en ymmärrä köyhiä

tyhjän saa odottamal

miksi köyhät haluaa pysyä köyhinä kun vaihtoentona on sijoittaa ja saada asiansa kuntoon?

moni on lähtenyt sijoittamisessa pienestä liikkeelle ja rikastunut. työtönkin voi syödä vähemmän ja sijoittaa sen 250 euroa kuukaudessa. vuodessa on sijoitettu 3000 euroa ja 10% tuoton avulla tienattu 300 euroa pääomatuloja. seuraavana vuonna sijoitetaan se 300 euroa lisää. sitä seuraavana vuonna tienataan taas enemmän jne. kärsivällisyyttä on oltava.

16

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta mutta

      Tuon kahden vuoden aikana on jo ehtinyt kuolla nälkään, kun ei ole sitä 250€/kk ruokaan.

    • elo on kituuttamista

      Et todellakaan ymmärrä, ei työttömillä ole 250e / kk ylimääräistä sijoitettavaksi. Kaikki menee pakollisiin elinkustannuksiin eikä riitäkään.
      Sitäpaitsi pääomatulot varmasti vähentävät tukia niin paljon että tulot alenevat vielä entistäkin pienemmiksi eikä sitten pysty edes vuokrastaan selviytymään.

      Itse olen pienipalkkaisessa työssä ja silloin tällöin muutamalla kympillä olen laitellut erääseen keskimääräisen riskin rahastoon niin että tällä hetkellä siihen kaikkiaan olen laittanut 200e n. 9kk aikana.
      Lisäksi siirrän joka kuukausi vajaat 300e hieman korkeampikorkoiselle tilille josta tosin ei näillä koroilla ole suurempaa hyötyä mutta jos korot joskus nousevat on sillä tilillä jo valmiiksi vähän suuurempi summa, ehkä se joskus auttaisi vähän. Muutama vuosi sitten kun korot oli korkeimmillaan niin muutaman satasen sai korkoa mikä auttoi hieman kustantamaan erästä harrastustani. Nyt kun sitäkään vähää lisätuloa ei ole niin on pitänyt tinkiä harrastuksestakin.

    • sijoitus & sijoitus

      Perusajatus on looginen ja sijoittamisessa alkuun pääsee varsin pienilläkin summilla.

      Kuitenkin yleistyksiä ja karikatyrejä on hyvä välttää, sillä olosuhteet ovat yksilöllisiä ja osa manitsemistasi työttömistä on taloudellisesti aivan mahdottoman tiukalla vyönkiristyksineen vaikka eivät edes käytä rahaa savukkeisiin, alkoholiin tai turhuuksiin, vaan laskevat hyvin tarkaan jokaisen käyttämänsä kolikon.

      Tokihan osa työttömistäkin kykenisi rahallisesti sijoittamisen aloittamaan.

      Toisekseen tuo osingoille annettu 10% tuottotavoite standardinomaisena esitettynä on epärealistinen.

      Ps. Terveydestään ei tule milloinkaan tinkiä ja siihen liitty terveellinen ruokavalio. Varsin moni työtön joutuu jo tinkimään jopa terveydestään kun ei ole varaa ostaa laadukkaita elintarvikkeita.

    • 10% ha-ha- haa

      Ha-ha-haa, mistä tempaiset 10% vuotuisen tuoton vuodesta toiseen.
      Taidat olla itse köyhä yläpäästäsi. Köyhä elää erillaisilla tukimuotojen ansioilla, ei niitä ole tarkoitettu risisijoittamiseen, vaan elinkustannusten peittämiseen.

      Pienituloinen ei välttämättä ole köyhä ja se ei atrkoita samaa kun ei osaisi sijoittaa.
      Pienituloisen on elettävä tuloillaan joista ei riitä sijoituksiin rahaa.

      Sitten on taas hyvätuloisia ja täysin kädestä suuhun eläviä. Eikä heilläkään ole sijoittaa vaikka eivät olekkaan köyhiä.

      Joten, ajattele ennen kuin tollaista soopa tänne suollat köyhien sijoittamisesta.

    • PaskaJaska

      11% verotettavaa saa helposti.
      Tämän yli on sitten aika vaikeata.

      • 11% hah hah- haa

        Ja keroppa miten.


    • velkavanki

      Minun perheeni on köyhä. 3 lasta, joita vaimo hoitaa kotona. Isä, eli minä pienipalkkaisessa vakityössä.

      Kyllästyin vuonna 2012 noidankehään, jossa palkka kului aina viimeistä penniä myöten seuraavaan palkkapäivään mennessä. Yhtään ei jäänyt säästöön. Tällöin vaimon vastustuksesta huolimatta ostimme ensimmäisen oman asunnon.

      Olen huomannut että tämmöinen pakkosäästäminen asuntolainan muodossa sopii meille. Jos lainanlyhennyksiä ei olisi, rahat palaisi turhuuksiin. 15 vuoden kuluttua tämä asunto on oma, ellen tee ylimääräisiä lyhennyksiä.

      Asuntolainan maksaminen ei varsinaisesti ole sijoittamista, mutta vaurastua voi myös asuntosäästämällä.

      • helppoa.

        ja sitten 15 vuoden kituuttamisen jälkeen suhteenne kariutuu ja maksat 50% kovalla vaivalla maksamastasi asunnosta vaimolle. sitten palaat vuokralle ja mietit missä on rahasi.

        perusta vaikka joku hyvä yritys. ei miljoonia ole vaikea tehdä.


      • velkavanki
        helppoa. kirjoitti:

        ja sitten 15 vuoden kituuttamisen jälkeen suhteenne kariutuu ja maksat 50% kovalla vaivalla maksamastasi asunnosta vaimolle. sitten palaat vuokralle ja mietit missä on rahasi.

        perusta vaikka joku hyvä yritys. ei miljoonia ole vaikea tehdä.

        Ei yrityksen perustaminen ole asuinmuodosta kiinni.

        Omaisuudet luodaan säästämällä. Pienempituloiset joutuvat vain säästelemään suurempituloisia enemmän. Jos miljoonat olisi helppo tehdä ja menestyvät yritykset helppo perustaa, olisi jokainen meistä Supercellin puikoissa.

        Vaikka ero tulisi 5 tai 15 vuoden päästä, minua ei ainakaan voi syyttää siitä etten olisi yrittänyt tehdä elämällemme jotain. Kituuttamiselta tämä tuntuu, kun on vuosien varrella omaksunut elämäntyylin, jossa kaikki raha on palanut mikä on ansaittu.


      • sijoitus sekin
        velkavanki kirjoitti:

        Ei yrityksen perustaminen ole asuinmuodosta kiinni.

        Omaisuudet luodaan säästämällä. Pienempituloiset joutuvat vain säästelemään suurempituloisia enemmän. Jos miljoonat olisi helppo tehdä ja menestyvät yritykset helppo perustaa, olisi jokainen meistä Supercellin puikoissa.

        Vaikka ero tulisi 5 tai 15 vuoden päästä, minua ei ainakaan voi syyttää siitä etten olisi yrittänyt tehdä elämällemme jotain. Kituuttamiselta tämä tuntuu, kun on vuosien varrella omaksunut elämäntyylin, jossa kaikki raha on palanut mikä on ansaittu.

        ei kannata mennä naimisiin suomessa. eroja tulee 50%. riskienhallinnan kannalta kannattaa sijoittaa rahansa osakkeisiin, kuin vaimon hääpukuun ja ylläpitoon.


    • No annapas

      pari hyvää vinkkiä!

    • köyhäkkö

      Jos tulot ovat luokkaa 740 euroa kuussa niin on aivan turha haaveilla sijoituskohteista.
      Peruselämiseen ja pelkään ruokaanhan tuo kuluu.
      Itselläni on laskuja noin 300 euroa kuussa,loppu jää ruokaan ja vaatteisiin ja lääkkeisiin.
      Avopuoliso maksaa vuokran ja sähkön,minä muut.
      Mm nettikustannukset,puhelinlaskut,siivouksen,pyykinpesun,vaatetuksen kulut.
      Meillä kuitenkin on harrastuksia. Miehellä kilpapyörä,jolla ajelee lenkkejä.
      Itse retkeilen ja melon jos terveys antaa myöden.
      Kerran vuodessa matkustan maalle,koska eläminen siellä tulee halvemmaksi kun ei ole edes kirppareita houkutuksina.

      Mutta sijoituksiin ei ole varaa. ei edes siihen että laittaisi 50 euroa kuussa säästötilille.
      Uskokaa huolella,että Suomessa on köyhiä.
      Minuakin köyhempiä,jotka saavat vain pelkkää perustoimeentulotukea.

      Siitä olen tähän asti välttynyt,vielä...
      Ja olen sentään jo 50v.

      • säästä nekin!

        shoppailet kirppareissa? puhuit että himottaa ostella kirppareilta. silloin on löysää rahaa jonka voi sijoittaa


      • Oma syysi

        Montako kuukautta olet elämässäsi tehnyt työtä? Ja paljonko olet niistä (tuhansista?) tilipusseista säästänyt? Jos todella olet 50 vuotias etkä omaisuutta ole kartuttanut enempää kuin 200 euroa niin voit todella katsoa itseäsi peiliin.


      • hhh5

        Jos tulot ovat luokkaa 740 euroa kuussa ja avopuoliso maksaa omista tuloistaan vuokran ja sähkön, voi tosiaan tuijotella peiliin ja ihmetellä, miksi ei jää edes 50€ sukanvarteen kuussa.


    • ymmärtäjä

      Tällaiset jutut ovat varma merkki siitä, että huiput on saavutettu ja alamäki alkaa pikapuoliin. Itsellä ei ole enää osakkeita kuin eläkerahastossa 100%, mutta se onkin yli 10 vuoden sijoitus. Toki nuori sijoittaja voi ottaa isojakin riskejä, jos kantti riittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      335
      3141
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2315
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      88
      1696
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      200
      1642
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      71
      1436
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1313
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1073
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      163
      973
    Aihe