Lukitkaa polkupyörät!

Pyöräilijä

Vaikka sekään ei näytä aina auttavan:

Hyvinkää, Rautatieasema 7.4..2014 klo 22.00
Poliisi sai hälytyskeskukselta ilmoituksen jonka mukaan kaksi mieshenkilöä katkaisi voimapihdeillä rautatieasemalla polkupyörän lukon. Ilmoittajan mukaan miehet olivat yrittäneet katkaista muistakin pyöristä lukkoja siinä onnistumatta. Poliisi tavoitti miehet kantamasta yhtä polkupyörää ja kahta polkupyörän rengasta. Poliisi ei uskonut miesten selityksiä omasta pyörästa ja renkaista vaan otti miehet kiinni epäiltynä varkauteen. Poliisi selvittelee pyörän ja renkaitten omistajia. Poliisin tietoon on tullut useita polkupyörän anastuksia sen jälkeen kun ajokelit ovat parantuneet.

112

4450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • prkl pashkiaiset!!!

      No hyvä, että kerrankin saatiin roistot itse teosta kiinni! Ei kai työpaikan ettenkään voi enää jättää pyöräänsä, vaikka sen yrittää kuinka kiinnittää telineeseen?

      • ouioiuiououio

      • ioioioioioi

      • ympaepeli
        ioioioioioi kirjoitti:

        Linkissä on siis lukkojen murtotesti.

        Hylättyjä pyöriä julkisilta paikoilta poistaneena voin kompata Hesarin testiä. (Työkseni siis, en varkain) U-Lukot ovat ehdottomasti parhaita. Kannattaa olla vielä kulmikas tapaus niin tekee hankalaksi hajottaa.
        Sellaisiin joutuu käyttämään rälläkkää ja siinäkin menee se toistakymmentä sekuntia


      • ratkaisu parahin

      • tsykä-aapelis
        ouioiuiououio kirjoitti:

        http://www.hs.fi/kuluttaja/a1371505687990

        Ite en jättäisi pyörää ulkotiloihin yöksi. Päiväsaikaan järeä u-lukko vaan ja pari vaijerilenkkiäkin voi laittaa hidastamaan pyörävarkaan urakkaan ja kaikki lukot kiinni sitten kiinteeseen tavaraan, ettei pyörää vaan nosteta pakettiautoon noin vaan.

        http://tinyurl.com/hotimes


      • rem2

      • alhainen varas

      • Röyhkeät varkaat
        rem2 kirjoitti:

        Oikein röyhkeä varas saa nuo kestävimmätkin paskaksi. B&B akkurälläkkä ja pavot.

        Röhkeät varkaat lusimaan ja itse maksavat palvelunsa putkassa vankilassa tai missä heitä pidetään kaiken maksavat, kun konnuuksien tielle ovat siirtyneet.


      • seuraavakohde

        Joku poliisisentään on viitsinyt mennä katsomaan paikan päälle tilannetta. Ettei vaan joku lähipiiristä olisi ollut ilkivallan kohteena. Joitakin tekijöitä suojellaan, vaikka tekijät olisi tiedossa, niin annetaan vaan niiden hommailla. Aika ristiriitaista on oikeusjärjestelmän toiminta. Joka paikassa on kurapäitä ja vilungin tekijöitä, myös ns. luotettavissa ammateissa, joissa pitäisi olla vaitiolovelvollisuus. Hyvä, jos joku saa vahingoista korvausta. Ilmeisesti eri paikkakunnilla on erilaista miten tilanteisiin puututaan. Ai asunto murtojakaan ehdä rautakangella, kyllä jotku toimittelee avaimia ja avaimilla mennään sisälle. Noita avain toimituksia näin pinessä maassa on helppo tailyhyet matkat sanoo ringin toiselle tekijälle, että käy hakemassa jostain paikasta jotain mielenkiinotista tai käy tekemässä kiusaa.


    • ...

      Asema ei ole koskaan ollut fiksu paikka jättää pyöräänsä pidemmäksi aikaa, jos hetkeksikään...

      • Ute Lias

        Puhuivatko ne rosmot suomea, vai Suomen ja EU:n tukemien reppanavaltioiden kieltä?


      • ulejas
        Ute Lias kirjoitti:

        Puhuivatko ne rosmot suomea, vai Suomen ja EU:n tukemien reppanavaltioiden kieltä?

        mee puta romos keelt.sinä suhna mees ooko senä ey repana


      • tarpeeksi saanut.
        ulejas kirjoitti:

        mee puta romos keelt.sinä suhna mees ooko senä ey repana

        Siin ilmoittautui virolainen rosvo, jolle kelpaa kaikki, minkä irti saa.
        Otahan virolainen huomioon se, jos omistaja saapuu paikalle on kyyti kylmää.

        Saattaa olla niinkin, että teidänkin omaisuudelle sattuu jotakin aina kun varastatte täältä jotakin, autot on hyviä kohteita, varsinkin ne kalliimmat, mieti pahvi sitä?
        Eikä sen niin väliä, onko tekijän auto, kunhan on viron pottujen rekisterikilpi.


    • Voi voi..

      Reppana taidat olla itse :)

      • pyöräilijöä hah

        ookkona pöljä,kaek män pöörätkin.pöörä sannoo ryks ryk vaehteet ruskoo.taes mänä koera kikkareet ketejulohia hah


    • KesäVarkailla

      Rikollisuus on lisääntynyt juurikin Schengen sopimuksen myötä suomessakin.

      Tämä "vapaan liikkuvuuden" takaamiseksi säädetty laki on edesauttanut rikollisen harmaantalouden rantautumista työmarkkinoillemme ja samalla antanut "vapaat kädet" romanikerjäläisille ymm.. varkaille.

      Itse olen joutunut todistamaan Puolalaista ammattivaras koplaa, rikoksen näkijänä. Joka tehtaili juurikin arvokkaiden polkupyörien varastamista isolla umpikuorma-autolla varustatuneena.

      Ensin "etsintäpartio" kierteli tarkastellen "saaliita" ja sitten tuli toinen porukka jolla oli voimapihdit joilla lukot murrettiin ja pyörät kerättiin isoon umpikuorma-autoon, jne..
      Tämä porukka sitten kyllä saatiin kiinni, mutta niitä porukoita on useita liikkeellä ja uusia tulee näin kesän kynnyksellä..

      • Schengen pengen

        Hohhoijaa. Kyllä niitä pyöriä varastettiin ennen "vapaan liikkuvuuden" aikaakin. Ja varastettaisiin yhä vaikka rajat suljettaisi ja mentäisi kaikki sängyn alle piiloon muuta maailmaa. Eikä Jopot kuulkaa ulkomaalaisille kelpaa. Kyllä ne Suomessa myydään eteenpäin, suomalaisille.


    • EU-herkkua""

      Paras pyörän lukitus on sitävarten tehty kalteri-häkki/katos, joka on riittävä vahva murtatumista vastaan.

      Kaverilta vietiin arvokas pyörä joka oli lukittu telineeseen, siinä meni telineet ja pyörät samalla kertaa, olivat varmaan jollain isolla autolla liikkeellä, siellä oli kyllä nähty liikkuneen tapahtuma aikoihin ulkomaalaisilla kilvillä varustettu pakettiauto..

      • mies 38.

        Mun pyörässä on vaijeri lukko jaa kerran kun olin salilla niin näin salin ikkunasta kun joku äijän yritti varastaa mun fillarin. Se alkoi kantaa mun fillariii ja hyökkärin sen kimppuun salin ovesta kuin susi olisi saalistanut. Vetelin turpaan sitä äijää, löin neljä kertaa ja se tipahti siihen. En saanut syytettä ihmeekseni.

        Kerran myös kaupungin talon edestä joku äijä meinas varastaa mun fillarin ja silloinkin syöksyin perään. En hakannut sitä koska oli silminnäkijöitä, muuten olisin hakannut sen äijän- Kolmas kerta kun romaanit yritti varastaa mun fillarin. Ne asui samassa talossa ja näin ikkunasta kun ne laittoi mun fillaria autoonsa. Syöksyin salamana ja otin niiden auton avaimert ja heritin ner metsään. Kaks romaani akkaa hyökkäs mun kimppuun ja toissen tipautin parilla iskulla. 'joku oli soittanut poliisit mut ern saanut syytettä. Kyllä fillaria yritetään varastaa usein jos se ei ole kunnoll kiinni.


      • huij1

        Yksi hyvä konsti, pyörä puuhun kiinni, ja ladattu haulikko puuhun näkymättömin ja siitä liipaisimesta ohut siima pyörään.


      • Turisti-juristi
        huij1 kirjoitti:

        Yksi hyvä konsti, pyörä puuhun kiinni, ja ladattu haulikko puuhun näkymättömin ja siitä liipaisimesta ohut siima pyörään.

        En suosittele. Uhriksi voi joutua muitakin kuin ammattirikollisia. Voi tulla pitkä kakku lusittavaksi - ei pyörää hiplanneelle vaan tuon virityksen tekijälle.


      • että semmosta
        mies 38. kirjoitti:

        Mun pyörässä on vaijeri lukko jaa kerran kun olin salilla niin näin salin ikkunasta kun joku äijän yritti varastaa mun fillarin. Se alkoi kantaa mun fillariii ja hyökkärin sen kimppuun salin ovesta kuin susi olisi saalistanut. Vetelin turpaan sitä äijää, löin neljä kertaa ja se tipahti siihen. En saanut syytettä ihmeekseni.

        Kerran myös kaupungin talon edestä joku äijä meinas varastaa mun fillarin ja silloinkin syöksyin perään. En hakannut sitä koska oli silminnäkijöitä, muuten olisin hakannut sen äijän- Kolmas kerta kun romaanit yritti varastaa mun fillarin. Ne asui samassa talossa ja näin ikkunasta kun ne laittoi mun fillaria autoonsa. Syöksyin salamana ja otin niiden auton avaimert ja heritin ner metsään. Kaks romaani akkaa hyökkäs mun kimppuun ja toissen tipautin parilla iskulla. 'joku oli soittanut poliisit mut ern saanut syytettä. Kyllä fillaria yritetään varastaa usein jos se ei ole kunnoll kiinni.

        Kun menee pyöräänsä rosvolta pois ottamaan,siinä voi käydä huonosti.
        Jos se pyörärosvo sattuu olemaan joku Valjakkala,se tappaa ennen kun antaa saaliinsa.Valjakkala tappoi koko perheen kolme ihmistä Åmselessä täällä phjois- ruotsissa lähellä asuinpaikkaani.
        Sen teon jälkeen täällä oli ikävä asuo suomalaisena pitkän aikaa.


    • kaikkia rakastava!

      taas haetaan syyllisiä!ihan kuin kaikki rikoksen ovat ex-itäblokinmaista tulevien tekemiä!

    • Ex-fillaristi

      Paras lukko on kunnollinen pitkä vaijeri, jolla pyörän saa lukittua rungostaan esim. kiinteään telineeseen tai vaikka puun ympärille, myöskin takavanteen lukitseminen auttaa suojaamaan varkailta. Etuvanne kun on halvempi uusia, sekä varkaan irrottaa pyörää varastaessaa. Etuvanteesta telineeseen lukitusta pyörästä saattaa olla yhtenä aamuna vain se etuvanne jäljellä... Parasta olisi säilyttää pyörää lukkojen takana, mutta minnepä pyörän sitten pistää talteen, kun sillä on pyöräillyt vaikka kauppaan, opiskelupaikkaan tai ties minne. Ilkivallalta eivät ole turvassa vastoin luuloja edes vanhat, arvottomat pyörät, itseltänikin varastettiin yli 10 v vanha, huonokuntoinen nuorisopyörä kahden lukon kanssa. Ei sillä ainakaan jälleenmyyntiarvoa ollut, mutta kuulin jälkeenpäin, että paikallisella nuorisolla on "hauska" ajanviettotapa varastella pyöriä ja upottaa ne läheiseltä sillalta koskeen.

      • vaijerilukotsekundaa

        minulla hajosi juuri sellainen pitkä vaijerilukko. Se muovinen tappi ja lukkopesä pyörähti hajalleen ja irti siitä vaijeriosasta eikä se tappi enään menny sisään siihen. Ei kestäny kuin puoli vuotta. Ostan tästälähin vain U-lukkoja ja siihen voi liittää sellaisen vaijeri systeemin, jolla saa pyörän kiinnitettyä johonki tolppaan ym.


      • hmm....

        Onko nuo vaijerit miten lujia. Minusta ainakin vaikuttaa, että vaijerilukoista heikoimmat saa ihan helposti puukollakin poikki. Lujemmat pienillä pihdillä.

        Paksulenkkinen ketju, voisi olla ihan hyvä.

        Tosin, oli miten hyvä lukko tahansa, oikeilla työkaluilla senkin saa auki alle minuutissa.

        Eikä lukon toisaalta vaikuta olla vahvempi kuin se mitä siinä on ympärillä.

        GPS-jäljitin penkin sisälle, ja jokin summeri johonkin voisivat olla aika hyviä vaihtoehtoja.

        Minun pyörän etupyörässäkin on pikakiinnitys, pyörän irrotus ilman mitään työkälujakin vie tasan 2 sekuntia.


      • KipKay
        hmm.... kirjoitti:

        Onko nuo vaijerit miten lujia. Minusta ainakin vaikuttaa, että vaijerilukoista heikoimmat saa ihan helposti puukollakin poikki. Lujemmat pienillä pihdillä.

        Paksulenkkinen ketju, voisi olla ihan hyvä.

        Tosin, oli miten hyvä lukko tahansa, oikeilla työkaluilla senkin saa auki alle minuutissa.

        Eikä lukon toisaalta vaikuta olla vahvempi kuin se mitä siinä on ympärillä.

        GPS-jäljitin penkin sisälle, ja jokin summeri johonkin voisivat olla aika hyviä vaihtoehtoja.

        Minun pyörän etupyörässäkin on pikakiinnitys, pyörän irrotus ilman mitään työkälujakin vie tasan 2 sekuntia.

        Siinä pientä apua http://m.youtube.com/#/watch?v=fFRqv9K7UMU


    • haulikkomies

      Ohan nuo pysyneet sen jälkeen kun kamerat asensin ,tarrat laitteisiin ,kamerat nauhoittaa koko yön pihaa jossa tärkeimmät on .kameroita puolisen kymmentä.
      Vakuutus korvaa ja näyttöä löytyy.Tekijätkin näkyy .Laitan vaan houkuttimet kohilleen hahah

      • 180 desibeliä jep

        eepä nuo kamerat aata yhtään.mutta 180 desipeliä sova sirreeni liiketunnistimella pittää rotat ja varkaat liikkelä ja karkuu lähtövät,kun korvat ei kestä sitä.samoin on jos laittaa autto ja menee sisälle meteli seisauttaa sydämen ja rosvo on helppo viedä poekkee.


    • fundeeraja

      Suurin osa lukoista on ihan näennäisiä. Ammattimiehet osaavat irrottaa ne alle minuutisssa ka sitten pyörä nostetaan pakettiautoon...

      Varmin tapa lukita pyörä on viedä se sisätiloihin lukolliseen säilystilaan. Jos ulos jättää niin takarenkaan lukitseminen on aina fiksumpaa.

      Yksi hyvä tapa välttää varkauksia on pyöräillä arkimatkat ihan vaan halvalla fillarilla, niin ei ole suurta huolta. Varkaitakaan nuo halvat fillarit juuri kiinnosta. Tai ainakaan niin paljon, että kovin suuritöisiin operaatioihin viittsivät ryhtyä.

      • kaksi lukkoa

        Meidän kerrotalosta hävisi monta pyörää sisätilasta ja olivat olleet lukossa. Kyse on vanhemmasta talosta ja epäiltiin että monelle asukkaalle jäänyt avainkin tarkoituksella muuton jälkeen. Pyöräkellarissa oli pyöräteline joka oli täynnä ja osa ei mahtunut telineeseen.
        Itse kiinnitin pyöräni telineeseen kierrelukolla ja vielä pyörän oma lukko. Pysyi sillä keinolla kahdeksan vuotta muuttoon saakka ja samaa käytäntöä käytän edelleen. Myös kaupungill asioidessa laitan pyörän oma lukon päälle ja vielä kierrelukolla johonkin telineeseen.


      • dtydyttyd
        kaksi lukkoa kirjoitti:

        Meidän kerrotalosta hävisi monta pyörää sisätilasta ja olivat olleet lukossa. Kyse on vanhemmasta talosta ja epäiltiin että monelle asukkaalle jäänyt avainkin tarkoituksella muuton jälkeen. Pyöräkellarissa oli pyöräteline joka oli täynnä ja osa ei mahtunut telineeseen.
        Itse kiinnitin pyöräni telineeseen kierrelukolla ja vielä pyörän oma lukko. Pysyi sillä keinolla kahdeksan vuotta muuttoon saakka ja samaa käytäntöä käytän edelleen. Myös kaupungill asioidessa laitan pyörän oma lukon päälle ja vielä kierrelukolla johonkin telineeseen.

        Monet noista liigoista kyttää kerrostalojen pihoilla odottaen että milloin asukas on tulossa varastosta ulos. Ja monta kertaa pyörävarastoihin on vielä hyvä näkyvyys suoraan ikkunoista että näkee mitkä kannattaa ottaa mukaan, jos mitään.

        Heti kun ovi avautuu, juoksee rosmo paikalle, pyytää pitämään ovea auki ja 99% kerroista asukas jättää oven auki. Pieni kiitos rosmolta ja asukkaalle hyvä mieli hetkeksi.

        Seuraavaksi ajetaan auto ovelle, kannetaan pyörät autoon lukkoineen päivineen ja poistutaan paikalta. Jos joku sattuu paikalle, hätävalhe kuittaa utelut.

        Muistakaa kerrostalojen asukkaat että oli kyseessä tuntematon lapsi, nainen tai mies, vain SINÄ kuljet varaston ovesta sisään tai ulos, etkä päästä ketään tuntematonta sisään samalla oven avauksella vaikka vetäisit oven nenän edestä kiinni. Ainoa sallittu paikka tuntemattomille on porraskäytävä.

        Kerrostalon asukas kyllä ymmärtää, kun selität hänelle sen miksi vedit oven nenän edestä kiinni että kyse on turvallisuudesta. Jos kyse on kerrostalon asukkaasta, hänellä on avain millä päästä sisälle kellaritiloihin ja pienen loukkaantumisen jälkeen hän kyllä tajuaa että tarkoitat hyvää myös hänen omaisuudelleen.


      • niin totta
        dtydyttyd kirjoitti:

        Monet noista liigoista kyttää kerrostalojen pihoilla odottaen että milloin asukas on tulossa varastosta ulos. Ja monta kertaa pyörävarastoihin on vielä hyvä näkyvyys suoraan ikkunoista että näkee mitkä kannattaa ottaa mukaan, jos mitään.

        Heti kun ovi avautuu, juoksee rosmo paikalle, pyytää pitämään ovea auki ja 99% kerroista asukas jättää oven auki. Pieni kiitos rosmolta ja asukkaalle hyvä mieli hetkeksi.

        Seuraavaksi ajetaan auto ovelle, kannetaan pyörät autoon lukkoineen päivineen ja poistutaan paikalta. Jos joku sattuu paikalle, hätävalhe kuittaa utelut.

        Muistakaa kerrostalojen asukkaat että oli kyseessä tuntematon lapsi, nainen tai mies, vain SINÄ kuljet varaston ovesta sisään tai ulos, etkä päästä ketään tuntematonta sisään samalla oven avauksella vaikka vetäisit oven nenän edestä kiinni. Ainoa sallittu paikka tuntemattomille on porraskäytävä.

        Kerrostalon asukas kyllä ymmärtää, kun selität hänelle sen miksi vedit oven nenän edestä kiinni että kyse on turvallisuudesta. Jos kyse on kerrostalon asukkaasta, hänellä on avain millä päästä sisälle kellaritiloihin ja pienen loukkaantumisen jälkeen hän kyllä tajuaa että tarkoitat hyvää myös hänen omaisuudelleen.

        Puhut asiaa. Eräs entinen asukas pyysi avaamaan varastoob vievän oven kuukausi muuttonsa jälkeen ja mietin hetken voinko luottaa...avasin oven kun tunsin ihmisen ja tämä haki polkupyöräänsä. Mutta olen kuullut et on ammattimaista toimintaa ja keräävät pakettiautoon pyöriä...


      • krimaalirinki
        dtydyttyd kirjoitti:

        Monet noista liigoista kyttää kerrostalojen pihoilla odottaen että milloin asukas on tulossa varastosta ulos. Ja monta kertaa pyörävarastoihin on vielä hyvä näkyvyys suoraan ikkunoista että näkee mitkä kannattaa ottaa mukaan, jos mitään.

        Heti kun ovi avautuu, juoksee rosmo paikalle, pyytää pitämään ovea auki ja 99% kerroista asukas jättää oven auki. Pieni kiitos rosmolta ja asukkaalle hyvä mieli hetkeksi.

        Seuraavaksi ajetaan auto ovelle, kannetaan pyörät autoon lukkoineen päivineen ja poistutaan paikalta. Jos joku sattuu paikalle, hätävalhe kuittaa utelut.

        Muistakaa kerrostalojen asukkaat että oli kyseessä tuntematon lapsi, nainen tai mies, vain SINÄ kuljet varaston ovesta sisään tai ulos, etkä päästä ketään tuntematonta sisään samalla oven avauksella vaikka vetäisit oven nenän edestä kiinni. Ainoa sallittu paikka tuntemattomille on porraskäytävä.

        Kerrostalon asukas kyllä ymmärtää, kun selität hänelle sen miksi vedit oven nenän edestä kiinni että kyse on turvallisuudesta. Jos kyse on kerrostalon asukkaasta, hänellä on avain millä päästä sisälle kellaritiloihin ja pienen loukkaantumisen jälkeen hän kyllä tajuaa että tarkoitat hyvää myös hänen omaisuudelleen.

        Jos vetäset oven nenän edestä kiinni, niin sitä fiksut ihmiset pitää epäkohteliaana ja outona käytöksenä. Kyllä varkaat on jostain lähipiiristä ja heidän kaveripiireistään. On kaikenlaisia korjaajia, huoltomiehiä, hallituksia, isännöintitoimistoja, vuokra- ja asunnonvälittäjiä, asunnon vuokraustoimistoja, vukranantajia, lukkoliikkeitä, lukkosepän taitoja on muiilakinkin kuin lukkosepillä. Rosvo on rosvo ammatiin katsomatta. Joillekin on luonnollista hankkia tavaroita rosvoomalla tai korruptiolla. Joillakin johtajilla on hiljanen hyväksyntä ja taitaavat itsekkin tehdä pientä vilunkia, kun eivät poista tekijöitä, varsinkon jos on hyvä ystävä tai kulais- tai kaverisuhteilla palkattu. On aika v-mäistä, huomata ettei joku olekkaan luottamuksen arvoinen. Eihän noita ulkomaalaisia ja virolaisia ole niin kauheesti tässä maassa. Ihmettelen vaan miksi noiden annetaan hyppiä. siksikö että pelätään kostoa. Jos olisi halua niin kyllä kaikki rikollisuus saataisiin kitkettyä pois, mutta kun noissa ns. valvojissa ja tietyissä ammateissa on itellään laittomuuksia. Aika harva omaa oksaansa katkaisee. Miten oman kullan nupun kasvattaneena ja tavat opettaneena voi paljastaa tai laittaa ruotuun oman kasvattinsa tai lähipiirinsä. Veri on vettä sakeampaa tässäkin asiassa. Tosin nämä on suureksi osaksi palkattujen plokirijpottajien palstoja. Mainoksien lomaan pitää keksiä sopivaa tekstiä. Onjan se kun joidenkin pitää esiintyä väärillä nimillä ja toisena henkilönä. Pinnan alla on kemiallinen sota, josta ei kauheesti puhuta tai kerrota. Kenellä seuraavana on unetommia öitä tai tulee nukutuksi muutaman vuorokauden. Keneltä tippuu seuraavaksi hampaat suusta ja tukka päästä. Meneekö iho rakkoloille tai poltteleeko ihoo ilman esim.auringon polttamista. Eipkenelläkkään ole kunniaa tai hyvää mainetta. mitä korkeemmalle on pääsyt sitä ryvettyneempää on tkana. Harva kunnillinen , fiksu ihminen ja sosiaalinen kovin korkeita paikkoja tavoittelee tai pääsee. Aika pipipäitä on lääkäreissäkin, joyka hoitaa potilaita ja on sanan valtaa potilaidensa elämää koskien. Joissakin organisaatioissa ammattialinen siirretään johtajaksi,vaikkaaolisi parempi olla kentällä käytännön työn parissa. Ihmaallistä, että jotku jotka on johtavassa asemassa kuntapuolella, niin voivat tarjota kunille ja valtiolle yrittäjinä oman liiketoiminnan palveluja. Samat henkilöt on valtuustoissa ja kaikissa luottamuspaikoissa junailemassa omia etuja tai sukulaistensa etuja. Ei tarvi syytellä venäjän korruptiosta, nämä jutut mitä muista puhtaan löytyy ihan Suomen rajojen sisäpuolelta, mutta on vaan epäkorrektia puhua lähipiristä ja on aika vaikea puhua omista traumoista. On helpompi kertoa jonku kaverin tehneen jotain, vaikka jotku paskiaiset itse tekee noita juttuja. Aika vähän kunnolliset ihmiset, jotka ei ole ollut kohteena tai teemisissä paskamaisuuksien kanssa, suoltaa noita ikäviä juttuja.


    • Rockin

      Pyörä vain telineeseen ja näköetäisyydelle olusille kavereiden kanssa. Saas sitten nähdä kenelle fillari jää.

    • paskmyivät

      Vaijerilukot hajoaa ne on täyttä sekundaa Ostin kerran alennusmyynnistä useamman ja ei ne kestä mitään. Ei kestä vuottakaan. Kannattaa ostaa kunnon metallu U lukko ja runkolukko. Mulla on hajonnu vuoden sisällä 2 halpaa vaijerilukkoa ja pari vuotta sittenkin 1 lukko lopetti toimimasta. en tiedä onko joku voro yrittäny niitä räplätä mutten saanu ite enään niitä auki omalla avaimella.

      • Pyörällä päästään

        Mulla tuli pyörän mukana kunnon vaijeri, siihen kuuluvan lukon vaihdoin jäsympään, kun näytti siltä, että uuri se lukko on heikoin lenkki. Vaijeri on kunnollista paksua "sinkkiä", saa olla malkoiset työkalut, kun sitä yrittää nirhata poikki.


      • avainkeiju

        Ja avaimet visusti piiloon. Koskaan ei voi tietää mitä esim. naapurin mukava mies tai ystävällinen täti, joka on niin kiinnostunut toisten asioista tai on sympaattinen, mitä selän taka duunaa. Miten nämä kivat pienet pentupallerot? Onko joku piruuttaan vaihtanut lukon, jos avain menee sisälle, mutta lukko ei aukea. Joillakin on sairasta hauskaa.


    • ketj...27

      paras tapa pitää sykkeli sängyn alla ja klulukea pussilla matkat..

    • kova opetus

      Paras lukko on käsikranaatti. Jos vaijerin katkaisee, niin varas siirtyy maavoimiin.

      • Näsä näsä

        Oikeestaan mielestäni "ilmavoimiin" !!!!


      • kierot

        Noita käsikranaatteja ei ole joka miehelle saatavana. Sen jäkeen, jos kranaatteja alkaisi käyttää, niin ite siirtyisi tiilin päitä lukemaan. Aina on ollut pilvipalvelut käytössä, niistä ei vaan puhuta eikä tuomita. Ravintoloissakin saa katsoa kuka saa ja mitä, onko ylimääräisiä mausteita tai höysteitä. Aina on olllut kemiallista sotaa, mutta siitä ei vaan puhuta. Se finni naamassa ei välttämättä tullut suklaasta, eikä kissa raapinut naarmuja iholle, ei shmpoo ollut liian vahvaa joka tiputti tukan päästä, miten se kosteusvoide kuivatti ihoa ja oli jotenkin paakkuinen vaikka vasta ostin, se kiihkeä seksi ei johtunut mielenkiintoisesta kohteesta, eikä yhdestä kaljasta mene muisti, tuli nukuttua 2päivää vaikka ei unilvelkaakaan ollut, miten tuleekaan huumaantunut, pahaolo, miten näkyy kaksoiskuvia ja mustelmia vaikka mihinkään ei ole sattunut, ei se kalapurkki ollut härski kaupasta ostettaessa josta tuli pahaolo, eikä asioihisi paneutuva ystävä ollutkaan ystävä, taisi lohduttava nainen varastaa kukkaron tai avaimen, palovaroitin olikin vakoilukamera/kuuntelulaite pienestä likööripullosta riittää isommallekin porukalle ja koko ilaksi niin että muisti menee, ei se kuolleeksi ilmoitettu ja kuolin ilmoituksen lehteen laittanut kaveri ollutkaan kuollut, Eikä kaveri lähtenytkään ulkomaille töihin tai muuttanut toiseen kaupunkiin, ei revityssä hampaassa ollut mitään vikaa, syöpä olikin jonku lääkkeen sivuvaikutus, mm voitto olikin lääkärin kirjoittaman reseptin ja lääkkeiden ansioita, lukkoseppä on hyvä kaveri ja käy avaamassa ovet kun pyytää, naapurilla on paremmat vaatteet tai jotain hyvännäköistä päällä siihen voi tietysti tehdä tilauksen. Ei ollut töitä riittävästi eikä tuloja niin käyn rikkomssa naapurin auton että tuo verstaalle korjattavaksi, eletään häiritsevää elämää niin saadaan taas asuntoja välitettäväksi, Vieresellä poikkikadulla on mopo jolla pääsee kierteleen kulmilla, ei sun autoa varastettu se oli vaan lainassa sun tietämättä, oltiin sun asunnossa majailemassa kun olit poissa taisi vähän paikat sotkeentua ja rikkontua siinä samalla, tuo jätkä taisi olla toisesta muijasta kiinnostuneempi ja työkaveri sai paremmen paikan mitä olisin itse haluunnut- se pitää poistaa tai savustaa pois, kyynäspäätaltiikalla tai puukot esille vai ihanko pelkillä käsillä vähän mottais ja kuristelisi. Laiitaisiko sinusta facebook-sivut tai treffi-ilmoituksen, jos ihmettelet mistä noita pervoja riittää. Joillakin on kaikki saatavilla, aina on palveluksia ja rahalla saa mitä vaan. Kaikki on lahjottavissa. Aina voi opetella uusia taitoja. Lukot on rikottavissa, ainut lohtu on että kaikki on ihmisten keksimiä ja tekemiä ovat murrettavissa tai poistettavissa. Ilmankos joku sanoi, että elämä on valhetta. Ilmeisesti oli menettänyt luottamuksen kaikkeen ja kaikkiin. Mulla on ollut näin kivoja kavereita entä sulla? Haluatko irto nakkeja vai ihan makkaraa, millä sinaapilla, ketsupilla vai modernimilla mausteilla. Sentään viel' hengissä.


    • toimii (

      Itselläni oli pyörä unohtunut viikonlopuksi itä-porin prisman pihaan, joka on syrjäinen paikka. Linnut olivat sen parkoneet. Voin todeta, että kun pyörä on paskalla sutattu niin säilyy koskemattomana!

      • härskit

        Oletko varma, että on linnun paskaa. Kaikkea ilkivaltaa on. Linnut ei yleensä yöllä lentele. Jossain parkkiapaikoilla jotku syöttää lintuja ja ne alkaa paskoo mennessään. Olen ollut sen verran luonnon helmassa ja nähnyt lintujen elämää. Ei kaikki vartiatkaan ole kunnollisia, ettei vaan arvovaltainen luottamusasemassa oleva vartija käy samalla tekmässä ilkivaltaa. Omaa angstiaan purkamassa syyttömään tai jotain pipipäisyyttään. Voisiko ollla vähän perusteellisempi huoltomies, jolla ei ole tarpeeksi töitä, niin pitää vähän järjestellä. Vai onko kummipojalla joku firma, jolle pitää järkätä töitä. Olisi kiva tietää minkälainen varallisuus onnäillä tekijöillä ja minkälaianen tilin saldo. Ystävällisesti ja kierosti voisi kehitellä miten heiltä saisi samalla mitalla takaisin heidän aiheuttamat vahingot. Löytyisi vaan kunnolliset kamerat ja pääisi vaan tietämään noiden asuin paikat, työpaikat, missä liikkuvat ja jne. Tietysti pitäisi olla myös pieni piiritukena, että voisi 24h meiningillä seurata ja tehdä noita iskuja. känykkä aikana voi soitella näkyykö kohde ja missä menee. Voisi niillekin laittaa jonku piikin tai lehden. Eipä ole tutuja auton korjaajana, jolle voisi duuneja järjestellä eikä fillarikorjaajia. Voisi ajalla julkisilla kulkupeleilla tai omillla jaloilla eikä vaan yksityisesti privatiksi, tarkoitan ihan kulkuneuvoja enkä seksihurjasteluja. Jotku opettaa lintujakin paskomaan milloin ne alkaa opettaa kaloja uimaan uudella tavalla. Voisivat siivota pihoja paremmin ja ja lopettaa lintujen syöttämisen siellä misssä ihmiset liikkuu. Korta parveilee kaikki rotat ja muutkin paskakärpäset, jos teikijöihin ei puututa. Voisi tietysti itsekukin laittaa roskat kannelliseen roskiin, jos puhutaan tavallisesta lintuken käytöksestä.


    • o5..o8

      Varkaita riittää kun vankilat ovat kuin hotelleja ja vierailuajat lyhyitä sitten taas rikoksia tekemässä. Asianajilla riittää töitä kun samat tyypit kiertävät oikeudessa ja puoltavat tietenkin lyhyitätuomioiden pituuksia.

      • linnanjuhlat

        Romanialaisilla on paremmat olot kuin kotona ja päiväraha on suurempi mitä kotimaassa saa anasaittua työllä.


    • Valdemar

      Ainakin viime vuonna Bilteman U-lukko oli poliisin testissä hinta/laatusuhteeltaan hyvä.Vaijerilukot ei kestä

      http://www.hs.fi/kuluttaja/Pyörän lukot testissä 80 euron lukko petti puolessa minuutissa/a1371505687990

    • runontaja off
    • Ainoa Keino , , , Va

      Ainoa Keino , , , Vakuutus rekisterilpi , , , Samoin poistuu Tanko juoppous !

      Kiitos , , ,

      Juuri sinä olet Arvokas ihminen :)

      • yksityistä yritystä

        Viime kesänä parkkeerasin polkupyörääni Apteekin eteen pyörätelineeseen.
        Laitoin kiinni pyörän omanlukon, ja kiinitin sen vielä ketjustapala- ja abloirlukko pyörätelineeseen. Joku Äijä katseli touhuani, tuli sitten sanomaan: "No nyt on pyörä kiinni" ? Taisi olla näitä varkaita.
        Kävin Apteekissa ei ollut jonoa, pyörä oli tallella.
        Syy miksi lukitsin; edellisellä viikolla jätin pyörän DUON pohjoispuolelle, kun tulin kaupasta ei pyörää ollut siellä, uskoin kyllä dementian iskeneen ja menen katsomaan eteläpuolelle, siellä se oli, mutta ei sellaisessa paikassa johon sen olisin itse jättänyt.

        Ei sellaista lukkoa ole joka ei murtuisi, mutta hidastaa ja ehkä joku tajuaa mitä on tekeillä..
        Tuttava perheestä vietiin kerrostalon pihatelineestä pyörät jotka olivat kiinni toisisaan ja telineessä ja pyörälukot kiinni.
        Lapseni kaverin pyörästä jäi etupyörä, josta oli kiinni telineessä.

        Kallein osa pyörässä on takarengas.
        Mutta kantamalla autoon, lähtee mikä vaan, mistä vaan ja koska vaan.

        Täällä oli aikaisemmin polkupyöräliike, jota piti nuorimies, joka kieltäytyi merkitsemästä ostettuja polkupyöriä. Hän oli sitä mieltä että pyörä ruostuu ja kotivakuutus korvaa, jos varastetaan.
        Näin hänet koiraa ulkoiluttaessani klo 24 tienoilla toisen kanssa pakettiautolla erään kerrostalon pihassa. Tunnen talon asukaat kumpikaan heistä ei siinä asunnut. Menin sen jälkeen korttelipoliisille ja pyysin häntä laittamaan sos. tunnukseni pyörääni. Kerroin arveluni ja ettei minulla ole varaa pyörän takia otttaa vakuutusta.

        Vaihdossa tulleet pyörät ovat helppoja kaupattavia, varsinkin alan liikkeissä, helppoja myös viedä ulkomaille myyntiin.


      • kaaleppi.
        yksityistä yritystä kirjoitti:

        Viime kesänä parkkeerasin polkupyörääni Apteekin eteen pyörätelineeseen.
        Laitoin kiinni pyörän omanlukon, ja kiinitin sen vielä ketjustapala- ja abloirlukko pyörätelineeseen. Joku Äijä katseli touhuani, tuli sitten sanomaan: "No nyt on pyörä kiinni" ? Taisi olla näitä varkaita.
        Kävin Apteekissa ei ollut jonoa, pyörä oli tallella.
        Syy miksi lukitsin; edellisellä viikolla jätin pyörän DUON pohjoispuolelle, kun tulin kaupasta ei pyörää ollut siellä, uskoin kyllä dementian iskeneen ja menen katsomaan eteläpuolelle, siellä se oli, mutta ei sellaisessa paikassa johon sen olisin itse jättänyt.

        Ei sellaista lukkoa ole joka ei murtuisi, mutta hidastaa ja ehkä joku tajuaa mitä on tekeillä..
        Tuttava perheestä vietiin kerrostalon pihatelineestä pyörät jotka olivat kiinni toisisaan ja telineessä ja pyörälukot kiinni.
        Lapseni kaverin pyörästä jäi etupyörä, josta oli kiinni telineessä.

        Kallein osa pyörässä on takarengas.
        Mutta kantamalla autoon, lähtee mikä vaan, mistä vaan ja koska vaan.

        Täällä oli aikaisemmin polkupyöräliike, jota piti nuorimies, joka kieltäytyi merkitsemästä ostettuja polkupyöriä. Hän oli sitä mieltä että pyörä ruostuu ja kotivakuutus korvaa, jos varastetaan.
        Näin hänet koiraa ulkoiluttaessani klo 24 tienoilla toisen kanssa pakettiautolla erään kerrostalon pihassa. Tunnen talon asukaat kumpikaan heistä ei siinä asunnut. Menin sen jälkeen korttelipoliisille ja pyysin häntä laittamaan sos. tunnukseni pyörääni. Kerroin arveluni ja ettei minulla ole varaa pyörän takia otttaa vakuutusta.

        Vaihdossa tulleet pyörät ovat helppoja kaupattavia, varsinkin alan liikkeissä, helppoja myös viedä ulkomaille myyntiin.

        Laittamalla sos. tunnuksen pyörään, on sama kuin ilmoittaisit sen julkiseen jakeluun. Itse en kyllä näin tekisi.


    • ohb

      3 karkaistusta teräskettingistä tehtyä lukkoa, yhdellä runko, toisella ja kolmannella
      etu ja takapyörät.

      • nknlk

        Ei erikseen kaikkia kiinni, vaan niin että kaikki on kiinni kolmella ketjulla. Jos ensimmäinen lukko on katkaistu, on jäljellä vielä kaksi jotka pitää rungon ja takarenkaan paikoillaan telineessä.


    • 29er

      fillari rungosta kii vaikka valotolppaan jos on pakko jättää johonkin.....itsehän säilytän fillaria kämpillä eteisessä :D

      • Vartija6

        Yksi tehokkaimmista keinoista vähentää varastelua olisi palauttaa vankeuteen tuomitut varkaat heidän kotimaittensa vankiloihin. Eikö joku kansanedustaja voisi tehdä tästä aloitteen?
        Yksi varkauksiin kannustava syy on mahdollisuus päästä täysihoitoon suomalaisen vankilan yhden hengen selliin moneksi kuukaudeksi tai vuodeksi. Sehän vastaa ilmaista loistolomaa ja täydennyskoulutus-kurssia varkaalle, jonka elämä on niukan toimeentulotuen varassa ja/tai joka on saanut häädön asunnostaan tai ei löydä omaa asuntoa. Nuo varkaat kyllä tietävät millaista on asua kotimaansa kurjissa yli viiden vangin selleissä, joissa joutuu jatkuvasti pelkäämään terveytensä ja henkensä puolesta. Myös karkottaminen Schengen-alueelta vaikkapa kymmeneksi vuodeksi saisi varkaan miettimään kahdesti tarttuuko voimapihteihin vai ei. Valitettavasti tuota keinoa ei voi käyttää EU:n sisällä.


      • Kuoleman pelko
        Vartija6 kirjoitti:

        Yksi tehokkaimmista keinoista vähentää varastelua olisi palauttaa vankeuteen tuomitut varkaat heidän kotimaittensa vankiloihin. Eikö joku kansanedustaja voisi tehdä tästä aloitteen?
        Yksi varkauksiin kannustava syy on mahdollisuus päästä täysihoitoon suomalaisen vankilan yhden hengen selliin moneksi kuukaudeksi tai vuodeksi. Sehän vastaa ilmaista loistolomaa ja täydennyskoulutus-kurssia varkaalle, jonka elämä on niukan toimeentulotuen varassa ja/tai joka on saanut häädön asunnostaan tai ei löydä omaa asuntoa. Nuo varkaat kyllä tietävät millaista on asua kotimaansa kurjissa yli viiden vangin selleissä, joissa joutuu jatkuvasti pelkäämään terveytensä ja henkensä puolesta. Myös karkottaminen Schengen-alueelta vaikkapa kymmeneksi vuodeksi saisi varkaan miettimään kahdesti tarttuuko voimapihteihin vai ei. Valitettavasti tuota keinoa ei voi käyttää EU:n sisällä.

        Oma peugeot merkkinen maastopyörä varastettiin kellarista ja olin lukinnut pyöräni u lukolla telineeseen kiinni rungosta pyörän oma lukko. Varkaat olivat katkaisseet pyörätelineestä 2 palaa irti ja vieneet pyöräni. Joten mikään ei auta.


    • Tourer

      Kunnollinen pyörä on aina sisätiloissa, eikä missään pyörävatastossa, kun sillä ei ajeta.

      Kaupunkipyörää säilytän ulkona tai pyörävarastossa lukossa.

    • uiopui

      Kaarilukko ja tolppaan tai aitaan tms... lukitaan siten että runko ja takapyörä jäävät lukon piiriin. Motonet myy kaarilukkoa johon ei pysty voimapihdit, hinta muistaakseni 43€. Itselläni on 2 lukkoa, kaarilukko ja takapyörän lävistävä lukko. Mutta paikka, ajankohta, ja säilytysaika ovat ratkaisevia myös varkauden kannalta, siinä missä pyörän arvokin. Minulla on Iffin vakuutus, 150 omavastuulla. Mutta pyörän tulee olla lähes uusi, muuten vakuutusyhtiö laskee sen arvottomaksi. Muistaakseni 4pyörä, niin ei tuu penniäkään vakuutusyhtiöltä.

    • Moottoripyörän lukko

      Ostin muutama vuosi sitten Lidlistä sellaisen moottoripyörän ketju-lukon, ja on taatusti jämerää tekoa. Ketju on paksua teräs kettinkiä joka luonnollisesti on päällystetty paksulla kankaalla naarmuuntumisen estämiseksi, lukko on myös todella iso ja jämerän näköinen.
      Tuota ketjua ei taatusti saada hajalle herättämättä koko korttelia.

      • big city

        Ei ole kovin kauan sitten kun tämä suurkaupunki joka kärsii valtavasta pyörävarkauksien määrästä, julkaisi lehdessä lukkotestin. Jämerän näköisetkin lukot olivat paperia varkaiden käsittelyssä. Ainoastaan u-lukko toimi ja niitäkin pitää olla useampi.


    • Säälittävää

      Toisten omaisuuteen kajoamisesta pitäis rangaista ankarasti. Täysin säälittävää touhua varastella, taikka rikkoa toisten pyöriä. Ei kyllä kannata omistaa mitään 3000 pyöriä häviää aika noppeesti

      • HEH HEH

        Miksi ihmeessä jonkun pitäisi omistaa 3000 pyörää ?. eikö se riitä pyörä tai kaksi ja ajelee niillä. HEH HEH


    • junantuoma/viemä

      Rovaniemen rautatieasemalla on Kokoelma fillareita. Ei kelpaa edes varkaille. Sinne ei enempää sovi. Vuosikaupalla. t junantuoma /viemä

    • vapaana polkeva

      vANKILAPELOITE FILLARIROSMOILLE .

      • pomot

        Parempi olisi kameravalvonta ja laittaa ostamaan vastaavanlaisen uuden tilalle ja korvaamaan vielä hekisistä kärsimyksistä Pakko työmaat käytöön uudelleen, jos omasta pussista ei pysty korvaamaan. Silmä silmästä vaan ja hammas hampaasta vaan. Olisi parempi kuin tämä nykyinen päänsilitys ja ymmörryspolitiikka. Monoa perseelle vaan työntekijöille, jotka ei hoida toitään ja ole luottamuksen arvoisia. Nämä kriminaali järkääjät jatkuvaan psykiatriseen hoitoon, niin alkaisi vähän maailma muuttua paremmaksi. Vankila ei kaikkia peloita, jotku jopa haluaa täyshoitoon.


    • vakuutukset ok

      Biltemasta u-muotoinen lukko, hyväksytty. Kun lähdet pyöräsi luota kaupungilla, ota joka kerta kännykamerakuva todisteeksi että lukittu on.

    • pyörä sisällä kotona

      Rungosta kiini!

    • nähty on...

      Ei auta, kaikki viedään... nostetaan vain pakettiautoon, kun lukko on rikottu ammattivarkaiden taidolla.

      Kun tulee ne uudet kaupunkipyörät, niin sama juttu niiden kanssa. Ne joko rikotaan tai varastetaan...

      Poliisit ei ehdi paikalle, heillä on rajalliset resurssit...

    • sapettaa3

      10 vuotta vankeutta niin loppuis tuo perseily. Kinosta ostella 700 euron pyöriä joka kuukaus, kun ne varastettaan tai rikottaan kumminkin...

      • hävytöntä

        Jollakin on hyvä palkka, kun joka kuukausi on varaa ostaa 700€ pyriä. Jos aina varastetaan, niin kannattaisiko ostaa helvempi pyörä ja tarkistaa lukitusta. Miten vakuutus korvaa, jatkuvat varastelut. Vaikuttaa vähän diileri meiningiltä. Miten monta pyörää vakuutus korvaa? Joillakin on omat tavat hankkia elantonsa, eikä vähään tyytyä. Nämä kaikki yhteiskunnalliset järjestelmät on pielessä. No päättävissä asemissa olevat ihmiset pitäisi olla ihan jossain muualla kuin päätöksiä tekemässä tai valvomassa jotain toimintaa. Voisi ainakin hyvävelijärjestelmiä purkaa. Pieni piiri pyöriija lapset siinä hyörii... ikään katsomatta. On varmaan suunnaton ilo ja huvi näilllä tekijöillä. Ainakin mitä joitakin pärstiä olen nähnyt. Kyllä kovasti sitten osaavat parkua, jos itelleen ihan pieni juttu käy. Ei noillla tekijoillä ainakaan osalla ole mitään sivistystä ja käsitystä maailman menosta. Tosin, kun itse tekee jotain niin osaa liioitella, pelätä kaikken ja luulla olevan kaikessa vilunkia, vaikka ei ole. Olisihan se kiva laittaa noidenkin vaatekaappi ja tavarat uuteen kuosiin, kun nyt joutessani ja karaistuneena voisin katsella vierestä tai edes kärpäsenä katossa, olis siinäkin arkielämän realitysarja, niinei tarvitsisi mennä ekokuviin tai katsella televisoita. Joku voisi alkaa maksaa palkkaa niin voisin kirjoitella tai antaa raportteje tapahtumista. Tampereeella ja Jyväskylässä pennut hilluu, kun herrat rynkyttää pilluu... Tampereella on vauhtiajoja muulloinkin kuin kerran kesässä. Kankkusia on joka nurkalla. Mikä on seuraava eteppi? Saiko sossu tai pollari hyvät kyydit? Ei varmaan luikastusvoiteita tarvittu, kun on otettu purkista. Aika heikosti tavalliset ja kunnollisemat ihmiset maailmassa pärjää, pakko olla jotain osaamista oman käden oikeuteen. Vaikka vähään tyytyisi, niin sekin pitää repiä pois ja vielä kajota toisten terveyteen.


    • Ex opiskelija

      Tunnelman kevennys n vuoden takaa keväältä.
      Nuorisojoukko oli bilettämässä (grillibileet pihalla. minä olin menossa omilta kämpiltä hakemaan vain postin alhaalta.
      Niin kaks nuorta aikuista miestä päätti sitte koittaa varastaa mun pyörän siinä.
      Jäin seuraamaan humalaisten idiootteilua.
      Sillä ne luuli että pyörä oli auki koska siinä oli lukko ja toinen valesvireessä
      Toinen oikeasti kiinni.. herrat koitti lähteä sillä kauppaan ja seurasin nauraen sadatusta kun kaattuivat märälle nurmikolle pyörän kanssa.
      Nauroin eka sitte huusin ja käskin veidä pyörän takaasi paikalleen .
      Joka sai ne nolot lähtemään paikalta huojuen mutta nopesti.
      Mä vittulin niille seuraavana päivänä ko näin ne rappusissa selvinp että oliks kivaa olla idiootteja...
      Seinäjoki. uppa. opiskelijakämpät ...
      Varoituksen sana 2 muuta pyörää en saanu pelastettua 5 siinä asutun vuoden aikana.

    • HEH HEH

      Pystyykö suomessa muka varastamaan polkupyörän ?. Ettei kyseessä vain olisi moottorittoman ajoneuvon luvaton käyttöönotto tai pieni harmiton lainaaminen. Osta niin kallis pyörä ettei kukaan uskalla "lainata" sitä. HEH HEH

    • wanha ja ruma

      Yksi hyvä keino välttyä polkupyörävarkaudelta on ajaa vanhan ja halvan romun ****näköisellä**** pyörällä. Ei kiinnosta ammattivarkaita eikä juoppojakaan jos on vielä kunnollisella lukolla varustettu.

    • HEH HEH

      Vitosen pyörään 50 lukko, HEH HEH

    • näin se käy

      Hommassa on vaan semmoinen vaikea seikka:

      Jos hankit tosi hyvän lukon.... varas rikkoo pyörän ja vie sen lukon.

      Pyörä joka ei ole kiinni: sen voi heitää auton lavalle.

      • wweewrwer

        >varas rikkoo pyörän ja vie sen lukon.

        Miksi hän niin tekisi?


      • nkjuj

        näin se käy

        Mihkä auton lavalle??? Niitähän löytyy jos jostakin kuralammikosta ja uomista.

        Juovuspäissään kun nakellaan jos johonkin roikkumaan( liikenteen jakajastakin noita löytyy : ) Kun ei ole oma niin mitä väliä.

        googlaa Vaasan ikkuna/ kuvat


      • naapur
        wweewrwer kirjoitti:

        >varas rikkoo pyörän ja vie sen lukon.

        Miksi hän niin tekisi?

        On näitä pakkomielteisiää pipipäitä, joista on hauskkaa tehdä paskamaisuuksia. Joilllakin ei ole muuta käsitystä tai ajan vietettä. Jotku on omaksunut rosvoomisella ankittavan tavaroita. Tuutto kaupassa töissä, siltä saa tavaraa hyvällä alennuksella tai ilmaiseksi. Johtajaa ja esimiehiä voi aina yrtiiää kiristää, jos johtaja olisi vähänkää jossain toiminut väärin. Ainakaan Tampereell ULKOPUOLISE EI PUUTU ASIOIHIN, VAIKKA NÄKISIVÄT JOTAIN TEHTÄVÄN TAI OLISI TILANTEEN TASALLA. En tiedä onko minkäverran paikkakuntaisia eroja varastelun ja asioihin puuttumisen suhteen-


    • halpa idea

      Mulla vanha tavallinen naistenpyörä ja siinä auringonpolttama oranssi lastenistuin tarakalla. Oma lapsi jo lähes aikuinen, mutta suosittelen istuinta, pidän siinä kauppakassia... Eipähän ole kelvannut rosvoille. Hyvin pysynyt kevyellä vaijerilukolla kaupan edessä.

    • Kaikki kaari eli pultti lukot,niin että ne myös yltävät ottamaan renkaat rungon mukana kiinni. Mutta irtolukoissakin on ainakin yksi joka kestää jos ostat kettingin jossa on ainakin 12mm paksut pyöreät lenkit jotka on hitsattu keskeltä kiinni,ja tietysti kettingin täytyy olla niin pikä että saat rungon telineeseen ja renkaat ja satula,joka voi vaatia metallimiehen apua kuten ketjun päät mihin lukko tulee.Siis lenkeistä ei leikkurit sovi puristus asentoon ja rautasaha vaatisi viilapenkin mukana oloa,ja jos ihmettelet miksi satula ja lokasuojat katoaa niin on toden näköistä että seon vasta esityö että pyöräsi pysyy siinä samassa paikassa koska seuraavan kerran vorot tulee isolla pakulla ja viskaavat kyytiin vaikka koko pyörä telineen.Tämä huomattiin Jyväskylän Keltinmäen kerrostalo alueella,missä yliopisto ihmiset asuvat niissä putkiparveketaloissa,ne putsas pyörät jopa ketjuista satuloista jne, jotta pyörän omistaja luulee olevansa jo ryöstetty ja toiset veivät pyörät mitä niistä oli jäljellä varastoon mutta esim. minun kohdalla ne hävisi sieltäkin.Kaksi maasto pyörää ja harvinainen Hollannista tuotu leveä sarvinen köyry runkoinen siellä tyypillinen fillari,,yleensä nämä pyörät myydään ns.kustomoijille eli ne rakentelevat niistä tosi outoja menopelejä joten Poliisi kun merkkaa pyörän ei yksi tunniste riitä vaan kakki edellä mainitut mitkä ovat erikoisen näköisiä osia aina jalkatapeista lähtien viedään. Me ajelimme siinä aika reilulla alueella ja vastaan tuli viisi ihmepyörää joista yksi huomasi mielen kiintomme tulla jutulle niin hän hävisi pitkospuita pitkin karkuun(kyllä siellä oli semmoinenkin). Yksi konsti löytyy netin ihmeelisestä maailmasta,Neulakamera on alle 2cm ja ohut mutta lähettää kännykkään kuvaa koska siinä on lähetin ja tallennin,toinen jonka huomasin oli todella rieni GPS laite jonka virtalähde kestää kauan ja voi laittaa vaikka runkoputken sisään tai mihin vain mitä voro ei älyä heti katsoa.Ja eikun heti ilmoitus Poliiseille jotka kyllä tietävät paikat missä näitä liikkuu,ja onhan heillä oltava verstas, autotalli tai vievät maalle josta ne löytää paremmin. Myös salakuuntelulaite löytyi johon voit soittaa niin kuulet jopa voron puheet 15m päästä ja myös se laite on muuten pieni mutta vaatii 9v patterin. Kaikki onnistuu jos kysyt apua lukkosepiltä tai nykyisinhän on joka paikassa elektroniikka pajoja joille homma olisi haaste,ja näiden hinta on todella edullinen mikäli vain viitsit gookletella,onhan se salapoliisi hommaa mutta netissä näitä myydäänkin Vakoilu laitteina joten osta ennekuin kieltävät valtion taholta koska esim. se puhelinten salakuuntelu on myös mahdollista noin15e,senkun kilautat asentamaasi laitteeseen vaikka morsimmesi makkariin tai rehtorin kansliaan.No ei näin,mutta mahdolli suudet on kysele vaikka alan ihmisiltä jollet löydä netistä(mikä on kyllä tarjonnaltaan yltäkylläistä)HUOM.voit siis kuunnella puheluja kuten poliisit. En suosittele tuota jälkimmäistä,mutta laitoin tiedoksi kun sen jo tuhannet tietää. Pistä palautetta jos onnistut suojelu toimissa ja kait vorotkin tämän lukee ja antavat ehkä toisten omaisuuden olla.

      • yksityisyys

        Netti on täynnä leikkikaluja. Aika vaikea on löytää kunnollisia, kotuuhintaisia ja toimivia laitteita. Vakoilu on laitonta. Aina kun on toisesta ihmisestä tai julkisesta alueesta kyse, niin ketään ei saa kuvata ilman kuvattavan suostumista. Parempi vaan jättää kuvaukset morsiammista tai petturiukoista. Oikeesti salapoliisitoiminta on rikollista. Ihmettelen vaan miten hesarissakin oli juttu jonku salapoliisina toimivastaukosta, kertoi että toimeksiannot on suurimmaksi pettueiden kyttäämistä. Yleensä jos johonkin ei voi lutottaa niin sen kanssa voi iettiämiten paljon on tekemisissö ko henkilön kanssa. Ei ketään sasi salakuunnellakkaan ei seurailla, se on vainoamista. Kaikista pitäisi olla ilmoittavat kyltit,jos jotain aluetta missä on muita ihmisiä pitäisi olla kyltt valvonnasta.


    • ISOVELI auttaa

      Pikkuruinen pii siru asennetaan tulevaisuudessa ehkä joka ikiseseen ihmiseen sekä ajoneuvoonkin jolloin voidaan kontrolloida missä hän liikkuu ja kuka hän on ja paljonko ajoi?
      On sitten rosvo tahikka poliisi ellei joku tärkeempikin..
      Mikrosiruhan laitetaan jo nykysin kissoihin ja osaan koiristakin jolloin voidaan skannailla jos eläinlääkäri sen ihonalta löytää nii saahaan selville paljon asijoita ellei se oo hävinny niinkui joku
      black boksi..
      Joskus lemmikin rokotuksetkin on paremmin tiedostossa kun hänen omistajansa etenkin jos neuvola kortti on kateissa eikä muistaa mitä armeijassa on pistetty?
      Ota siinä sit selvää millonka on jäykkäkouristus piikki annettu?
      Joten nykyaikana osassa käsipuhelimiakin on joitan varkaita haittaavia muitakin teknisiä omituisuuksia kun lukitus nii miks ei noita vois soveltaa kanssa polkupyöriin?
      Polkupyörä on semmone et känniselle narkkarille voi joskus kelvata huonompikin.
      Lukot on vaan hidaste semmosille rikollisille joilla ei enää oo mitää väliä..ja mitkä
      ei oo oppineet rötösherroiksi taikka.
      Tosiasiassa kukaa oo nii hullu et minkään KOVIKSEN fillaria rupee rosvoomaan.

    • Äijä.

      Mulla on vaijeri lukko. Kerran joku äijä sitä yritti varastaa ja mä menin ja potkasin siltä jalat alta ja käskin painumaan vit.tuun. Äijä pelästy ja juoksi karkuun.

    • ytfhghgfhgf

      Paras yhdistelmä on kaksi tai kolme lukkoa. Jos pyörässä on runkoon hitsattu lukko, sitä kannattaa ehdottomasti käyttää. Se on varastamisen kannalta hankalin lukko. Tuo lukko kuuluu pyörään ja jos sen poistaa, niin pyörä voi olla vaikea myydä.

      Tämän lisäksi pyörä tulee kiinnittää U-lukolla rungosta metalliseen tolppaan tms. Tuo lukko on vaikein murtaa ja siihen tarvitsee lekan tai rälläkän, jolloin sitä ei rikota äänettömästi.

      Samaa U-lukkoa voi käyttää myös eturenkaan kiinnittämiseen (ettei eturengasta varasteta). Jos se ei riitä niin lisäksi kolmas lukko, jolla kiinnittää eturenkaan pyörän runkoon.

      Vähintään pyörä tulee kiinnittää rungosta U-lukolla tolppaan. Pyörän oma lukko ei estä kuin pyörän "lainaamista", joka on kyllä varmasti selvästi suurin osa pyörävarkauksista.

      Näiden ohjeiden jälkeen ongelmana onkin enää ilkivalta. Hyvin lukittu pyörä herättää ehkä enemmän huomiota ja voi ehkä lisätä todennäköisyyttä sen rikkomiseen. Hyvä jättää pyörä vilkkaalle ja valvotulle alueelle, jolloin tekijä löytyy todennäköisemmin.

      • T:Pyörä varas

        Älkää please laittako liikaa lukkoja pyöriinne, koska jos en saa varastettua pyöräänne rikon sen käyttökelvottomaksi.


    • Pyörävarsa

      Mäki oon satoja pyöriä vieny ja dumpannu aurajokeen MUHAHAAAA

    • Nainen vm-56

      Olin Vaalimaalla ylittämässä rajaa, Viipuriin matkalla! Edessäni oli huonokuntoinen epäsiisti pakettiauto, tullin miehet kurkkasivat kiireesti sisään, eivät enempää tutkineet tai kysellet, auton takatila oli täynnä eri kokoisia käytettyjä, siistejä polkupyöriä! Autossa oli kaksi Venäläistä miestä ja auto Venäjän kilvissä! Tulli näytti käydellä, menkää vaan.... Eiköhän pyörät olleet varastettuja!

    • Theo2013

      Yleensä pyörän varastamisessa käytetään sen omaa jalkatappia,uskokoon ken tahtoo mutta minä hullu annoin luvan yhdelle tyypille että saa mun vanhan pyörän jos paljaskäsin murtaa vaijerilukon ja avaa semmosen pyörän(jopo)oman lukon. No se katkas jalkatapin,väänsi vaijerin poikki ja sorkki sillä sen oman lukon auki ja nopsasti.Pyysi pyörän avaimen ja polki auringon laskuun,alussa oli puhe aloittaa paljaskäsin ilman muuta kuin pyörää ropaten,joten oikein sekin meni.Tämä ei sitten ollu pyörärosvojen ihannointia kerroin vain yhden konstin jonka voi eliminoida poistamalla jalkatappi.

    • lukitsese

      Halvat vaijerilukot on ihan kuraa: unohdin kerran avata lukon ennenkuin läksin polkemaan ni hajos koko laitos...

      lastenvaunut meiltä kerran hävis rappukäytävästä sen jälkeen ostin niihin semmosen moottoripyörän vaijerilukon... on ainaki nii jyhkeen näköne että ennemmin etsii varas helpomman kohteen.

    • Keinoja

      A) Laittaa niin monta lukkoa, että niiden alituiseen lukitsemisen ja availuun menee ikä ja terveys, eikä ikinä kerkee mihinkään.
      B) Ajaa semmosilla pyörillä, mitkä ei kelpaa kellekään.
      C) Säilyttää pyörää kotonaan.

    • rälläkkä soi

      Jos stadissa joku haluaa just SUN sykkelin, se myös pöllii sen. EI aita vaikka oli sata kryptontitaniitti lukkoa. Härskit ajaa pakun viereen ja nostaa vaikka koko fillari ständin matkaan.

      KUKAAN EI VÄLITÄ, ja videolle ei tallennu mitään. Näin se menee.

      Fillari pitää ottaa mukaan, meit veskiin tai oopperaan. Muuten se pöllitään, jos niin joku päättää.

      Kierrätetty hieman mätä rotisko on paras, ei se 60 vaihtein titaani renkailla liikkuva nesteiskarilla penkkiä pehmentävä 40 tonnin munamankeli.

      Mult pällättiin filetso kellarista 3 lukon takaa. Sai olla rauhassa parkulle, mut en jaksanut roudaa enään sinne. No, en osta uutta enään. VARAS oli saman rapun asukas ja kiitoksesi levtti kamat pitkin pihaa. Toinen henkilö PÖLLI pöllityn silitys ständin, mut vei sen rodeen, kun ei osannu käyttää.

      Tapahtuman aikana manet asu talossa ja muutti pois. Kyttiä ei kuulunnut 10 vuoteen vaikka rikosilmotuksen tein. Huoltohenkilöt korjasivat vien, mutta siitäkään eivöt JAKSANEET ilmottaa, et suljeppas kellarin uukku. STADI on huippu mesta asua.

      • lukkoseppo

        Sama on Jyväskylässä ja monella muulla paikkakunnalla. Ei poliisia kinnosta kun kahvituot. pakolliset tappelut ja järjestyhäiriöt julkisilla paikoilla vaan hoitaa. Missähän on vielä lintukoto, missä mitään ei taphtuisi. On vielä pikkusisko kavereineen ja muut lähipiirin henkilöt rasitteena. Työkavereita on, vaikka ei ole töissä, no työstä se facebookin kirjottelukin käy. Millloinkahan alkavat kirjoitella totuuksia näistä julkkisten puuhista ja rehellisyydestä. Onhan se kun samaa henkilöä esitää monta henkilöä, niin vaikea sitä on sanoa kuka on tehnyt mitä, jos ei tarkalleen tiedä. Pieeniä paskamaisuuksia jotku saa tehdä ihan rauhassa. Vaikka on kameravalvontoja, niin ei kaikki siltikkään tallennu eikä kukaan ole kokoajan tiiraamassa kameraa. Mitkään hälytyksetkään ei ole täysin varmoja. Tosin joillakin on tapana saboida vehkeitä ja jotku katsoo läpisormien toimintaa. Tosin en tiedä tosiasiaa mihin poliisien ja vartioiden resurssit riittävät. Onhan noita arvostettuja opettajan ammatissa olevia henkilöitä, jotka teettää paskamaisuuksia jos joku ei mene oman mielen mukaan. En tiedä puhuuko englantia vai paskaa, veikkaan paskaa. Hakkerit opettamassa tietotekniikkaa, tosin mitään sisältöa tai asiaa ei tunnneilla tule. Ei ole mikään sivistyslaitos, kuin alun perin on pitänyt olla. Ainakin Tampereen kansalasiopistossa. Joistakin paikoista aina viedään jotain, joillakin on esim. tietyt pyöräparkit joista jotku käy aina katselemassa onko helposti vietäviä pyöriä. Sitten on aina lähipiiri tai jotku joita joidenkin henkilöiden tavarat vaan kiinnostaa. Ainahan jostain rosvot saa vihiä tai kyttäilevät mistä saisi rahan arvoista tavaraa.


    • pekkatorppa

      lol

      • @OKARO

        Lukitkaa ny ne muutaman euron pyöränromut, saa ta nan apinat.


      • skördä
        @OKARO kirjoitti:

        Lukitkaa ny ne muutaman euron pyöränromut, saa ta nan apinat.

        Vedä äijä kätee


    • Toimisitakuuvarmasti

      Pohjois vietnamin vietkongilla oli ovela ansa: polkupyörän putkirunkoon asennettu räjähde tsekpointilla jenkit tappo etäisyydellä ja KA-FUCKINGBOOOOOOOOM!!!!!!!!!
      verta,luita ja kirkuvia raajattomia yläkropan palasian yltympäriinsä. Toimisi takuu varmasti kytkin päälle kun lukitsee pyörän ja lukitus pois kun ottaa käyttöön jo loppuis varkaudet parempi olisi olla silloin hyvä muistinen. HUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAA!!!!!!!!!! XD

    • niin se vain on

      Mitä tästä opimme?

      EI kannata OMISTAA POLKUPYÖRÄÄ, se kun on KÖYHÄN ihmisen kulkupeli ja AINA varkauden kohde.

      Onhan noita VUOKRAPYÖRIÄ, niillä vain ettepäin, ei väliä vaikka joku varastaakin.
      Menee vakuutuksen piikkiin ja vuokra firma hoitaa paperityöt.

      • en alistu

        meinaatkos, että rosvot ja varkaat määräävät millä me ajelemme?? kyllä on mies/nainen mennyt als....alistuu mihin vain!


    • Pari yötä sitten varastettiin entisen työkaverini polkupyörä, joka oli lukittu vaijerilukolla. Seuraavana päivänä tämä pyörän varastanut henkilö tuli työpaikalleni ja laittoi polkupyörän rappujen toiselle puolelle, ettei sitä nähtäisi. Huomattiin tämä pyörä ja heti heräsi epäilykset, että koska pyörä on tällä puolella, se on pöllitty. Katsoin pyörää ja sanoin, että näyttää ihan xxx pyörältä, että onkohan se tullut käymään täällä, mutta eipä ollut. Hiukan myöhemmin tästä, oltiin pihalla ja pyörän omistaja sattui ajamaan toisella polkupyörällä ohitse. Kysyin häneltä, että mites sä tollaisella pyörällä ajelet? Perkele, kun joku varasti pyörän viime yönä!
      Käyhän katsomassa tuolta rappujen toiselta puolelta.
      Mentiin sitten katsomaan sitä polkupyörää ja kyseessähän oli tämä häneltä yöllä varastettu pyörä. kuka perkele on rikkonut siitä lukon?
      Kerroin sitten, että tuolla se varas on sisällä ja kerroin, että kuka hän on. Kaveri otti polkupyöränsä takaisin, kertoi soittavansa poliisille ja tulevansa takaisin ripittämään varasta. Ei kuitenkaan saanut poliisin jostain syystä yhteyttä, mutta kävi ripittämässä varasta. Harmittavasti en ollut tuolloin paikalla, niin en tiedä minkälainen ripitys tuolla on käynyt.

      • välitys

        Kerrankin joku puuttu tilanteeseen ja paljastaa tekijän. Ainakaan Tampereella kukaan ei paljasta tekijöitä eikä epämääräisyyksiä vaikka tietäisivät ja näkisivät. Tosin siellä on paljon epämääräistä porukkaa vähän jokapuolella, eikä noiden omat jutukaan ole ihan fiksulla tasolla. Ihmeellistämiten joidenkin henkilöiden juttuja tutkitaan ja joidenkin ei.


    • yritttäjänä on hausk

      Eräässä pohjanmaan kaupungissa polkupyörät viedään lukittuna parvekkeeltakin : /

      Koukku vain köyteen ja nostetaan ylös.

      • taalasm

        Missä kaupungissa? Joku on saanut avaimen lähipiiristä, huolto - isännöinti . taloyhtiön , korjausfirmat, henkilökunnasta joku käy varastelemassa. On tietysti avain toimituksiakin. Ehkä jotku viihterämmät voi kehitelllä jotaain köysisysteemejä, jos jotain on parvekkella muussa kuin ylimmässä kerroksessa eikä ole parvekelaseja. avaimilla aika paljon kuljetaan. Mistä rosvo ovi olla varma, että pyörä säilyisi ehjänä noston ajan tai ei tippuisi köydestä/koukusta. On kaikenlasia rosvo hoitureitakin ja tavaran toimittajia.


    • voi Suomea

      Suomi oli kauan sitten hyvä maa...täällä sai jättää matkalaukkunsa vaikka keskelle rautatieasemaa, se löyti sieltä vielä seuraavana päivänäkin! 60-luvulla se alamäki alkoi. Kommunistit huusivat vapautta ja yksilön vapauksia....viinaa ja vapaata seksiä. Uskonnon opetusta alettiin väheksyä ja nollata niitä jotka uskoivat! Pikkuhiljaa kaikki on mennyt täydeksi kaaokseksi! Opettajat saavat varoa henkeään kouluissa...heitä saa haukkua vapaasti, hyvä opettaja aines jättää koulut. Menkää vaan yhä edemmäksi Jumalasta...niin tulette näkemään, että on eräs toinen joka vie teitä yhä alemmas ja alemma...ettekä ettekä edes tajua, miten sinne jouduttiin.
      Jumala vain voi muuttaa kohtalomme! Mutta kuka uskoo meidän saarnamme?!

    • kunnon lukitus

      Mulla on pyöränlukkona eräältä ex-työpaikalta peräisin oleva sopivanmittainen ketjunpätkä ja riippulukko. Ketjun olen päällystänyt kutistemuovilla, ettei kolise ja lukkona on Abloyn sankasujattu malli. Tällainen:

      http://www.lukuexpert.ee/riippulukot/AB342/RIIPPULUKKO ABLOY PL 342C CLASSIC.html

      Ketju on sellainen, ettei rautasaha tee siihen edes naarmua ja lenkkien tietynlaisesta karkaisusta johtuen rälläköijällekin voi sattua ikävä tapaturma, tai ainakin rälläkkä voi jäädä siihen kiinni aika lujasti...

    • Näin se vaan on

      Kriminaalien pakut välillä kiertelee ja tyhjentää pihat ja pyöräsuojat fillareista autoonsa.

    • Dirt.

      Pitää ollaa aikamoinen pelle jos jättää fillari julkisella paikalla vaik ois paras lukko mitä fillari kaupasta saa.
      Nykyään vorot vie fillarit jne vaikka ihmisiä on paljon. Ei niitä kiinnostaa.
      Mä pidän mun fillarit kämpässä.
      Niiden arvo yhteensä on noin 1200e.
      Jos ruokakauppaan meen nii otan fillari kaupan sisään ja lukitsen.
      Myyjät ku näkee että mun fillari oo siel, ni kattoo ettei kukaan koskee siihen., koska kassa on siinä vieressä.
      Jos omistaa voimapihdit tai kunnon työkalut ni pystyy kyllä vie fillarit jos silmään ees sattuu tulemaan joku hienoo fillari.
      Jos joku ihmettelee ni voi sanoo et fillarin avaimet on hävinnyt.

    • VAROITUS

      Tänään todistin pyörävarkautta Hyvinkään Willan kulmilla.
      Huppupäinen farkut jalassa kulkeva mies juoksi lukitun mustan kona -merkkisen polkupyörän kanssa kauppalankadun apteekin taakse, jossa hänen oma polkupyöränsä oli parkkeerattuna.
      Soitin välittömästi hätänumeroon ja samaan aikaan tämä varas otti kuin ammattilainen konsanaan varastamaansa polkupyörän selkäänsä, ja samanaikaisesti lähti ajamaan omalla polkupyörällään. Yritin seurata miestä moottoripyörälläni samanaikaisesti antaessani ohjeita hätäkeskukseen, mutta menetin näköyhteyden mieheen.
      Poliisit olivatkin paikalla alle kahdessa minuutissa, enkä tiedä jäikö varas kiinni..

      Kyseinen varas on ainakin todella röyhkeä, tässäkin oli ainakin 10 silminnäkijää ja varas näki itsekin kun kaivoin puhelimen taskusta ja soitin poliisit..


      Suosittelen lukitsemaan pyörät vaijerilukolla tai vastaavalla kiinni tolppaan tai johonkin kiinteään esineeseen..

    • Liikaa pyöriä

      Tuomentie 9 B piha on täysi romupyöristä. En tiedä ovatko pöllittyjä?

      Pyörävarasto on täysi pyöriä, en tiedä kenen ovat? Ei täällä edes asu niin paljon ihmisiä, kun varastossa on pyöriä. En usko, että ovat asukkaiden omia.

      Eräänkin asunnon parveke pursuaa fillareista.

      Pitäisikö jonkun käydä tarkistamassa, mistä valtaisa fillarmäärä on peräisin?

    • bulletinthehead

      lopeta Joona se pyörien varastelu, ***** nisti.

    • burpe

      hyvinkäällä ei taida kovin montaa nistijoonaa löytyä, ainakaan facebookin perusteella. toi ainoa imppas liuottimia ja pölli pyöriä jo kakarana ja on taantunut lievästi kehitysvammaisen asteelle jo vuosia sitten. oltiin samalla luokalla, ennenkuin nistahti.

      • säälittävää

        Niin varmaan sai lääkäriltä kelan kustantamia mömmöjä ettei tarvinnut liimoilla laitaa päätään sekaisin. Toiset voitaa urheilussa mömmöjen avulla, toiset tekee huipputaidetta ja jne. Mömmöt saa aikaan erilasia puolia ihmisissä. Varmaan ovat katsoneet että tuon aivoilla ei saa tehdä mitään, parempi tainnuttaa lapsen tasolle. Tosin riippuu lähiiiristä miten jonku puolia osataan pitää ja hoiajista ja läääkäristä. Hoitajat manipuloilääkäreitä. Jotku lääkärit kirjoittelevat taas reseptejä perusteettomasti, jos osaa pyytää jotain. Miksihän joidenki sanomisilla on painoarvoa ja toisten sanomisilla ei. Miksi toisten rikoksia tutkitaan ja toisten ei? Joskus tuntuu, että niiden jotka ei ole hyvätuloisista ja ns. kunollisissa tai arvostetuissa ammatissa olevia tai niiden pentuja, niitä ei tueta pulassa, mutta näiden kriminaali vanhempien arvoammatissa olevia tuetaan. Noilla päättäjillä on oma lehmä ojassa, siksi lekeihin ei tule parannuksia ja uhrien asema heikkenee ja enemmän tekijöiden päitä silitellään. Lähtökohdista riipppumatta kaikkien pitäisi olla samalla viivalla, eikä vaan niiden jotka osaa pyytää apua tai tietää systeemit. Miksihän tuotakaan liimajannua ei ole laitettu päihteettömään ympäristöön lapsena tai nuorena. kaikkeen olisi keinot, mutta miksi kaikki systeemit on jotenkin narsistisia. Tosin sivistyneillä on kovemmat aineet käytössä kuin joku erikeepperipurkki.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe