Kun sairaus satuttaa

Avaimia

Vakava sairaus koettelee ihmistä ehkä enemmän kuin mikään muu. Tuskan alla tulee ilmi asenteina ja sanoina, mitä kukin todellisesti on, niin myös se, mihin kukin viime kädessä turvautuu.

Juudan kuningas Hiskia sairastui kuolemantautiin. Se tapahtui ilmeisesti samana vuonna, jolloin Assyria oli piirittänyt Jerusalemia. Vuodesta tuli näin erityisen raskas ja vaikea. Profeetta Jesaja kertoo Hiskian sairastamisesta kirjansa luvussa 38. Hiskia oli niin huonona, ettei näköpiirissä ollut enää mitään parantumisen mahdollisuutta. Tilanteen täydellinen toivottomuus paljastui hänelle profeetta Jesajan vieraillessa hänen luonaan. Jesajalla oli hänelle tuotavana Jumalan sana: 1. – – Näin sanoo Herra: ”Toimita talosi. Sinä kuolet etkä enää parane”.
Jesajan sana oli vielä vakuuttavampi ja vahvempi kuin lääkärin tuomio potilaalle. Murskaavan iskun saatuaan Hiskia kääntyi vuoteessaan seinään päin ja huusi Jumalan puoleen. Jumala kuuli häntä ja vastasi tavalla, jota jokainen odottaa vastaavassa tilanteessa, mutta jonka vain harva saa osakseen. Jesajan piti mennä takaisin ja sanoa: 5. – – Näin sanoo Herra, isäsi Daavidin Jumala: Minä olen kuullut sinun rukouksesi, olen nähnyt kyyneleesi. Minä parannan sinut. Jo kolmantena päivänä sinä menet Herran temppeliin.
http://www.liisijokiranta.fi/avaimiaosio/ohjradiossa_9.htm#Kun sairaus satuttaa/ Torstai

12

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avaimia

Jumalan viesti paljastaa, että Hiskia oli itkenyt kuolemaansa. Hän oli vasta 39-vuotias, ja hän tahtoi elää. Jumala ei ollut vain kuullut hänen rukoustaan, vaan hän oli myös nähnyt Hiskian kyyneleet. Älä sinäkään epäile, etteikö Jumala kuulisi rukoustasi ja näkisi kyyneleitäsi, vaikka vastaus sinulle ei olisikaan samanlainen kuin Hiskialle.

Hiskian parantuminen oli ihme. Se ei tapahtunut yhtäkkisesti vaan kolmen päivän sisällä. Jumala käytti siihen ulkoista parantamistapaa. Jesajan käskystä paiseen päälle pantiin viikunakakku. Niin hän parani. Luottamus Jumalaan ei merkitse sitä, että odotamme jotakin yliluonnollista. Jumalan keinot vastata rukouksiimme ovat monenlaiset.

• Ihmeitä

Paranemisen ihmeitä tapahtui tuolloin rukouksessa. Samoin tänäkin päivänä. Ihmiset todistavat parantuneensa, vaikka lääkäri ei toivoa antanutkaan, mutta ystävät rukoilivat Jeesusta, parantajaa.

• Avun tarpeessa

Olen itkenyt ja rukoillut. Odottanut ihmettä 10 vuotta. Turhaan. Perhe on hajonnut sairauteni takia. Toivo on aika vähissä.

• Avun taroeessa

Tunnen Pyhän Hengen läsnäolon - nytkin, mutta elämä on pelkkää helvettiä. Vain lasteni takia haluan - tai joudun - eläämään.

• Sinua siunaan

Hyvä ystävä. Kaikella on aikansa Jumalan suunnitelmissa. Rukoilen puolestasi.
      Kerron sinulle vahvistukseksi kuitenkin, että Herra tekee ja toteuttaa suunnitelmansa oman aikataulunsa mukaan meidän jokaisen, Häneen uskovan osalta.
      Itselläni on "omituinen" elämä takana. Elämä, jolloin mikään ei mennyt kuten muilla ihmisillä,ei onnistunut. Omituisia asioita ja mutkia ja vääryyttä toisensa jälkeen tuli tielleni. Tuli, vaikka sanottiin lahjakkaaksi lapseksi.Pohja petti allani kaikissa asioissa myös aikuisena, kaikkea pahaa ja sairautta lisänä. En ollut elävässä uskossa, mutta uskoin Raamatunsanan todeksi. Vanhempana löysin Jeesuksen, pelastajani ja aloin purnata, että miksi, miksi? Mikä se sellainen synti on, jota en saa anteeksi, kun on tällaista. Sain vastaukseksi, että et sinä omien syntiesi takia kärsi ja vielä tulee seesteinen kausi elämässä. Se on nyt viimeiset vuodet ollut menossa todellakin. Sairauksia, mutta kipuja vähemmän, joten pärjääminen helpompaa.
      Herra siunatkoon sinua ja sinun elämääsi, sekä perhettäsi. Jatka uskomista, sillä uskovana tiedät olevasi Herran suunnitelmissa, vaikka emme sitä vielä näekään.

• Avun tarpeessa

Kiitos. Uskoni oli välillä pohjamudissa. Olen alkanut löytää sitä jälleen tänä vuonna ja varsinkin viime viikkojen ajan.
        Olen itsekkin välillä miettinyt, että olenko todellakin niin syntinen, etten sen vuoksi parane. Mutta ei se niin voi mennä kun kerran KAIKKI synnit on sovitettu ristillä.

Sairastan jatkuvaa väsymystä, masennusta ja ahdistuneisuutta. Välillä ajattelen, että on tämä pirullisin tauti kun tämä vain jatkuu ja jatkuu eikä tähän edes kuole. Jos olisi jokin loppu tiedossa se helpottaisi - mutta ei - kärsimys jatkuu ja jatkuu. Toki välillä on helpompiakin kausia - tai päiviä - mutta aina palaa pahimpaan.

Mutta kyllä uskon, että Jumala voi parantaa minut vielä. Ainakin tällä hetkellä uskon niin. Kiitos jos rukoilet puolestani!

• Hän voi...
        Avun tarpeessa kirjoitti:

Kiitos. Uskoni oli välillä pohjamudissa. Olen alkanut löytää sitä jälleen tänä vuonna ja varsinkin viime viikkojen ajan.
        Olen itsekkin välillä miettinyt, että olenko todellakin niin syntinen, etten sen vuoksi parane. Mutta ei se niin voi mennä kun kerran KAIKKI synnit on sovitettu ristillä.

Sairastan jatkuvaa väsymystä, masennusta ja ahdistuneisuutta. Välillä ajattelen, että on tämä pirullisin tauti kun tämä vain jatkuu ja jatkuu eikä tähän edes kuole. Jos olisi jokin loppu tiedossa se helpottaisi - mutta ei - kärsimys jatkuu ja jatkuu. Toki välillä on helpompiakin kausia - tai päiviä - mutta aina palaa pahimpaan.

Mutta kyllä uskon, että Jumala voi parantaa minut vielä. Ainakin tällä hetkellä uskon niin. Kiitos jos rukoilet puolestani!

Kaikkivaltias, Kaikkivoipa Herramme, Jeesus Kristus siunatkoon sinua ja pyydämme sinulle terveyttä ja voimaa hänen seuraajanaan olemiseen.

• Alkuun jatkoa

Siinä ei kuitenkaan ollut vielä kaikki. Jumala lupasi Hiskialle: 6. Minä lisään sinulle ikää 15 vuotta. Hän sai jatkoajan, jonka pituuskin ilmoitettiin ennakolta. Sellainen ilmoitus on niin harvinainen, ettei sellaista mainita Raamatussakaan kuin tämän yhden kerran.

Minulla oli aikanaan työtoveri, joka sairastui raivoisaan imusolmukesyöpään. Loppu oli lähellä, mutta hän toipui vielä silloisen uuden lääkityksen ansiosta. Hän kirjoitti kirjasen Jatkoaika. Hänen jatkoaikansa ei ollut pitkä, mutta sinä aikana hän ehti kehottaa monia valmistautumaan Jumalan kohtaamiseen.

Monet muutkin ovat saaneet jatkoaikoja, mutta eivät suinkaan kaikki, jotka ovat sitä pyytäneet.

• Amen

Ihminen "riisutaan" kaikesta. Niin, että lopulta jää vain Jeesus, jonka puoleen huutaa.

• fhk

Rukouspyyntöjäkö tarkoitat?

• Liisi J jatkaa

Yö on sairaalle ja kuolevalle pitkä. Kipu ja kuoleman ahdistus panee valittamaan. Silmät ovat uupuneet väsymyksestä ja itkusta. Sisin sopertaa rukousta. Sitten Hiskialle tuli ilon ja kiitoksen aika, josta hän laulaa: 17. Onneksi muuttui minulle katkera murhe. Sinä rakastit minun sieluani, nostit sen turmion kuopasta, sillä sinä heitit kaikki minun syntini selkäsi taakse.

Kaikki eivät parane taudeistaan, mutta Jumala on valmis heittämään kaikki syntimme selkänsä taakse, kunhan vain annamme ne hänelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      122
      2513
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      221
      2155
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      61
      1563
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      178
      1393
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1278
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      1076
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      66
      1041
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      39
      942
    9. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      34
      940
    10. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      914
    Aihe