Suosittele seurakuntaa Helsingistä

kiitos asiall. vast.

Olen pitkään uskossa ollut seurakunnaton uskova. Oma aika ei tahdo riittää purjehtia kaiken maailman seurakuntia tutkailemassa niin paljon kuin kiinnostaa. Siksi annan mahdollisuuden vinkata seurakunnista, joihin kannattaa tarkemmin tutustua.

42

1814

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun olet ollut jo pitkään uskossa, niin seurakunnaton et ole tälläkään hetkellä. Se ei vain ole mahdollista.

Etsi sellainen yhteisö, joka kokoontuu kodeissa. Sellainen rukouspiiri. Liittyä sun ei tarvi mihinkään. Jumala on jo sut liittänyt Kristusruumiiseen.

Seurakunta ei ole paikka, vaan se on yhteisö, joka koostuu Jeesuksen omista. Me voimme kokoontua missä tahansa. Alkuseurakunta kokontui kodeissa ja siihen mekin olemme palaamassa. Jumala puhdistaa seurakuntansa.

Älä mene valtavirran mukaan, vaan Jumalan Sanan mukaan.
      Siunausta

• Kotiseurakunta paras

Olet oikeassa jari-pekka, Jeesus sanoo, että siellä missä kaksi tai useampi on läsnä Hänen nimessään, siellä Hänkin on, vaikka kotikokouksissa.

Olemme puolisoni kanssa kulkeneet läpi kai kaikki seurakunnat Hesassa, mutta ikävä kyllä ei ole löytynyt yhtäkään Herran Hengen täyttämää srk:taa. Ja kaikki Missiot on käyty läpi.

Joko srk:nnat ovat äärikarismaattisia, ihmeiden ja merkkejen perässä juoksevia kaataja-hellareita ym äärikarismaatikoita tai sitten menestysteologeja.

Sitten ne muut srk;nnat ovat olleet kutakuinkin puhdasta Sanaa saarnaavia seurakuntia, mutta Pyhää Henkeä ei niissä ole ollut, vaan ne ovat olleet kuolleita, seurakuntalaiset ylpeän ja nyrpeän oloisia, tunnelma synkkä, ahdistunut ja masentava.

Sanoohan Sana - Kirjain kuollettaa, mutta Henki tekee eläväksi.

Jos sattuisi löytämään jonkun Pyhässä Hengessä elävän kotiryhmän jostain, niin siellä voisi tosiaan käydä, kuten sanoit JP, Jeesus ja apostolit aikoinaan kokoontuivat aina jonkun kotona, ei silloinkaan mitään nykytyylisiä seurakuntia ollut.

Vaikka voihan sitä jatkaa toisaalta puolison kanssa näitä omia kotikokouksiakin, näissä ainakin Herra on ollut läsnä keskellämme.

• Kotiseurakunta paras kirjoitti:

Olet oikeassa jari-pekka, Jeesus sanoo, että siellä missä kaksi tai useampi on läsnä Hänen nimessään, siellä Hänkin on, vaikka kotikokouksissa.

Olemme puolisoni kanssa kulkeneet läpi kai kaikki seurakunnat Hesassa, mutta ikävä kyllä ei ole löytynyt yhtäkään Herran Hengen täyttämää srk:taa. Ja kaikki Missiot on käyty läpi.

Joko srk:nnat ovat äärikarismaattisia, ihmeiden ja merkkejen perässä juoksevia kaataja-hellareita ym äärikarismaatikoita tai sitten menestysteologeja.

Sitten ne muut srk;nnat ovat olleet kutakuinkin puhdasta Sanaa saarnaavia seurakuntia, mutta Pyhää Henkeä ei niissä ole ollut, vaan ne ovat olleet kuolleita, seurakuntalaiset ylpeän ja nyrpeän oloisia, tunnelma synkkä, ahdistunut ja masentava.

Sanoohan Sana - Kirjain kuollettaa, mutta Henki tekee eläväksi.

Jos sattuisi löytämään jonkun Pyhässä Hengessä elävän kotiryhmän jostain, niin siellä voisi tosiaan käydä, kuten sanoit JP, Jeesus ja apostolit aikoinaan kokoontuivat aina jonkun kotona, ei silloinkaan mitään nykytyylisiä seurakuntia ollut.

Vaikka voihan sitä jatkaa toisaalta puolison kanssa näitä omia kotikokouksiakin, näissä ainakin Herra on ollut läsnä keskellämme.

Joo. Kotiseurakunta on paras. Mehän ollaankin Jumalan perheväkeä, joten koti on luonnollinen paikka kokoontua. Näin Jeesus tarkoittikin, ryhmä ryhmän viereen.

• Vinkkejä tässä

Kontulan Metrokappeli tai Isoroban Lähetysseurakunta helluntaiseurakunnista.
      Kummassakin olen käynyt ja ollut ihan ok ilmapiiri ja sanan opetus. Ystävien saaminen uudessa seurakunnassa vaatii sitten vähän omaa aktiivisuutta ja pienryhmiin mukaan menemistä tai seurakunnan palvelutehtäviin osallistumista.

One Way Mission House srk on varmsti myös hyvä vaihtoehto jos helluntaiseurakunnat eivät kiinnosta.

Ns uuskarismaattiset seurakunnat kiertäisin itse kaukaa.

• Uskova

Hei seurakunnaton! Espoon Kotikirkko on terveoppinen seurakunta. Siellä saarnataan oikeata Jumalan sanaa eli Raamattua, eikä kieriskellä lattialla!

• Kannattaisi tutustua

"Hei seurakunnaton! Espoon Kotikirkko on terveoppinen seurakunta. Siellä saarnataan oikeata Jumalan sanaa eli Raamattua, eikä kieriskellä lattialla!"

Kävin heidän sivuillaan, tuntuu tervehenkiseltä porukalta ja se video heidän sivuillaan oli tosi raamatullinen ja herättävä!

• pitkään uskossa

Katso Helsingin Saalem seurakunta ja Lähetyseurakunta, tiedot löytyvät netistä. Juuri viikko sitten oli porukka Lähetysseurakunnasta ja ihan lupsakkaa ja lämminhenkistä pourkkaa olivat.

• j.t.p.

Jos olet helluntailainen, niin terveen ja raitishenkisen seurakunnan löytyminen Helsingistä ja Helsingin alueelta onkin sitten jo vaikeampi juttu.

Helluntailaisena voisin suositella sinulle One Way Missionia.

Siellä käy uskovia eri tunnustuskunnista.

Voihan tietysti hyvinkin olla, ettet ole vakavissasi kysymystä esittänytkään, vaan ihan provo-mielessä.

Senkaltaisen vaikutelman kysymyksenasettelustasi kyllä valitettavasti saa.

• hmmm...

Ihan hyvä asia suositella seurakuntia, oli sitten provo tai ei.

P.S. Päätit sitten oikein tuplana laittaa mielipiteesi. :)

• Sivusta seurailija

Minkälainen on Majakka seurakunta Espoossa? Onko tietoa?

• j.t.p.
        hmmm... kirjoitti:

Ihan hyvä asia suositella seurakuntia, oli sitten provo tai ei.

P.S. Päätit sitten oikein tuplana laittaa mielipiteesi. :)

Huomasin ensin laittaneeni tekstini väärälle hlölle. Pyysin ylläpitoa sen poistamaan.

• Tietoa on
        Sivusta seurailija kirjoitti:

Majakka on näitä Mooses Laukkasen uuskarisma seurakuntia.

Mutta ketjun aloittaja kysyy HELSINGISTÄ.

Espoo ei ei ole Helsinki.

• A.E.R.

Majakassa hyvä opetus, voit kuunnella netistä saarnat.

• Sori, mutta totuus

Majakka-Mosse tunnetaan, ei suositella.

Nokiamissiolaisten kamu, äärikarismaattinen ja narsku kaatajapappi.

• Paavo Hiltunennn
        Sori, mutta totuus kirjoitti:

Majakka-Mosse tunnetaan, ei suositella.

Nokiamissiolaisten kamu, äärikarismaattinen ja narsku kaatajapappi.

Mooses on myös City-Pehkosen ja SUHE-Kokkolan frendejä. Torontolaista shaibaa.

• Heli8

www.malminsaalem.fi
      Malmin Saalem. Siellä on nytkin hyvin. Syksyllä tulee hyvä veli saarnaajaksi, Mika Särkkä. Kerroin hänelle, että kaksi vuotta sitten hän saarnasi minulle "elämän rohkaisun"

• profetta

Jeesus on Jumalan Poika ei Jumala. Kukaan uudestisyntynyt ei mene tuollaisiin kokouksiin jossa Jumalan ainosyntyisestä Pojasta ovat Jumalan tehneet. Kirjoittivat näin: Jeesus Kristus ei ole uskonto vaan Elävä Jumala. PS.Menköön kuka tahtoo eksyttäjien porukkaan. Kuivat on karkelot. Malmin saalemissa?

• Hus hus jehovat pois
        profetta kirjoitti:

Jeesus on Jumalan Poika ei Jumala. Kukaan uudestisyntynyt ei mene tuollaisiin kokouksiin jossa Jumalan ainosyntyisestä Pojasta ovat Jumalan tehneet. Kirjoittivat näin: Jeesus Kristus ei ole uskonto vaan Elävä Jumala. PS.Menköön kuka tahtoo eksyttäjien porukkaan. Kuivat on karkelot. Malmin saalemissa?

Miten jaksatkin lässyttää vuodesta toiseen J.lappalainen alias "profetta" tuota samaa jehova-valhetta täällä???

Koska jälleen kerran toit esiin oman väärän mielipiteesi jo tuhannennen kerran, että Jeesus ei ole mielestäsi Jumala, olet väärällä palstalla.

Tervemenoa aateveijiesi/-siskojesi pariin vartiotorni-palstalle.

Tänne kristittyjen palstalle, sinulla ei ole mitään asiaa.

• profetta
        Hus hus jehovat pois kirjoitti:

Miten jaksatkin lässyttää vuodesta toiseen J.lappalainen alias "profetta" tuota samaa jehova-valhetta täällä???

Koska jälleen kerran toit esiin oman väärän mielipiteesi jo tuhannennen kerran, että Jeesus ei ole mielestäsi Jumala, olet väärällä palstalla.

Hus.Hus.ittelles kui sie jaksat uskovaa jehovalaiseksi nimitellä.Mutta niinhän ne kaikki käännynnäiset tekee kun totuus sattuu, ja eikä muuten voi langeemustaan kolminaisuusoppiin puolustella kuin uskovaa haukkumalla.ps.kirjoita omalla nimelläsi äläkä puskasta huutele.kuin arka kani.

• Hus hus jehovat pois kirjoitti:

Joka tapauksessa helluntaiseurakunnat hyväksyvät jäsenikseen myös ne, jotka eivät hyväksy kolminaisuusoppia, mutta ovat muuten helluntailaisen uskonkäsityksen takana. Ei kolminaisuusopin kieltäminen ole yksin omaan jehovantodistajien oppia. Sitä esiintyy myös erittäin paljon helluntailais-karismaattisuudessa.

• Huuhaa prohveetta
        profetta kirjoitti:

Hus.Hus.ittelles kui sie jaksat uskovaa jehovalaiseksi nimitellä.Mutta niinhän ne kaikki käännynnäiset tekee kun totuus sattuu, ja eikä muuten voi langeemustaan kolminaisuusoppiin puolustella kuin uskovaa haukkumalla.ps.kirjoita omalla nimelläsi äläkä puskasta huutele.kuin arka kani.

"kirjoita omalla nimelläsi äläkä puskasta huutele.kuin arka kani."

Et ole takuulla mikään uskova, koska kiellät kristinuskon erään tärkeimmän opin: Pyhän Kolminaisuuden; Isän, Poika Jeesuksen ja Pyhän Hengen.

Sitäpaitsi huuteletpas itsekin puskista, vai onko nimesi profetta, outo nimi ja varsinkin harhaoppiselle, mutta sinähän kuulutkin niihin vääriin profeetoihin, jos nyt joku prohveetta täytyy sinunkin muka olla.

• profetta
        Huuhaa prohveetta kirjoitti:

"kirjoita omalla nimelläsi äläkä puskasta huutele.kuin arka kani."

Et ole takuulla mikään uskova, koska kiellät kristinuskon erään tärkeimmän opin: Pyhän Kolminaisuuden; Isän, Poika Jeesuksen ja Pyhän Hengen.

Sitäpaitsi huuteletpas itsekin puskista, vai onko nimesi profetta, outo nimi ja varsinkin harhaoppiselle, mutta sinähän kuulutkin niihin vääriin profeetoihin, jos nyt joku prohveetta täytyy sinunkin muka olla.

Sinun kannattaa mennä hellari kokouksiin haukkumaan niitä jehoviksi jotka ei sun kolminsisuusoppii hyväksy. Kerro sitten mitä ne sinusta ajatteli ja miten sinun lihallisiin mielipiteisiisi otti kantaa. Ps.oletko jehova kun tiedät ketkä on ja ketkä ei.Kerropa minkälaisia jehovien kokoukset on, itse en niissä koskaan ole käynyt mutta sinä näköjään olet kun osaat eroittaa uskovan, jehovasta, lihallisessa mielikuvituksessasi.

• profetta
        profetta kirjoitti:

Sinun kannattaa mennä hellari kokouksiin haukkumaan niitä jehoviksi jotka ei sun kolminsisuusoppii hyväksy. Kerro sitten mitä ne sinusta ajatteli ja miten sinun lihallisiin mielipiteisiisi otti kantaa. Ps.oletko jehova kun tiedät ketkä on ja ketkä ei.Kerropa minkälaisia jehovien kokoukset on, itse en niissä koskaan ole käynyt mutta sinä näköjään olet kun osaat eroittaa uskovan, jehovasta, lihallisessa mielikuvituksessasi.

Jatkoa.Missä jakeissa raamatussa puhutaan Pyhästä kolminaisuudesta.

• Ne HELLarit
        mazdels kirjoitti:

Joka tapauksessa helluntaiseurakunnat hyväksyvät jäsenikseen myös ne, jotka eivät hyväksy kolminaisuusoppia, mutta ovat muuten helluntailaisen uskonkäsityksen takana. Ei kolminaisuusopin kieltäminen ole yksin omaan jehovantodistajien oppia. Sitä esiintyy myös erittäin paljon helluntailais-karismaattisuudessa.

Kiitos tiedosta, en ole itse ollut koskaan hellari, enkä koskaan tule hellariksi.

Olen aina tiennyt, että hellareiden opeissa on pahasti häikkää, mutten tiennyt, että NOIN paljon.

Sehän on ihan oikeasti täysin harhassa koko pulju, kun nyt jopa kristinuskon tärkeimpien perusteiden joukossa olevan Kolminaisuuden kieltävät!

• Raukkamaista touhua
        profetta kirjoitti:

Sinä luikertelet täällä kuin käärme, puhuen kaikenlaista potaskaa ja vääristäen Evankeliumia minkä kerkiät, mutta väriäsi et tunnusta...

Mikäs sitten olet "profetta" alias j.Lappalainen, jos et usko Jeesuksen olevan Jumala, etkä usko kolminaisuusoppiinkaan?

Et tietenkään ole kristitty ja sanot, ettet ole jehovakaan. Oletko sitten mormoni, hekään eivät usko ko. kristinuskon perusteisiin?

• hellari...
        Ne HELLarit kirjoitti:

Kiitos tiedosta, en ole itse ollut koskaan hellari, enkä koskaan tule hellariksi.

Olen aina tiennyt, että hellareiden opeissa on pahasti häikkää, mutten tiennyt, että NOIN paljon.

Sehän on ihan oikeasti täysin harhassa koko pulju, kun nyt jopa kristinuskon tärkeimpien perusteiden joukossa olevan Kolminaisuuden kieltävät!

Olen hellari ja en kyllä kiellä Jumalan kolmkinaisuutta.

• Kiusaamiselakin raja
        profetta kirjoitti:

"Jatkoa.Missä jakeissa raamatussa puhutaan Pyhästä kolminaisuudesta."

Taidat olla tosi pahasti muistihäiriöinen, olen nämä ko. Raamatun kohdat sulle tuonut tälle palstalle ainakin 10 kertaa ja aina vaan kyselet niitä.

Tämä menee jo kiusaamisen puolelle, luuletko minua pelleksi? Sitä en ole, enkä vastaa enää yhteenkään jankkailuun, mitä esität!!!!!!

• outoa porukkaa
        Ne HELLarit kirjoitti:

Kummaa sakkia nämä hellarit tosiaan, kuka kieltää kuka ei - kuka kaatuu kuka ei.

• tosi1
        hellari... kirjoitti:

Olen hellari ja en kyllä kiellä Jumalan kolmkinaisuutta.

Minäkin olen hellari, enkä ole kuullut, että meillä joku kieltäisi kolminaisuus opin.

• outoa porukkaa kirjoitti:

Kummaa sakkia nämä hellarit tosiaan, kuka kieltää kuka ei - kuka kaatuu kuka ei.

Helluntailais-karismaattinen liike on hyvin hajanainen liike. Yksi tähän liikkeeseen kuuluvista on kolmeen osaanSuomen Helluntaiherätys, jolla itselläänkin on hyvin hajanainen oppi käytössä. Pelisäännöt puuttuvat useissa tärkeissä kysymyksissä. Kolminaisuusoppi on kirjattuna Helluntaiherätyksen uskonopin pääkohtiin, mutta esimerkiksi kolminaisuusoppiin ei seurakunnan jäsenten ole millään tavalla sitouduttava. Helluntaiseurakunnan jäsen voi siis olla kolminaisuusopin kannattaja ja vastustaja. Raja menee vasta siinä, jos julistaa kolminaisuusoppia vastaan seurakunnan puhujan paikalta.

• profetta
        Kiusaamiselakin raja kirjoitti:

"Jatkoa.Missä jakeissa raamatussa puhutaan Pyhästä kolminaisuudesta."

Taidat olla tosi pahasti muistihäiriöinen, olen nämä ko. Raamatun kohdat sulle tuonut tälle palstalle ainakin 10 kertaa ja aina vaan kyselet niitä.

Tämä menee jo kiusaamisen puolelle, luuletko minua pelleksi? Sitä en ole, enkä vastaa enää yhteenkään jankkailuun, mitä esität!!!!!!

Kerro nyt missä jakeissa lukee...Pyhä Kolminaisuus äläkä omiasi selittele.

• Kolmiyhteinen Jumala
        profetta kirjoitti:

Jo alusta lähtien VT:

1 Moos 1:26
        Ja Jumala sanoi: Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme;

1 Moos 3:22
        22 Ja Herra Jumala sanoi: Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan.

Jeesus puhuu Kolminaisuudesta:

Mat 28:19

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Joh 16:26

26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.

• mazdels kirjoitti:

Helluntailais-karismaattinen liike on hyvin hajanainen liike. Yksi tähän liikkeeseen kuuluvista on kolmeen osaanSuomen Helluntaiherätys, jolla itselläänkin on hyvin hajanainen oppi käytössä. Pelisäännöt puuttuvat useissa tärkeissä kysymyksissä. Kolminaisuusoppi on kirjattuna Helluntaiherätyksen uskonopin pääkohtiin, mutta esimerkiksi kolminaisuusoppiin ei seurakunnan jäsenten ole millään tavalla sitouduttava. Helluntaiseurakunnan jäsen voi siis olla kolminaisuusopin kannattaja ja vastustaja. Raja menee vasta siinä, jos julistaa kolminaisuusoppia vastaan seurakunnan puhujan paikalta.

Korjaan toisen lauseen: Yksi tähän liikkeeseen kuuluvista on kolmeen osaan jakaantunut Suomen Helluntaiherätys...

• profetta
        Raukkamaista touhua kirjoitti:

Sinä luikertelet täällä kuin käärme, puhuen kaikenlaista potaskaa ja vääristäen Evankeliumia minkä kerkiät, mutta väriäsi et tunnusta...

Mikäs sitten olet "profetta" alias j.Lappalainen, jos et usko Jeesuksen olevan Jumala, etkä usko kolminaisuusoppiinkaan?

Et tietenkään ole kristitty ja sanot, ettet ole jehovakaan. Oletko sitten mormoni, hekään eivät usko ko. kristinuskon perusteisiin?

Minä uskon Isä Jumalaan ja Poikaan Jeesukseen, minä uskon sen että Isä Jumala antoi Pojalleen Jeesukselle kaiken vallan maanpäällä.Ja Herrallani Jeesuksella Kristuksella Jumalan Pojalla on täydellinen valta tehdä häneen uskovasta Jumalan lapsi.ps Jeesus sanoo:Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun, jos ette muuten niin uskokaa edes tekojen tähden.Herrani Jeesus sanoo, uskokaa evankeliumi.Ei hän sano, uskokaa kolminaisuusoppi. Missä jakeessa Jeesus sanoo, minä olen Jumala? Minun 33/38 käännöksestäni en sitä löydä.En Jeesuksen sanomana enkä Isä Jumalan sanomana.

• Utelias Espoosta
        mazdels kirjoitti:

Korjaan toisen lauseen: Yksi tähän liikkeeseen kuuluvista on kolmeen osaan jakaantunut Suomen Helluntaiherätys...

Kolmeen osaan? Helluntaikirkko, Helluntaikansa ja mikä?

• profetta
        Kolmiyhteinen Jumala kirjoitti:

Jo alusta lähtien VT:

1 Moos 1:26
        Ja Jumala sanoi: Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme;

1 Moos 3:22
        22 Ja Herra Jumala sanoi: Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan.

Jeesus puhuu Kolminaisuudesta:

Mat 28:19

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Joh 16:26

26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.

Noissa jakeissa ei kolminaisuudesta kirjoiteta.Se on sinun lihallista tulkintaa.

• Kolmiyhteinen Jumala
        profetta kirjoitti:

Noissa jakeissa ei kolminaisuudesta kirjoiteta.Se on sinun lihallista tulkintaa.

"Noissa jakeissa ei kolminaisuudesta kirjoiteta.Se on sinun lihallista tulkintaa."

No, en odottanutkaan että sinä edelleenkään olisit saanut ihmeherätystä ja tajunnut ne todeksi, koska sinä itse et ole totuudesta, et siksi tajua Totuutta.

Kaikki ne, jotka ovat Totuudesta tajuavat, että noissa jakeissa puhutaan Pyhästä Kolminaisuudesta.

Uskon silti, ettei Jumalan Sana tyhjänä palaja ja joku muu sai noista jakeista ilmestyksen ja uskon Kolmiyhteiseen Jumalaan, joka ei ennen siihen uskonut.

• Utelias Espoosta kirjoitti:

Kolmeen osaan? Helluntaikirkko, Helluntaikansa ja mikä?

Helluntaiherätys on jakaantunut Helluntaikirkkoon, Helluntaikansaan ja perinteisiin yhdistyspohjaisiin helluntaiseurakuntiin. Helluntaikansa ajettiin ulos Helluntaiherätyksen veljesyhteydestä vuosia sitten. Nyt on Helluntaikirkosta eroamassa Porin Helluntaiseurakunta omaksi yhdyskuntamuotoiseksi seurakunnakseen, eli Helluntaiherätyksen hajoaminen jatkuu edelleen. Helluntaikirkko on aiheuttanut koko Helluntaiherätyksen hajoamisen omalla röyhkeällä toiminnallaan.

• Anonyymi
        tosi1 kirjoitti:

Minäkin olen hellari, enkä ole kuullut, että meillä joku kieltäisi kolminaisuus opin.

Ei helluntai srk kiellä kolminaisuus oppia.Isä Poika ja Pyhä henki 🙏🙏

• Näin asia on

KOlminaisuusoppi on ihan peruskeissiä jo Pekka Brofeldtin ajoilta.

Helluntaiseurakuntien uskon pääkohdissa on kolminaisuus oppi.

http://www.suomenhelluntaikirkko.fi/tunnustus_ja_opetus_2/uskon_paakohdat/jumala
      On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki.

Uskomme, että meidän Jumalamme on Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Raamattu puhuu yhden Jumalan kolmesta eri persoonasta. ”Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti.”[iii] Uskomme, että Jumalan kolme persoonaa ovat toisistaan erottamattomia ja toisiinsa sekoittumattomia, yhtäläisiä jumaluudessaan, voimassaan ja kunniassaan.

Kaikkialla ja aina, missä Jumala toimii, ovat mukana Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Näin myös Jumalan työ on yksi ja jakamaton.

Kolmiyhteinen Jumala loi tyhjästä kaiken näkyvän ja näkymättömän sanansa voimalla.[iv] Hän pitää koossa kaiken olevaisen, luo jatkuvasti uutta ja vie kaikkea luotua kohti asettamaansa päämäärää.[v]

Trinitaariset lausumat Uudessa testamentissa kertovat Jumalan kolmiyhteisyydestä. ”Tulkoon teidän kaikkien osaksi Herran Jeesuksen Kristuksen armo, Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen yhteys!”[vi] Jumalan kolminaisuudesta seuraa, että samoin kuin Isä on iankaikkinen Jumala, samoin Jeesus Kristus on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala. Jumaluuden persoonat ovat voimassaan, jumalallisuudessaan ja kunniassaan yhtäläisiä.

• Kolmiyhteinen Jumala

Tuo kirjoittamasi oli täyttä totuuutta nim. "Näin asia on" ja tuntui oikein hyvältä sydämestä ja tuli PH:n läsnäolo lukea tuo helluntaikirkon tunnustus.

En tosiaan ole ikinä ollut hellari ja olen kuullut teistä niin paljon pahoja juttuja, että oli
        hyvä nähdä, että ainakin teidän kolminaisuusoppinne on aivan raamatullinen.

On vaan kovin surullista, että kaikki hellarit eivät sitten usko tuon uskontunnustuksen mukaan...

Nämä eksytyksen ajat ovat välillä aika raskaita, kun sitä haluaisi, että me kaikki oltaisiin uskossa yhtä, mutta niin vaan ei ole vielä...

• Entinen Maara

Kyllä tämä hajoaminen helluntaissa jatkuu. Pian on Helluntaikansan vuosikokous, johon pyydettiin mahdollisuutta keskustella Helluntaikansan suunnasta. Lupaa ei tullut. Nyt oli kysytty, voiko Ahosen halauksesta Helluntaikirkon kanssa keskustella vuosikokouksessa. Haliva puheenjohtaja oli ilmoittanut,ettei asiasta keskustella, vaan hän itse muutamalla sanalla kommentoi asiaa. Kun yhdistys alkaa halveksia jäseniään, se on ensimmäinen naula yhdistyksen arkussa. Jäsenet voivat äänestää jaloillaan ja rahapussillaan. Molempia on jo nyt tiedossa. Juhannus täytyy viettää kotona. Ristinkansa-lehti jatkaa historian havinaa, eikä toteuta sen alkuperäistehtävää: tiedotusta. Kuolema padassa!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3215
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2263
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1849
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      27
      1730
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1401
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1361
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1256
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1240
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1177
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1157
    Aihe