Estääkö masennus ADD:n diagnosoimisen?

liianväsynyt

Haluaisin mahdollisesti ADD-lääkityksen, kun oireet ovat niin vahvat. Kuitenkin olen taas huomannut hiipivän masennuksen, joka pohjautuu ihan siitä omasta käytöksestä, tietynlaisesta impulsiivisuudesta ja toisaalta siitä, etta koko ajan tuntuu että on akut tyhjänä. Minkään asian, joka ei kiinnosta esim, opistelu ei suju ollenkaan, saatan vain tuijottaa kirjan sivua vartin tajuamatta siitä mitään jos se on mielestäni tylsää. Kotona rutiinit menee, koti on siisti jne., mutta joskus repsahtaa.

Koko elämäni mulle on toisteltu että olen huono ja laiska kun en saa ikinä mitään pysyvää aikaiseksi, ja se on jäänyt päälle. Pitäisi ennakkotehtäviä väsätä, maanantaihin aikaa, ja vaikka ne sinänsä kiinnostavat, niin olen niin lukossa että on vaikea edes hengittää, saatika nukkua. En tiedä pystyisinkö olemaan korkeakoulussa, mutta en myöskään siedä rutiinityötehtäviä vaan masennun. Olen päälle parikymppinen, lukion (hitaasti) käynyt ja jotenkuten kiinni työelämässä. Masennus on tahdonvoimalla pysynyt kurissa niin, että olen aina käynyt töissä (koulussa sitten aina en, mutta kävinkin aikuislukion).

Olen ensi viikolla menossa ensimmäistä kertaa lääkärille ADD-epäily takia. Nyt kuitenkin masennus on taas tullut hiipien, ja pelkään, että lääkäri keskittyy masenuksen hoitoon eikä siihen, mistä se aiheutuu, eli ADD:hen. Pitäisikö vaan huijata masennustestissä ja esittää positiivista? Kun ei tämä masennus niitä oireita aiheuta, vaan toisin päin. Kun en jaksa enää. On jonkinverran itsetuhoisia ajatuksia, mutta pahinta on, että ne ovat ihan pinnan alla vaanimassa silloinkin, kun elämässä menee näennäisen hyvin.

Ja ei tarvitse tulla sanomaan että ADD/ADHD ovat keksittyjä sairauksia, minulla ne ainakin vaikuttavat joka päivä.

4

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A:DH:D

      www.ADHDFraud.net

    • fj9+4

      Enpä tiedä, samassa veneessä olen mutta taidan itse kysäistä asiasta kouluni kuraattorilta, psykologilta tai terkkarilta riippuen siitä kuka on paikalla. Mikäli tulee lähete eteenpäin kerron kuinka meni ja mitä totesivat.

    • :DDDDDDDD
    • yhteistyö on tärkeää

      Mielenkiintonen keskustelunavaus. Mul on itellä myös paljon samoja oireita, koulut tuli alisuoritettuu aika rankasti ja ilman lääkitystä ympäril olevat kärsii sen tajuu jossain vaihees et lääkityksel aivot saa paremmin happee ja asiat menee tasasen hyvin ja ympäristö voi kanssa hyvin, jos sul on add se kannattaa käydä tutkituttaas ja sitten pitää pitää huoli et lääkeet tulee otettua tarpeeks usein muuten esim väkivaltaset tyypit alkaa oirehtimaan sun seuras se lääkitys on tärkee iha joka kannalta. Mul on käyny hyvä onni et pääsin kokeneel lääkäril nuorena koska ite sitä ei helpolla huomaa kun vasta nuoruuskynnyksen ylipäästyä, kun elää hektises ympäristös huomaa lääkityksen vaikutuksen sitä ei kannatta jättää ottamatta. kannattaa se käydä diagnisoimassa jos ei lääkitystä muuten saa, add on melkee päinvastanen kun adhd, add liittyy esim huono itsetuonto, vaikeus nähdä itseensä pidemmälle. Lääkitys ennalta ehkäsee virheet ja ympäristö ei kärsi se on tärkeet kaikilt kannoilt katottuna löytää add ihmiset jo nuorena. se on kuitenki vaikee diagnisoida kun add on usein kuoren alla ja add liityy usein masennusta, adhdsen luultavasti vähemmän. Lääkitys kun on kunnossa pystyy olee täysin oma ittensä. toivottavst lääkärit löytää mahollisimman monet add nuoret se on vaikee tehtävä. Mä olin nuorena tosi paljon lääkityst vastaa ei siit tullu kun pään särkyä mut söin niit jatkuvasti ja jotenki niit onnistuttii mul määrrää ja ja kyl voin kokemuksest sanoo et niit lääkeit kannattaa tunnollisesti syödä, add on aika musertava siin on huonolla asenteella työelämää kohtaa ja kaikkii muita vetää idiootimaisesti ja ei huomaa vikoja itessään ja vetää päätömästi ja välinpitämättömästi mun mielest kannattaa käydä puhumassa kokeneelle lääkärille. mul ois pitäny löytää add jo koulu iässä niin mulla menis varmasti paremmin mut nyt alan itekkin ymmärtää omaa ja muiden elämään liityvii asioita ja tilanteita

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3554
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3269
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2408
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe