MUISTA

Minä ainakin menen

"Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää te työtä ja toimita kaikki askareesi, mutta SEITSEMÄS PÄIVÄ ON HERRAN, SINUN JUMALASI ,SAPATTI...sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta SEITSEMÄNTENÄ PÄIVÄNÄ HÄN LEPÄSI, sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen" 2Moo.20:8-11.

Jeesus meni "tapansa mukaan SAPATINPÄIVÄNÄ SYNAGOOGAAN..."Luuk.4:16.
Adventtikirkot ovat avoimina kaikille jumalanpalvelusta ja hiljentymistä varten sapattina eli lauantaina. Minä ainakin menen : )

16

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katolilainen

      Minäkin menen joka seitsemäs päivä kirkkoon, sunnuntaisin; en mene synagoogaan lauantaisin, koska en ole juutalainen, vaan kristilliseen kirkkoon Jeesuksen ylösnousemuksen kunniaksi, uuden luomisen ensimmäisenä päivänä - kuten ensimmäiset kristityt.

      • protestantti*

        Haluan seurata sitä Jeesusta, joka syntyi Juudan sukukunnasta, ja piti sapatin pyhänäpäivänä, eikä syönyt sianlihaa ja muita saastaisia eläimiä. Tämä Sapatin Herra Jeesus ei tullut myöskään kumoamaan lakia ja profeettoja.


      • oma lehmä
        protestantti* kirjoitti:

        Haluan seurata sitä Jeesusta, joka syntyi Juudan sukukunnasta, ja piti sapatin pyhänäpäivänä, eikä syönyt sianlihaa ja muita saastaisia eläimiä. Tämä Sapatin Herra Jeesus ei tullut myöskään kumoamaan lakia ja profeettoja.

        >>Tämä Sapatin Herra Jeesus ei tullut myöskään kumoamaan lakia ja profeettoja.>>

        Joh. 5:18: perustella näyttäisi kuitenkin siltä, että Jeesus kumosi sapatin ja jakeesta 16 käy ilmi, että juutalaiset vainosivat Jeesusta koska hän teki sellaista sapattija jota heidän käsityksensä mukaan ei tuolloin sopinut tehdä.


      • 1234567...

        Katolilainen. . . . Matt.19:17. Niin hän sanoi hänelle: Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää ? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt.
        Kymmenkäskyä ovat kasvattaja Kristukseen, eikä pienintäkään käskyä tule muuttaa tai purkaa.
        1700-luvun Luterilaisen virren sanoin. Virsi 135. 1. Nää käskysanaa KYMMENEN, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
        136. 1. Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, peitetty, saa Herran laki olla, jonk' antoi itse JUMALA.

        Sunnuntai on ihmisen asetus pyhäksi. Jesajasta luemme: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat muuttaneet käskyt hyljänneet iankaikkisen liiton.


      • 1234567...
        oma lehmä kirjoitti:

        >>Tämä Sapatin Herra Jeesus ei tullut myöskään kumoamaan lakia ja profeettoja.>>

        Joh. 5:18: perustella näyttäisi kuitenkin siltä, että Jeesus kumosi sapatin ja jakeesta 16 käy ilmi, että juutalaiset vainosivat Jeesusta koska hän teki sellaista sapattija jota heidän käsityksensä mukaan ei tuolloin sopinut tehdä.

        Nimimerkki oma lehmä. . . Joh. 5:18. Perusteella monet VÄÄRISTELLYSTI kumoavat sapatin ja panevat vielä Jeesuksen sen kumoamaan. Näin toimivat antikristilliset.
        Juutalaiset tässä olivat asialla. Juutalaisten mielestä Jeesus kumosi sapatin syystä, että Jeesus paransi sapattisin sairaita. Juutalaisten mielestä ei olisi saanut edes sairaita parantaa sapattin.

        Jeesus ei kumonnut sapattia, vaan teki sapatista ihmisläheisemmän parantamalla sapattisin sairaita. Puusepän verstaan ovet pysyivät sapattisin kiinni, koska ne eivät kuuluneet välttämättömiin töihin.
        Jeesus sanoikin: Sapatti on annettu ihmistä varten, ja myöskin Isäni käskyt minä olen pitänyt. Jeesus menikin aina tapansa mukaan sapattisin synägoogaan.


      • Minä ainakin menen

        Ensimmäiset kristityt tapasivat pyhittää viikon seitsemännen päivän eli sapatin vielä Jeesuksen ristinkuoleman jälkeenkin. "Mutta SAPATIN he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan" Luuk.23:56.

        Paavalilla oli sama tapa kuin Jeesuksella, joka meni tapansa mukaan synagoogaan. "Ja TAPANSA MUKAAN Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena SAPATTINA heidän kanssaan, lähtien kirjoituksista" Apt.17:2.


      • oma lehmä
        1234567... kirjoitti:

        Nimimerkki oma lehmä. . . Joh. 5:18. Perusteella monet VÄÄRISTELLYSTI kumoavat sapatin ja panevat vielä Jeesuksen sen kumoamaan. Näin toimivat antikristilliset.
        Juutalaiset tässä olivat asialla. Juutalaisten mielestä Jeesus kumosi sapatin syystä, että Jeesus paransi sapattisin sairaita. Juutalaisten mielestä ei olisi saanut edes sairaita parantaa sapattin.

        Jeesus ei kumonnut sapattia, vaan teki sapatista ihmisläheisemmän parantamalla sapattisin sairaita. Puusepän verstaan ovet pysyivät sapattisin kiinni, koska ne eivät kuuluneet välttämättömiin töihin.
        Jeesus sanoikin: Sapatti on annettu ihmistä varten, ja myöskin Isäni käskyt minä olen pitänyt. Jeesus menikin aina tapansa mukaan sapattisin synägoogaan.

        >>Jeesus sanoikin: Sapatti on annettu ihmistä varten, ...>>

        Te adventistit vääristelette tuossa Mk.2:27:ssä Jeesuksen sanojen merkityksen sillä jakeessa lukee: "Ja hän sanoi heille: 'Sapatti on asetettu ihmistä varten EIKÄ ihminen sapattia varten.'"

        Asiayhteydestä selviää ihmisen ensisijaisuus sapattimääräyksiin nähden.


      • 1234567...
        oma lehmä kirjoitti:

        >>Jeesus sanoikin: Sapatti on annettu ihmistä varten, ...>>

        Te adventistit vääristelette tuossa Mk.2:27:ssä Jeesuksen sanojen merkityksen sillä jakeessa lukee: "Ja hän sanoi heille: 'Sapatti on asetettu ihmistä varten EIKÄ ihminen sapattia varten.'"

        Asiayhteydestä selviää ihmisen ensisijaisuus sapattimääräyksiin nähden.

        Sapatti on asetettu ihmistä varten. Jeesus ei ole kumonnut sapattia koskaan. Monen olen kuullut vääristelevän Joh.5:18 olevaa tekstiä.

        Vääristelyssä on menty niin pitkälle, että kalenterissakin v.1973 on muutettu sapatti kuudenneksi päiväksi ja sunnuntai seitsemänneksi.
        Te niitä SUURIA VÄÄRISTELIJÖITÄ OLETTE, eikä adventistit.

        Sunnuntai on muuten KEKSITTY PYHÄKSI !

        Arvostettu Piispa Eero Huovinen kirjoitti Ilta-Sanomissa 5.11.99. Vapaa sana seuraavasti: Vuoden 1973 Alusta virallinen maallinen viikkkokalenterimme on alkanut maanantaista. Vielä 1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista. Kristityt olivat jo VARHAIN KEKSINEET tehdä sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.
        _______________________

        Menemme sitten 300-luvulle 321 jKr. Keisari Konstantinus sääti kuuluisan sunnuntailakinsa, joka kuului seuraavasti: Auringon kunnioitettavana päivänä asettukoot kaupungin viranomaiset ja kansa lepoon jne...
        364 jKr. Katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille.
        Näinollen SUNNUNTAI ON PEDON MERKKI.

        Sapatti on Jumalan merkki 2. Moos.31:13.
        Ilmestyskirjan mukaan voittajat pääsevät lasimerelle veisaan Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä.


      • oma lehmä
        Minä ainakin menen kirjoitti:

        Ensimmäiset kristityt tapasivat pyhittää viikon seitsemännen päivän eli sapatin vielä Jeesuksen ristinkuoleman jälkeenkin. "Mutta SAPATIN he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan" Luuk.23:56.

        Paavalilla oli sama tapa kuin Jeesuksella, joka meni tapansa mukaan synagoogaan. "Ja TAPANSA MUKAAN Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena SAPATTINA heidän kanssaan, lähtien kirjoituksista" Apt.17:2.

        >>Paavalilla oli sama tapa kuin Jeesuksella, joka meni tapansa mukaan synagoogaan. "Ja TAPANSA MUKAAN Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena SAPATTINA heidän kanssaan, lähtien kirjoituksista" Apt.17:2.>>

        Totta kai juutalainen Paavali meni sapattina synagoogaan muttei kreikkalainen, rooma


      • Sapatti Kreikassa
        oma lehmä kirjoitti:

        >>Paavalilla oli sama tapa kuin Jeesuksella, joka meni tapansa mukaan synagoogaan. "Ja TAPANSA MUKAAN Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena SAPATTINA heidän kanssaan, lähtien kirjoituksista" Apt.17:2.>>

        Totta kai juutalainen Paavali meni sapattina synagoogaan muttei kreikkalainen, rooma

        Ensimmäinen asia, josta kerrotaan Paavalin tultua Trooaasta Filippiin (Kreikkaan), on tämä: "Ja SAPATINPÄIVÄNÄ me menimme kaupungin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoonuneille naisille" Apt.16:13.

        Kyllä sapattia vietettiin myös Kreikassa alkuseurakunnan aikana.


      • oma lehmä
        Sapatti Kreikassa kirjoitti:

        Ensimmäinen asia, josta kerrotaan Paavalin tultua Trooaasta Filippiin (Kreikkaan), on tämä: "Ja SAPATINPÄIVÄNÄ me menimme kaupungin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoonuneille naisille" Apt.16:13.

        Kyllä sapattia vietettiin myös Kreikassa alkuseurakunnan aikana.

        >>Kyllä sapattia vietettiin myös Kreikassa alkuseurakunnan aikana.>>

        Totta kai vietettiin: asuihan tuolloin juutalaisia myös Kreikassa. Tietysti Paavali meni juutalaisena sapatinpäivänä saarnaamaan - arkisinhan hän tietysti teki telttoja.


      • Ihmistä varten
        oma lehmä kirjoitti:

        >>Kyllä sapattia vietettiin myös Kreikassa alkuseurakunnan aikana.>>

        Totta kai vietettiin: asuihan tuolloin juutalaisia myös Kreikassa. Tietysti Paavali meni juutalaisena sapatinpäivänä saarnaamaan - arkisinhan hän tietysti teki telttoja.

        Kyllä Jumalan seurakunta viettää sapattia myös juuri ennen Jeesuksen takaisintuloa, kuten Jesaja ennustaa. "Näin sanoo Herra: Noudattakaa oikeutta ja tehkää vanhurskaus, sillä minun autuuteni on lähellä ja minun vanhurskauteni lähestyy (=viittaus Jeesuksen takaisintuloon). Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, JOKA PITÄÄ SAPATIN eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa" Jes.56:1,2.

        "Sapatti on asetetu IHMISTÄ VARTEN..." (huom. ei juutalaisia, vaan IHMISTÄ VARTEN) Mark.2:27.


      • Ihmistä varten
        Ihmistä varten kirjoitti:

        Kyllä Jumalan seurakunta viettää sapattia myös juuri ennen Jeesuksen takaisintuloa, kuten Jesaja ennustaa. "Näin sanoo Herra: Noudattakaa oikeutta ja tehkää vanhurskaus, sillä minun autuuteni on lähellä ja minun vanhurskauteni lähestyy (=viittaus Jeesuksen takaisintuloon). Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, JOKA PITÄÄ SAPATIN eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa" Jes.56:1,2.

        "Sapatti on asetetu IHMISTÄ VARTEN..." (huom. ei juutalaisia, vaan IHMISTÄ VARTEN) Mark.2:27.

        Kyllä Jumalan seurakunta viettää sapattia myös juuri ennen Jeesuksen takaisintuloa, kuten Jesaja ennustaa. "Näin sanoo Herra: Noudattakaa oikeutta ja tehkää vanhurskaus, sillä minun autuuteni on lähellä ja minun vanhurskauteni ilmestyy (=viittaus Jeesuksen takaisintuloon). Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, JOKA PITÄÄ SAPATIN eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa" Jes.56:1,2.

        "Sapatti on asetetu IHMISTÄ VARTEN..." (huom. ei juutalaisia, vaan IHMISTÄ VARTEN) Mark.2:27.


      • oma lehmä
        Ihmistä varten kirjoitti:

        Kyllä Jumalan seurakunta viettää sapattia myös juuri ennen Jeesuksen takaisintuloa, kuten Jesaja ennustaa. "Näin sanoo Herra: Noudattakaa oikeutta ja tehkää vanhurskaus, sillä minun autuuteni on lähellä ja minun vanhurskauteni ilmestyy (=viittaus Jeesuksen takaisintuloon). Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, JOKA PITÄÄ SAPATIN eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa" Jes.56:1,2.

        "Sapatti on asetetu IHMISTÄ VARTEN..." (huom. ei juutalaisia, vaan IHMISTÄ VARTEN) Mark.2:27.

        >>Sapatti on asetetu IHMISTÄ VARTEN..." (huom. ei juutalaisia, vaan IHMISTÄ VARTEN) Mark.2:27.>>

        Ihmistä ei ole asetettu sapattia varten! "...eikä ihminen sapattia varten." Mk.2:27


    • Iloa rukoushuoneessa

      "Ja muukalaiset (=ei juutalaiset), jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, JOTKA PITÄVÄT SAPATIN eivätkä sitä riko, ja pysyvät minun liitossani, ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani..." Jes.56:6,7.

    • Netpunk

      Onko ihan pakko mennä, jos ei halua? Nämä uskovaiset pyrkivät korvaaman demokratian teokratialla, jossa ei ole edes ajattelun vapautta saati sitten valinnanvapautta.
      Pitäisikö tästä huolestua? Kyllä, koska typeryydellä ei ole rajoja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      318
      2957
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2233
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      84
      1661
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      190
      1571
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1365
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1263
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe