Syy sille miksi ateistit eivät usko Jumalaan on se että he ovat niin viisaita. Raamattu juuri varoittaa viisaudesta ja siitä että viisaus eksyttää ihmisen pois Jumalasta. Ateistien tutkitusti uskovia korkeampi älykkyyosamäärä on juuri se joka heidät eksyttää.
1Kor.3:18-20 "Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas. Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa"; ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi"."
1Kor.1:18 "Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima."
Viisaus on juuri se joka vie ihmisen pois Jumalasta. Eli älkää uskoko enää evoluutioon tai muihin Raamatun vastaisiin asioihin vaikka niistä olisi todisteita miten paljon tahansa. Juuri tuollainen viisaus eksyttää ihmisen ja Raamattu varoittaa meitä viisaudesta. Jos ihminen haluaa löytää Jumalan niin ihmisen on luovuttava viisaudesta.
Viisaus eksyttää ihmisen pois Jumalasta
21
94
Vastaukset
- JaaaaaanHyyssss
"Herran pelko on Viisauden alku."
Ihmisen älyllisyyden korostaminen on itsensä, eli epäjumalan palvontaa.- joltakin puuttuu
Saarnaaja:( Kirjoitti kuningas Salomo, maailman viisain ihminen )
1:13 Ja minä käänsin sydämeni viisaudella tutkimaan ja miettimään kaikkea, mitä auringon alla tapahtuu. Tämä on vaikea työ, jonka Jumala on antanut ihmislapsille, heidän sillä itseään rasittaaksensa.
1:16 Minä puhuin sydämessäni näin: Minä olen hankkinut suuren viisauden ja sitä yhä lisännyt, jopa yli kaikkien, jotka ovat ennen minua Jerusalemissa hallinneet, ja paljon on sydämeni nähnyt viisautta ja tietoa.
1:17 Ja minä käänsin sydämeni tutkimaan viisautta ja tietoa, mielettömyyttä ja tyhmyyttä, ja minä tulin tietämään, että sekin oli tuulen tavoittelemista.
1:18 Sillä missä on paljon viisautta, siinä on paljon surua; ja joka tietoa lisää, se tuskaa lisää.
2:3 Minä mietin mielessäni virkistää ruumistani viinillä - kuitenkin niin, että sydämeni harrastaisi viisautta - ja noudattaa tyhmyyttä, kunnes saisin nähdä, mikä olisi ihmislapsille hyvä, heidän tehdäksensä sitä taivaan alla lyhyinä elämänsä päivinä.
2:9 Minä tulin suureksi ja yhä suuremmaksi, yli kaikkien, jotka olivat olleet ennen minua Jerusalemissa. Sen ohessa pysyi minussa viisauteni.
2:12 Kun minä käännyin katsomaan viisautta ja mielettömyyttä ja tyhmyyttä - sillä mitä taitaa ihminen, joka tulee kuninkaan jälkeen, muuta kuin tehdä, mitä jo ennen on tehty? -
2:13 niin minä näin, että viisaus on hyödyllisempi tyhmyyttä, niinkuin valo on pimeyttä hyödyllisempi.
2:21 Sillä niin on: ihmisen, joka on vaivaa nähnyt toimien viisaudella, tiedolla ja kunnolla, täytyy antaa kaikki ihmiselle, joka ei ole siitä vaivaa nähnyt, hänen osaksensa. Sekin on turhuutta ja on suuri onnettomuus.
2:26 Sillä hän antaa ihmiselle, joka on hänelle otollinen, viisautta, tietoa ja iloa; mutta syntiselle hän antaa työksi koota ja kartuttaa annettavaksi sille, joka on otollinen Jumalalle. Sekin on turhuutta ja tuulen tavoittelua.
7:10 Älä sano: "Mikä siinä on, että entiset ajat olivat paremmat kuin nykyiset?" Sillä sitä et viisaudesta kysy.
7:11 Viisaus on yhtä hyvä kuin perintöosa ja on etu niille, jotka ovat näkemässä aurinkoa.
7:12 Sillä viisauden varjossa on kuin rahan varjossa, mutta tieto on hyödyllisempi: viisaus pitää haltijansa elossa.
7:19 Viisaus auttaa viisasta voimakkaammin kuin kymmenen vallanpitäjää, jotka ovat kaupungissa.
7:23 Kaiken tämän olen viisaudella koetellut. Minä sanoin: "Tahdon tulla viisaaksi", mutta se pysyi minusta kaukana.
7:25 Minä ryhdyin sydämessäni oppimaan, miettimään ja etsimään viisautta ja tutkistelun tuloksia, tullakseni tuntemaan jumalattomuuden typeryydeksi ja tyhmyyden mielettömyydeksi.
8:1 Kuka on viisaan vertainen, ja kuka taitaa selittää asian? Ihmisen viisaus kirkastaa hänen kasvonsa, ja hänen kasvojensa kovuus muuttuu.
8:16 Kun minä käänsin sydämeni oppimaan viisautta ja katsomaan työtä, jota tehdään maan päällä saamatta untakaan silmiin päivällä tai yöllä,
9:10 Tee kaikki, mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta tuonelassa, jonne olet menevä.
9:13 Tämänkin minä tulin näkemään viisaudeksi auringon alla, ja se oli minusta suuri:
9:15 Mutta siellä oli köyhä, viisas mies, ja hän pelasti kaupungin viisaudellaan. Mutta ei kukaan ihminen muistanut sitä köyhää miestä.
9:16 Niin minä sanoin: Viisaus on parempi kuin voima, mutta köyhän viisautta halveksitaan, eikä hänen sanojansa kuulla.
9:18 Viisaus on parempi kuin sota-aseet, mutta yksi ainoa syntinen saattaa hukkaan paljon hyvää.
10:1 Myrkkykärpäset saavat haisemaan ja käymään voiteentekijän voiteen. Pieni tyhmyys painaa enemmän kuin viisaus ja kunnia.
10:10 Jos rauta on tylsynyt eikä teränsuuta tahkota, täytyy ponnistaa voimia; mutta hyödyllinen kuntoonpano on viisautta.
- ml213.
Niin, ei viisaus itsessään ole JUMALAN tahdon vastaista. Punainen lanka on, mistä lähteestä tämä viisaus on lähtöisin ja kuka on sen määrittäjä.
- Järki hoi!
Voi pyhä sylyvi näitä teidän juttuja! Sekö se on autuutta ja oikeaa uskoa, kun ei käytä järkeänsä? No, miksiköhän se Luoja meille sen älyn ja järjen olisi antanut, jos sitä ei saisi käyttää?????
Tämä on taas näitä lahkolaisten houruja, että saa heittäytyä tyhmäksi ja katsoa läpi sormien, kun uskontojen avulla riistetään, raiskataan ja käytetään ihmisiä hyväksi. Olkaa vaan tyhminä kuin lampaat rivissä niin on lahkojohtajien teitä helpompi huijata ja johdattaa kuin sokeita konsanaan.- 7+9
"Sekö se on autuutta ja oikeaa uskoa, kun ei käytä järkeänsä? "
On eri asia käyttää järkeänsä kuin tehdä järjestä epäjumala, mihin elämänsä turvaa ja ylpeästi ei sitten muuta tarvitse, minä kun tiedän kaiken paremmin kuin Jumalan Sana Raamattu. - Rapanhapakko
7+9 kirjoitti:
"Sekö se on autuutta ja oikeaa uskoa, kun ei käytä järkeänsä? "
On eri asia käyttää järkeänsä kuin tehdä järjestä epäjumala, mihin elämänsä turvaa ja ylpeästi ei sitten muuta tarvitse, minä kun tiedän kaiken paremmin kuin Jumalan Sana Raamattu.Uskovaisethan ne röyhkeästi tekevät omasta maailmanselityksestään epäjumalan. Niin kaikissa uskonnoissa. Kristinuskovainen ei millään suostu tajuamaan, että se hänen Raamattunsa on vain ihmisten kirjoittama ja inhimillisellä komiteatyönä koottu sekava ja pitkälti epähistoriallinen kirjakokokoelma. Uskovainen vain itse päättää, että se onkin "Jumalan Sana" ja sitten unohtaa sen itse päättäneensä. Samasta Raamatusta saa monta erilaista teologiaa, mukaanlukien uskovaisen oma. Ja ne kaikki ovat ihan ihmisten järjenpäätelmiä ja viisastelua. Siispä uskovaisen Jumalakin on olemassa vain uskovaisen omissa haluissa, ja uskovainen on unohtavinaan niin itse päättäneensä. Uskovainen siis palvoo vain itseään, ja röyhkeänä muita komennellen ulkoistaa sen kuvitteelliseen auktoriteettiin.
Vaikea sanoa, onko tuollainen lukkiutuminen uskovaisissa tahallista pahuutta, vai voiko ihminen todella olla noin tyhmä ja luonnostaan epärehellinen. - 7+9
Rapanhapakko kirjoitti:
Uskovaisethan ne röyhkeästi tekevät omasta maailmanselityksestään epäjumalan. Niin kaikissa uskonnoissa. Kristinuskovainen ei millään suostu tajuamaan, että se hänen Raamattunsa on vain ihmisten kirjoittama ja inhimillisellä komiteatyönä koottu sekava ja pitkälti epähistoriallinen kirjakokokoelma. Uskovainen vain itse päättää, että se onkin "Jumalan Sana" ja sitten unohtaa sen itse päättäneensä. Samasta Raamatusta saa monta erilaista teologiaa, mukaanlukien uskovaisen oma. Ja ne kaikki ovat ihan ihmisten järjenpäätelmiä ja viisastelua. Siispä uskovaisen Jumalakin on olemassa vain uskovaisen omissa haluissa, ja uskovainen on unohtavinaan niin itse päättäneensä. Uskovainen siis palvoo vain itseään, ja röyhkeänä muita komennellen ulkoistaa sen kuvitteelliseen auktoriteettiin.
Vaikea sanoa, onko tuollainen lukkiutuminen uskovaisissa tahallista pahuutta, vai voiko ihminen todella olla noin tyhmä ja luonnostaan epärehellinen."Kristinuskovainen ei millään suostu tajuamaan, että se hänen Raamattunsa on vain ihmisten kirjoittama"
2.Tim. 3
14. Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
15. ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
16. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
17. että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.
2.Piet.1
20. Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
21. sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.
"inhimillisellä komiteatyönä koottu sekava ja pitkälti epähistoriallinen kirjakokokoelma"
Raamattua ei ole koottu inhimillisenä työnä vaan Pyhän Hengen johtamina ja näin Raamattu on Jumalan Sanaa. - te pölvästit
7+9 kirjoitti:
"Kristinuskovainen ei millään suostu tajuamaan, että se hänen Raamattunsa on vain ihmisten kirjoittama"
2.Tim. 3
14. Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
15. ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
16. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
17. että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.
2.Piet.1
20. Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
21. sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.
"inhimillisellä komiteatyönä koottu sekava ja pitkälti epähistoriallinen kirjakokokoelma"
Raamattua ei ole koottu inhimillisenä työnä vaan Pyhän Hengen johtamina ja näin Raamattu on Jumalan Sanaa.Raamattu on ihmisten kirjoittama niikuin aku ankkakin
- Rapanhapakko
7+9 kirjoitti:
"Kristinuskovainen ei millään suostu tajuamaan, että se hänen Raamattunsa on vain ihmisten kirjoittama"
2.Tim. 3
2.Piet.1
Raamattua ei ole koottu inhimillisenä työnä vaan Pyhän Hengen johtamina ja näin Raamattu on Jumalan Sanaa.7 9:
>>>>Raamattua ei ole koottu inhimillisenä työnä vaan Pyhän Hengen johtamina ja näin Raamattu on Jumalan Sanaa. > Raamattua ei ole koottu inhimillisenä työnä vaan Pyhän Hengen johtamina ja näin Raamattu on Jumalan Sanaa.
- viisaudesta
Älykkyys ei ole sama asia kuin viisaus tai järkevyys. Viisas ihminen käyttää älyllisiä lahjojaan ja hankittuja tietojaan ja taitojaan järkevästi ja vastuullisesti.
Viisaus on monin verroin enemmän kuin tieto, taito, älykkyys ja järkevyys. Viisaus tulee monipuolisen kokemuksen sekä henkisen ja hengellisen kasvun kautta. Se ei ole luonnonlahja eikä sormia napsauttamalla saatavissa. Älykäs ihminen voi olla kaikkea muuta kuin viisas.
Viisaus on Jumalan lahja sitä kaipaavalle ihmiselle.
Raamattu toteaa, että jos joltakulta puuttuu viisautta anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan. (Jaak. 1:5)
Ikävä puoli asiassa on, että vain harvat ymmärtävät viisauden arvon luullen olevansa itse viisaita ja jättävät anomisen.
>>Jos ihminen haluaa löytää Jumalan niin ihmisen on luovuttava viisaudesta.- näin se vaan on
Viisas ja järkevä ymmärtää ettei mitään yliluonnollista ole, kaikille löytyy luonnollinen selitys, miksi vain 25% ihmisistä uskoo jumalaan, siksi järki ei usko moiseen.
- viisaudesta
näin se vaan on kirjoitti:
Viisas ja järkevä ymmärtää ettei mitään yliluonnollista ole, kaikille löytyy luonnollinen selitys, miksi vain 25% ihmisistä uskoo jumalaan, siksi järki ei usko moiseen.
Totta haastelet. Jumalalle ei mikään ole yliluonnollista.
Kaikki on luonnollista myös sille, joka Häneen uskoo. - ....häh
viisaudesta kirjoitti:
Totta haastelet. Jumalalle ei mikään ole yliluonnollista.
Kaikki on luonnollista myös sille, joka Häneen uskoo.Mikä on jumala
- viisaudesta
....häh kirjoitti:
Mikä on jumala
Pienellä alkukirjaimella kirjoitettuna mikä tahansa asia, esine, ihminen, aate tms. ihmiselle epäjumalaksi muodostunut.
Isolla kirjoitettuna Jumala on henki; näkymätön, mutta kaikkialla läsnä oleva Luoja ja kaiken ylläpitäjä. Tarkemmin en halua Häntä määritellä, koska Jumala ei ole ihmisen määriteltävissä.
Minulle henkilökohtaisesti Hän on Taivaallinen Isä. Hän on myös Herrani ja Vapahtajani Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, Raamatun mukaan. - ...häh
viisaudesta kirjoitti:
Pienellä alkukirjaimella kirjoitettuna mikä tahansa asia, esine, ihminen, aate tms. ihmiselle epäjumalaksi muodostunut.
Isolla kirjoitettuna Jumala on henki; näkymätön, mutta kaikkialla läsnä oleva Luoja ja kaiken ylläpitäjä. Tarkemmin en halua Häntä määritellä, koska Jumala ei ole ihmisen määriteltävissä.
Minulle henkilökohtaisesti Hän on Taivaallinen Isä. Hän on myös Herrani ja Vapahtajani Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, Raamatun mukaan.Mistä tiedät että hän on oikeesti olemassa, onko joulupukki olemassa
- viisaudesta
...häh kirjoitti:
Mistä tiedät että hän on oikeesti olemassa, onko joulupukki olemassa
Profeetat ja apostolit todistavat Isästä Jumalasta ja Hänen pojastaan Jeesuksesta Kristuksesta.
Ap. t. 10:43
Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Joh. 21:24
Tämä on se opetuslapsi, joka todistaa näistä ja on nämä kirjoittanut; ja me tiedämme, että hänen todistuksensa on tosi.
Joulupukki on olemassa niille, jotka uskovat sen olemassa oloon. Minä en usko, joten minulle se on vain satuolento. Jos sinä et usko Jumalaan, Hän on sinulle jotain muuta kuin minulle. Ei voi mitään. Usko Jumalaan ei ole joka miehen.
Isästä Jumalasta ja Hänen Pojastaan Jeesuksesta Kristuksesta minulla on lisäksi niin paljon henkilökohtaista kokemustakin, että uskon, en vain Jumalan olemassa oloon, vaan uskon kaiken, mitä on kirjoitettu Raamatussa ja pidän sen toivon Jumalaan, että on olemassa ylösnousemus, sekä vanhurskasten että vääräin (osa vapaasti Raamatusta lainaten, ulkomuistista). - usko huvikseksi
viisaudesta kirjoitti:
Profeetat ja apostolit todistavat Isästä Jumalasta ja Hänen pojastaan Jeesuksesta Kristuksesta.
Ap. t. 10:43
Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Joh. 21:24
Tämä on se opetuslapsi, joka todistaa näistä ja on nämä kirjoittanut; ja me tiedämme, että hänen todistuksensa on tosi.
Joulupukki on olemassa niille, jotka uskovat sen olemassa oloon. Minä en usko, joten minulle se on vain satuolento. Jos sinä et usko Jumalaan, Hän on sinulle jotain muuta kuin minulle. Ei voi mitään. Usko Jumalaan ei ole joka miehen.
Isästä Jumalasta ja Hänen Pojastaan Jeesuksesta Kristuksesta minulla on lisäksi niin paljon henkilökohtaista kokemustakin, että uskon, en vain Jumalan olemassa oloon, vaan uskon kaiken, mitä on kirjoitettu Raamatussa ja pidän sen toivon Jumalaan, että on olemassa ylösnousemus, sekä vanhurskasten että vääräin (osa vapaasti Raamatusta lainaten, ulkomuistista).usko ei todista mitään,usko ei ole tietoa'
jos olisi todistettu jumalan olemassa olo,niin kaikki uskoisivat,pelkkä usko ei riitä - viisaudesta
usko huvikseksi kirjoitti:
usko ei todista mitään,usko ei ole tietoa'
jos olisi todistettu jumalan olemassa olo,niin kaikki uskoisivat,pelkkä usko ei riitäEn usko huvin vuoksi, vaikka onhan näissä asioissa toki hupaisiakin puolia. Sitä ei voi jättää huomioon ottamatta, kun on ihmisistä kysymys. Uskon Jumalalla olevan huumorintajua ja kärsivällisyyttä myös sinun kohdallasi.
Jumalan olemassa oloa ei tarvitse todistaa.
Pelkkään Jumalan olemassa oloon uskominen ei riitä. Se on oikea ajatus.
Usko Jeesukseen Kristukseen ja hänessä tarjolla olevaan pelastukseen riittää tässä ajassa.
Kerran usko on muuttuva näkemiseksi ja käy tarpeettomaksi.
Ei viisaus eksytä pois Jumalasta. Viisaat uskovat myös osaavat puuttua (helluntai)seurakunissa esiintyviin väärinkäytöksiin ja harhaoppeihin kriittisesti. Voisiko aloituksessa olla piiloviestintää, että (helluntai)seurakunnissa) tarvitaan "tyhmempiä" ihmisiä, jotta seurakunnan johto voisi jatkaa rauhassa harhaoppien levittämistä ja väärinkäytöksiä, eikä olisi pelkoa viisaiden uskovien kritiikistä?
- viisaudesta
Topias. "Me ymmärrämme toinen toisemme tarkoitukset, ehkä välisti vähän haastelemmekin esikuvien ja tunnusmerkkien kautta; emme ole niin tyhmiä.
Esko. "Tyhmyydelle minä olen vihainen ja äreä kuin rakkikoira, mutta viisaus ei ole kaikille annettu."
http://www.aleksiskivi-kansalliskirjailija.fi/fi/index.php?option=com_content&task=view&id=51&Itemid=62
- profetta
Ihmis viisaus on jo eksyttänyt ihmiset pois totuudesta Jumalan Pojasta Jeesuksesta Kristuksesta on monelle tullut kompastuskivi ja loukkauskallio.Elävät vanhaaliittoa niinkuin aloittajakin ja luulevat pelastuvansa kun Jumalaan turvaavat. Isä Jumalan tahto on että kaikki turvaisivat hänen Poikaansa Jeesukseen jolle hän on antanut kaiken vallan maanpäällä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 803639
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t302404Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä852060Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian191590- 281431
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261429Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71384Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671337Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101237Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531085