoa ja liikettä omine tulkintoineen. Kuitenkin jokainen niistä väittää olevansa juuri se oikea Kristuksen seurakunta.

        - http://www.philvaz.com/apologetics/a106.htm

        Oikeaoppisuudesta kiistely, riidat, kiistelyt ja jakaumat ovat jatkuneet jo aivan alkuseurakuntien ajoista alkaen.

        - http://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:BranchesChristians.png

        Mahdollisesti ketjun avaaja on jo tutustunut oheisiin sivuihin?

        - http://freepathways.wordpress.com/tag/etniset-vanhoillislestadiolaiset/

        - http://www.uskontojenuhrientuki.fi/

        Tiukan hengellis-henkisen otteen omaavista fundamentalisista uskonliikkeistä on haasteellista erkaantua monistakin asiaan vaikuttavista syistä johtuen ja sitä työstäessään joutuu varsinaisen Jaakobin painiin" itsensä, omimiensa uskomuksien, identiteettinsä, ihmissuhteidensa ja koko maailmankuvansa kanssa.

        Yksi haaste on se, että ko. uskonliikkeissä demonisoidaan kaikki "ulkopuolella" oleva, joka sekin johtaa alkuun vaikeuten löytää paikkaansa elämäsä. Myös tuon dominoivan ja ahdistusta aiheutavan yhteisön kuitenkin tarjoama jonkin asteinen turvallisuudentunnekin nostaa kynnystä irtiotossa ja aiheuttaa sisäisiä ristiriitoja.

        Kyseisistä uskonyhteisöistä ei valitettavasti ole helppoa ja ns. kunniallista ulospääsyä tullessaan monesti itsekin demonisoiduksi ja h.elvetillä pelotelluksi, mutta apua tilanteen työstämiseen on kuitenkin saatavissa.

        Osa säilyttää ainakin jonkin asteisena uskonsa haluamatta kuitenkaan enää ihmisvetoisten uskonyhteisöjen raskaasti dominoimaksi ja uskonkäsityksiensä tulevan sanelluksi ulkoa päin.

        Siten osan vaikean kokemansa hengellisen dominoinnin jälkeen alkaa kyseenalaistaa uskontoja yleensäkin ja saattaa lopulta päätyä agnostiseen kysymyksien asetteluun ilman absoluuttista vakuuttuneisuutta suuntaan tai toiseen.

        Kannattaa antaa itselleen kaikki tarvittava aika asioiden työstämiseen ollakseen valmis tekemään ratkaisunsa. Terve ja neutraali vertaistuki voi olla suurena apuna.


      • 33 000 kirjoitti:

        >> Seurakunta on jossa herra toimii,sen pää on itse kristus,sellainen on elämä seurakunta. pois ihmisopit

        Vakava ristiriita. Joka ainoassa seurakunnassa on omat kirjoituksien tulkintansa ja tulkitsijansa, eli oppiien sorvaajina ihmiset.

        Raamattu on kuten sitä luetaan ja tulkitaan ja siksi onkin noin 33000 kristilistä uskontoa ja liikettä omine tulkintoineen. Kuitenkin jokainen niistä väittää olevansa juuri se oikea Kristuksen seurakunta.

        - http://www.philvaz.com/apologetics/a106.htm

        Oikeaoppisuudesta kiistely, riidat, kiistelyt ja jakaumat ovat jatkuneet jo aivan alkuseurakuntien ajoista alkaen.

        - http://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:BranchesChristians.png

        Mahdollisesti ketjun avaaja on jo tutustunut oheisiin sivuihin?

        - http://freepathways.wordpress.com/tag/etniset-vanhoillislestadiolaiset/

        - http://www.uskontojenuhrientuki.fi/

        Tiukan hengellis-henkisen otteen omaavista fundamentalisista uskonliikkeistä on haasteellista erkaantua monistakin asiaan vaikuttavista syistä johtuen ja sitä työstäessään joutuu varsinaisen Jaakobin painiin" itsensä, omimiensa uskomuksien, identiteettinsä, ihmissuhteidensa ja koko maailmankuvansa kanssa.

        Yksi haaste on se, että ko. uskonliikkeissä demonisoidaan kaikki "ulkopuolella" oleva, joka sekin johtaa alkuun vaikeuten löytää paikkaansa elämäsä. Myös tuon dominoivan ja ahdistusta aiheutavan yhteisön kuitenkin tarjoama jonkin asteinen turvallisuudentunnekin nostaa kynnystä irtiotossa ja aiheuttaa sisäisiä ristiriitoja.

        Kyseisistä uskonyhteisöistä ei valitettavasti ole helppoa ja ns. kunniallista ulospääsyä tullessaan monesti itsekin demonisoiduksi ja h.elvetillä pelotelluksi, mutta apua tilanteen työstämiseen on kuitenkin saatavissa.

        Osa säilyttää ainakin jonkin asteisena uskonsa haluamatta kuitenkaan enää ihmisvetoisten uskonyhteisöjen raskaasti dominoimaksi ja uskonkäsityksiensä tulevan sanelluksi ulkoa päin.

        Siten osan vaikean kokemansa hengellisen dominoinnin jälkeen alkaa kyseenalaistaa uskontoja yleensäkin ja saattaa lopulta päätyä agnostiseen kysymyksien asetteluun ilman absoluuttista vakuuttuneisuutta suuntaan tai toiseen.

        Kannattaa antaa itselleen kaikki tarvittava aika asioiden työstämiseen ollakseen valmis tekemään ratkaisunsa. Terve ja neutraali vertaistuki voi olla suurena apuna.

        "Raamattu on kuten sitä luetaan ja tulkitaan..."

        Ja sen on maailma saanut karvaasti huomata kautta aikojen XD


      • Tammi1
        33 000 kirjoitti:

        >> Seurakunta on jossa herra toimii,sen pää on itse kristus,sellainen on elämä seurakunta. pois ihmisopit

        Vakava ristiriita. Joka ainoassa seurakunnassa on omat kirjoituksien tulkintansa ja tulkitsijansa, eli oppiien sorvaajina ihmiset.

        Raamattu on kuten sitä luetaan ja tulkitaan ja siksi onkin noin 33000 kristilistä uskontoa ja liikettä omine tulkintoineen. Kuitenkin jokainen niistä väittää olevansa juuri se oikea Kristuksen seurakunta.

        - http://www.philvaz.com/apologetics/a106.htm

        Oikeaoppisuudesta kiistely, riidat, kiistelyt ja jakaumat ovat jatkuneet jo aivan alkuseurakuntien ajoista alkaen.

        - http://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:BranchesChristians.png

        Mahdollisesti ketjun avaaja on jo tutustunut oheisiin sivuihin?

        - http://freepathways.wordpress.com/tag/etniset-vanhoillislestadiolaiset/

        - http://www.uskontojenuhrientuki.fi/

        Tiukan hengellis-henkisen otteen omaavista fundamentalisista uskonliikkeistä on haasteellista erkaantua monistakin asiaan vaikuttavista syistä johtuen ja sitä työstäessään joutuu varsinaisen Jaakobin painiin" itsensä, omimiensa uskomuksien, identiteettinsä, ihmissuhteidensa ja koko maailmankuvansa kanssa.

        Yksi haaste on se, että ko. uskonliikkeissä demonisoidaan kaikki "ulkopuolella" oleva, joka sekin johtaa alkuun vaikeuten löytää paikkaansa elämäsä. Myös tuon dominoivan ja ahdistusta aiheutavan yhteisön kuitenkin tarjoama jonkin asteinen turvallisuudentunnekin nostaa kynnystä irtiotossa ja aiheuttaa sisäisiä ristiriitoja.

        Kyseisistä uskonyhteisöistä ei valitettavasti ole helppoa ja ns. kunniallista ulospääsyä tullessaan monesti itsekin demonisoiduksi ja h.elvetillä pelotelluksi, mutta apua tilanteen työstämiseen on kuitenkin saatavissa.

        Osa säilyttää ainakin jonkin asteisena uskonsa haluamatta kuitenkaan enää ihmisvetoisten uskonyhteisöjen raskaasti dominoimaksi ja uskonkäsityksiensä tulevan sanelluksi ulkoa päin.

        Siten osan vaikean kokemansa hengellisen dominoinnin jälkeen alkaa kyseenalaistaa uskontoja yleensäkin ja saattaa lopulta päätyä agnostiseen kysymyksien asetteluun ilman absoluuttista vakuuttuneisuutta suuntaan tai toiseen.

        Kannattaa antaa itselleen kaikki tarvittava aika asioiden työstämiseen ollakseen valmis tekemään ratkaisunsa. Terve ja neutraali vertaistuki voi olla suurena apuna.

        .> Kuitenkin jokainen niistä väittää olevansa juuri se oikea Kristuksen seurakunta.<
        Niin hän siinä yleensä on,jokain on se oikea. Oikea on sellaienen seurakunta,joka nauttii samma henkeä,mikä on kiroitettu sanaan,olise seurakuta missä päin tahansa,hengestä on kyse. Mutta joka liittyy Herraan, on samaa henkeä hänen kanssaan. 1.Kor 6:17


    • liike on maallinen

      Totta suhteeni jumalaani vain vahvistui kun läksin aikanaan liikkeestä. Liikkeen ulkopuolella jumala tuntui todellisemmalta.

      • kirkon jättänyt

        Jumala antaa eri aikoina herätyksiä ja sitten muodostuu sen ympärille seurakuntia ja liike, mutta ajan myötä inhimillisyys saa sijaa ja Pyhän Hengen täytyy väistyä. Vanha sanonta pitää paikkansa: ensin on herätys, sitten herätysliike ja lopulla vain liike.
        Ei Jumalalle tarvitse kääntää selkäänsä jättäessään mädänneen hengellisen yhteisön. Päin vastoin - siitä voi syntyä tosdinen usko ja yhteys Jumalaan.


      • yksin.
        kirkon jättänyt kirjoitti:

        Jumala antaa eri aikoina herätyksiä ja sitten muodostuu sen ympärille seurakuntia ja liike, mutta ajan myötä inhimillisyys saa sijaa ja Pyhän Hengen täytyy väistyä. Vanha sanonta pitää paikkansa: ensin on herätys, sitten herätysliike ja lopulla vain liike.
        Ei Jumalalle tarvitse kääntää selkäänsä jättäessään mädänneen hengellisen yhteisön. Päin vastoin - siitä voi syntyä tosdinen usko ja yhteys Jumalaan.

        vl eroamisen jälkeen olen ollut yksin jos ennen olin sitä nyt vasta sitä olenkin :( olen niin yksin että sieluun sattuu ! mutta valita ei kaduta!


      • askel eteenpäin
        yksin. kirjoitti:

        vl eroamisen jälkeen olen ollut yksin jos ennen olin sitä nyt vasta sitä olenkin :( olen niin yksin että sieluun sattuu ! mutta valita ei kaduta!

        No voi sinua. Tuntuu varmasti kurjalta.

        Oletko hakenut ja valinnut tilalle jotain muuta?

        Itse aloin harrastamaan liikuntaa. Menin kuntoliikuntaseuraan, kuoroon ja aloin tekemään vapaaehtoistyötä koululaisten hyväksi. Sain muuta ajateltavaa ja huomasin, etten ollut ajatellut koko kirkkoa enää moneen kuukauteen.


      • Nyt vapaa olen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3299
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3031
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2298
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      26
      1809
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1355
    Aihe