Apua.

Yksi

Olen ottaanut velka omiin nimiin, puolison ja äitin nimiin. Ne annoivat minulle anteeksi,mutta olen itselle niin vihainen. Nyt on kohta menossa kaikki vealt ulosottoon, mutta en halua että äiti minun syyn takia kärsisi. Miten saisin hänen velat omiin nimiin , kun minä olin se kuka teki ne velat tyhmyydestä? Tietääkö kuka miten olisi mahdollista saata ne velaat omiin nimiin. Mun äiti ei ole syyllinen että minä huono lapsi olen. Tiedän että velkaa täytyy maksaa ja maksan mutta minulla olisi helpompi maksaa jos kaikki olisi minun nimissä. Kiitos jos joku saisi auttaa.

4

221

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet tainnut tätä kysyä jo kertaalleen aiemmin ja saanut siihen pätevät vastaukset.
      Sinä voit 1) maksaa velat, 2) pyytää päästä pankkilainaan kanssavelalliseksi 3) kysyä luotonantajalta, voiko velallisen vaihtaa. Tuskin suostuvat, jos sinä olet veloissa korviasi myöten ja luottotiedot kuralla. Vaikka olisit kuinka häpeissäsi ja syyllisyydentuntoinen, eivät tosiasiat muutu miksikään: äitisi on velasta vastuussa, kun on sen kerran ottanut.

Ulosotto on alkamassa ja sinne menee ilmeisesti paljonkin velkaa. Jollet halua, että äitisi kärsii, niin keskität nyt kaikki maksusi niihin hänen nimissään otettuihin velkoihin. Muut velat jätät kokonaan hoitamatta ja päästät sinne ulosottoon. Ulosotto vie kolmanneksen tuloistasi ja loppurahoilla lyhennät sitten äitisi velkaa. Ehkäpä etsit itsellesi toisenkin työn, että saat lisää palkkaa?

• Siis mitä..

Mitä tarkoittaa että olet ottanut "velka omiin nimiin, puolison ja äitin nimiin"? Siis oletko väärentänyt heidän nimensä ja tietonsa johonkin ja sillä tavalla saanut nuo velat? Jos näin, niin heidän olisi pitänyt tehdä rikosilmoitus sinusta. Kyseessähän on rikos eikä sen kohde joudu vastuuseen veloista jotka joku on hänen nimissään tehnyt kunhan hoitaa asian oikein.

Jos puolisosi ja äitisi ovat antaneet tuon tempun anteeksi eivätkä ole rikosilmoitusta tehneet niin nyt on liian myöhäistä.Virallisissa papereissa kyseiset velat ovat heidän omiaan eivätkä sinun. Ei niitä pysty mitenkään siirtämään sinun nimiisi.

• jfjgjgkg

Joo kyllä se rikosilmoituksen vaatii tai käyt itse iliantamassa itsesi.
        Petos/törkeä petoshan siitä lankeaa.
        Kannattaisi toimia oikein.

• Minulla aikoinaan hieman samantapainen tilanne. Vippejä alkoi valua perintään ja osa jopa sitten UO:oon asti. Minulla oli tuolloin myös yksi pienehkö laina pankista jossa äitini oli takaajana. Tein niin että maksoin aina asumiskustannukset ja tuon äitini takaaman lainan kk-erän. Jos jotain ylimääräistä jäi niin ne meni muihin velkoihin. Itse asiassa äitini ei koskaan saanut edes tietää vippikierteestäni ja ongelmista joita ne sitten aiheutti. Hain järjestelylainan omasta pankistani jonka avulla siten maksettiin kaikki velat ja vipit pois. Pankkineiti tokaisi että tämä pankin lainahan on täydellisesti hoidettu, tosin varmasti tiesi miksi näin oli.

Jos tosiaan olet ottanut velat heidän tietämättään ja henkilöllisyytesi väärentäen niin pyydät heidän yksinkertaisesti tekemään asiasta rikosilmoituksen, kaikki sitten toivottavasti kaatuu sinun niskaasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6796
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      97
      4453
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      45
      3749
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3150
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      628
      1748
    6. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1168
    7. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      1143
    8. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      9
      1129
    9. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      200
      1128
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      48
      1100
    Aihe