Akunvaihdon jälkeen auto ei lähde käyntiin. Sähkövempeleet toimivat ja virta-avainta kääntäessä kaikki näyttää vielä normaalilta, mutta moottori ei sitten inahdakkaan?
Googlen avulla vikakoodi löytyi useastakin foorumista mutta varsinaista ratkaisua ei.
Nyt on koitettu jo akun -napa irti, 50 käynnistysliikettä (?!), "Fuel pump" -sulake irti...
Kukahan fiksu kertoisi mitä tulisi tehdä ettei hinuri olisi se ainut vaihtoehto?
Kiitos.
Vikakoodi 12
14
358
Vastaukset
- väsääjä
Siis eikö pyöritä yhtään starttiakaan? Himmeneekö valot startatessa?
Onko tuo 12 ainoa koodi, jonka saat ulos? Itse 12 ei ole varsinaisesti mikään vikakoodi. Mikäli startti ei pyöritä yhtään, niin saako startin pyörimään laittamalla suoraan herätevirran solenoidille? Tai oletko mitannut tuleeko salenoidille jännitettä starttiasennossa? Noista lähtisin hakemaan aluksi, siis sillä oletuksella, ettei startti pyöritä ollenkaan. - Neon -97
Ei pyöri startti ei. Ennen akunvaihtoa startti vielä jotenkin yritti mutta luullakseni jännite putosi yrityksissä liian alas. Valot ja mm. cd-soitin tosin pelittivät vielä.
Auto oli akutta muutaman tunnin ja jostain luin että olisi pitänyt vaihtaa 15 min sisään.
Tuo solenoidikuvio herätevirtoineen on täyttä utopiaa. Ja jotenkin en usko että startti olisi hajonnut.
http://projektit.biz/index.php/foorumi/projektit/116-dodge-neon-tai-chrysler
..taidan koittaa seuraavaksi tuosta..- Neon -97
Niin ja 12 koodin perässä 55.
Tämän saman ajonesto-ongelman kanssa muuten tuntuu olevan moni muukin.
Paskamaista rahastuksen makua. Pahimmassa tapauksessa uuden käyn.estojär.osa 640e ja työt 240e..
- väsääjä
Veikkaan, että startti on loppu. Eli oli jo menossa ja akun vaihdon jälkeen on lopullisesti sanonut sopimuksensa irti. Mikäli et osaa noita startin koestus juttuja, kannattaa ottaa joku autoista ymmärtäva kaveri avuksi, jos itse haluaa korjailla. Muuten kannattaa viedä suosiolla korjaamoon. Mikä tahansa pikku korjaamo osaa tehdä noi startin tarkastukset merkistä riippumatta.
- Neon -97
Tuntuu vaan oudolta kun virta-avaimen viimeinen kääntöliike ei tuota minkäänlaista efektiä. Juuri niin kuin silloin kun auto on seisonut 10 min paikallaan eikä lähde käyntiin ennen kuin kaukosäätimestä ovet loksauttaa kiinni ja auki.
Nyt ei toimi siis sekään muuvi.
Kysyin jo tutuksi käyneeltä, heh heh, korjaamolta ja tuumasivat että jos ajonesto on päällä, he suosittelivat vientiä maahantuojalle.
Eli jos hinautan auton korjaamolle ja toteavat että startti on ehjä, rimputtelen taas hinurin ja matka käy kohti Autokeskusta. Ei saatana.
Kiitos muuten väsääjä vaivannäöstä, vaikkei vielä lopullista ratkaisua ole löytynytkään. - Matula
Neon -97 kirjoitti:
Tuntuu vaan oudolta kun virta-avaimen viimeinen kääntöliike ei tuota minkäänlaista efektiä. Juuri niin kuin silloin kun auto on seisonut 10 min paikallaan eikä lähde käyntiin ennen kuin kaukosäätimestä ovet loksauttaa kiinni ja auki.
Nyt ei toimi siis sekään muuvi.
Kysyin jo tutuksi käyneeltä, heh heh, korjaamolta ja tuumasivat että jos ajonesto on päällä, he suosittelivat vientiä maahantuojalle.
Eli jos hinautan auton korjaamolle ja toteavat että startti on ehjä, rimputtelen taas hinurin ja matka käy kohti Autokeskusta. Ei saatana.
Kiitos muuten väsääjä vaivannäöstä, vaikkei vielä lopullista ratkaisua ole löytynytkään.Hei! Kaverin Chrysler, puolan vaihto auttoi!
- Matula
Matula kirjoitti:
Hei! Kaverin Chrysler, puolan vaihto auttoi!
Unohtui edellisestä. Vikakoodi 12 kertoo nimenomaan ongelmasta akussa ja/tai latauksessa. Koodilla 55 ei ole merkitystä.
- väsääjä
Vikakoodi 12 ei kerro mitään viasta, vaan ilmoittaa, että akku on ollut poiskytkettynä ennen 50 viimeistä starttausta. Kyllä latauksen vikakoodi on ihan eri. Koodilla 55 on merkitystä se kertoo, ettei enempää vikakoodeja ole. Joten tietää koodien tulleen kaikkien ulos, eikä prosessin jääneen kesken.
- Matula
Mieti mitä kirjoitat? Älä höpötä! Koodista 55 olen samaa mieltä.
- väsääjä
Tuossa allpar.com sivulta koodi 12
12 Direct battery input to PCM was disconnected within the last 50 key-on cycles
Akun ja latauksen koodit on:
16 Battery voltage lost while engine running
41 Generator field not switching properly
46 Charging system voltage too low
47 Battery voltage too low and alternator output too low
Että silleen- Matula
En lähde tähän... Kaikkea hyvää elämässä eteenkin päin.
- Neon -97
Matula kirjoitti:
En lähde tähän... Kaikkea hyvää elämässä eteenkin päin.
Akku antaa tarpeeksi virtaa eli ehyt on. Sytytysjohdotkin kunnossa.
Pitänee siirtyä starttiin.
Mitäs muuten väsäät noin yleensä ottaen ja mitäs nuilla vikakoodeilla pitäisi tehdä kun semmoisia ei ole ilmoitellut :) - väsääjä
Neon -97 kirjoitti:
Akku antaa tarpeeksi virtaa eli ehyt on. Sytytysjohdotkin kunnossa.
Pitänee siirtyä starttiin.
Mitäs muuten väsäät noin yleensä ottaen ja mitäs nuilla vikakoodeilla pitäisi tehdä kun semmoisia ei ole ilmoitellut :)No enkös tuolla jo aiemmin kehoittanut tarkistamaan startin toiminnan. Viallinen startti ei anna käsittääkseni vikakoodeja.
- Neon -97
Toisessa viestiketjussa, vastaavanlaisessa käynnistysongelmassa, oli ehdotettu käynnistyksen eston purkamista Lahdessa sijaitsevassa liikkeessä hintaan 217 €.
Autokeskuksessa vastaavan ongelman poisto kustantaa: käynnistyksenestojärjestelmän vaihto osa 5166439AA 640,00 € työ 257,77 !!
Ohessa lisää Autokeskuksen touhuiluista..
http://keskustelu.suomi24.fi/node/21175
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803