Niin ja niin monta uskoon

Käsittääkseni osa teistä ei tykkää ev.lut valtiokirkostamme. Miksi? Onhan se niin että sillä on pappeja joista osa ei usko Raamattuun ja osa valmiita vihkimään homoja.
Mutta sentään enemmistö kustakin ikäluokasta tulee uskoon. Ne tunnustaa konfirmaatio tilaisuudessa uskon ihmisten edessä.
Samalla kriteereillä perustellaan sitä että tietty helluntailaiskarismaattinen tilaisuus on hyvä asia.

Itsekin tulin uskoon ev-lut rippileirillä mutta niitä jotka kanssani lausuivat konfirmaatio tilaisuudessa uskontunnustuksen ei näkynyt esim. vuoden 2:n päästä seurakunnassa.
Tilastojen valossa suurin piirtein sama ilmiö on isoissa massatapahtumissa ympäri maailmaa.

11

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvät muistot silti

Konfirmaatio on monelle nuorelle pakollinen. Ei siellä tunnusteta uskoa. Itse kuuntelin rippileirillä black metallia ja vedin ekat kännit. Taisin siellä saadakin ensimmäistä kertaa.

• Tarkoitan konfirmaatiopäivänä kirkossa kun lausutaan yhteinen uskontunnustus.
        Vai onko jo luovuttu siitä.?

• Uskovia on vähän
        L.J.H kirjoitti:

Tarkoitan konfirmaatiopäivänä kirkossa kun lausutaan yhteinen uskontunnustus.
        Vai onko jo luovuttu siitä.?

Kyllä se lausutaan yhä, mutta eihän se tarkoita uskoon tulemista.

Kirjoitit näin: "Mutta sentään enemmistö kustakin ikäluokasta tulee uskoon."

Tuo ei pidä paikkaansa. Alle 30-vuotiaista vain 15% uskoo Jumalaan. Rippikouluikäisistä ei siis kovinkaan moni tule uskoon. Luulen, että syy löytyy kodeista (harvalla on uskovat vanhemmat) ja koulusta (siellä kristinusko on vain yksi usko muiden joukossa).

• Uskovia on vähän kirjoitti:

Kyllä se lausutaan yhä, mutta eihän se tarkoita uskoon tulemista.

Kirjoitit näin: "Mutta sentään enemmistö kustakin ikäluokasta tulee uskoon."

Tuo ei pidä paikkaansa. Alle 30-vuotiaista vain 15% uskoo Jumalaan. Rippikouluikäisistä ei siis kovinkaan moni tule uskoon. Luulen, että syy löytyy kodeista (harvalla on uskovat vanhemmat) ja koulusta (siellä kristinusko on vain yksi usko muiden joukossa).

"kyllä se lausutaan yhä mutta eihän se tarkoita uskoon tulemista"

En väitäkään niin. Vaan että samalla kriteerillä millä joissain karismaattisissa herätyskokouksissa tulee esim.50 uskoon tulee uskoon enemmistö kustakin ikäluokasta. Että joidenkin perustelu niin ja niin paljon uskoon ei ole niin hyvä kuin luulisi.

• tosi on tosi

Usko on uskomista, tosi asia on tosi, uskomisessa yritetään uskotella, en ymmärrä miten ihminen voi elää uskomusten varassa.

• "Käsittääkseni osa teistä ei tykkää ev.lut.valtiokirkostamme. Miksi? Onhan se niin että sillä on pappeja joista osa ei usko Raamattuun ja osa valmiita vihkimään homoja."

Niin, voi olla uskossa vaikka ei osalistukaan homojen kivittämiseen. Kuten minä ja lukematon määrä muita liberaaleja. Minä tykkään lutkuista siksi koska he hyväksyvät homot niin kuin pitääkin.

• Ei hyväksyntää

Niin Sarisusanna. Komppaamalla homoutta avaat tietä riivaajille.

• niin ja amen

ss73: Homoista ihmisinä tuleekin pitää, muttei siitä, mitä tekevät. Tuskin pidät siitä, mitä pedofiilit, sodomistit tai tavalliset avionrikkojat tekevät. Samaa kastia näet homoseksuaalinen toiminta on eli SYNTIÄ.
        Vanhassa liitossa tuomittu KUOLEMANRANGAISTUKSELLA.

• * Mä vaan kysyn avaajalta, noinkohan Raamattu opettaa? Ja mitä Jesus opetti? Pitää uudestisyntyä, jos mielii taivaaseen, muutenhan koko uskominen on täysin mieletöntä ?
      * Tässä se onkin , te uskotte kirkkoon ja sen , mitä siellä opetetaan, joka ei ole monesskaan kohtaa Raamatun kanssa yhtenevää !

• Niin Raamattu ei opeta kun että kun on saatu tunnustus thats it ja next.

Joo pitää uudestisyntyä.

• Konfirmaatio on kirkon eräs rituaali niinkuin lapsikaste ja vainajan siunaus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      82
      3283
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2955
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      53
      2222
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1665
    5. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1584
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      10
      1528
    7. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      22
      1428
    8. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1361
    9. Olisitpa rakkaimpani

Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras
      Tunteet
      6
      1348
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      35
      1325
    Aihe