Chrysler Neon jakopään hihna ja sekava huolto

JPR

Teille kaikille joilla on Chrysler Neon tai
harkitsette sellaisen ostoa. Kyseisen auton
huolto-ohjelmassa on todella sekava käytäntö ja
jos ei asiakas itse osaa olla tarkkana huollot
tehdään miten sattuu.

Itse ostin käytetyn Neonin ja huoltokirjan mukaan
auton huollot piti olla kunnossa. Vei ko. auton
120 tkm huoltoon Konalaan ja autoa noutaessani
sattumalta pyysin tarkistamaan, että
jakopäänhihna oli vaihdettu 96 tkm, kun auton
mukana olleista huoltokuiteista ei saanut mitään
selvää. Selvisi ettei jakopäänhihnaa ole
vaihdettu. Ohjekirjan huoltotarpeen mukaan
jakopään hihna olisi pitänyt vaihtaa 96tkm
huollossa, mutta kysyessäni asiaa, myös
edelliseltä omistajalta selvisi ettei niin oltu
tehty, koska Konalan huollossa oli kerrottu
vaihtovälin muuttuneen 168 tkm. Nykyisten mallien
huolto-ohjelman mukaan sen vaihto olisi vasta
168tkm:ssä paikkeilla. Vastaus huollossa oli,
että täytyy elää auton oman huoltokirjan mukaan,
eli olisi vaihdettava nyt. Olettivat entisen
omistajan kieltäneen hihnanvaihdon (v..levaan
sävyyn). Kysyin asiaa edelliseltä omistajalta ja
hän ei ollut sellaista kieltänyt, enkä usko
minäkään kenenkään autonomistajan olevan niin
tyhmä, että kieltäisi.

Eniten menin ymmälleni, kun tutkin omaa 120 tkm
huoltolalaskua. Vertailin auton huoltokirjaan
huolto-ohjelmaa ja uusien autojen huolto-
ohjelmaa. Autoni huolto oli tehty uudemman huolto-
ohjelman!?. Oletan ettei asiakkaan tarvitse
merkkihuollolle kertoa mitä auton huolto-
ohjelmaan kuuluu, mutta ainakin kyseisen liikkeen
osalta näkyy olevan. Pahinta huollon
huolimattomuudesta tuli ilmi, kun vein auton
katsastukseen seuraavana päivänä. Auton
moottorissa oli öljyvuoto johon jo
katsastusmieskin oli puuttua, mutta edellisenä
päivänä huollossa asiasta ei minulle mainittu
mitään.

Tuli tunne ettei merkkihuollon osalta tehdä
mitään muuta hyvin, kuin lasku. Lasku oli
kohtuullisen kalliinpuoleinen muihin merkkeihin
nähden, mitä olen omistanut. Olen lievästi
sanottuna pettynyt ostokseeni NOIN surkean
huoltotoiminnan vuoksi, koska auton
huoltokirjalla ei ole mitään merkitystä, eikä
takaa minkäänlaista varmuutta onko huollot minkin
ohjelman mukaan tehty!!!

Kuinkahan monta Neonistia ajelee onnellisena
autollaan jossa on vaihtamaton jakopään hihna!
Toivottavasti kestää 168 tkm asti!

28

20108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-GTI

      Oikeastaan aika surullista, että täläistä
      samanlaista käsittämätöntä huolimattomuutta sekä
      osaamattomuutta näyttää muillekkin Neoneille
      tapahtuvan Konalan Chrysler-merkkikorjaamolla. Oma
      vm-96 Chrysler Neon (87tkm) ei varmasti koskaan
      mene enään pääkaupunkiseudun (Konala tai
      Herttoniemi) merkkihuoltoon...niin surkeaa on
      palvelu ollut tänä vuonna!

      Autoni kärsi pohjakosketuksen keskustassa elokuun
      alussa (ratikkakiskojen välissä oli niin suuri
      monttu, että kisko osui tukivarsii/etukelkkaan).
      Autoni hinattiin Konalaa. Korjauksiin meni kolme
      päivää ja palvelu oli tähän asti ihan ok. Lasku
      suuruus oli n.6000mk ja vaihtoon menivät
      etutukivarsi sekä etukelkka (vakuutusyhtiön
      piikkiin). Heti auton saatuani, ensimmäisenä
      huomasin auton ratin olevan vinossa. Myös ohjaus
      oli oudon tunnoton, paikkapaikoin hidas (rattia
      sai käännellä ihmeellisen paljon tutuissa
      paikoissa jossa ajan päivittäin).

      Viikon ajettuani olin varma, että autossa on
      jotain suurta vikaa ja ilmoitin asiasta Konalaan.
      He sanoivat, että vaikuttaa väärässä olevilta
      ohjauskulmilta. Kulmat oli kuulemma säädetty
      kohdalleen jo ensimmäisellä kerralla mutta he
      lupasivat tarkistaa auton ilmaiseksi. Kulmien
      uudelleen säätämisellä ratti saatiin suoraan mutta
      autoa vaivasi edelleen keskialueen outo hitaus
      sekä voimakas uraherkkyys. Voimakkasissa
      jarrutuksissa/kiihdytyksissä autoa sai ohjata
      ratti vinossa, että sen sai menemään suoraan.

      Olin yhteydessä uudelleen Konalaan seuraavalla
      viikolla ja ilmoitin, että auto on lähes
      vaarallinen ajaa. Tälläinen auto ei koskaan ennen
      ollut eikä kelpaa minulle. Työnjohtajan asenne
      rupesi tässä vaiheessa menemään selvästi
      tylymmäksi. Autokeskuksen mukaan leveämmät renkaat
      sekä alustasarja olisi syynä auton nykyiseen
      käyttäytymiseen(!) (katsastettu näillä
      varusteilla hyväksyttävästi v.2000). He olivat
      ajanneet autolla jo kerran (viime korjauksen
      jälkeen) eivätkä havainneet autossa mitään vikaa.
      Sovimme kuitenkin , että auton "todella outoa
      vikaa" haettaisiin taas ensi viikolla.

      Nyt kolme viikkoa auton ensimmäisestä
      korjauksesta, oli auto taas Konalassa. Autoa ajoi
      nyt kaksi eri korjaamon henkilöä eivätkä heistä
      kumpikaan huomannut autossa mitään tunnottomuutta
      tai uraherkkyyttä! He suosittelivat autoon
      asennatavaksi Camber-kulmien säätösarjaa
      (h.2400mk) jotta ohjaus saataisiin tarkemmaksi.
      Viulut menisivät luonnollisesti minun piikkiin.
      Sarja ei ole Neonin vakiovaruste. Olin jo tässä
      vaiheessa niin vittuuntunut koko ceissiin sekä
      korjaamon asenteeseen: " ei tollaista
      leveärenkaista vehjettä taida saada peremmaksi",
      että olin valmis kokeilemaan ihan mitä vaan.
      Asennus vei kaksi päivää ja käyttäytyi sen jälkeen
      parhaiten mitä tähän mennessä. Olin valmis
      laittamaan yli kuukauden taistelun jälkeen hanskat
      tiskiin ja hyväksymään, että tälläiseksi saa
      jäädä.

      Seuraavalla viikolla edessä oli auton katsastus ja
      YLLÄTYS YLLÄTYS!! Chrysler ei mene katsastuksesta
      läpi koska hammastanko on irti etukelkasta! Eli
      ensimmäisen korjauksen jälkeen pojat olivat
      unohtaneet kiinniittä osia paikalleen! Painun
      raivosta pihisten suoraan Konalaan ja mietin mitä
      olisi voinut tulevaisuudessa tapahtua jos minulla
      ei olisi ollut katsastusta edessä!??
      Katsastusmiehen mukaan hammastanko olisi
      pikkuhiljaa irronut kokonaan ja sen jälkeen ohjaus
      olisi mennyt... edessä olis voinut olla vaikka
      lähtö.

      Nyt Konalan pojat olivat nöyriä ja voivottelivat,
      että miten tälläistä voi päästä tapahtumaan ja
      tälläistähän me kokoajan haettiin. He laittoivat
      auton kuntoo samantien ja sanoivat, että nyt
      varmasti toimii (kuka uskoo enään tässä
      vaiheessa?). Ohjaus oli nyt aivan kuin toisesta
      autosta! Pikku hipaisu ja auto kääntyy juuri
      sinne. Tälläinen se oli ennenkin.

      Koska en ymmärrä korjaamisesta/tekniikasta kuin
      perustaa...en tullut ajateleeksi missä vaiheessa
      h-tanko oli jäänyt kiristämättä etukelkasta.
      Samana päivänä kerroin ystävälleni (joka on ollut
      töissä mm. AutoRepissä) tapahtuneesta ja hän oli
      aivan 100% varma, että tanko on ollut irti
      kelkasta alusta asti sekä 2400mk:n
      Camber-kulma asennus oli tämän takia aivan turha.
      Rahat olisi saatava takaisin. Hän soitti Konalaan
      ja pitkän puhelun jälkeen sain korjaamon
      myöntämään ,että ylimääräiset korjaukset olisivat
      olleet turhia. Auton kulmat olisi myös säädettävä
      uudelleen. MIKSI he eivät sanonneet tätä heti kun
      menin Konalaan katsastuksen jälkeen??? Siis selvää
      kusetuksen yrittämistä! Onneksi ystäväni osasi
      teksiikka puolen ja kaverit eivät voineet kuin
      myöntää.

      Menin vielä keskustelemaan korjaamon päällikön
      kanssa miten hommat voitaisiin paikata niin, että
      molemmille jäisi hyvä mieli. Olin menettänyt
      työtunteina melkeen yhden työpäivän tunnit kun
      vein ja hain autoa työaikana! Lisäksi auto oli
      ollut korjaamolla huolimattomuuden takia 2-päivää.
      Bensaa oli kulunnut ja auto oli aiheuttanut ihan
      helvetisti stressiä sen mennessä sinne tänne!
      Autokeskus ei kuulemma ollut missään korvaus
      velvollisuudessa ja pahoittelee tapahtunutta...
      Sanoin asiananajani ottavan yhteyttä myöhemmin ja
      marssin ulos.

      Miten on, mehän voisimme yhdessä mennä
      Kuningaskuluttajaan tai Karpolle ja pistää
      jutuntynkää aikaseksi? Konalan Chrysler-korjaamo
      saisi ainakin helvetin huonoa mainosta, JOKA SILLE
      KUULUU. Olen ainakin aivan valmis. Jos joillakin
      on Autokeskuksen korjaamopalveluista yhtä hyviä
      kertomuksia niin kertokaan.

      PS. Herttoniemi on aivan yhtä paskaa... Voin
      kertoa sen kämmeistä myöhemmin. Nyt en jaksa
      kirjottaa pitempään.

      • Chrysler OK

        Itse olen saanut Chryslerini hyvin
        huollettua/korjautettua Autokeskuksen Lielahden
        korjaamolla Tampereella. Se on riittävän
        pieni "paja", jossa kaverit tietävät mitä tekevät.
        Eli huollon työnjohtaja tekee itsekin pikku
        korjauksia ja näin tietääkin asioista.
        Siellä myös kerrotaan mitä muuta he ovat
        havainneet autossa, ja näyttävät vielä mitä on
        pielessä.

        Edellä kertomasi kuulostaa todellakin joltain
        ison korjaamon tekemättä jättämisien
        paikkailuilta.

        Pikku vinkki loppuun: Kehukaa korjaamojanne
        silloin kun olet itse tyytyväinen, soita
        omistajalle/johtajalle seuraavana päivänä, jos
        olet tyytyväinen tehtyyn työhön. Seuraavan kerran
        kun tarvitset akuutisti apua niin pääset
        mukavasti jonojen ohi "hyvänä" asiakkaan, ja työn
        jälkikin on varmasti hyvää.
        Minulla on jo 2 hyvää korjaamoa.


      • jack wolfskin

        huhhuh, hengenvaarallista touhua siellä
        korjaamossa. Nostakaa ihmeessä numero
        tuollaisesta toiminnasta, mitä isompi sen parempi!


      • Mikey

        Heh, tulipa mieleen noista oma vuodatuksenikin;

        Chryslereitä tähän mennessä kaksi, onneksi edesmenneitä jo, ja uusia en takuulla hanki.

        Kokemukset:

        Neon -97

        Ostin ko. auton 1 ikäisenä yksityiseltä. Olin lähdössä työmatkalle n. kuukaudeksi, joten ajattelin tarkastaa nesteet, koska auto jäisi vaimon käyttöön ko. ajaksi. Kaskas, lähes kaikki glykolit olivat poissa. Kurkistus auton alle selvitti, että vuotokohta oli syylarin alla. Auto oli ollut 2 vko aikaisemmin Konalan Autokeskuksessa "huollossa", tai miksi he haluavat ko rahastustoimintaa kutsua. Hinaus sinne, ja työnjohtaja totesi syylarin pohjahanan olevan rikki; "nää hajoaa tosi helposti kun noita nesteitä vaihdellaan"... HALOO??!?! Olivat tietoisia asiasta, mutta siitä huolimatta murjovat niitä rikki. Mikähän hulabaloo olisi syntynyt jos rouva olisi ajanut koneen kuivaksi ja kiinni!

        Seur. keikka samaan paikkaan; ongelmana kuskin lasin pystysuuntaiset naarmut. Huoltoraportissa "tiivisteen välissä hiekkaa, poistettu hiekka". Chryslerin TSB 23-46-97 AUG 97 Door Glass - Scratches kuvaa juuri tuon ongelman, ja määrää lasin vaihdettavaksi takuuna. Nuo romuautokeskuksen maagiset hiekanjyvät seilasivat neljä vuotta mukana jatkaen lasin raapimista.

        98000 km / 4v ja klassinen neonin öljyvuoto kuskin puolelta koneen takaa. Vein jälleen em. paikkaan, ja ehdottelin, että kansitiiviste vai? Kommentti oli jotain "ei niissä kaikissa nyt kansipahvit vuoda"... Muutaman päivän päästä soitto "joo, no on se se kansitiiviste..." Auto makasi kuukauden (kesäaika) konalassa. Kun luovutuksen aika tuli, olin ottanut jo valmiiksi selvää salaisesta takuusta, ja esittelin asian jo siihen malliin, että en maksa mitään ko. showsta. Loppujen lopuksi maksoin öljyt glykolia ~10 e. Muutoin summa olisi ollut jotain 1400e.

        Sitten vaihdoin voyageriin...

        Tikkurilan autokeskus tällä kertaa...

        Torvi pimeni, joten auto huoltoon. Sanoivat ratin navassa olevan kellojousen hajonneen, osa työ n. 250e !!! Luonnollisesti eivät olleet kuulleetkaan esim. tästä : http://www.freep.com/money/autonews/irep3_20040203.htm

        eivätkä varsinkaan tästä:

        http://stlouis.bizjournals.com/stlouis/stories/2002/11/04/daily44.html

        ... melkoista pelleilyä ihmisten hengellä. Mutta ei hätää, autokeskuksen mukaan Suomen-vientimallien kellojouset tehdään jossain ihan muualla kuin huonojen amerikkalaisten.

        Voyagerissakin kansitiivisteongelma. Pyysin työn ohella vaihtamaan jäähdytysnesteen (öljyä vanhassa). Sain auton takaisin täsmälleen saman näköisenä kuin viedessänikin. Menin takaisin ja kysyin, oliko autolle edes tehty muuta kuin kirjoitettu yli ~1500e lasku. Huollon mielestä nesteet oli vaihdettu, nyt oli kuulema uusi vuoto jossain. Sain kuitenkin puhuttua herroilta ilmaisen ajan, että huuhtelevat järjestelmän ja täyttävät uudestaan --> neste pysyi kirkkaana. Ainiin, päättelin siinä kun likaista nestettä tutkittiin, että oli autolle jotain tehty; jokin alipaineletku oli jätetty repsottamaan venttiilikopan päälle. Päätin kiinnittää itse takaisin. Hyvää maahantuojan laatutyötä, josta kannattaa maksaa.


        Mitta näistä tuli täyteen. Kirjoitin DC:n euroopan- päämajaan, joka oli (ainakin ollut) brysselissä. Huoltokirjasta löysin osoitteen. n. kahden kuukauden kuluttua kirje tuli takaisin postin käännyttämänä "muuttanut, osoite tuntematon". DC:n kokoinen pikkupuoti siis muuttaa, eikä kukaan tiedä minne. En lannistunut, vaan kirjoitin USA:han DC:lle. Sieltä en ole saanut mitään vastausta (vuosi kulunut).



        Sitten pieniä hauskuuksia varaosahinnoissa...

        Älä ikinä riko Voyagerin valoumpion korkeussäätömottoria... Siinä oli varaosatiskin äijälläkin konalassa ihmettelemistä, kun ko. mankan moottorin muutaman komponentin sisältävä muovilaatikko maksaa n. 200 e!!! Suosittelen vanhaan venäläiseen tyyliin ottamaan ko. moottorit yön ajaksi sisälle varkauksien varalta.

        Tämän jälkeen opin ja vaihdoin merkkiä. Takkiin ei tullut montaakaan tonnia.


      • NORTTI
        Mikey kirjoitti:

        Heh, tulipa mieleen noista oma vuodatuksenikin;

        Chryslereitä tähän mennessä kaksi, onneksi edesmenneitä jo, ja uusia en takuulla hanki.

        Kokemukset:

        Neon -97

        Ostin ko. auton 1 ikäisenä yksityiseltä. Olin lähdössä työmatkalle n. kuukaudeksi, joten ajattelin tarkastaa nesteet, koska auto jäisi vaimon käyttöön ko. ajaksi. Kaskas, lähes kaikki glykolit olivat poissa. Kurkistus auton alle selvitti, että vuotokohta oli syylarin alla. Auto oli ollut 2 vko aikaisemmin Konalan Autokeskuksessa "huollossa", tai miksi he haluavat ko rahastustoimintaa kutsua. Hinaus sinne, ja työnjohtaja totesi syylarin pohjahanan olevan rikki; "nää hajoaa tosi helposti kun noita nesteitä vaihdellaan"... HALOO??!?! Olivat tietoisia asiasta, mutta siitä huolimatta murjovat niitä rikki. Mikähän hulabaloo olisi syntynyt jos rouva olisi ajanut koneen kuivaksi ja kiinni!

        Seur. keikka samaan paikkaan; ongelmana kuskin lasin pystysuuntaiset naarmut. Huoltoraportissa "tiivisteen välissä hiekkaa, poistettu hiekka". Chryslerin TSB 23-46-97 AUG 97 Door Glass - Scratches kuvaa juuri tuon ongelman, ja määrää lasin vaihdettavaksi takuuna. Nuo romuautokeskuksen maagiset hiekanjyvät seilasivat neljä vuotta mukana jatkaen lasin raapimista.

        98000 km / 4v ja klassinen neonin öljyvuoto kuskin puolelta koneen takaa. Vein jälleen em. paikkaan, ja ehdottelin, että kansitiiviste vai? Kommentti oli jotain "ei niissä kaikissa nyt kansipahvit vuoda"... Muutaman päivän päästä soitto "joo, no on se se kansitiiviste..." Auto makasi kuukauden (kesäaika) konalassa. Kun luovutuksen aika tuli, olin ottanut jo valmiiksi selvää salaisesta takuusta, ja esittelin asian jo siihen malliin, että en maksa mitään ko. showsta. Loppujen lopuksi maksoin öljyt glykolia ~10 e. Muutoin summa olisi ollut jotain 1400e.

        Sitten vaihdoin voyageriin...

        Tikkurilan autokeskus tällä kertaa...

        Torvi pimeni, joten auto huoltoon. Sanoivat ratin navassa olevan kellojousen hajonneen, osa työ n. 250e !!! Luonnollisesti eivät olleet kuulleetkaan esim. tästä : http://www.freep.com/money/autonews/irep3_20040203.htm

        eivätkä varsinkaan tästä:

        http://stlouis.bizjournals.com/stlouis/stories/2002/11/04/daily44.html

        ... melkoista pelleilyä ihmisten hengellä. Mutta ei hätää, autokeskuksen mukaan Suomen-vientimallien kellojouset tehdään jossain ihan muualla kuin huonojen amerikkalaisten.

        Voyagerissakin kansitiivisteongelma. Pyysin työn ohella vaihtamaan jäähdytysnesteen (öljyä vanhassa). Sain auton takaisin täsmälleen saman näköisenä kuin viedessänikin. Menin takaisin ja kysyin, oliko autolle edes tehty muuta kuin kirjoitettu yli ~1500e lasku. Huollon mielestä nesteet oli vaihdettu, nyt oli kuulema uusi vuoto jossain. Sain kuitenkin puhuttua herroilta ilmaisen ajan, että huuhtelevat järjestelmän ja täyttävät uudestaan --> neste pysyi kirkkaana. Ainiin, päättelin siinä kun likaista nestettä tutkittiin, että oli autolle jotain tehty; jokin alipaineletku oli jätetty repsottamaan venttiilikopan päälle. Päätin kiinnittää itse takaisin. Hyvää maahantuojan laatutyötä, josta kannattaa maksaa.


        Mitta näistä tuli täyteen. Kirjoitin DC:n euroopan- päämajaan, joka oli (ainakin ollut) brysselissä. Huoltokirjasta löysin osoitteen. n. kahden kuukauden kuluttua kirje tuli takaisin postin käännyttämänä "muuttanut, osoite tuntematon". DC:n kokoinen pikkupuoti siis muuttaa, eikä kukaan tiedä minne. En lannistunut, vaan kirjoitin USA:han DC:lle. Sieltä en ole saanut mitään vastausta (vuosi kulunut).



        Sitten pieniä hauskuuksia varaosahinnoissa...

        Älä ikinä riko Voyagerin valoumpion korkeussäätömottoria... Siinä oli varaosatiskin äijälläkin konalassa ihmettelemistä, kun ko. mankan moottorin muutaman komponentin sisältävä muovilaatikko maksaa n. 200 e!!! Suosittelen vanhaan venäläiseen tyyliin ottamaan ko. moottorit yön ajaksi sisälle varkauksien varalta.

        Tämän jälkeen opin ja vaihdoin merkkiä. Takkiin ei tullut montaakaan tonnia.

        Kerro lisää takuusta itselläni neon -99 79.000 km ja öljyä pukkaa samasta kohdasta.


    • 95neon

      Eli autossa ei ole mitään vikaa vaan yksi
      kusipäinen korjaamo pilaa koko jutun. Onneksi
      täällä maalla osataan tehdä asiat kunnolla ja
      laskuttaa vain oikein tehdyistä töistä.
      Älä siis ikinä enää vie autoasi kyseiseen
      paikkaan.

    • JPR

      Nyt on öljyvuoto/jakopäänhihna vaihdettu ja tuli
      kohtuullisen nopeassa ajassa (2pv). korjauksen
      hinnaksi tuli n. 5800,- mk. Työn laadusta en
      vielä tiedä, mutta hiukan odotan pelonsekaisin
      tuntein. Työn nopeuteen vaikutti varmaankin
      yhteyden ottoni Aro-yhtymään (ovat samalla
      tontilla Konalassa, tai ainakin jokin osa siitä).
      Kylmäkiskoinen palvelu jatkui kylläkin työnjohdon
      osalta edelleen.

      En väitä ko. merkin olevan huono, mutta jos
      suurinpiin lukeutuvan merkkihuollon toiminta on
      tuollaista, ei se ainakaan minua kannusta merkin
      suhteen. Minunkin käyntini on käyty ko.
      huollossa, ellei tehdyissä töissä ilmene virhettä
      ja silloinkin vain lakiteitse. Virhevastuista
      löytyy tieto kuluttajaviranomaisten sivuilta, jos
      joku on siitä kiinnostunut.

      Minäkin olisin kiitollinen tiedoista paremmin
      toimivista merkkihuolloista, koska sehän on
      meidän kaikkien autoilijoiden etu.

      • 95neon

        ...hihnan vaihto maksoi pari kuukautta sitten
        mulle 2600mk, mitä muuta ne lienevät sun autoosi
        tehneet?
        Vaiko onko niillä hinnatkin perseestä? Samoin
        hihnan vaihtoon ei mene kuin 3 tuntia, mun
        tapauksessa meni 3,5 kun oli ongelmia hihnapyörän
        kanssa.
        Etsi tosiaan toinen huoltopaikka autollesi.


      • JPR
        95neon kirjoitti:

        ...hihnan vaihto maksoi pari kuukautta sitten
        mulle 2600mk, mitä muuta ne lienevät sun autoosi
        tehneet?
        Vaiko onko niillä hinnatkin perseestä? Samoin
        hihnan vaihtoon ei mene kuin 3 tuntia, mun
        tapauksessa meni 3,5 kun oli ongelmia hihnapyörän
        kanssa.
        Etsi tosiaan toinen huoltopaikka autollesi.

        Vaihdetut osat:

        Jakohihna työ 1164,80
        Jakohihna 670,00
        Kampiakselin tiiviste taka työ 2912,00
        tiiviste 232,00
        Vaihteistoöljy 66,00
        Flexplate 676,00
        Tarveaineet 65,76
        ------------------------------------------
        Yhteensä 5786,60

        Jakohihnan vaihto jäi huomattavasti halvemmaksi,
        kuin alkujaan ilmoittivat. Olin kyllä tehnyt
        selväksi, että heidän mokailujaan joudun nyt
        maksamaan. Ihmettelin tuota vaihteiston öljyä,
        kun ymmärtääkseni kampiakselin tiiviste ei ole
        missään yhteydessä vaihteiston öljyyn. Heti
        noudettuani havaitsin yhden puutteen. Auton
        lämmityslaitteen puhallin ei toiminut. Onneksi
        vain 25A:n sulake oli palanut, mutta ihmettelenpä
        vain, kuinka saivat sen rikottua.


      • 95neon
        JPR kirjoitti:

        Vaihdetut osat:

        Jakohihna työ 1164,80
        Jakohihna 670,00
        Kampiakselin tiiviste taka työ 2912,00
        tiiviste 232,00
        Vaihteistoöljy 66,00
        Flexplate 676,00
        Tarveaineet 65,76
        ------------------------------------------
        Yhteensä 5786,60

        Jakohihnan vaihto jäi huomattavasti halvemmaksi,
        kuin alkujaan ilmoittivat. Olin kyllä tehnyt
        selväksi, että heidän mokailujaan joudun nyt
        maksamaan. Ihmettelin tuota vaihteiston öljyä,
        kun ymmärtääkseni kampiakselin tiiviste ei ole
        missään yhteydessä vaihteiston öljyyn. Heti
        noudettuani havaitsin yhden puutteen. Auton
        lämmityslaitteen puhallin ei toiminut. Onneksi
        vain 25A:n sulake oli palanut, mutta ihmettelenpä
        vain, kuinka saivat sen rikottua.

        No ei ihme että hintaa tulee, kampuran takapään
        tiivisteen vaihtohan edellyttää laatikon
        irroittamista. Jakopään hihna on vaihtunut ihan
        sopivalla hinnalla, jotain hyvääkin!
        Käsittääkseni tuo flexplate on vetolevy?
        Kertoivatko miksi on vaihdettu? Huono starttikehä?
        Vai ovatko itse turineet irroittaessaan?


      • JPR
        95neon kirjoitti:

        No ei ihme että hintaa tulee, kampuran takapään
        tiivisteen vaihtohan edellyttää laatikon
        irroittamista. Jakopään hihna on vaihtunut ihan
        sopivalla hinnalla, jotain hyvääkin!
        Käsittääkseni tuo flexplate on vetolevy?
        Kertoivatko miksi on vaihdettu? Huono starttikehä?
        Vai ovatko itse turineet irroittaessaan?

        Kohtuuhintaiseksi tuo jakohihnan vaihto jäi,
        mutta niin kuin kirjoitinkin, hinta oli arviota
        huomattavasti halvempi. Pidin kyllä aiheesta
        selväkielisen esitelmän huoltokirjan
        luotettavuudesta. Onhan kyseessä kumminkin
        luotettavaksi pidettävä asiakirja, mikä ei ko.
        automerkin osalta pitänytkään paikkaansa. Ehkä
        arvioni useimmistakin laiminlyönneistä piti
        paikkansa, koska minulle soitettiin "hyssyttely"
        soitto ja lupasivat lähettää kaikille
        autonomistajille tiedotteen jakohihnan
        vaihtotarpeesta, auton huoltokirjassa mainitun km
        lukeman mukaan.

        En saanut oikein selväkielistä vastausta miksi
        vetolevy oli vaihdettu. Mutisivat jotakin
        tiivisteen hankaamisesta. Asiakashan ei saa
        vaihdettuja osia itselleen, eikä näin ollen voi
        niitä tarkistuttaa tai tarkastaa. Tämä "sääntö"
        lukee isolla autohuollon seinällä. Tämäkin asia
        on mielestäni kummallista. Onhan vaihdetut osat
        asiakkaan omaisuutta ja vaihdetun osanhan asiakas
        maksaa. Muista laitteista on huolto velvollinen
        luovuttamaan vaihdetut osat asiakkaalle, mutta
        autoissa ei näin toimita.

        Eilen illalla alkoi auton konehuoneesta kuulua
        hiljaista räminää tyhjäkäynnillä. Töihin
        tullessani ko. räminä suureni koko ajan. Yritin
        tutkailla mistä ääni olisi peräisin, mutta en
        saanut oikein selvää. Kuulosti kuin jokin pelti
        tai vastaava olisi irtoamassa. En jaksa enää
        mennä sinne konalaan vaan tarkistutan asian
        lähimmässä jenkkiautoihin erikoistuneessa
        liikkeessä ja jos syytä on, niin silloin palaan
        Konalaan, enkä haluaisi olla työnjohtajana sillä
        hetkellä.


      • Ex-GTI
        JPR kirjoitti:

        Kohtuuhintaiseksi tuo jakohihnan vaihto jäi,
        mutta niin kuin kirjoitinkin, hinta oli arviota
        huomattavasti halvempi. Pidin kyllä aiheesta
        selväkielisen esitelmän huoltokirjan
        luotettavuudesta. Onhan kyseessä kumminkin
        luotettavaksi pidettävä asiakirja, mikä ei ko.
        automerkin osalta pitänytkään paikkaansa. Ehkä
        arvioni useimmistakin laiminlyönneistä piti
        paikkansa, koska minulle soitettiin "hyssyttely"
        soitto ja lupasivat lähettää kaikille
        autonomistajille tiedotteen jakohihnan
        vaihtotarpeesta, auton huoltokirjassa mainitun km
        lukeman mukaan.

        En saanut oikein selväkielistä vastausta miksi
        vetolevy oli vaihdettu. Mutisivat jotakin
        tiivisteen hankaamisesta. Asiakashan ei saa
        vaihdettuja osia itselleen, eikä näin ollen voi
        niitä tarkistuttaa tai tarkastaa. Tämä "sääntö"
        lukee isolla autohuollon seinällä. Tämäkin asia
        on mielestäni kummallista. Onhan vaihdetut osat
        asiakkaan omaisuutta ja vaihdetun osanhan asiakas
        maksaa. Muista laitteista on huolto velvollinen
        luovuttamaan vaihdetut osat asiakkaalle, mutta
        autoissa ei näin toimita.

        Eilen illalla alkoi auton konehuoneesta kuulua
        hiljaista räminää tyhjäkäynnillä. Töihin
        tullessani ko. räminä suureni koko ajan. Yritin
        tutkailla mistä ääni olisi peräisin, mutta en
        saanut oikein selvää. Kuulosti kuin jokin pelti
        tai vastaava olisi irtoamassa. En jaksa enää
        mennä sinne konalaan vaan tarkistutan asian
        lähimmässä jenkkiautoihin erikoistuneessa
        liikkeessä ja jos syytä on, niin silloin palaan
        Konalaan, enkä haluaisi olla työnjohtajana sillä
        hetkellä.

        huollon jälkeen osia on jäänyt kiinnittämättä.
        Kuullostaa niin tutulta!

        Minäkin huollatan Neonia tästälähtien tutun
        kaverin korjaamolla (seuraavaksi edessä on juuri
        tuo 96tkm:n isompi huolto). Tulee varmasti ainakin
        maksettua kunnolla tehdystä työstä. Huoltokirja ei
        sitten ole enään "merkkihuoltokirja" mutta sehän
        on näköjään Chryslereistä puhuttaessa vain
        plussaa! ; )

        PS. Kerro millä jenkkipajalla kävit ja millaista
        palvelua sait.


      • 95neon
        JPR kirjoitti:

        Kohtuuhintaiseksi tuo jakohihnan vaihto jäi,
        mutta niin kuin kirjoitinkin, hinta oli arviota
        huomattavasti halvempi. Pidin kyllä aiheesta
        selväkielisen esitelmän huoltokirjan
        luotettavuudesta. Onhan kyseessä kumminkin
        luotettavaksi pidettävä asiakirja, mikä ei ko.
        automerkin osalta pitänytkään paikkaansa. Ehkä
        arvioni useimmistakin laiminlyönneistä piti
        paikkansa, koska minulle soitettiin "hyssyttely"
        soitto ja lupasivat lähettää kaikille
        autonomistajille tiedotteen jakohihnan
        vaihtotarpeesta, auton huoltokirjassa mainitun km
        lukeman mukaan.

        En saanut oikein selväkielistä vastausta miksi
        vetolevy oli vaihdettu. Mutisivat jotakin
        tiivisteen hankaamisesta. Asiakashan ei saa
        vaihdettuja osia itselleen, eikä näin ollen voi
        niitä tarkistuttaa tai tarkastaa. Tämä "sääntö"
        lukee isolla autohuollon seinällä. Tämäkin asia
        on mielestäni kummallista. Onhan vaihdetut osat
        asiakkaan omaisuutta ja vaihdetun osanhan asiakas
        maksaa. Muista laitteista on huolto velvollinen
        luovuttamaan vaihdetut osat asiakkaalle, mutta
        autoissa ei näin toimita.

        Eilen illalla alkoi auton konehuoneesta kuulua
        hiljaista räminää tyhjäkäynnillä. Töihin
        tullessani ko. räminä suureni koko ajan. Yritin
        tutkailla mistä ääni olisi peräisin, mutta en
        saanut oikein selvää. Kuulosti kuin jokin pelti
        tai vastaava olisi irtoamassa. En jaksa enää
        mennä sinne konalaan vaan tarkistutan asian
        lähimmässä jenkkiautoihin erikoistuneessa
        liikkeessä ja jos syytä on, niin silloin palaan
        Konalaan, enkä haluaisi olla työnjohtajana sillä
        hetkellä.

        Oletko tosissasi? Vaihdettuja osia ei näytetä
        asiakkaalle? Johan pomppasi!!
        Voiko tuollainen pelleily tosiaan toimia jossain?
        Minä en veisi autoani moiseen paikkaan ikinä. En
        ole käyttänyt autojani merkkikorjaamoilla kun
        muutaman kerran mutta ikinä ei ole ollut mitään
        epäselvää vaihdettujen osien kanssa. En toki ole
        niitä mukaani ottanut mutta nähnyt ja risaksi
        todennut. Joskus oli vähän tiukkaa kun osaa ei
        muka löytynyt mutta kerroin että ennen en maksa
        ennen kuin osa löytyy niin sehän olikin yllättäen
        ihan siinä työnjohtajan selän takana laatikossa.
        Nehän voi vaihtaa puoli autoa ihan tosta vaan
        tuolla tyylillä. Ihme touhua!


      • JPR
        95neon kirjoitti:

        Oletko tosissasi? Vaihdettuja osia ei näytetä
        asiakkaalle? Johan pomppasi!!
        Voiko tuollainen pelleily tosiaan toimia jossain?
        Minä en veisi autoani moiseen paikkaan ikinä. En
        ole käyttänyt autojani merkkikorjaamoilla kun
        muutaman kerran mutta ikinä ei ole ollut mitään
        epäselvää vaihdettujen osien kanssa. En toki ole
        niitä mukaani ottanut mutta nähnyt ja risaksi
        todennut. Joskus oli vähän tiukkaa kun osaa ei
        muka löytynyt mutta kerroin että ennen en maksa
        ennen kuin osa löytyy niin sehän olikin yllättäen
        ihan siinä työnjohtajan selän takana laatikossa.
        Nehän voi vaihtaa puoli autoa ihan tosta vaan
        tuolla tyylillä. Ihme touhua!

        Työnvastaanoton seinällä lukee KÄYTETTYJÄ OSIA EI
        PALAUTETA ASIAKKAALLE. Juuri tutkailen kädessäni
        olevaa työmääräystä ja tuo sama teksti löytyy
        paperin alalaidasta. Kyseltäessä osat ovat jo
        roskissa.

        Vaan nyt etsiskelemään huoltoa. Onneksi en
        tarvitse autoa viikonloppuna. Kertoilen kuinka
        homma sujui muualla. Vaikuttaa vain olevan
        vietävän pitkät jonot.


      • 95neon
        JPR kirjoitti:

        Työnvastaanoton seinällä lukee KÄYTETTYJÄ OSIA EI
        PALAUTETA ASIAKKAALLE. Juuri tutkailen kädessäni
        olevaa työmääräystä ja tuo sama teksti löytyy
        paperin alalaidasta. Kyseltäessä osat ovat jo
        roskissa.

        Vaan nyt etsiskelemään huoltoa. Onneksi en
        tarvitse autoa viikonloppuna. Kertoilen kuinka
        homma sujui muualla. Vaikuttaa vain olevan
        vietävän pitkät jonot.

        ..minä sen ymmärrän, tuskin kovin moni
        haluaisikaan paskaisia osia mukaansa mutta kyllä
        ne pitää näyttää asiakkaalle jotta voi todentaa
        niiden olleen vaihtokunnossa. Eli osien
        näyttäminen asiakkaalle on kyllä eri asia kun
        palauttaminen, eikö?
        Jos olisit yhtä vittumainen tyyppi kuin minä
        tekisit poliisille tutkimuspyynnön asiana
        ylimääräisten osien vaihtaminen eli epäily
        huijauksesta.
        Samoin kuluttajansuojaihmisten luulisi olevan
        kiinnostuneita tuosta osakäytännöstä.


      • huoltoneuvoja
        95neon kirjoitti:

        ..minä sen ymmärrän, tuskin kovin moni
        haluaisikaan paskaisia osia mukaansa mutta kyllä
        ne pitää näyttää asiakkaalle jotta voi todentaa
        niiden olleen vaihtokunnossa. Eli osien
        näyttäminen asiakkaalle on kyllä eri asia kun
        palauttaminen, eikö?
        Jos olisit yhtä vittumainen tyyppi kuin minä
        tekisit poliisille tutkimuspyynnön asiana
        ylimääräisten osien vaihtaminen eli epäily
        huijauksesta.
        Samoin kuluttajansuojaihmisten luulisi olevan
        kiinnostuneita tuosta osakäytännöstä.

        kuinka vitun tyhmä voikaan ihminen olla.."tee poliisille tutkintapyyntö".voi vitun kädettömät ja sanattomat nihilistit ketkä ette osaa selvittää asiaanne korjaamopäällikön kanssa...


    • Ex-GTI

      Kuten lupasin niin kerron mitä viime kesänä
      tapahtui Herttoniemen merkkikorjaamolla.
      Tämän tapahtumasarjan jälkeen lupasin itselleni
      etten käy täällä enään koskaan.

      Ajelin keskustassa neljän ruuhkassa kun Neonistani
      katkesi kytkinvaijeri = Poljin meni luonnollisesti
      täysin tunnottomaksi ja pirssi hyytyi siihen.
      Hinuri paikalle ja auto Herttoniemeen (aikaseksi
      saatiin todellinen kaaos kun liikennettä oli niin
      helvetisti). Auto korjattiin heti seuraavaksi
      päiväksi ja hintaa vaihdolle kiertyi n.1800mk
      (vaijeri maksoi 1200mk!! Titanumista?). Palvelu
      oli hyvää ja asiallista tähänasti.

      Lähdin autolla takaisin keskustaan ja jo
      Hakaniemen kohdalla kytkin käyttäyty oudosti.
      (Matkaa oli siis ajettu n.15km). Arvasin jo nyt,
      että kohta jäädään taas tienpäälle ja ajelin
      oikeanpuoleista kaistaa, että saisin auton
      helposti jalkakäytävälle pois aiheuttamasta taas
      kaaosta. Muutaman kytkimen polkaisun jälkeen
      poljin jäi taas pohjaan. (Onneksi sain auton
      suoraan ns. parkkiin kadunreunaan) Ei muuta kuin
      hinuri paikalle ja auto Herttoniemeen!

      Tässä vaiheessa ceissi muutui huvittavaksi...
      Koska kyseessä oli selvästi korjaamon kämmi
      (vaijeri ei katkennut vaan lähti paikaltaan)
      koittivat he väittää, että koko kytkin on varmasti
      mennyt rikki koska vaijeri pääsee löystymään(!).
      Vaadin korjauksen ajaksi laina-auton (heidän
      piikkiin) ja sanoin , että laittakaa se vaijeri
      kiinni ja unohtakaa se uusi kytkin. Autolla oli
      ajettu vasta 80tkm ja uuden kytkimen asennus olisi
      kuulemma maksanut n.9000mk! Olin valmis vaikka
      myymään auton ennemmin kuin sijoittamaan siihen
      lähes kymppitonnin.

      Hain autoni iltapäivällä ja otin kaverini mukaan
      joka AutoRepissä oli ennen vuosia korjannut
      autoja. Työnjohtaja tuli näyttämään autoa ja mistä
      vaijeri oli irronut. Heidän kantansa oli edelleen,
      että työssä ei ollut sattunut hutilointia vaan
      kytkin olisi niin kulunnut, että se ei palauta
      vaijeria kireäksi. Ystäväni neuvosta en kuitenkaan
      lähtenyt enään lisäkorjauksiin (jotka olisi siis
      maksanuit järjettömyyksiä) vaan lähdimme
      Autokeskuksesta. Takuuta työlle ei siis enään
      saatu koska korjausta ei viety loppuun heidän
      ohjeiden mukaan(!) Kaverini neuvoi, että pelkällä
      nippusiteellä saisimme vaijerin pysymään urassa
      (hinta 10mk)... ja toisaalta hän myös epäili, että
      kytkimessä ei olisi mitään vikaa. Työ olisi tehty
      vain niin huonosti, että vaijeri irtosi heti
      uudelleen.

      Laitoimme nippusitteen uran ympärille ja hyvin se
      kytkin on toiminut yli 8000km sen jälkeen! Eli jos
      olisin silloin kuunnellut maallikkona
      Autokeskuksen neuvoja n.9000mk olisi mennyt
      kankkulan kaivoon.

      Tässä oliskin ollut hyvä lopetus tälle tarinalle
      mutta se vaan jatkuu... Koska alkuperäinen vaijeri
      oli katkennut aivan kannasta (prikka vaijerin
      päästä oli repeytynyt irti), oli se tippunut
      vauhtipyörän koteloon. Heti seuraavana päivänä
      ihmettelin aina mutkiin ajaessani , että mikä
      ihmeen irronneen ruuvin ääni kuuluu konehuoneesta?
      Prikkahan se siellä heitelehti laidasta toiseen
      startin ja vauhtipyörän vieressä. Ääni oli kuin
      vanhassa ompelukoneessa!

      Soitin Herttoniemeen ja kysyin miten ihmeessä
      irtonaisia osia on voinut jäädä sisälle? Kuulemma
      vauhtipyörän ympärillä olevan kotelon avaaminen
      olisi ollut niin suuri juttu (=tuhansia markkoja),
      ei he lähteneet sitä avaamaan! Ja tästä ei minulle
      kerrottu mitään! Taas ylimääräistä murhetta ja
      ihmettelyä. Kysyi mitä vauriota ruuvi/prikka/mikä
      lie voi aiheuttaa kammiossa, niin kuulemma ei
      mitään. Senkun ajat ja sinne se hajoaa...älä
      välitä äänestä.

      Kunnes pari päivää myöhemmin auto ei enään
      lähtenyt käyntiin kun startti pyöri tyhjää! Ruuvi
      oli muotoutunut niin sopivaksi, että startti ei
      enään päässyt kiinni. Olin tässä vaihessa valmis
      myymään koko roskan! Onneksi sama ystäväni tuli
      hätiin ja korjasi auton kadulla...siinä irrotimme
      startin ja sieltähän se lähes 4cm pitkä möhkäle
      tipahti. Sen jälkeen auto on käynnistynyt
      moitteitta ja ääniä ei ole enään kuulunut.

      Eli n. 2000mk:n korjausten lopputulos oli: auto
      jää sen jälkeen 2-kertaa tienpäälle koitetaan
      korjauttaa järjettömiä maksavia osia (joita ei
      edes tarvita) jätetään kertomatta, että sinne
      muuten jäi vähän tavaraa sisälle!! Tässähän ihan
      tulistuu kun muistelee koko ceissiä!

      Olen todella tyytyväinen Chrysler Neonin
      tarjoamiin ominaisuuksiin hintaluokassaan mutta
      auton merkkikorjaamot ovat todella koittaneet
      tuhota koko merkin silmissäni. Kannataako ostaa
      Chrysler Sebringiä (mitä kuitenkin olen miettinyt
      kaiken tämän paskan jälkeen) kun korjaamot ovat
      tälläisiä rikollisia? Olen nyt kokenut sekä
      Herttoniemen ja Konalan Chrysler-pajat... mihin
      vien seuraaksi? Turkuun?

      • 95neon

        Voiko tuolla tyylillä pitää korjaamoa Helsingissä?
        Pitää varmaan perustaa sinne oma paja. Äijät
        tekee sutta ja laskuttaa sen asiakkaalla. Onko
        kyseinen työnjohtaja tosiaan tyhmä vaiko vain
        häikäilemätön?
        Ostin oman neonini Espoosta vanhalta mummolta.
        Heti alkuun kävi selväksi että ilmanputsaria ei
        oltu vaihdettu vuosiin vaikka auto oli n.4000km
        sitten käynyt viimeksi huollossa. Tästä
        viisastuneena kävin itse auton läpi huolto-
        ohjelman mukaan.
        Tuskin sitä ilmanputsariakaan oli unohdettu
        laskuttaa!


      • Ex-GTI
        95neon kirjoitti:

        Voiko tuolla tyylillä pitää korjaamoa Helsingissä?
        Pitää varmaan perustaa sinne oma paja. Äijät
        tekee sutta ja laskuttaa sen asiakkaalla. Onko
        kyseinen työnjohtaja tosiaan tyhmä vaiko vain
        häikäilemätön?
        Ostin oman neonini Espoosta vanhalta mummolta.
        Heti alkuun kävi selväksi että ilmanputsaria ei
        oltu vaihdettu vuosiin vaikka auto oli n.4000km
        sitten käynyt viimeksi huollossa. Tästä
        viisastuneena kävin itse auton läpi huolto-
        ohjelman mukaan.
        Tuskin sitä ilmanputsariakaan oli unohdettu
        laskuttaa!

        Olen hyvin varma,että 50% pääkaupunkiseudun
        Neoneista (ja miksei muistakin Chryslereistä) on
        huollettu ihan miten sattuu. Sitten kun autoissa
        rupee olemaan se 200tkm mittarissa alkaa outoja
        kulumisia varmasti ilmaatumaan (esim. kone täysin
        loppu). Ei autojen vika vaan surkeiden huoltojen
        sen elinkaaren aikana.

        Mielestäni ihmiset (ja koko systeemi) ovat liian
        lepsuja merkkikorjaamoja kohtaan...ei osata vaatia
        kunnon palvelua koska ei voida tarkistaa.
        Luotetaan työhön ihan liikaa.

        Näköjään hyvän korjaamon löydettyään, siitä on
        pidettävä kiinni kynsinhampain. Kun ajelin vielä
        GTI:llä (joka oli yleensä joka kuukausi rikki
        jostain) korjautin aina sitä samalla pajalla
        Lauttasaaressa. Voin sanoa, että paikan puitteet
        eivät olleet niin kaksiset mutta sovitut kohteet
        korjattiin AINA niin kuin piti. Ilmaantuneista
        ongelmista korjauksen aikana kerrottiin ja hinnat
        olivat puolet siitä mitä merkkikorjaamoilla.


      • Jopi
        Ex-GTI kirjoitti:

        Olen hyvin varma,että 50% pääkaupunkiseudun
        Neoneista (ja miksei muistakin Chryslereistä) on
        huollettu ihan miten sattuu. Sitten kun autoissa
        rupee olemaan se 200tkm mittarissa alkaa outoja
        kulumisia varmasti ilmaatumaan (esim. kone täysin
        loppu). Ei autojen vika vaan surkeiden huoltojen
        sen elinkaaren aikana.

        Mielestäni ihmiset (ja koko systeemi) ovat liian
        lepsuja merkkikorjaamoja kohtaan...ei osata vaatia
        kunnon palvelua koska ei voida tarkistaa.
        Luotetaan työhön ihan liikaa.

        Näköjään hyvän korjaamon löydettyään, siitä on
        pidettävä kiinni kynsinhampain. Kun ajelin vielä
        GTI:llä (joka oli yleensä joka kuukausi rikki
        jostain) korjautin aina sitä samalla pajalla
        Lauttasaaressa. Voin sanoa, että paikan puitteet
        eivät olleet niin kaksiset mutta sovitut kohteet
        korjattiin AINA niin kuin piti. Ilmaantuneista
        ongelmista korjauksen aikana kerrottiin ja hinnat
        olivat puolet siitä mitä merkkikorjaamoilla.

        Mielenkiintoista, mutta ei juuri yllättävää. Sama
        vaivaa monien muidenkin, jos ei kaikkien merkkien
        korjaamoja. Kaikissa huoltokorjaamotesteissä juuri
        pk-seudun pajat ovat hännillä. Miksi, en tiedä.
        Ehkä niillä riittää aina yllinkyllin hommia ja
        jotain leasingautoja, joiden omistajat ei paljon
        välitä. Itteltä on jätetty kylmästi vaihtamatta
        tulppia, tarkistamatta jäähdytysnestepinta (oli
        alle alarajan), vaihteistoöljyt ym. En enää käytä
        muita kuin yksityisiä korjaamoja,
        merkkihuoltopalatsit tehköön sutta minkä
        jaksavat. Huoltokirjaleimoille haistatan pitkät,
        onhan nähty mistä ne on takuuna. Seuraavaa
        käytettyä autoa en edes hanki pk-seudulta, ei
        viiti ottaa sellasta riskiä. Onks se jotenkin
        niin, että kaikkein vastuuttomimmat (m)asentajat
        pk-seudulla hakeutuu autokorjaamoihin ja
        rakennuksille? Kun se ei edes ole aina kiinni
        osaamisesta vaan asenteesta.


      • 95neon
        Jopi kirjoitti:

        Mielenkiintoista, mutta ei juuri yllättävää. Sama
        vaivaa monien muidenkin, jos ei kaikkien merkkien
        korjaamoja. Kaikissa huoltokorjaamotesteissä juuri
        pk-seudun pajat ovat hännillä. Miksi, en tiedä.
        Ehkä niillä riittää aina yllinkyllin hommia ja
        jotain leasingautoja, joiden omistajat ei paljon
        välitä. Itteltä on jätetty kylmästi vaihtamatta
        tulppia, tarkistamatta jäähdytysnestepinta (oli
        alle alarajan), vaihteistoöljyt ym. En enää käytä
        muita kuin yksityisiä korjaamoja,
        merkkihuoltopalatsit tehköön sutta minkä
        jaksavat. Huoltokirjaleimoille haistatan pitkät,
        onhan nähty mistä ne on takuuna. Seuraavaa
        käytettyä autoa en edes hanki pk-seudulta, ei
        viiti ottaa sellasta riskiä. Onks se jotenkin
        niin, että kaikkein vastuuttomimmat (m)asentajat
        pk-seudulla hakeutuu autokorjaamoihin ja
        rakennuksille? Kun se ei edes ole aina kiinni
        osaamisesta vaan asenteesta.

        ...tosiaan näin että työsuhde- ja leasingpelit
        antavat niin hyvän leivän että muista ei tartte
        välittää? Yksi juttu voisi olla "urakkapalkka",
        joku homma on hinnoiteltu jotenkin ja palkka
        hommasta on tämä. Jos teet sen nopeammin saat
        mahtumaan useamman homman työpäivään ja
        palkkapussi paisuu? Olenko väärässä?
        Tuntuu hurjalta, itse olen aina välillä
        viikonloppuasentajana pienellä jenkkeihin
        erikoistuneella nyrkkipajalla, ei tulisi
        mieleenkään tehdä sutta tahallaan ja jos joku
        menee pieleen se tottakai korjataan MAKSUTTA!
        Kyllä kai tällainen pitäisi onnistua kehä-
        kolmosen sisäpuolellakin?


    • Tuleva Neonisti?

      ...Chrysler Neonin merkkihuollosta? Taitaa olla
      Pörhön autoliike joka ne täälläpäin tekee. Sillä
      ajattelin kysäistä kun olen tuollaisen Neonin
      hankkimista harkinnut vakavasti, mutta nuo teidän
      kertomukset merkkihuolloista vetivät kyllä
      vakavaksi. Oletteko Neonin omistajat muuten
      käyttäneet autojanne näillä yksityisillä
      pikkupajoilla? Onnistuuko hommat siellä sen
      paremmin?

      • hessu

        Hyvää ja asiallista palvelua olen saanut Sarajärven autokorjaamosta Limingantullissa
        (Heinäpään Varaosan vieressä, takapihalla ja ei merkkikorjaamo).
        Työ on nopeaa ja tarkkaa (aika-arvio pitää myös)
        ja takuut pelaa. Ja usein on myös tarjolla auto tilalle korjauksen ajaksi. Olen suositellut ko.
        korjaamoa myös työkavereille ja kokemukset heillä
        on samat. Esimerkki: isäukon autoon oli tulossa jokin näistä kalliista huolloista ja merkkiliikkeen arvio työstö oli 2pvää ja 4500 Wanhaa rahaa(takuu ummessa). Sarajärvi hoiti homman päivässä ja hinta alle puolet. Oli lisäksi
        tehnyt pari muutakin pientä hommaa kun oli havainnut aihetta siihen.


      • huoltoneuvoja
        hessu kirjoitti:

        Hyvää ja asiallista palvelua olen saanut Sarajärven autokorjaamosta Limingantullissa
        (Heinäpään Varaosan vieressä, takapihalla ja ei merkkikorjaamo).
        Työ on nopeaa ja tarkkaa (aika-arvio pitää myös)
        ja takuut pelaa. Ja usein on myös tarjolla auto tilalle korjauksen ajaksi. Olen suositellut ko.
        korjaamoa myös työkavereille ja kokemukset heillä
        on samat. Esimerkki: isäukon autoon oli tulossa jokin näistä kalliista huolloista ja merkkiliikkeen arvio työstö oli 2pvää ja 4500 Wanhaa rahaa(takuu ummessa). Sarajärvi hoiti homman päivässä ja hinta alle puolet. Oli lisäksi
        tehnyt pari muutakin pientä hommaa kun oli havainnut aihetta siihen.

        yksikään huolto ei kestä 2pv oli kysessä kuinka iso huolto tahansa joten älä jauha paskaa!!viimeistään tuo kommenttisi että olisi maksanut kun takuu oli ummessa todistaa valehtelusi.takuu ei kata mitään huoltoja pässinpää!!


    • Neon 95

      Onko Hesan seudulla parempaa huoltoa, joka pystyy korjamaan Neon merkkisiä autoja?

    • Pete

      Kuulun autoliittoon ja sen kautta saan (lyhyen) maksuttoman neuvottelun asianajan kanssa. Puhelinkeskustelu sinänsä ei maksa yleensä mitään vaikkei siihen (joutavaan) autoliittoon kuulukkaan.

      Mielestäni näiden hutiloivien huoltojen kanssa pitää olla kovana, ei muuta kuin yhteys asianajajaan ja uhkaus riitauttaa juttu. Katteeton uhoaminen huoltopäällikön kanssa ei johda mihinkään, koska nämä roistot kuulevat samanlaista päivittäin ja tietävät ettei haukku haavaa tee. Luulisin että 99% ei johda mihinkään, se 1% menee tai ainakin uhkaa raastuvalla ja edelleen johtaa korvauksiin mutta hutiloiminen kannattaa silti koska niin harva hakee itselleen oikeutta

      Autoilua ymmärtävien asianajajien yhteystietoja löytää autoliiton veppisivun kautta.

    • Mustang gt500

      Tosiaan Crysler Neon jakohihnan vaihtoväli esim.Autodatan huolto ohjelman mukaan on tuo 168tkm johon kuuluu myös auton perushuollon lisäksi vaihtaa jakohihnan,kiristimen,kiristimen hydrayylinen yksikkö ja jos haluaa varman päälle pelatta vesipumppu on hyvä vaihtaa samalla... Asiaan koska huolto ohjelman suositukset muuttuu ajan mukaan on hyvä selvittää maahantuojan kautta päivitettyn jakohihnan vaihtoväli.

    • Neon -97

      138 000 km takana kun vein jakohihnan (ja vesipumpun) vaihtoon.
      Samalla fixattiin moottorin öljyvuoto (kannen tiiviste) ja vuotava syyläri (öljyä sekoittunut jäähdytinnesteeseen).
      Olivat ymmärtääkseni tyyppivikoja.
      Kustannukset Rekolan auto -ja rengashuolto:
      - Moottorin öljy 20,90e
      - Vaihdelaatikon öljy 11,95e
      - Tiiviste 1e
      - Kannen tiiviste 93,10e
      - Kannen pultit 89,50e
      - Pakosarjan tiiviste 12,12e
      - Jäähdytin 321e (!)
      - Tarvikeaineet 14,70e
      - Laturin hihna 20,90e
      - Vierastyöt 130,80e
      - Työt yhteensä 888,00e

      = 1603,97e

      Jakohihna ja vesipumppu Motonetista 150e

      YHT. 1754e

      Merkkiliikkeestä ei kommentoitu korjauskustannuksia.
      Onko vielä linjoilla joku joka haluaisi ottaa kantaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9696
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2837
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      169
      2620
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1501
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe