Laskin erikseen kaikkien leikkausten vaiktukset lapsiperheiden osalta
- keskimääräisessä perheessä on kaksi lasta. Näin ollen lapsilisiä leikataan kuukaudessa 15 euroa.
- lapsiperheet ovat yleensä asuntolainaisia. Asuntojen korkovähennyksen määrä on tällä hetkellä 75 % koroista. Tällä päätöksellä korkovähennys leikataan 50 %:iin vuoteen 2018 mennessä. Jos keskimääräine asuntolaina on vaikka 200.000 (pääkaupunkiseudulla), merkitys nykyisellä korkotasolla n 1,5 % on 750 euroa, josta joutuu maksamaan tulovero n. 34 % eli 255 euroa vuodessa. Jos normaali korkotaso on 3,5 % vaikutus onkin jo 595 euroa vuodessa!
- lapsiperheet käyttävät autoa enemmän mm. lasten harrastuksiin ja työmatkoihin, joten polttoainevero syö vähintään 60 euroa vuodessa
- ajoneuvoveroihin menee n. 45 euroa vuodessa
- indeksitarkistusten tekemättä jättäminen verotukseen ja työeläkemaksujen nousu vähintään 300 euroa vuodessa
- lapsiperheet ovat ylensä niitä, jotka voivat saada perintöjä (verotus nousee prosentilla)
- työttömyyskorvauksen määräkin laskee
Menolisäykset normalilla asuntolainan korkotasolla noin 1000 euroa vuodessa.
Näin lapsiperheeltä leikataan
0
56
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815