Venäjälle

Uskis

Haluaisin Karjalasta seurakuntayhteyden, jossa voisin viettää esim. kaikki lomani vapaaehtoistyössä (olen työssäkäyvä). Luulisi että olisi helppo löytää, mutta onpa ollut yllättävän vaikeaa. Yli vuoden olen jo etsinyt, ja aina kariutuu johonkin. Alkaa vaikuttaa siltä, että on oma päähänpinttymäni, vaikka alkuun olin ihan varma, että Herra halusi minut sinne. Voihan se olla ihan vaan vihollisen vastustustakin. No, tässä olen vielä kerran. Onko kenellekään uusia ideoita?
Avustusjärjestöjä olisi, mutta minua kiinnostaa nimenomaan evankeliointi ensisijaisesti, joten seurakuntaan pitäisi päästä.

11

1131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mjörkö

      Hei !

      Jos todella haluat tehdä lähetystyötä niin miksi et mene pakanakansojen keskuuteen? Esimerkiksi Lähi-Idässä olisi monta haasteellista paikkaa jossa voisit kertoa Vapahtajasta Jeesusksesta Kristuksesta pakanoille. Israel, Saudi-Arabia, Iran, Irak yms.

      Myöskin Afrikassa ja Kauko-Idässä on paljon työkenttää tekevälle.

      Miksi haluat lähteä Venäjälle joka on jo kristitty maa? Vihaatko ortodokseja ?

      • Venäjän veteraani

        Olen ollut satoja kertoja venäjällä. Tekemisissä kaikkien ihmisryhmien kanssa. Kyllä se on kaukana kristitystä maasta. Ei se jos maan asukkaista pieni osa on ortodoksikirkon jäseniä tee siitä kristittyä. Alkoholisteja on moninkertainen määrä verrattuna kristittyihin. Venäjä tarvitsee Jumalan Sanaa niinkauan kuin sitä viedä voi. Kyllä siellä riittää teillekin evankeliointia. Lähtekää vaikka rajalta Kondratjevosta ja jatkakaa Säkkijärvelle, siitä Polshoje Poleen - Viipuriin - Sahalinille asti. Evankeliointi ei tarkoita ortodoksien vihaamista vaan ihmisten johtamista sielunvihollisen valtakunnasta Jumalan yhteyteen. Siinä ei liene meillä suuriakaan erimielisyyksiä.


      • Mjörkö
        Venäjän veteraani kirjoitti:

        Olen ollut satoja kertoja venäjällä. Tekemisissä kaikkien ihmisryhmien kanssa. Kyllä se on kaukana kristitystä maasta. Ei se jos maan asukkaista pieni osa on ortodoksikirkon jäseniä tee siitä kristittyä. Alkoholisteja on moninkertainen määrä verrattuna kristittyihin. Venäjä tarvitsee Jumalan Sanaa niinkauan kuin sitä viedä voi. Kyllä siellä riittää teillekin evankeliointia. Lähtekää vaikka rajalta Kondratjevosta ja jatkakaa Säkkijärvelle, siitä Polshoje Poleen - Viipuriin - Sahalinille asti. Evankeliointi ei tarkoita ortodoksien vihaamista vaan ihmisten johtamista sielunvihollisen valtakunnasta Jumalan yhteyteen. Siinä ei liene meillä suuriakaan erimielisyyksiä.

        on Venäjä ollut jo yli 1000 vuotta !

        Jos tunnette tarvetta "evankeliointiin" niin miksi kohteeksi on otettava kristitty maa ja kristityt ihmiset?

        Israelissa asuvat pakanakansat eivät tunne Jeesusta Kristusta, menkää sinne näiden rauhanomaisten ja vastaanotavaisten ihmisten joukkoon ja evankelioikaa. Yrittäkää erityisesti evankelioida kaikkein paatuneimpia pakanoita eli ortodoksijuutalaisia ja katsokaa miten tulee käymää.... Voi olla evankelistalla marttyyrin ura aukeamassa. Jos ei kantti riitä lähteä oikealle lähetyskentälle niin arkajalka jänishousu valitsee tietysti rauhallisen ja helpon kohteen kuten mikä tahansa terroristi.

        Tuossa myöhemmässä säikeessä kirjoittanut henkilö paljasti minulle jutun juonen eli aikuiskastelijoiden puuhistahan tässä onkin kysymys! Hävetkää, aikuskastelemalla pilkkaatte kastetta !
        http://www.netmission.fi/avainsanoma/8_2004/index.htm


      • Jasso
        Venäjän veteraani kirjoitti:

        Olen ollut satoja kertoja venäjällä. Tekemisissä kaikkien ihmisryhmien kanssa. Kyllä se on kaukana kristitystä maasta. Ei se jos maan asukkaista pieni osa on ortodoksikirkon jäseniä tee siitä kristittyä. Alkoholisteja on moninkertainen määrä verrattuna kristittyihin. Venäjä tarvitsee Jumalan Sanaa niinkauan kuin sitä viedä voi. Kyllä siellä riittää teillekin evankeliointia. Lähtekää vaikka rajalta Kondratjevosta ja jatkakaa Säkkijärvelle, siitä Polshoje Poleen - Viipuriin - Sahalinille asti. Evankeliointi ei tarkoita ortodoksien vihaamista vaan ihmisten johtamista sielunvihollisen valtakunnasta Jumalan yhteyteen. Siinä ei liene meillä suuriakaan erimielisyyksiä.

        Venäjällä on 80-100 miljoonaa ortodoksia. Se ei ole pieni osa! Edes luterilaisia ei ole maailmassa niin paljoa.On häpeällistä tehdä lähetystyötä kristittyjen keskuuteen!


      • Uskis
        Jasso kirjoitti:

        Venäjällä on 80-100 miljoonaa ortodoksia. Se ei ole pieni osa! Edes luterilaisia ei ole maailmassa niin paljoa.On häpeällistä tehdä lähetystyötä kristittyjen keskuuteen!

        Venäjä on kaikkien alkoholistien luvattu maa.
        Elävästä uskosta osalliset ovat yleensä raittiita.


      • Mjörkö
        Mjörkö kirjoitti:

        on Venäjä ollut jo yli 1000 vuotta !

        Jos tunnette tarvetta "evankeliointiin" niin miksi kohteeksi on otettava kristitty maa ja kristityt ihmiset?

        Israelissa asuvat pakanakansat eivät tunne Jeesusta Kristusta, menkää sinne näiden rauhanomaisten ja vastaanotavaisten ihmisten joukkoon ja evankelioikaa. Yrittäkää erityisesti evankelioida kaikkein paatuneimpia pakanoita eli ortodoksijuutalaisia ja katsokaa miten tulee käymää.... Voi olla evankelistalla marttyyrin ura aukeamassa. Jos ei kantti riitä lähteä oikealle lähetyskentälle niin arkajalka jänishousu valitsee tietysti rauhallisen ja helpon kohteen kuten mikä tahansa terroristi.

        Tuossa myöhemmässä säikeessä kirjoittanut henkilö paljasti minulle jutun juonen eli aikuiskastelijoiden puuhistahan tässä onkin kysymys! Hävetkää, aikuskastelemalla pilkkaatte kastetta !
        http://www.netmission.fi/avainsanoma/8_2004/index.htm

        ....taisi hävitä Viipurin takametsiin kun ei vastaa selvään kysymykseen. Toistetaan vielä; miksi "evankelioinnin" kohteeksi on otettava kristitty maa? Eikö ilosanomaa pitäsi viedä pakanakansojen keskuuteen ja todistaa heille?


      • Herman
        Uskis kirjoitti:

        Venäjä on kaikkien alkoholistien luvattu maa.
        Elävästä uskosta osalliset ovat yleensä raittiita.

        Eikö alkoholisti voi olla kirkon jäsen? Kyllä minun ymmärtääkseni alkoholistit usein Venäjällä kuuluvat kirkkoon (ort.) ja saavat sieltä apua!(hengellistä ja aineellista)

        Venäjän ort. kirkko on kovasti järjestäytymässä avustus työhön Karjalassa. petroskoissa kuulin ja näin itse, miten seurakunta kehittää koko ajan toimintaansa, DIakoniatyötänsä! Uusi katulapsi projekti esim. Petroskoissa kuulostaa lupaavalta. Nuoria on saatu aktivoitua mukaan diakonia työhön mikä on loistava asia. Tuskin nuoret joilla on ongelmia ottavat vakavasti keski-ikäisen uudelleen kastajan puheita!


    • Venäjän veteraani

      Ota yhteyttä Avainsanomat lehteen niin uskon heidän löytävän jotain ratkaisua. Älä yksin lähde minkään sikäläisen seurakunnaksi itseään nimittävän kanssa yhteistyöhön. Siellä ei kaikki ole sitä miltä näyttää ja mitä ne itse sanoo.

      • Kiitollinen

        Tulin tosi hyvälle tuulelle viestistäsi. Kiitos myös varoituksesta, se tuli hyvään aikaan (Herran lähettämänä?!) koska olin jo aikeissa ottaa sinne suoraan yhteyttä.
        Jos joskus ehdit, kerro lisää varoittavista esimerkeistä, jotta osaan varoa.


    • Agbal

      Entisessä Neuvostoliitossa asui kymmeniä miljoonia muslimeita. Nykyisessä Venäjässä heitä on myös hyvin paljon. Kuka lähtee heidän keskuuteensa. Ystäviäni on ollut siellä ja muslimeita on tullut uskoon. Tehkää yhdessä työtä siellä. Ortodoksit, Luterilaiset, Vapaat suunnat. Siellä eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän. Voimmeko tästä olla yhtä mieltä. He eivät ainakaan ole kristittyjä.

    • hei

      Jos olet luterilainen tai
      halukas työskentelemään inkerin kirkon
      pelisäännöillä

      niin kesäisin on jatkuvasti Vienan Karjalassa
      suuria
      lastenleirejä joille tarvitaan vapaaehtoisia
      auttamaan ja opettamaan

      Kuhmon seurakunnan vienan-karjalan työntekijät
      A.Huotari ja A.Haapalainen mielellään
      kuulisivat halukkaista
      jos vain on tasapainoinen ja sopetuvainen
      yksinkertaisiin oloihin

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1265
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      91
      1170
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1092
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      980
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      877
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      761
    Aihe