mielipiteitä tähän facebookissa tavattuun keskusteluun

surrur

Eli keskustelu alkoi autoverouudistuksista jota moitittiin tuttavan sivustolla
Henkilö1
tää lähinnä kiusaa kuljetus alaa taas..mä olen sitä mieltä et ei kenenkään ole pakko omistaa autoa..ilmankin pärjää loistavasti ja ainakin turussa on tosi paljon helpompaakin kulkea todella halvoilla julkisilla kun maksaa omasta autosta. miksi autoilun ylipäänsä pitäis olla halpaa?? sehän on ihan vaan luksusta mikä tuhoaa tätä pallo..ei paljo haittaa vaik ite omistanki suton mut jätän sen varmaan pois kohta ku ei tosiaan ole varaa, mutta ei tarviikkaan olla
työmatka kustannuksista saa kuitenki verovähennystä, tosin sekin nousi mutta ei mitenkään merkittävästi
Henkilö2
kun on vuorotyössä eikä julkiset kulje, matkaa on liikaa mennä kävellen niin kyllä, auto on pakko olla!
Henkilö1
muuta töiden perässä... niin ne muutkin tekee! ihan turhaa rutinaa sanon minä.. tää on liian luksusta mitä meillä tässä maassa on tarjolla pitää sen nyt ymmärtää ettei tää luksus voi jatkua loputtomiin.. koko eurooppahan elää ylivarojensa kehitysmaiden kustannuksella
ja paljonkohan on liikaa matkaa mennä kävellen??? tai vaikka pyörällä tai todella säästäväisellä skootterilla??
matkan liiallinen pituus on aika suhteellinen käsite ja kiinni ihmisen omasta mukavuuden halusta. keniassa voi olla tosi lyhyt matka se että haetaan vettä 10kilometrin päästä..
Henkilö2
mitä itse tee autolla? ajatteletko lainkaa montako kaivoa keniaan saataisiin kun luopuisit sinulle täysin turhasta yleellisyyskapineesta???
Henkilö1
jos viitseisit perehtyä ensimmäiseen kommenttiin niin saat vastauksen tohon kysymykseen. mutta tosiian kuinkas pitkä se päivin työmatka on??
ja mä en ole tässä pelastamassa kenialaisia janolta vaan ihmisten pitäis ymmärtää että siksi että meillä on täällä euroopassa sivistysvaltioita esim afrikassa tai vaikka vietnamissa tai missä nyt sit lie eletään köyhemmin niin on ongelmia koska me kustannetaan kaikki tää ylellisyys niiden köyhimpien valtioiden asukkaiden selkänahasta ja siksi niillä ei ole helvetti ainottakaan autoa ku niillä ei ole varaa kun niille ei makseta tarpeeksi palkkaa työstä minkä ne tekee meille jotta meillä olis ne h&m:n hepeneet päällä tai helvetti kuutta eri pillimehu merkkiä kaupanhyllyssä...ja täällä sitä voi perheessä äkkiä olla kolme tai neljäkin autoa...ja mä en ole oikeasti edes koskaan hankkinut autoa...sellainen lähinnä tyrkättiin mulle käyttöön ja oon todennu et en halua autoa omistaakkaan varmaan koskaan siksi että se on rahareikä, turha valittaa ettei tulot riitä jos ylläpitää autoa..niiden kuukausittaiset kustannukset on aika huikeet ku laskee kaikki korjaukset,huollot, renkaat, nesteet, verot, vakuutukset,bensat yms yms..että äkkiäkös sitä hukkaa tuloistansa tuloverojen verran autoonkin.

1

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surrur

      Henkilö2
      joo, huomasin kyllä että saatat hankkiutua autosta eroon, mutta miksi et ole niin tehnyt? minä en käytä henkan vaatteita enkä juo pillimehua, mutta auton meinaan kyllä pitää. eikä täälläkään makseta tarpeeksi palkkaa duunarille vaikka niska limassa tekee työnsä, ettei se mikään afriikan erikoisuus ole.
      Henkilö1
      no kattos kun jos mun täytyy sulle tässä sitten oikeen selvittää tämä asia niin auto ei ole minun omistuksessa vaan perikunnan omistuksessa ja perikunnan osakkaat ovat ala-ikäisiä eivätkä siis voi ajaa kyseistä autoa ja auto on minulla käytössä koska sen myyminen ei onnistu ja aika arvoton kapistuskin on kyseessä, niin auto on lähinnä käytössä siksi ettei se ruostu ja pilaannu parkkipaikalla käyttökelvottomaksi, otetaan siitä hyöty irti niin kauan kun voi vielä. JA EDELLEEN..KUINKA PITKÄ ON PÄIVIN TYÖMATKA??? etkö sä nyt tosiaan ymmärrä että joka ruokapaketin esim leivän hinnassa on otettu huomioon koko leipäosaston hävikki eli jos ostat yhden pussin leipää maksat samalla siitä että valikoimaa tulee löytymään jatkossakin siitä kaupasta ja kuluttajat vaatii koko ajan lisää uusia ja parempia tuotteita mitkä pitäis parantaa tätä eläämää.. älytöntä kulutus hysteriaa ja markkina talouden jyräystä tää on. miksi sä luulet että pääsiäisnamutkin on ollu jo kuukauden kaupassa?? siksi että kukaan ei paskaakaan enää välitä pääsiäisestä ja sen merkityksestä mutta helvetin paljon ja montaa eri lajia suklaamunia on silti saatava ja sama kaava toistuu oli juhla mikä tahansa. sä et vaan niin tajua että miten meidän kulutus käyttäytyminen vaikuttaa koko maailmaan
      ja mitä tarkottaa niskalimassa duunin tekeminen?? sitäkö että ihan joka aamu pitää nousta aikaisin ja sentään mennä sinne töihin?? aika monelle noin sanovalle se on juuri tätä. niska limassa tässä maassa aika harva tekee töitä, ekana nyt saattas tulla mieleen asfalttimiehet mutta mun tietääkseni niillä on hyvä palkkakin. ja sä et tosissaan voi mitenkään verrata sun palkkaas siten että olis jotenki samaa kastia kun köyhemmissä valtioissa, siellä on hinnat alhaalla mutta palkat ovat suhteessa hintatasoon paljon surkeammat kun meillä täällä. täällä sä elät sillä kuukauden tulolla kohtalaiseti sen kuukauden mutta jossain maissa se kuukauden tulo ei riitä edes kahdeksi viikoks eikä edes kohtalaisesti. se vietnamilainen on ensin ollu koko päivä riisipellolla (raatamassa niska limassa noin 14 tuntia) että me saadaan riisiä ja se sais sen paskan palkkansa jotta sitten ku siltä kahdessa viikossa on ruoka loppu ni me voidaan sitte lentää täältä pudottamaan sille taivaalta säkki eli osa sitä riisiä mitä se meille keräili koko kuukauden.. katos ku näin tää homma toimii..eli päin helvettiä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      138
      10080
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2924
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      188
      2727
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1546
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe