"Iranista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Muhammed muistelee omaa nuoruuttaan 1990-luvun Kemissä ja kertoo, ettei hänelle tyrkytetty kristinuskoa. Hänen mielestään suomalaisen kulttuurin ongelma ei olekaan kristinuskon pakkosyöttö vaan ennemmin se, etteivät vähemmistöuskontoihin kuuluvat saa riittävästi tietoa enemmistöuskonnoista."
Husein moittii Puumalaista siitä, että tämä erottaa juridiikan muusta todellisuudesta omalakiseksi järjestelmäksi ikään kuin tyhjyyteen.
http://www.kotimaa24.fi/artikkeli/husein-muhammed-kotimaassa-vahemmistojen-pitaisi-saada-tietoa-enemmiston-uskonnosta/
Liberaali muslimikaan ei siis tue vapareita. Kyllä tässä järki voittaa lopulta.
Juristi ja muslimi Husein Muhammed: uskonto ei ongelma
10
88
Vastaukset
- ???
Ai jaa. Onko Puumalainen Vapaa-ajattelijain liiton jäsen?
- Etsä muka tiädä?
Sitä en tiedä, mutta vaparithan ovat riemuiten ottaneet vastaan Puumiksen pumaskat.
- Harhaista
"Muhammed muistelee omaa nuoruuttaan 1990-luvun Kemissä ja kertoo, ettei hänelle tyrkytetty kristinuskoa. Hänen mielestään suomalaisen kulttuurin ongelma ei olekaan kristinuskon pakkosyöttö vaan ennemmin se, etteivät vähemmistöuskontoihin kuuluvat saa riittävästi tietoa enemmistöuskonnoista."
Niinpä. Mistä ihmeen todellisuudesta tulee vaparien väitteet. Ei ainakaan siitä oikeasta todellisuudesta. Ehkä ne elävät jossain kuvitteellisessa maailmassa. Vapareilla on oikeus harhoihinsa, mutta yhteiskuntaa ei pidä kehittää harhojen mukaan. - Nasse.
Aivan. Toteuttamalla ihmisoikeuksia ja Puumalaisen päätöstä, tämäkin asia helpottuu kun valtionkirkon uskonnon pakkosyötön sijaa tulee tilalle monipuolisempaa sivistystä.
Hihhulit ovat vain paaluttaneet valtionkirkon edustamaman taikauskon pönkittämisen niin tiukkaan nippuun lainsäädännössä täysin ihmisoikeuksista piittaamatta että tällaisia ongelmakohtia tulee.
Sösseströmi on vain hiukan liian typerä ymmärtääkseen kokonaisuutta.- Sösse
"Aivan."
Nyt taidat olla vain hiukan liian typerä ymmärtääksesi, mitä aloituksessa sanottiin.
- 2+20
Ehkä muslimille ei tyrkytetä kirkon näkemyksiä mutta pienemmät uskontokunnat, erityisesti ne jotka eivät kirkon mielestä ole kristillisiä, saavat tuta nahoissaan kirkon näkemykset.
Uskontoon tutustuminen ja uskonnon harjoittaminen ovat eri asioita. Tunnustuksellisen ja tunnustuksettoman rajanvedosta on kyse. Kyllähän uskonnoista kerrotaan et-tunneilla ja ussan tunneilla, mutta niitä ei harjoiteta. Uskonnot voi ja kuuluu opettaa tunnustuksettomasti. Katsoa saa mut ei koskea.
- Kuudes pykälä
Osa maahanmuuttajien edustajista haluaa mielistellä kirkoa, jopa suorastaan madella sen edessä... toki koiteaan edistää oman ryhmän asemaa siten... sikäli ymmärrettävää... Ehkä taustakulttuurissa on opittu, että hegemonisen valtatahan edessä pitää mielistellä ja madella... PItäisi jakaa tietoa ihmisoikeuksista ja uskonnottomuudesta Suomessa...
- wesek
Hyvät mielipiteet
- FUCKIFUU
Osoittaa vain kuinka vaarallisia myös muslimit ovat, vaikka ei tietysti yhtä vaarallisia kuin kristityt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925308
- 564141
- 252239
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282088Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161815- 151474
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹321293Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201076- 211010
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431001