Matkakulut verotukseen

Tulee nuo työmatka kuljettua omalla autolla, mitä verottaja ei hyväksy veroilmoitukseen.

Työpaikka on Espoossa Leppävaarassa.

Pääseekö seutubusseissa (550) Nurmijärvi lipulla, vai pitääkö olla myös seutulippu kun vaihto bussista toiseen on Helsingin puolella?

Kiitos neuvoista.

5

1617

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin minäkin

Laitat sähköisesti verohallinnon sivulla oman auton käyttö. Lasket kilometrit yhteen kodin ja työpaikan välillä edestakaisin ja lasket viimevuoden aikana syntyneet kilometrit työmatkoista. Sinähän et pääse suoralla yhteydellä töihin yleisillä, sen takia oman auton käyttö.

• Ei kelpaa.
        Oman auton käyttöön on selvät säännöt, eivätkä päde minun tapauksessani.

jos julkista kulkuneuvoa ei ole lainkaan käytettävissä tai
        -> on
        jos kävelymatka pysäkille on vähintään 3 kilometriä tai
        -> aina voi mennä pysäkille autolla
        odotusaika (ei siis matkustusaika) meno-paluumatkalla on yhteensä vähintään 2 tuntia.
        -> ei ole

• cmx80

Täältä löydät tiedot Nurmijärvilipusta:
      http://www.nurmijarvi.fi/asuminen_ja_ymparisto/kadut_liikenne_ja_kunnallistekniikka/liikenne/joukkoliikenne/nurmijarvi-lippu
      ja HSL-tiedot: https://www.hsl.fi/liput-ja-hinnat/hsl-alueen-joukkoliikenneliput-kehyskuntien-asukkaille sekä https://www.hsl.fi/liput-ja-hinnat
      Kulkemisesi mukaan Nurmijärvilipustasi voit vähentää siis kuukausitasolla
      70 € jos kulkisit työmatkallakin vain Espooseen Espoon sisäisen 46,50 €/kk.
      Kun 550 kyytiin ei taida suoraan päästä Vihdintieltä tai Hämeenlinnanväylältä, tarvitset kuitenkin HKI asti ulottuvan NJ-lipun, joka on 100 €/kk. Ja HSL -seutulippu 95,80 €/kk. Noista voit laskea vähennysoikeuden itse sen mukaan, miten todella kuljet työmatkasi.

• Kiitos "cmx80"

Juuri näin tama menee:

100e Nurmijärvi-Hki lippu
        95,80e Seutulippu, koska noustaan Helsingin puolella 550 tai 554 seutubussiin.

"Noista voit laskea vähennysoikeuden itse sen mukaan, miten todella kuljet työmatkasi."
        Ei sillä todellisuudella (oma auto) ole väliä, se on vain halvimman kulkuneuvon mukaan.

• ---

Sentakia kunta sen 100 euron helsinki-lipun toi myyntiin että saadaan nää vähennykset pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6926
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      103
      4618
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      47
      3908
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3304
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      662
      1950
    6. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1308
    7. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      9
      1279
    8. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      202
      1275
    9. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      1273
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      48
      1240
    Aihe