Hoidin kuolinpesän pankkiasioita Osuuspankissa, jossa vainajan tili on.
Pyysin tiliotetta ojentaen henkilötodistuksen, valtakirjan sekä virkatodistukset. Virkailija otti jälkimmäisistä kopiot ja kysyi kuinka pitkältä ajalta haluan tilitiedot ja minä vastasin. Virkailija antoi minulle tilitiedot siitä lähtien kuin tili oli avattu ja tilin haltija hyvinkin elossa.
Kaksi kertaa tämän jälkeen vein laskuja samalle virkailijalle ja näytin henkilötodistukseni. Koska en halunnut kuolinpesän rahoja käyttää pankin palvelumaksuihin 5 € per lasku, niin kysyin neuvoa maksupalvelun käyttämiseen. Virkailija ohjeisti, että tiputtaisin pelkät laskut ilman kuorta ulkona olevasta luukusta allekirjoituksellani ja vainajan tilinumerolla höystettynä. Olin hieman ihmeissäni, koska kuvittelin laskut laitettavan kuoreen, mutta virkailija toisti, että kuorta ei tarvita.
Maksoin useita laskuja maksupalvelun kautta saamieni ohjeiden mukaisesti, kunnes sain laskun, jossa eräpäivä oli välittömästi.
Siispä pankkiin maksamaan. Nyt oli eri virkailija ja hän sanoi, että minulla ei ole tilinkäyttöoikeutta ja minun olisi pitänyt tilata kuoria vainajan pankista. Sanoin, että olen toimittanut valtakirjan ja virkatodistukset tähän pankkiin. Lisäksi totesin, että minua neuvottiin olemaan käyttämättä kuorta.
Virkailijan vastaus oli, että hän ei vastaanota valituksia muista virkailijoista eikä ala vänkäämään minun kanssani. Hän kuitenkin vastaanotti laskun ja aikoi lähettää sen toiseen pankkiin.
Kysyin esimiehen nimeä, jotta voin soittaa hänelle. Virkailija alkoi kirjoittamaan nimeä, mutta nousikin äkkiä tuolistaan ja lähti hakemaan pankinjohtajaa paikalle. Siinä sitten taivasteltiin sitä, että minulla ei ole tilinkäyttöoikeutta. Ei voitu kysyä viereiseltä virkailijalta, joka asioita aiemmin oli hoitanut, että mihin hän on jäljennökset laittanut.
Kerroin pankinjohtajalle, että olen toiminut saamieni ohjeiden mukaisesti ja että heidän toinen virkailijansa on antanut minulle tilitietoja ajalta, jolloin tilin haltija oli vielä elossa. Pankinjohtaja vastasi, että kiitos palautteesta ja poistui paikalta.
Virkailija sanoi, että minun on tarkistettava toisesta pankista omat tilinkäyttöoikeuteni sekä tilattava maksupalvelukuoria. Pyysin häntä kirjoittamaan tämän paperille, ettei syntyisi enempää väärinkäsityksiä ja voisin todistaa, että minua on käsketty näin tekemään.
Soitin toiseen pankkiin ja kysyin tilinkäyttöoikeuksistani, mutta hekään eivät ymmärtäneet miksi minä sinne soitan, kun paperit olivat tässä pankissa ja siellä haluttiin lopettaa puhelu koska minulla ei ollut mitään oikeata asiaa.
Pankissa käynnin jälkeen laitoin pankinjohtajalle sähköpostia selostaen asioiden kulun. Kun vastausta ei kuulunut, jätin soittopyynnön.
Jos pankinjohtajalla kestää viikkoja vastata sähköpostiin / soittopyyntöön, niin se tarkoittanee, että häntä ei asia kiinnosta eikä hän edes aio vastata.
Osuuspankin palvelu
8
1330
Vastaukset
- just joo.
Et kertonut ihan kaikkea.
- jsfg
Ainakin tekstistä tulee mieleen, että tuollaisesta asiakkaasta minäkin tahtoisin mahdollisimman nopeasti eroon.
Oliko nyt ongelma se, että ensimmäinen virkailija ei osannut töitään, vai se että toinen virkailija hoiti hommat niin kuin pitää? - ei vakuuta
jsfg kirjoitti:
Ainakin tekstistä tulee mieleen, että tuollaisesta asiakkaasta minäkin tahtoisin mahdollisimman nopeasti eroon.
Oliko nyt ongelma se, että ensimmäinen virkailija ei osannut töitään, vai se että toinen virkailija hoiti hommat niin kuin pitää?Osuuspankin puhelinpalvelussa vastasi mieshenkilö, joka oli fiksumpi ja ymmärsi kysyä, missä vaiheessa ovat perunkirjoitukset. Vastasin ettei niitä ole vielä pidetty. Tällöin hän tiesi kertoa ettei mitään tilinkäyttöoikeuksia voi ollakaan!
Kas kun kokenut(?) naisvirkailija ei tätä tiennyt / ymmärtänyt kysyä.
Minua kiinnosti vain se, että voin hoitaa kuolinpesän laskuja, mutta asiat lähtivät harhailemaan ihan muualle. Edelleenkään en tiedä, mihin pankkiin toimittamani virkatodistukset ja valtakirja ovat hävinneet, kun kukaan ei vaivaudu asiaa selvittämään. Puhelinpalvelun mies tiesi kertoa, että ne olisi pitänyt toimittaa konttoriin, jonka asiakas vainaja oli.
Minulla oli valtakirja hoitaa laskuja, joten tämä toinen virkailija oli väärässä väittäessään ettei minulla ole oikeuksia. Hänellä oli vieressään virkailija, joka asiakirjat oli ottanut vastaan, mutta ei hän vaivautunut tältä asiaa kysymään.
Asiakaspalvelijan ei myöskään kuulu sanoa asiakkaalle välittömästi ettei hän ala
'vänkäämään' kanssani. Edellyttääkö Osuuspankki asiakkaidensa olevan mykkiä? - gaseq
ei vakuuta kirjoitti:
Osuuspankin puhelinpalvelussa vastasi mieshenkilö, joka oli fiksumpi ja ymmärsi kysyä, missä vaiheessa ovat perunkirjoitukset. Vastasin ettei niitä ole vielä pidetty. Tällöin hän tiesi kertoa ettei mitään tilinkäyttöoikeuksia voi ollakaan!
Kas kun kokenut(?) naisvirkailija ei tätä tiennyt / ymmärtänyt kysyä.
Minua kiinnosti vain se, että voin hoitaa kuolinpesän laskuja, mutta asiat lähtivät harhailemaan ihan muualle. Edelleenkään en tiedä, mihin pankkiin toimittamani virkatodistukset ja valtakirja ovat hävinneet, kun kukaan ei vaivaudu asiaa selvittämään. Puhelinpalvelun mies tiesi kertoa, että ne olisi pitänyt toimittaa konttoriin, jonka asiakas vainaja oli.
Minulla oli valtakirja hoitaa laskuja, joten tämä toinen virkailija oli väärässä väittäessään ettei minulla ole oikeuksia. Hänellä oli vieressään virkailija, joka asiakirjat oli ottanut vastaan, mutta ei hän vaivautunut tältä asiaa kysymään.
Asiakaspalvelijan ei myöskään kuulu sanoa asiakkaalle välittömästi ettei hän ala
'vänkäämään' kanssani. Edellyttääkö Osuuspankki asiakkaidensa olevan mykkiä?"Hänellä oli vieressään virkailija, joka asiakirjat oli ottanut vastaan, mutta ei hän vaivautunut tältä asiaa kysymään."
Kerroitko hänelle, että vierustoveri tietää asiasta? Oliko vierustoveri vapaana, että häneltä olisi voinut kysyä, vai oliko kiireinen toisen asiakkaan kanssa? - ei vakuuta
gaseq kirjoitti:
"Hänellä oli vieressään virkailija, joka asiakirjat oli ottanut vastaan, mutta ei hän vaivautunut tältä asiaa kysymään."
Kerroitko hänelle, että vierustoveri tietää asiasta? Oliko vierustoveri vapaana, että häneltä olisi voinut kysyä, vai oliko kiireinen toisen asiakkaan kanssa?Totta kai kerroin, mutta asia ei voinut vähempää virkailijaa kiinnostaa. Pankissa on vain kaksi virkailijaa, joten luulisi kommunikaation pelaavan paremmin näin vähäväkisessä ympäristössä.
Mielestäni tällaisessa tapauksessa voi kysyä, mihin asiakirjat ovat kadonneet, mutta he olivat ilmeisesti niin orientoituneet omaan virheettömyyteensä, että mistään virheistä ei haluttu kuulla edes puhuttavan.
- Kekkonen2
Elkää nyt ruvetko puolustamaan pankkia ja sen virkailijoita kun me kaikki tiedetään, että pankissa ajattelevat lähtokohtaisesti ettei asiakkaan tajua mitaan pankkiasioista. niin se ei aina kuitenkaan ole ja sitten kay nain. Pankin vikahan tuo ihan selvasti on... S pankkiin ja homma toimii
- kaikki hyvin
Se on niin mukavaa, kun epätietoinen kysyjä sai taas mieleisensä vastauksen Suomi24 palstalla.
Ihan tulee hyvä olo. - örkibös
osuuskassassa enemmän perehtyneet sianporsitukseen, kuin pankkiasioihin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803