se tuleva nuorisorikollinen joka kuolee lsd:eehen, sama näyttelijä?
viimeisimmässä vanhassa jaksossa se yksi pienistä pojista on
10
195
Vastaukset
- En tunnista
Tarkoitatko tosielämässä vai...
- 234523525234514432
kyllä tosielämässä yksi niistä pikkupojista tulee kuolemaan lsd:ehen joskus 5-6 tuotantokaudella ihan saman näkönen se näyttelijä nytkin, mustatukka
- miettijä.
voiko tuota enää selkeämmin sanoa:-))
- Jäsentelyä pliis
Kannattais opetalla käyttämään pilkkuja ja pisteitä, niin kertomasi olisi ymmärrettävämpää. Ehkä...
- uliaktam
Jäsentelyä pliis kirjoitti:
Kannattais opetalla käyttämään pilkkuja ja pisteitä, niin kertomasi olisi ymmärrettävämpää. Ehkä...
Aina rähistään noista pilkuista ja muista äidinkielen nikseistä ja säännöistä , voisiko joku neuvoa , että mistä niitä saisi opetella helposti ja kansantajuisesti ?
Aikanaan yläasteella meni äidinkielikin niin yli hilseen kuin vaan voi mennä , yhtenä päivänä opetettiin jotkut pronomiinit , toisena nominatiiveja, kolmantena komparatiiveja , jos tästä putosi kelkasta kuten minulle kävi , aloin häpeämään läsnäoloani äidinkielen tunneilla ja siitä seurasi lintsaus ko. tunneilta , joten ainoot äidinkieli opit joita nyt 47 ikäisenä osaan ovat sieltä 4-5 luokalta , pitäisi tietysti istua pimeässä ja hävetä , mutta kun haluaisi vaan kirjoitella !! - Arkipäivän oppia
uliaktam kirjoitti:
Aina rähistään noista pilkuista ja muista äidinkielen nikseistä ja säännöistä , voisiko joku neuvoa , että mistä niitä saisi opetella helposti ja kansantajuisesti ?
Aikanaan yläasteella meni äidinkielikin niin yli hilseen kuin vaan voi mennä , yhtenä päivänä opetettiin jotkut pronomiinit , toisena nominatiiveja, kolmantena komparatiiveja , jos tästä putosi kelkasta kuten minulle kävi , aloin häpeämään läsnäoloani äidinkielen tunneilla ja siitä seurasi lintsaus ko. tunneilta , joten ainoot äidinkieli opit joita nyt 47 ikäisenä osaan ovat sieltä 4-5 luokalta , pitäisi tietysti istua pimeässä ja hävetä , mutta kun haluaisi vaan kirjoitella !!No voihan sitä kokeilla vaikka sellaista, että yhden asian jälkeen tulee piste. Jos seuraavan asian voi sanoa erillään edellisestä, se kuuluu eri lauseeseen. Puhumalla kirjoittamansa lauseet löytää pisteen paikat helpommin.
- Martin Krulee
uliaktam kirjoitti:
Aikanaan yläasteella meni äidinkielikin niin yli hilseen kuin vaan voi mennä , yhtenä päivänä opetettiin jotkut pronomiinit , toisena nominatiiveja, kolmantena komparatiiveja , jos tästä putosi kelkasta kuten minulle kävi , aloin häpeämään läsnäoloani äidinkielen tunneilla ja siitä seurasi lintsaus ko. tunneilta , joten ainoot äidinkieli opit joita nyt 47 ikäisenä osaan ovat sieltä 4-5 luokalta , pitäisi tietysti istua pimeässä ja hävetä , mutta kun haluaisi vaan kirjoitella !!Sen jälkeen, kun olet kirjoittanut, niin lue (tai puhu) kirjoittamasi läpi. Siinä huomaa, mitä tekstistä ja sen välistä puuttuu. Puhuessa pisteiden ja pilkkujen kohdalla vedetään henkeä.
"mistä niitä saisi opetella helposti ja kansantajuisesti ?"
Koulussahan niitä on opetettu, nimenomaan!
Olen siitä kanssasi samaa mieltä, että koulussa opetettiin liikaa adessiiveja, ablatiiveja, allatiiveja jne.... - Curling Marlee
Martin Krulee kirjoitti:
Sen jälkeen, kun olet kirjoittanut, niin lue (tai puhu) kirjoittamasi läpi. Siinä huomaa, mitä tekstistä ja sen välistä puuttuu. Puhuessa pisteiden ja pilkkujen kohdalla vedetään henkeä.
"mistä niitä saisi opetella helposti ja kansantajuisesti ?"
Koulussahan niitä on opetettu, nimenomaan!
Olen siitä kanssasi samaa mieltä, että koulussa opetettiin liikaa adessiiveja, ablatiiveja, allatiiveja jne...."koulussa opetettiin liikaa adessiiveja, ablatiiveja, allatiiveja jne...."
Ja ittu, kun niistä nimityksistä ei muista mitään. Korva sanoo. - suolat
Curling Marlee kirjoitti:
"koulussa opetettiin liikaa adessiiveja, ablatiiveja, allatiiveja jne...."
Ja ittu, kun niistä nimityksistä ei muista mitään. Korva sanoo.Joo sitten tulee näitä itse oppineita kirjottajia jotka kyllä osaa kirjottaa omalla tyylillään ja lukea ja puhua itse tekemänsä tekstin, mutta silti saattaa joskus unohtua joku tärkee sääntö ja silloin on koko teksti sitte ihan sivistymätön teelmä , vai ?
- teelmä?
suolat kirjoitti:
Joo sitten tulee näitä itse oppineita kirjottajia jotka kyllä osaa kirjottaa omalla tyylillään ja lukea ja puhua itse tekemänsä tekstin, mutta silti saattaa joskus unohtua joku tärkee sääntö ja silloin on koko teksti sitte ihan sivistymätön teelmä , vai ?
itse oppineita kirjoittajia mitä ne on eikö kirjottamiseen pidä jotenki opiskella vaikka koulussa tuskin kukaan oppii kirjottamaan itsekseen ilman että joku muu opettas ku eihän asiaa voi oppia itsestään on ihmisiä jotka osaa vaan puhua mutta ei kirjottaa ainakaan hyvin unohtuko tästä joku sääntö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768