"Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää te työtä ja toimita kaikki askareesi, mutta SEITSEMÄS PÄIVÄ ON HERRAN, SINUN JUMALASI ,SAPATTI...sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta SEITSEMÄNTENÄ PÄIVÄNÄ HÄN LEPÄSI, sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen" 2Moo.20:8-11.
Jeesus meni "tapansa mukaan SAPATINPÄIVÄNÄ SYNAGOOGAAN..."Luuk.4:16.
Adventtikirkot ovat avoimina kaikille jumalanpalvelusta ja hiljentymistä varten sapattina eli lauantaina. Minä ainakin menen : )
MUISTA
16
95
Vastaukset
- katolilainen
Minäkin menen joka seitsemäs päivä kirkkoon, sunnuntaisin; en mene synagoogaan lauantaisin, koska en ole juutalainen, vaan kristilliseen kirkkoon Jeesuksen ylösnousemuksen kunniaksi, uuden luomisen ensimmäisenä päivänä - kuten ensimmäiset kristityt.
- protestantti*
Haluan seurata sitä Jeesusta, joka syntyi Juudan sukukunnasta, ja piti sapatin pyhänäpäivänä, eikä syönyt sianlihaa ja muita saastaisia eläimiä. Tämä Sapatin Herra Jeesus ei tullut myöskään kumoamaan lakia ja profeettoja.
- oma lehmä
protestantti* kirjoitti:
Haluan seurata sitä Jeesusta, joka syntyi Juudan sukukunnasta, ja piti sapatin pyhänäpäivänä, eikä syönyt sianlihaa ja muita saastaisia eläimiä. Tämä Sapatin Herra Jeesus ei tullut myöskään kumoamaan lakia ja profeettoja.
>>Tämä Sapatin Herra Jeesus ei tullut myöskään kumoamaan lakia ja profeettoja.>>
Joh. 5:18: perustella näyttäisi kuitenkin siltä, että Jeesus kumosi sapatin ja jakeesta 16 käy ilmi, että juutalaiset vainosivat Jeesusta koska hän teki sellaista sapattija jota heidän käsityksensä mukaan ei tuolloin sopinut tehdä. - 1234567...
Katolilainen. . . . Matt.19:17. Niin hän sanoi hänelle: Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää ? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt.
Kymmenkäskyä ovat kasvattaja Kristukseen, eikä pienintäkään käskyä tule muuttaa tai purkaa.
1700-luvun Luterilaisen virren sanoin. Virsi 135. 1. Nää käskysanaa KYMMENEN, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
136. 1. Ken tahtoo olla kristitty, ja kristittynä kuolla, ei sille outo, peitetty, saa Herran laki olla, jonk' antoi itse JUMALA.
Sunnuntai on ihmisen asetus pyhäksi. Jesajasta luemme: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat muuttaneet käskyt hyljänneet iankaikkisen liiton. - 1234567...
oma lehmä kirjoitti:
>>Tämä Sapatin Herra Jeesus ei tullut myöskään kumoamaan lakia ja profeettoja.>>
Joh. 5:18: perustella näyttäisi kuitenkin siltä, että Jeesus kumosi sapatin ja jakeesta 16 käy ilmi, että juutalaiset vainosivat Jeesusta koska hän teki sellaista sapattija jota heidän käsityksensä mukaan ei tuolloin sopinut tehdä.Nimimerkki oma lehmä. . . Joh. 5:18. Perusteella monet VÄÄRISTELLYSTI kumoavat sapatin ja panevat vielä Jeesuksen sen kumoamaan. Näin toimivat antikristilliset.
Juutalaiset tässä olivat asialla. Juutalaisten mielestä Jeesus kumosi sapatin syystä, että Jeesus paransi sapattisin sairaita. Juutalaisten mielestä ei olisi saanut edes sairaita parantaa sapattin.
Jeesus ei kumonnut sapattia, vaan teki sapatista ihmisläheisemmän parantamalla sapattisin sairaita. Puusepän verstaan ovet pysyivät sapattisin kiinni, koska ne eivät kuuluneet välttämättömiin töihin.
Jeesus sanoikin: Sapatti on annettu ihmistä varten, ja myöskin Isäni käskyt minä olen pitänyt. Jeesus menikin aina tapansa mukaan sapattisin synägoogaan. - Minä ainakin menen
Ensimmäiset kristityt tapasivat pyhittää viikon seitsemännen päivän eli sapatin vielä Jeesuksen ristinkuoleman jälkeenkin. "Mutta SAPATIN he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan" Luuk.23:56.
Paavalilla oli sama tapa kuin Jeesuksella, joka meni tapansa mukaan synagoogaan. "Ja TAPANSA MUKAAN Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena SAPATTINA heidän kanssaan, lähtien kirjoituksista" Apt.17:2. - oma lehmä
1234567... kirjoitti:
Nimimerkki oma lehmä. . . Joh. 5:18. Perusteella monet VÄÄRISTELLYSTI kumoavat sapatin ja panevat vielä Jeesuksen sen kumoamaan. Näin toimivat antikristilliset.
Juutalaiset tässä olivat asialla. Juutalaisten mielestä Jeesus kumosi sapatin syystä, että Jeesus paransi sapattisin sairaita. Juutalaisten mielestä ei olisi saanut edes sairaita parantaa sapattin.
Jeesus ei kumonnut sapattia, vaan teki sapatista ihmisläheisemmän parantamalla sapattisin sairaita. Puusepän verstaan ovet pysyivät sapattisin kiinni, koska ne eivät kuuluneet välttämättömiin töihin.
Jeesus sanoikin: Sapatti on annettu ihmistä varten, ja myöskin Isäni käskyt minä olen pitänyt. Jeesus menikin aina tapansa mukaan sapattisin synägoogaan.>>Jeesus sanoikin: Sapatti on annettu ihmistä varten, ...>>
Te adventistit vääristelette tuossa Mk.2:27:ssä Jeesuksen sanojen merkityksen sillä jakeessa lukee: "Ja hän sanoi heille: 'Sapatti on asetettu ihmistä varten EIKÄ ihminen sapattia varten.'"
Asiayhteydestä selviää ihmisen ensisijaisuus sapattimääräyksiin nähden. - 1234567...
oma lehmä kirjoitti:
>>Jeesus sanoikin: Sapatti on annettu ihmistä varten, ...>>
Te adventistit vääristelette tuossa Mk.2:27:ssä Jeesuksen sanojen merkityksen sillä jakeessa lukee: "Ja hän sanoi heille: 'Sapatti on asetettu ihmistä varten EIKÄ ihminen sapattia varten.'"
Asiayhteydestä selviää ihmisen ensisijaisuus sapattimääräyksiin nähden.Sapatti on asetettu ihmistä varten. Jeesus ei ole kumonnut sapattia koskaan. Monen olen kuullut vääristelevän Joh.5:18 olevaa tekstiä.
Vääristelyssä on menty niin pitkälle, että kalenterissakin v.1973 on muutettu sapatti kuudenneksi päiväksi ja sunnuntai seitsemänneksi.
Te niitä SUURIA VÄÄRISTELIJÖITÄ OLETTE, eikä adventistit.
Sunnuntai on muuten KEKSITTY PYHÄKSI !
Arvostettu Piispa Eero Huovinen kirjoitti Ilta-Sanomissa 5.11.99. Vapaa sana seuraavasti: Vuoden 1973 Alusta virallinen maallinen viikkkokalenterimme on alkanut maanantaista. Vielä 1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista. Kristityt olivat jo VARHAIN KEKSINEET tehdä sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.
Menemme sitten 300-luvulle 321 jKr. Keisari Konstantinus sääti kuuluisan sunnuntailakinsa, joka kuului seuraavasti: Auringon kunnioitettavana päivänä asettukoot kaupungin viranomaiset ja kansa lepoon jne...
364 jKr. Katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille.
Näinollen SUNNUNTAI ON PEDON MERKKI.
Sapatti on Jumalan merkki 2. Moos.31:13.
Ilmestyskirjan mukaan voittajat pääsevät lasimerelle veisaan Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä. - oma lehmä
Minä ainakin menen kirjoitti:
Ensimmäiset kristityt tapasivat pyhittää viikon seitsemännen päivän eli sapatin vielä Jeesuksen ristinkuoleman jälkeenkin. "Mutta SAPATIN he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan" Luuk.23:56.
Paavalilla oli sama tapa kuin Jeesuksella, joka meni tapansa mukaan synagoogaan. "Ja TAPANSA MUKAAN Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena SAPATTINA heidän kanssaan, lähtien kirjoituksista" Apt.17:2.>>Paavalilla oli sama tapa kuin Jeesuksella, joka meni tapansa mukaan synagoogaan. "Ja TAPANSA MUKAAN Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena SAPATTINA heidän kanssaan, lähtien kirjoituksista" Apt.17:2.>>
Totta kai juutalainen Paavali meni sapattina synagoogaan muttei kreikkalainen, rooma - Sapatti Kreikassa
oma lehmä kirjoitti:
>>Paavalilla oli sama tapa kuin Jeesuksella, joka meni tapansa mukaan synagoogaan. "Ja TAPANSA MUKAAN Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena SAPATTINA heidän kanssaan, lähtien kirjoituksista" Apt.17:2.>>
Totta kai juutalainen Paavali meni sapattina synagoogaan muttei kreikkalainen, roomaEnsimmäinen asia, josta kerrotaan Paavalin tultua Trooaasta Filippiin (Kreikkaan), on tämä: "Ja SAPATINPÄIVÄNÄ me menimme kaupungin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoonuneille naisille" Apt.16:13.
Kyllä sapattia vietettiin myös Kreikassa alkuseurakunnan aikana. - oma lehmä
Sapatti Kreikassa kirjoitti:
Ensimmäinen asia, josta kerrotaan Paavalin tultua Trooaasta Filippiin (Kreikkaan), on tämä: "Ja SAPATINPÄIVÄNÄ me menimme kaupungin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoonuneille naisille" Apt.16:13.
Kyllä sapattia vietettiin myös Kreikassa alkuseurakunnan aikana.>>Kyllä sapattia vietettiin myös Kreikassa alkuseurakunnan aikana.>>
Totta kai vietettiin: asuihan tuolloin juutalaisia myös Kreikassa. Tietysti Paavali meni juutalaisena sapatinpäivänä saarnaamaan - arkisinhan hän tietysti teki telttoja. - Ihmistä varten
oma lehmä kirjoitti:
>>Kyllä sapattia vietettiin myös Kreikassa alkuseurakunnan aikana.>>
Totta kai vietettiin: asuihan tuolloin juutalaisia myös Kreikassa. Tietysti Paavali meni juutalaisena sapatinpäivänä saarnaamaan - arkisinhan hän tietysti teki telttoja.Kyllä Jumalan seurakunta viettää sapattia myös juuri ennen Jeesuksen takaisintuloa, kuten Jesaja ennustaa. "Näin sanoo Herra: Noudattakaa oikeutta ja tehkää vanhurskaus, sillä minun autuuteni on lähellä ja minun vanhurskauteni lähestyy (=viittaus Jeesuksen takaisintuloon). Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, JOKA PITÄÄ SAPATIN eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa" Jes.56:1,2.
"Sapatti on asetetu IHMISTÄ VARTEN..." (huom. ei juutalaisia, vaan IHMISTÄ VARTEN) Mark.2:27. - Ihmistä varten
Ihmistä varten kirjoitti:
Kyllä Jumalan seurakunta viettää sapattia myös juuri ennen Jeesuksen takaisintuloa, kuten Jesaja ennustaa. "Näin sanoo Herra: Noudattakaa oikeutta ja tehkää vanhurskaus, sillä minun autuuteni on lähellä ja minun vanhurskauteni lähestyy (=viittaus Jeesuksen takaisintuloon). Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, JOKA PITÄÄ SAPATIN eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa" Jes.56:1,2.
"Sapatti on asetetu IHMISTÄ VARTEN..." (huom. ei juutalaisia, vaan IHMISTÄ VARTEN) Mark.2:27.Kyllä Jumalan seurakunta viettää sapattia myös juuri ennen Jeesuksen takaisintuloa, kuten Jesaja ennustaa. "Näin sanoo Herra: Noudattakaa oikeutta ja tehkää vanhurskaus, sillä minun autuuteni on lähellä ja minun vanhurskauteni ilmestyy (=viittaus Jeesuksen takaisintuloon). Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, JOKA PITÄÄ SAPATIN eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa" Jes.56:1,2.
"Sapatti on asetetu IHMISTÄ VARTEN..." (huom. ei juutalaisia, vaan IHMISTÄ VARTEN) Mark.2:27. - oma lehmä
Ihmistä varten kirjoitti:
Kyllä Jumalan seurakunta viettää sapattia myös juuri ennen Jeesuksen takaisintuloa, kuten Jesaja ennustaa. "Näin sanoo Herra: Noudattakaa oikeutta ja tehkää vanhurskaus, sillä minun autuuteni on lähellä ja minun vanhurskauteni ilmestyy (=viittaus Jeesuksen takaisintuloon). Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, JOKA PITÄÄ SAPATIN eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa" Jes.56:1,2.
"Sapatti on asetetu IHMISTÄ VARTEN..." (huom. ei juutalaisia, vaan IHMISTÄ VARTEN) Mark.2:27.>>Sapatti on asetetu IHMISTÄ VARTEN..." (huom. ei juutalaisia, vaan IHMISTÄ VARTEN) Mark.2:27.>>
Ihmistä ei ole asetettu sapattia varten! "...eikä ihminen sapattia varten." Mk.2:27
- Iloa rukoushuoneessa
"Ja muukalaiset (=ei juutalaiset), jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, JOTKA PITÄVÄT SAPATIN eivätkä sitä riko, ja pysyvät minun liitossani, ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani..." Jes.56:6,7.
- Netpunk
Onko ihan pakko mennä, jos ei halua? Nämä uskovaiset pyrkivät korvaaman demokratian teokratialla, jossa ei ole edes ajattelun vapautta saati sitten valinnanvapautta.
Pitäisikö tästä huolestua? Kyllä, koska typeryydellä ei ole rajoja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt721814Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1101655Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236942521245Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1821202Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä2351173Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451087- 2121054
Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...
...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös293912Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle
"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm221890- 56767