Matkakulut verotukseen

Tulee nuo työmatka kuljettua omalla autolla, mitä verottaja ei hyväksy veroilmoitukseen.

Työpaikka on Espoossa Leppävaarassa.

Pääseekö seutubusseissa (550) Nurmijärvi lipulla, vai pitääkö olla myös seutulippu kun vaihto bussista toiseen on Helsingin puolella?

Kiitos neuvoista.

5

1505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin minäkin

Laitat sähköisesti verohallinnon sivulla oman auton käyttö. Lasket kilometrit yhteen kodin ja työpaikan välillä edestakaisin ja lasket viimevuoden aikana syntyneet kilometrit työmatkoista. Sinähän et pääse suoralla yhteydellä töihin yleisillä, sen takia oman auton käyttö.

• Ei kelpaa.
        Oman auton käyttöön on selvät säännöt, eivätkä päde minun tapauksessani.

jos julkista kulkuneuvoa ei ole lainkaan käytettävissä tai
        -> on
        jos kävelymatka pysäkille on vähintään 3 kilometriä tai
        -> aina voi mennä pysäkille autolla
        odotusaika (ei siis matkustusaika) meno-paluumatkalla on yhteensä vähintään 2 tuntia.
        -> ei ole

• cmx80

Täältä löydät tiedot Nurmijärvilipusta:
      http://www.nurmijarvi.fi/asuminen_ja_ymparisto/kadut_liikenne_ja_kunnallistekniikka/liikenne/joukkoliikenne/nurmijarvi-lippu
      ja HSL-tiedot: https://www.hsl.fi/liput-ja-hinnat/hsl-alueen-joukkoliikenneliput-kehyskuntien-asukkaille sekä https://www.hsl.fi/liput-ja-hinnat
      Kulkemisesi mukaan Nurmijärvilipustasi voit vähentää siis kuukausitasolla
      70 € jos kulkisit työmatkallakin vain Espooseen Espoon sisäisen 46,50 €/kk.
      Kun 550 kyytiin ei taida suoraan päästä Vihdintieltä tai Hämeenlinnanväylältä, tarvitset kuitenkin HKI asti ulottuvan NJ-lipun, joka on 100 €/kk. Ja HSL -seutulippu 95,80 €/kk. Noista voit laskea vähennysoikeuden itse sen mukaan, miten todella kuljet työmatkasi.

• Kiitos "cmx80"

Juuri näin tama menee:

100e Nurmijärvi-Hki lippu
        95,80e Seutulippu, koska noustaan Helsingin puolella 550 tai 554 seutubussiin.

"Noista voit laskea vähennysoikeuden itse sen mukaan, miten todella kuljet työmatkasi."
        Ei sillä todellisuudella (oma auto) ole väliä, se on vain halvimman kulkuneuvon mukaan.

• ---

Sentakia kunta sen 100 euron helsinki-lipun toi myyntiin että saadaan nää vähennykset pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      172
      6303
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1744
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1528
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1280
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      962
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      32
      889
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      864
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      819
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      231
      775
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      769
    Aihe