Ämpäriperunat

Peikonlehti

Oletteko jo laittaneet ämpäriperunoita? Mietin josko kasvihuoneeseen saisi jo lisälämmittimen avulla sopivan lämpötilan myös yöksi. Päivällä mittari näyttää 22 C.

2

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pientä viljelyä

      laitoin viikko sitten muutaman itäneen (piiiiTkä itu) potun isoon rikkinäiseen saaviin (korjattava sitä vielä ilmastointiteipillä jottei leviä) turpeen keskelle ja kanankakkaa, ja nyt alkanu pukkaa versoa pintaa. Hee? Saapahan nähä miten onnistuu. Kompostiin ne ois muuten männä kuiteskin.
      Sulla aikasta pottua varmaan jo, kun noin aikaisin laitoit..tai niin , kuitenkin enemmin mua saat niitä. :)

      Sitten löysin myös pottupussin kaapinlattialta missä 20-30 cm ituja, niin annan ne valostua vähän ja panen pieneen muokattuun penkkiin kokeiltavaks miten kasvaa, ehkä sen idun voi vaan laittaa pötkölleen?kakkaroita viereen. Ukko ei vielä laittanu oikeaa pottumaata kun se on niin märkä.
      Onnea potuillesi! :)

      • Peikonlehti

        Kiitos, ovat potut melkein valmiita, ehkä viikko vielä, ennen kuin kopistelen eka ämpärin tyhjäksi. Olivat viime viikolla siinä hilkulla otanko vai en. Päätin antaa kasvaa, ovat maukkaampia.
        Olen minäkin kaikki nahistuneet ja kaapin perut pistänyt keväisin joko purnukkaan tai pihan laitamille. Aina niistä on jotain tullut, mutta tämän vuotinen ämpäripottuilu oli aiempi kuin koskaan. Oikea pottumaa on nyt ollut vasta toukokuun vika viikolla kylvetty- kestää siis kunnes sieltä mitään saa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1522
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1329
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1172
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1129
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      955
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      795
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      720
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe