'neiti'

Mörkö

Kuka loi ärsyttävän neiti-nimityksen (näköjään pysyvästi) palstalle vai kehittyikö sekin tyhjästä itsekseen?

Ketuttaa tuollainen nimittely!

35

262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä. Kutsun neidiksi kaikkia, joilla nimimerkki ei millään ota pysyäkseen ja jotka alituiseen vaihtuvan nikin takaa nokkivat ja kippaavat verbaalista paskaa rehtien vakionimimerkkien niskaan.

Mies vastaa sanomisistaan eikä piileksi tai pakene, mutta nämä neidit eivät koskaan vastaa mistään, vaikka roskaa ja törkyä pukkaavat monesti ilman mittaa ja määrää.

En silti ole väittänyt että nimimerkkineiteily rikkoisi suomi24:n sääntöjä, vaikka se onkin erinomainen väline sisällöltään sääntöjä rikkoviin viesteihin (esim. perättömien väitteiden esittäminen on täällä kiellettyä, mitä ei aina uskoisi).

Toivottavasti asia selvisi, ja toivottavasti sinä Mörkö et ole palstaneiti vaan kreationistisuudestasi huolimatta sivistyneeseen ajatustenvaihtoon pyrkivä normaali ihminen.

Arvaan kyllä että tämä ei jää tähän, joten valmistaudun jälleen yhden tai useamman törkykuorman vastaanottoon.;)

• rihannarihanna

Tulee vettä vettä kuravettä vettä esterin perseestä perseestä

• Mörkö

"Minä. Kutsun neidiksi kaikkia, joilla nimimerkki ei millään ota pysyäkseen ja jotka alituiseen vaihtuvan nikin takaa nokkivat ja kippaavat verbaalista ****** rehtien vakionimimerkkien niskaan."

No nyt ketuttaa enää hyvin vähän jos ollenkaan kun motiivi nimen käyttöön selkisi.
        'Neitittely' siis jatkukoon aina tarpeen vaatiessa.

Pointsit Repelle selventävästä vastauksesta.

• tieteenharrastaja

Otan muuten osasyyllisyyden tähän. Repe aloitti nimittämällä tällaisia palstalaisia tolloiksi, mutta ehdotin "vaikkapa neitiä", jotta tolloiksi voitaisiin edellen nimittää vain sen ihan pätevästi ansainneita.

Ei neitikään minusta ole hyvä, koska sehän halventaa sinänsä ihan suloisia olentoja. Mutta jos on pakko nimitellä, niin tolloa parempi.

• tieteenharrastaja kirjoitti:

Otan muuten osasyyllisyyden tähän. Repe aloitti nimittämällä tällaisia palstalaisia tolloiksi, mutta ehdotin "vaikkapa neitiä", jotta tolloiksi voitaisiin edellen nimittää vain sen ihan pätevästi ansainneita.

Ei neitikään minusta ole hyvä, koska sehän halventaa sinänsä ihan suloisia olentoja. Mutta jos on pakko nimitellä, niin tolloa parempi.

Muistaakseni käyttämäni sana ei kuitenkaan ollut tollo, jota taas viljelivät enemmänkin eräät palstan konkarit. Ei oikein sovi "tyyliini".;)

Nikkihiirtä muistan kyllä käyttäneeni useinkin.

• tieteenharrastaja
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Muistaakseni käyttämäni sana ei kuitenkaan ollut tollo, jota taas viljelivät enemmänkin eräät palstan konkarit. Ei oikein sovi "tyyliini".;)

Nikkihiirtä muistan kyllä käyttäneeni useinkin.

Yritin etsiä, vaan ei löytynyt. Noin sen muistin: jos meni väärin niin eipä ollut ensi kerta.

• `Mjörk
        tieteenharrastaja kirjoitti:

Yritin etsiä, vaan ei löytynyt. Noin sen muistin: jos meni väärin niin eipä ollut ensi kerta.

Repen nimittäminen tolloksihan loukkaa oikeita tolloja!
        Mitä apuja siihen ehdotat?

• Jerobeam
        `Mjörk kirjoitti:

Repen nimittäminen tolloksi ei vetele.
        Hän on osoittautunut teräväkynäiseksi havainnoitsijaksi.
        Toisin kuin monet muut kamelikuskien satujen toistajat.

• Puolimutkainen
        `Mjörk kirjoitti:

"Repen nimittäminen tolloksihan loukkaa oikeita tolloja!
        Mitä apuja siihen ehdotat?"

Hieno esimerkki kreationistisesta logiikasta. Jos joku nimittäis Repee tolloksi (syyttä suotta tietty) niin tuskinpa oikeet tollot eli palstan kretut siitä loukkaantuisivat.

• jyrtsi....

Vitsi tämäkin että osuin oikeaan ensi avaamalla.

Repe on siis homopervo kuten olen aina tiedostanutkin.
        Kiva että tämä on nyt kaikillle selvä Repen tunnustuksen myötä.

• mjörk
        Jerobeam kirjoitti:

Repen nimittäminen tolloksi ei vetele.
        Hän on osoittautunut teräväkynäiseksi havainnoitsijaksi.
        Toisin kuin monet muut kamelikuskien satujen toistajat.

Repe.neiti ei ole koskaan kirjoittanut yhtään mitään palstan aiheeseen liittyvää.
        Pelkää shittiä vaa.
        Joten repe-neitiä pitäisi nimittää tollon sijaan neiti -shit.

• uusi nikki

Rekisteröimätön nikki ei riko suomi24:n sääntöjä.

(...vaikka roskaa ja törkyä pukkaavat monesti ilman mittaa ja määrää.)
      Luehan törkyviestejä ja katso ketkä täällä heittää eniten törkyä.

Nimittelijä itse tekee itsensä pieneksi.

• >>Rekisteröimätön nikki ei riko suomi24:n sääntöjä.

• nälviä
        kekek-kekek kirjoitti:

>>Rekisteröimätön nikki ei riko suomi24:n sääntöjä.

nikin vaihto tehdään siksi ettei evokkien nikkivarkaus pure.
        Nikinvaihtohan on tehty alunperin "evokkien pyynnöstä"'
        Joten älkää valittako.
        Jos asia kiusaa evokkeja, tavoite on jopa ylitetty!

• miljoonas nikki

Nimittelyyn kannattaa suhtautua siten että jos sinä olet ihminen ja joku sanoo sinua vaikka virtahevoksi, niin muututko sinä sen takia virtahevoksi kun toinen sanoi sinua virtahevoksi? Veikkaan että et muuttunut. Joten mitä sillä nimittelyllä on sitten väliä jos et muuttunut.

Yliluonnollisen evoluutioteorian mukaan tosin muuttuu mutta siihen nyt ei usko kuin tollot. Anteeksi tuo tollo sana.

Koska minä saavutin miljoonan rekisteröimättömän nikin rajan niin minä tarjoan kaikille sen kunniaksi virtuaalijuomat.
      Saat ihan itse valita minkä vaan juoman haluat. Minä maksan höpöhöpö rahalla.

• nikkineito

Repe, törkyturpa ja neiti meni baariin ja tilasi yhden oluen.

• puolimutka.

"Repe, törkyturpa ja neiti meni baariin ja tilasi yhden oluen."

Ja Repe joi oluen. Sillä aikaa törkyturpa (jyr?) ja neiti (nikkineito?) sipsuttivat peräkanaa miesten vessaan yksille pikaisille.

• puolimutka. kirjoitti:

Ja Repe joi oluen. Sillä aikaa törkyturpa (jyr?) ja neiti (nikkineito?) sipsuttivat peräkanaa miesten vessaan yksille pikaisille.

Ketjussa esiin nostettuihin asiasanoihin (vanha kirjastoalan termi) liittyvästi pari mukavaa ja harvinaisen kilttiä palindromia:

Neulo taas niin saat oluen.

Ellu tekee lettuja ja juttelee ketulle.

• puolimutka. kirjoitti:

"Kun olutlasiin lentää kärpänen, heittää englantilainen oluen menemään, saksalainen koukkaisee kärpäsen pois ja juo oluen, mutta venäläinen juo sekä oluen että kärpäsen." (Karilas: Pikku Jättiläinen, 3. painos 1937)

• Puolimukillinen
        naapurin.kissa kirjoitti:

"Kun olutlasiin lentää kärpänen, heittää englantilainen oluen menemään, saksalainen koukkaisee kärpäsen pois ja juo oluen, mutta venäläinen juo sekä oluen että kärpäsen." (Karilas: Pikku Jättiläinen, 3. painos 1937)

Tosta on hyvinkin pitkä versio, jossa muistaakseni mm. :

- mustalainen juo puoli lasillista ja menee sitten vaatimaan uutta olutlasillista kun ei voi juoda olutta jossa kärpänen.

- juutalainen ottaa kärpäsen olutlasista, muu oluen saksalaiselle ja kärpäsen kiinalaiselle.

- kreationisti seuraa tiukasti koko illan kärpästä olutlasissa nähdäkseen kehittyykö sille kidukset. Kun ei kehity, niin kreationisti rientää kretupalstalle ilkkumaan, että evoluutio on kumottu.

• naapurin.kissa kirjoitti:

Natsiaikana oli poliittisesti korrektia olla rasisti.

• Puolimutkainen
        kekek-kekek kirjoitti:

Natsiaikana oli poliittisesti korrektia olla rasisti.

"Natsiaikana oli poliittisesti korrektia olla rasisti."

Niinpä. Sanoudun irti kaikesta rasismista vaikka olen itse todistanut tapausta, jossa romaani tilasi McDonaldsissa hampurilaisen sinapilla, söi siitä osan ja meni sitten valittamaan että ei voi syödä hampurilaista jossa sinappia, koska sinapista menee vatsa sekaisin. Pöydässä sitten reteili kuinka kaaleppia kusetettiin

Toi oli siis yksittäistapaus eikä koko vähemmistöä pidä tosiaan leimata yhden yksilön käytöksen mukaan.

Allekirjotan siis ainoostaan ton kreationistia koskevan osuuden, koska se oli oma lisäys vanhaan epäkorrekteja vihjailuja sisältäneeseen vitsiin.

• lentävä lehmä
        Puolimukillinen kirjoitti:

Tosta on hyvinkin pitkä versio, jossa muistaakseni mm. :

- mustalainen juo puoli lasillista ja menee sitten vaatimaan uutta olutlasillista kun ei voi juoda olutta jossa kärpänen.

- juutalainen ottaa kärpäsen olutlasista, muu oluen saksalaiselle ja kärpäsen kiinalaiselle.

- kreationisti seuraa tiukasti koko illan kärpästä olutlasissa nähdäkseen kehittyykö sille kidukset. Kun ei kehity, niin kreationisti rientää kretupalstalle ilkkumaan, että evoluutio on kumottu.

Samasta Pikku Jättiläisen artikkelista (Kansallisuuksien eroavaisuudet osiossa Kielet): Venäjällä sanotaan: "Mustalaisen pettää kaupassa juutalainen, juutalaisen kreikkalainen, mutta kreikkalaisen yksin paholainen."

Todellinen hyödyllisen ja siinä sivussa ja ennen kaikkea hyödyttömän tiedon runsaudensarvi - siitä on moni koululainen imenyt vaikka mitä, ja vertaus Sudenpentujen käsikirjaan on enemmän kuin paikallaan. Itse esimerkiksi sain siitä kipinän esperanton harrastamiseen ja opettelin vasikkaiässä shakkipelin säännöt.

Ensimmäinen painos ilmestyi 1924, toinen 1930, kolmas 1937 ja sen jälkeen uusia tulikin melkein joka vuosi ja sotavuosina painokset olivat suuria. 16. painos ilmestyi vuonna 1952 ja 19. ja viimeinen vuonna 1964. Hyväkuntoisia on nykyisin jo aika vaikea löytää.

• lentävä lehmä kirjoitti:

Samasta Pikku Jättiläisen artikkelista (Kansallisuuksien eroavaisuudet osiossa Kielet): Venäjällä sanotaan: "Mustalaisen pettää kaupassa juutalainen, juutalaisen kreikkalainen, mutta kreikkalaisen yksin paholainen."

Todellinen hyödyllisen ja siinä sivussa ja ennen kaikkea hyödyttömän tiedon runsaudensarvi - siitä on moni koululainen imenyt vaikka mitä, ja vertaus Sudenpentujen käsikirjaan on enemmän kuin paikallaan. Itse esimerkiksi sain siitä kipinän esperanton harrastamiseen ja opettelin vasikkaiässä shakkipelin säännöt.

Ensimmäinen painos ilmestyi 1924, toinen 1930, kolmas 1937 ja sen jälkeen uusia tulikin melkein joka vuosi ja sotavuosina painokset olivat suuria. 16. painos ilmestyi vuonna 1952 ja 19. ja viimeinen vuonna 1964. Hyväkuntoisia on nykyisin jo aika vaikea löytää.

80-luvulla Pj uudelleenlämmitettiin varsin keskinkertaisella menestyksellä. Taisi jäädä yhteen vuosikertaan. Ehdinpä kuitenkin hankkia kappaleen hyllyyni 1958-mallin seuraksi.

• tieteenharrastaja
        RepeRuutikallo kirjoitti:

80-luvulla Pj uudelleenlämmitettiin varsin keskinkertaisella menestyksellä. Taisi jäädä yhteen vuosikertaan. Ehdinpä kuitenkin hankkia kappaleen hyllyyni 1958-mallin seuraksi.

Toinen samantapainen kirja oli Antero Vipunen.

• tieteenharrastaja kirjoitti:

Toinen samantapainen kirja oli Antero Vipunen.

Minulla on myös se Mieleni minun tekevi. Siinä on kyllä myös epäeettisiä harrastuksia, joista osa saattaa olla jo kiellettyjäkin, kuten munien keräily.

• kekek-kekek kirjoitti:

Minulla on myös se Mieleni minun tekevi. Siinä on kyllä myös epäeettisiä harrastuksia, joista osa saattaa olla jo kiellettyjäkin, kuten munien keräily.

Nyt hieman neuvoa-antavaa ottaneena muistin, että nuo teokset muodostivat trion nimeltä "Koululaisen kiva kolmikko".:)

• Vielä ketuista puhuakseni - Kettu-poliisisarjan päähenkilönä on nykyisin ylikomisario Voss ja sattumoisin kettu on hollanniksi vos. Puolukka on hollanniksi vossebes eli ketunmarja. (De) Vos on hollanninkielisillä aika yleinen sukunimi kuten myös (de) Leeuw eli leijona. Vanha kettu -ilmaisua taitaa saksassa vastata alter Hase eli vanha jänis.

Vanha kettukarkki ei liene parempi kuin pussillinen uusia - Hiskin isäukon mukaan vanha konstaapeli on parempi kuin bussillinen uusia.

• missing point

Avioliittohan merkitsi ihan eri asiaa kuin nyt kun homojem liitotkin nimitetään samoin. Kielimanipulaatiota jolla muutetaan sanoille uusia merkityksiä väkivaltaisesti!
        Kielivanhoillisessa Englannissa tämä nostaa niskakarvoja pystyyn nimenomaan sanamanipulaatio-merkityksenä. Poliitikothan tekevät tätä alinomaa.

• missing point
        missing point kirjoitti:

Avioliittohan merkitsi ihan eri asiaa kuin nyt kun homojem liitotkin nimitetään samoin. Kielimanipulaatiota jolla muutetaan sanoille uusia merkityksiä väkivaltaisesti!
        Kielivanhoillisessa Englannissa tämä nostaa niskakarvoja pystyyn nimenomaan sanamanipulaatio-merkityksenä. Poliitikothan tekevät tätä alinomaa.

Linkki jäi pois.Keskustelu kävi täällä juur äsken kuumana.

http://www.bbc.co.uk/programmes/b03yvhgl

• kylmäätriärän

HomoRepehän sen lanseerasi, pervo potkut saanut ex-jt kun on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe