Olen jonkinaikaa ihmetellyt pakettiautojen nopeuksia moottoriteillä itse ajan n.50.000 km vuodessa ja olen huomannut pakettiautojen nopeuksien kasvaneen muutamassa vuodessa huomattavasti.
Ymmärrän kyllä jos pakettiauton kyljessä lukee "arskan talonrakennus jne... " siinä menee isä poika ja peräkärry yhdistelmä reilua 130km/h työmaalle vaikka vain 80 km/h saisikin mennä, ei siinä mitään.
Mutta kun kyljessä lukee YIT/Fortum/coverion/Gassum/YLE/MTV/KONE/Eliion/ jne... niissä on aina renki ratissa ja itse vastuussa sakoista ja työpaikasta niin mikä järki silloin on ajaa pakettiauto peräkärry yhdistelmällä yli 80km/h tai pakettiautolla yli 100km/h, kun saman palkan saat ja ylitöistä korvauksen, niin se ei mene jakeluun
Nopeudet moottoriteillä
35
786
Vastaukset
- kärppä
Kun aasi vetää muulia vauhtia pitää olla.
- 120km/h
Eikös paketti-auton maksimi vauhti saisi olla 100km/h ?
Peräkärry perässä tietenkin se 80km/h.
- Sijoittaja
Kun työtahti on kiristetty sellaiseksi että työ tehdään mahdollisimman nopeasti ja laatu täyttää vaatimukset rimaa hipoen, ainoa asia mistä työnantaja voi kiristää on välimatkat keikalta toiselle.
Ei yhtiöiden osakkaat sakkoja maksa, duunareille se tulee. Pääasia on että osinko on maksimaalista.- täti
Hä
- 122 S
Kun pakujen tehot alkaa olla 150-170 hv, niin eihän niillä voi enää körötellä.
Ohi vaan nysvääjä henkilöautoista, sillä aika on rahaa. Nykyisten pakujen ajo-ominaisuudetkin on jo niin henkilöautomaisia, että motarilla voi ajaa 120, vaikka se ei olisi ihan lain mukaista. Ajelin jo 80-luvulla vanhalla Amazon pakulla 150 lasissa eikä siinä ollut mitään ongelmia, vaikka tiet olivat mutkaisempia ja renkaat vielä kovin kapeita ( 165-15 ).- wesdcxwqqwqq
No ei tavallinen työkalupakkiaan kuskaava osta mitään tehokkainta pakua,
firmat varsinkaan ainakaan. Isoimoia tehoja löytyy niissä missä kuljetettavaa
kuormaakin on enemmän kuten invataksit esimerkkinä mutta saatetaan
sielläkin säästää ja ottaa halvempi moottori, säästyy polttoainekuluissakin.
Ei tämä totuus miksikään muutu, keillä on varaa ostelee tehokkaita ja
ne keillä ei ole niin ei ostele vai tekeekö pakut jonkun poikkeuksen. - Kärrigän
wesdcxwqqwqq kirjoitti:
No ei tavallinen työkalupakkiaan kuskaava osta mitään tehokkainta pakua,
firmat varsinkaan ainakaan. Isoimoia tehoja löytyy niissä missä kuljetettavaa
kuormaakin on enemmän kuten invataksit esimerkkinä mutta saatetaan
sielläkin säästää ja ottaa halvempi moottori, säästyy polttoainekuluissakin.
Ei tämä totuus miksikään muutu, keillä on varaa ostelee tehokkaita ja
ne keillä ei ole niin ei ostele vai tekeekö pakut jonkun poikkeuksen.Invataksi onkin henkilöauto, vaikka hämmästyttävästi muistuttaakin pakettiautoa. Rajoitus siten tien rajoituksen mukaan.
- ---
ite ajelen hiacella 140km/h
- wsefdcqqqwqwqw
Samaan kiinnittänyt huomiota kun ajan Espoosta Helsinkiin aamusella
Länsiväylää pitkin, pakua menee ohi aina reippaalla ylinopeudella.
Tosin ei niissä näy mitään firmojen nimiä, yleensä ainakaan.- wefcewfwwwfewf
Eikä niissä ole 170hv kun kuseessä on tavanomaista hiacea ja kiinan ihmeitä sun muita.
- qwsdxqxqxxxxx
Hiace oli tänään aamusella joka paineli menee reipasta ylinopeutta.
- oikealta ohi?
Istuin yhden mukavan kaverin kyydissä, ja kun juteltiin ajamisesta todettiin ettei hän tiennyt että pakettiauton suurin sallittu ajonopeus on 100 km/h vaikka hän sellaisella ajoi. Vauhti moottoritiellä oli kesäaikaan aina päiväsakkovauhtia (alkaen 121 km/h).
Ylinopeussakot ovat tietysti hyvin ikäviä siihen suhteutettuna siihen että rangaistus silloin kun sen sellaisen joutuu maksamaan perustuu usein tilastoihin eikä konkreettiseen vaaran aiheuttamiseen, esim. peräänajosta voi selvitä ilman sakkoa.
Mutta koska valvontaa on niin vähän oppii aika pian että voi olla turvallisemman oloista jos ei aja muita hitaammin, eli noudata rajoitusta. Ja hiostamalla edelläajavaa saa oman selustansa turvattua....
Minulla ajotietokone muistuttaa siitä että voi ajaa hitaamminkin mitä osaa tai tuntuu reippaalta matkanteolta. Sakkoa kun ei oikein osaa edes pelätä. - ent.urakkamies
Joillakin on URAKKAPALKKA! joten pitää tehdä se työjuttu mahdollisimman tehokaasti ja niitä siirtymisiä isännän rotiskolla ei ole pahemmin laskettu työtä laskemisessa. joten kaasujalka voi humahtaa liian pohjaan kun muuten saa asiakailta pitkän valituksen ja työt kusee vielä enemmän ja palkka pussissa tuntuu.
lisäksi moni firma maksaa harvemmin siirtymisestä, vain tehdystä työstä.
oliskohan tuo se syy..- vika peilissä
Tässä se taas nähtiin. Pullakuskit ovat pohjasakkaa, jolla ei järki riittänyt kirjoituspöytähommiin eika taito rekan rattiin. Niinpä ei yllätä, ettei näillä olkein ole lasku- eikä neuvottelutaitoakaan, joten menee läpi sekin, että kaikki matkat ovat vapaa-aikaa.
- !!2
vika peilissä kirjoitti:
Tässä se taas nähtiin. Pullakuskit ovat pohjasakkaa, jolla ei järki riittänyt kirjoituspöytähommiin eika taito rekan rattiin. Niinpä ei yllätä, ettei näillä olkein ole lasku- eikä neuvottelutaitoakaan, joten menee läpi sekin, että kaikki matkat ovat vapaa-aikaa.
Valitettavasti jos ei suostu tuohon, se on potkut tai et saa koko duunia..
siksi vanhempia ajomiehiä on työtömänä, kun ei tuohon suostu muut kun suoraan koulun penkilta tullut.
Eläsotke pullakuskia tähän, pullakuskeilla on paras työsopimus. saa kiireetömästi aikataulussa tehdä jakohommat ja Ei tarvitse ajaa ylinopeutta. kun on tuntipalkka ja hyvät työedut..
- paku jees
Ei ole kauaa, kun joku valitteli että pakettiautot pyörii jaloissa ja pitäis karkottaa sivuteille. Päinvastoinhan se on. Pakettiautosta näkee tilanteet paljon paremmin ja voi ajella sen vuoksi vähän reippaammin. Monesti se nopeus sitten nousee överiksi. Hiasessani sen joskus huomaa koneen äänestä, mutta 120 on sellainen nopeus, että kone on jotenkin balanssissa ja suorastaan hyrisee, tai korvat puutuvat. No radiota hiukan lujemmalle, niin ei häiritse. Kiire kuitenkin on monella melkoinen, kun muutamalle äijälle pitäis saada tavaraa hommiin.
- 64984
"Hiasessani sen joskus huomaa koneen äänestä, mutta 120 on sellainen nopeus, että kone on jotenkin balanssissa ja suorastaan hyrisee, tai korvat puutuvat."
Täyttä paskapuhetta. Työpaikan Hiacella kun ajat mittarin mukaan sataa ( eli todellinen nopeus n 90kmh ) on meteli sellainen etttei vieressä istuvan kaverin puhetta kuule.
- näistä ohi
Enemmin kannattaisi varoa mökkimuuleja, mitkä poukkoilee tiellä huonoisti sidotulla ylikuormalla ja pressu lepattaa 3 metriä muulin takana. Ihan turvallisuussyistä pitää jättäytyä noista hyvän turvavälin päähän tai sitten mennä niiden edelle.
- usein ne
Kaahaa viikonloppuisin. Lainanneet mökkireisulle!
Veronkiertokeikkaa..- osta oma
Kyllä niitä ihan omaksikin saa ostaa. Jopa sinäkin voit ostaa oman pakettiauton, niin ei tarvitse olla kateellinen.
- ja laittaisin?
osta oma kirjoitti:
Kyllä niitä ihan omaksikin saa ostaa. Jopa sinäkin voit ostaa oman pakettiauton, niin ei tarvitse olla kateellinen.
YLE tai jonkun muun firman lokon kylkeen?
Tarkoitin näitä firman logollisia!
- Reippis
Saksassa aina silloin tällöin tullu ajeltua ja jos on motarilla pitäny matkavauhtina sellaiset puoltoistasataa, niin isot pakettiautot on vielä pyyhkiny reippaasti ohi.
Sitä vaan ei ymmärrä miks jotku Suomessa riskeeraa toisten tielläliikkujien hengen sillä että tosiaan painelevat peräkärryjen kanssa välillä reippaasti yli 120. - Boxter
Mulla on kakkosautona Boxer -05 2.0 Hdi paku ja ei sillä kyllä paljoo yli 90:iä viitti ajella...loppuu välitykset kesken.
Uudemmissa malleissa on sitten 6-vaihdetta ja jopa 180 hepoa, ehkä niitä ei pysty enää mikään suitsemaan? - Sakakak
Motareille nopeuskamerat, ilmeisesti 1-tielle jo tulossa. Räps räps.
- juuei--
Niin se kamera osaa etsiä ne peräkärryn kanssa ajelevat pakut varmaankin..
- parempi näin
Moottoritiellä voi olla vaaraksi 80kmh nopeudella liikkuvat ajoneuvot, parempi on että itse tajuavat nostaa 100-120kmh nopeuksiin, vaikka vähän lakia rikkoen.
- Body1
niin ja ylitöitähän ei tarvitse tehdä! joten minä ainaki ajelen valtion pakulla normi rajoitusten mukaan!näin säästyy kroppakin ressiltä ja päästöt pysyvät pieninä ja jää harrastuksille aikaa!
- esmerkkejä:
Muutaman kerran tullut kokeiltua pakujen kanssa mitä ne kulkee. Nopein oli yksi musta Mersu Vito 122 cdi jossa vissiin V6 diesel ja pitkästi yli 200 hv vakiona. No se meni yli kahtasataa ja piti piiitkään rinnalla paahtaa että pääsi ohi.
Toinen ihme kaappi oli tummanharmaa Mersu Sprinter, se valtavan korkea juhta, näitä uusimpia malleja. Jumantsuka se veti semmoista 170 km/h ja kiihtyi siis jostain satasesta ylöspäin vilkkaasti.
Joskus semmoinen sähkönsininen tuunattu VW Transportteri tdi lätkä perässä pisteli liki 200.
Hiacella tuntuu loppuvan tuonne 150 kieppeille. Uudehkot Transitit joskus pistelleet 150-160, samoin ranskispakut.
On ne kovia vaan kulkemaan ja täytyy olla henkilöautossa tehoa tarpeeksi että pysyy edellä.niinpä
Vaikutta provolta sillä kaikissa uudemmissa pakuissa on nopeuden raqjoitin
ja 90 on max tehoista riippumatta jos rajoitinta ei ole peukaloitu- aasvaippi
ramiro kirjoitti:
niinpä
Vaikutta provolta sillä kaikissa uudemmissa pakuissa on nopeuden raqjoitin
ja 90 on max tehoista riippumatta jos rajoitinta ei ole peukaloituNo ei ole mitään rajoittimia pakettiautoissa, kuorma-autoissa ainoastaan!
- 2001- malli
Täyttä paskapuhetta. Työpaikan Hiacella kun ajat mittarin mukaan sataa ( eli todellinen nopeus n 90kmh ) on meteli sellainen etttei vieressä istuvan kaverin puhetta kuule.
No mun renkailla , leveät ja pehmeät Misukat, mittari näyttää 6 yli ja siinä 120 vauhdissa voi vielä puhella kaverillekin. Ehkä sun hikasessasi on joku kipu tai vuosimalli, tai kesyt tossut. Tai mun korvat leikkaa kovat äänet pois ja kuulee kaverin puheet, mutta ei aina vaimon. - 80 paku
Minusta on kiva ajella 80 ja vetää letkaa perässä.
- joo-o
Aasit eivät pääse ohi moottoritiellä.
- hk,,
nykyajan pakettiautot,,,,, on niin hyviä ja turvallisia ajaa,, liikentessä olipa sit nopeus mikä tahansa paljon parempia kuin monet henkilö aautot, ja näkyvyys on hyvä ei ole jonon jatkeena jos ei halua,,,jaa on kokemusta,, ajoin tutkaan, 80 aluella oli 115, sii no jo,, se siitä sakko on maksettu ja sillä siisti,,ei voi moita paketti autoa, oli oma moka se sakko, liian hyvä ajo-ominaisuus,,,, turha paskan jauhaminen pois,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123840MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782027Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5461626Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851298Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808