Ennen joulua tilasin Lasten Parhaista Kirjoista tuotteita, joiden loppusumma oli vajaat 80e. Kirja tulivat perille ja samassa laatikossa niiden kanssa oli lähetyslista sekä lappu, jonka mukaan lasku lähetetään erikseen.
Laskua ei kuulunut (enkä osannut sitä kaivatakaan) kunnes helmikuussa pamahti saman tien karhulasku, jossa alkuperäisen laskun loppusummaan oli lisätty 5e. Ainoa johtopäätös oli se, että Itella oli hukannut alkuperäisen laskun. Niinpä sitten soitin samantien kirjakerhoon, jossa asiakaspalvelun ihminen sanoi, että unohda se 5e, kunhan maksat sen alkuperäisen summan. Näin tein.
Helmi-maaliskuun vaihteessa tuli kuitenkin sitten perintäyhtiöltä lasku: 13e. Soitin perintäyhtiöön, jossa totesivat mm. seuraavia asioita:
-Kirjakerho ei voi sanoa, että unohda se 5e, kun perintäfirmalta on jo lasku lähtenyt.
-Minun olisi pitänyt kuitenkin maksaa alkuperäinen summa alkuperäisellä laskulla. (Miten, kas siinä pulma, kun edelleenkään alkuperäinen lasku ei ole tullut perille...)
-Perintäyhtiö selvittelee asiaa, siksi ajaksi 13e -perintälasku on "jäädytetty".
Kun 13e:n eräpäivä tuli, soitin itse uudestaan perintäfirmaan, onko asia edennyt, ja voinko todella olla maksamatta tuota summaa, kun eräpäiväkin jo on... Vastaus oli, että koska lasku on jäissä, sitä ei todellakaan tarvitse maksaa ja he palaavat asiaan.
Tänään tuo asiaanpalaaminen sitten tapahtui: perintä jatkuu. Kuinka ollakaan, kirjakerhossa ei tiedetty muka mitään siitä, että siellä olisi kehotettu jättämään tuo 5e maksamatta! Eikä tässä vielä kaikki, lisäksi perintäfirma oli lähettänyt uuden karhulaskun, loppusummana reilut 16e.
Koko tilanne on aivan älytön. Koko ajan olen toiminut ohjeiden mukaan ja maksan aina kaikki laskuni sitä mukaa, kun niitä saan. Tässä tapauksessa ensin ryssi Itella jättämällä alkuperäisen laskun toimittamatta. Sitten ryssi Lasten Parhaat kirjat sanomalla minulle, että jätä karhu maksamatta, mutta jättämällä tämän kirjaamatta omiin tiedostoihinsa. Ja tästä hyvästä minä saan jatkuvasti lisää maksettavaa...
Tarinan opetus: Jos olet Lasten Parhaiden Kirjojen jäsen, eroa heti. Jos et ole, älä koskaan myöskään liity.
Lasten Parhaat Kirjat - hullu kirjakerho!
Kirjakerhosta eroon
1
1125
Vastaukset
- Johannaa
Aika outoa toimintaa.. Epäilen kyllä, että tuossa on ollut joku inhimillinen erehdys. Lasten Parhaide Kirjojen taustalla on kuitenkin todella iso tekijä, Bonnier. En usko, että heillä olisi vara lähettää perättömiä perintäkirjeitä. Olihan kyseessä tämä http://www.kirjakerhoja.fi/kauppa/11/lasten-parhaat-kirjat kirjakerho, eikä joku toinen lähes samanniminen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3492997Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011463En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841292- 1081291
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591235- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi781037Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24931- 33837