Olen niin kyllästynyt tähän suomen kylmyyteen. Haaveena on myydä tämä kämppä parin vuoden päästä ja tienata hyvät rahat. Sen jälkeen muutan johonkin lämpimään maahan jatkamaan elämääni:)
Lähteminen on vain rahasta kiinni. Mut eiköhän sitä kohta ole jo tarpeeksi haalittu.
Uusi elämä
6
134
Vastaukset
- hehe3
ota lainaa niin paljo0n kuin sielu sietää ja muuta
- it's now or never
Hyvä! Monet muut ovat tehneet saman. Pari vuotta sitten tuli telkasta dokkari suomalaisesta (Hki) pariskunnasta, joka myi asuntonsa ja muutti Portugaliin. Ostivat jonkin paikan ja ryhtivät viivinviljelijöiksi.
Tekivät tämän irtioton muistaakseni 90-luvulla ja dokkarin filmausajankohtana olivat asuneet 'uudessa elämässään' jo pitkään, muistaakseni ainakin 10 vuotta. Olivat tosi onnellisia!
Näitä irtioton tehneitä on paljon esim Englannista. Muuttavat juuri Etelä-Eurooppaan, Välimeren ilmastoon. Yksi britti muutti Italiaan ja kirjoitti päiväkirjaa kokemuksistaan. Kirjasta tuli myyntimenestys. Luin kirjan ja muistan, miten tajusin että ihmisen elämä on rikasta, kun uskaltaa rikkoa kaavoja. Olikohan kirjan nimi jotain hedelmistä tai viinirypäleistä.
Sinuna en odottaisi. Mitä tahansa voi tapahtua ja kahden vuoden kuluttua voi olla myöhäistä. Ota ensin tunnustellen, askel askeleelta. Laita kämppäsi vuokralle ja ota vaikka pieni laina. Lähde matkaan ja katso mitä tapahtuu!
Parempi lähteä ekaks edes kuukaudeksi, pariksi, ja katsoa mitä tapahtuu kuin haaveilla liian isosta kakun palasesta. Realismi! Se on vähän kuin suunnittelisi vanhan talon ostamista ja sen saneeraamisesta. Kuitenkin oma asunto kaipaisi remonttia.. Ota ekat askeleet nyt! - MEDELSSVENSSON
OIS UPEETA OLLA TÖISSÄ ULKOMAILLA JA MM RUOTSISSA < JOSSA UKKO PELAISI JÄÄPALLOA. SALIBANDYA. LÄTKÄÄ. JA FUTISTA KIIRUNAN. GÄLLIVAREN. IFK LULEÄN. GÄLLIVAREN PAIDOISSA. LÄTKÄÄ UHC KALIX. SALIBANDYA IBK BALROG
- lämpimään
Minä myös kyllästynyt kylmään maahan. Myyn kämppäni ja jotain muutakin tänä vuonna ja muutan lämpimään. Siellä sitten ratsastelen kamelilla ja teen mitä milloinkin huvittaa
- Harppa1
Pääseekö mukaan? Oon jo kerran kokeillut moista ja vois ottaa uusintayrityksen.
- Suomionperseestä
Kyllä tässä Thaimaahan pitää muuttaa ennen pitkää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418