Saakelin kivet valtateillä!

Taas lasi rikki

Tänä vuonna jo kolmas kerta kun edellä ajavan auton renkaasta kimpoaa kivi tuulilasiini Helsinki-Turku moottoritiellä. 120 km/h rajoitus, edellä oikeaa kaistaa menee toinen auto n. 100 km/h, minä vasenta kaistaa sataakahtakymppiä. Viisi metriä ennen ohitusta järjetön paukaus tuulilasin oikeaan yläreunaan, heti nähtävissä kunnon reikä ja 5 cm pitkä halkeaman alku. Isku oli niin voimakas että korvat soi vielä perillä Turussa. Ja tuulilasit ei ole mitään halpaa lystiä ostella uusia, varsinkaan kolme kertaa samana vuonna!

V@tuttaa että sorarekat saa ajella ilman mitään kuormapeittoja ja kylvää tieverkostolle kiviä vahingoittamaan toisten kallista ajokalustoa. Yksi ja sama kivi voi rikkoa useamman auton tuulilasin, eihän Destia niitä käy moottoriteiltä pois harjaamassa. Pyörivät ajoradalla kunnes sattumalta kimpoavat penkan puolelle. Lasiliikkeillä on kissan päivät kun me, joilla ei ole tapana ajaa alinopeutta, joudutaan väkisinkin ohittamaan hitaammin ajavia ja kerätään naamallemme heidän kintereiltään lentelevät kivet. Saattaa siellä välillä olla nastojakin joukossa, ne tosin harvemmin menee kertalaakista tuulilasista läpi.

Paha sanoa kenen toimintaa tässä pitäisi muuttaa, mutta sen sanon, ettei kymmenen vuotta sitten pääteillä näin paljoa irtokiviä lennellyt. Tuulilasien hinnatkin kuusinkertaistui euroon siirryttäessä, joten tielle kuulumaton irtokivi on monelle autoilijalle kallis paukku. Ja täysin ylimääräinen kiusa.

1

211

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tir tir31

mitäs läksit tir tir tir.............................................................

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1305
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      901
    3. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      95
      875
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      85
      779
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      707
    6. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      42
      581
    7. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      576
    8. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      191
      567
    9. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      547
    10. 48
      537
    Aihe