1. kirje Timoteukselle 2
5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
Nikean kirkolliskokouksen päätökset Jumalan kolminaisesta luonteesta sekä että Jeesus olisi Jumala, ovat ristiriidassa UT:n kanssa.
Kaikki kristilliset suunnat, jotka pitävät kiinni kolminaisopista, toimivat vastoin raamattua.
Jumala on yksi ja yksin
9
138
Vastaukset
- acre
Ihminen, Jeesus Kristus on välimies Jumalan ja ihmisten välillä.
Näyttää aivan ilmeiseltä, että myös helluntailaiset ovat vääristelleet raamatun oppia. Ilman muuta vääristelleet, koska Jumala on kaikkiyhteinen.
- ...
Höpö höpö aloitus. Opiskelehan lisää.
- kehällisyys
Raamattu se taas yksin sanoo että Raamattu on sitä ja tätä, muuta vertifaatiota ei asialle ole.
Jumala on sama kuin ajaton elämä jonka osa myös me olemme.
Olemme vain eristäneet jumalan tästä elämästä, omaksi kuvaksemme,
ja sen jälkeen se ei ole ihmistä kummempi
Ajaton elämä on kaikenlähde,se pitää meidät automaattisesti hengissä elämämme ajan
Fyysinen elämämme on kuitenkin rajallista, ja sen takia tuo ajaton ilmenee fyysiten elämien ketjuna, joka alkaa esiasteelta ja kehittyy täydellisyyttä kohti
Syyn ja seurauksen laki on se suurin voima joka ohjaa tätä kehitystä, ja se kehitys tapahtuu sen mukaan millaisia valintoja siitä seuraavia tekoja teemme
Yksilöitymisen seurauksena ihmisen kehitys on kuitenkin vikaraiteella, sen normaalista kehityksestä poikkeavien valintojen takia jotka ovat johtaneet irtaantumiseen kaiken lähteestä ja omien jumalien keksimisestä sen sijaan- ´´´´
" Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus "
Tämä on täysin samanlaista uskontoa kuin faarao Ekhnatonin aikana Egyptissä. Kansalla oli välimies nimeltään Ekhnaton, jota piti palvoa. Ekhnaton oli Auringonjumala Ran ja ihmisten välissä välimiehenä.
Olihan se ymmärrettävää, sillä se Jumala joka auringossa asuu, on ymmärrettävissä vain jumalihmisten mielille. Tavalliset ihmiset voivat ymmärtää faaraon jumaluutena. Tämä riitti tavalliselle kansalle.
Kristinusko näyttää olevan egyptiläisen uskon muunnelma. - 768
Entä Joh. 1. 18.
"Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet."- Elo-himo
No jos uskottaisiin, että tuo Joh.1.18 on totuutta, niin mihinkä kategoriaan pitäisi laitta nuo vanhat VT:n kertomukset jumalista jotka näyttäytyivät milloin Moosekselle, milloin kenellekin? Satuja???
- 768
Ei ne ole satuja ole. Enkelit ovat palvelevia henkiä ja Jumala puhuu niiden kautta. (2. Mos 3. 2. ja 6.2.)
"Siellä hänelle ilmestyi Herran enkeli tulenliekissä, joka nousi orjantappurapensaasta. Mooses huomasi, ettei tuli kuluttanut pensasta, vaikka se oli liekeissä."
"Herra sanoi vielä: >Minä olen sinun isäsi Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala.> Silloin Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa."
Jumalasta taas Salomo puhuu aikakirjoissa. (2. Ajk. 6. 18.)
">Mutta asuisiko Jumala ihmisten kanssa maan päällä? Taivasten taivaatkaan eivät ole sinulle kyllin avarat - miten sitten tämä temppeli, jonka olen rakentanut!"
Näin itse ymmärrän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123680MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721934Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811224Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja661042Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33988Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778