Matkakulut verotukseen

Tulee nuo työmatka kuljettua omalla autolla, mitä verottaja ei hyväksy veroilmoitukseen.

Työpaikka on Espoossa Leppävaarassa.

Pääseekö seutubusseissa (550) Nurmijärvi lipulla, vai pitääkö olla myös seutulippu kun vaihto bussista toiseen on Helsingin puolella?

Kiitos neuvoista.

5

1657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin minäkin

      Laitat sähköisesti verohallinnon sivulla oman auton käyttö. Lasket kilometrit yhteen kodin ja työpaikan välillä edestakaisin ja lasket viimevuoden aikana syntyneet kilometrit työmatkoista. Sinähän et pääse suoralla yhteydellä töihin yleisillä, sen takia oman auton käyttö.

      • Ei kelpaa.
        Oman auton käyttöön on selvät säännöt, eivätkä päde minun tapauksessani.

        jos julkista kulkuneuvoa ei ole lainkaan käytettävissä tai
        -> on
        jos kävelymatka pysäkille on vähintään 3 kilometriä tai
        -> aina voi mennä pysäkille autolla
        odotusaika (ei siis matkustusaika) meno-paluumatkalla on yhteensä vähintään 2 tuntia.
        -> ei ole


    • cmx80

      Täältä löydät tiedot Nurmijärvilipusta:
      http://www.nurmijarvi.fi/asuminen_ja_ymparisto/kadut_liikenne_ja_kunnallistekniikka/liikenne/joukkoliikenne/nurmijarvi-lippu
      ja HSL-tiedot: https://www.hsl.fi/liput-ja-hinnat/hsl-alueen-joukkoliikenneliput-kehyskuntien-asukkaille sekä https://www.hsl.fi/liput-ja-hinnat
      Kulkemisesi mukaan Nurmijärvilipustasi voit vähentää siis kuukausitasolla
      70 € jos kulkisit työmatkallakin vain Espooseen Espoon sisäisen 46,50 €/kk.
      Kun 550 kyytiin ei taida suoraan päästä Vihdintieltä tai Hämeenlinnanväylältä, tarvitset kuitenkin HKI asti ulottuvan NJ-lipun, joka on 100 €/kk. Ja HSL -seutulippu 95,80 €/kk. Noista voit laskea vähennysoikeuden itse sen mukaan, miten todella kuljet työmatkasi.

      • Kiitos "cmx80"

        Juuri näin tama menee:

        100e Nurmijärvi-Hki lippu
        95,80e Seutulippu, koska noustaan Helsingin puolella 550 tai 554 seutubussiin.

        "Noista voit laskea vähennysoikeuden itse sen mukaan, miten todella kuljet työmatkasi."
        Ei sillä todellisuudella (oma auto) ole väliä, se on vain halvimman kulkuneuvon mukaan.


    • ---

      Sentakia kunta sen 100 euron helsinki-lipun toi myyntiin että saadaan nää vähennykset pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe