MitäVittuaMikki!

näinnevaanjyrää

Päivä 9.4.2014 ja vaikeuksia kirjautua jv:n tilille - onnistui kun loggasin itseni ensin tavallisen käyttäjän tilille ja sieltä taas ulos.

Käytin nettiä normaaliin tapaan kunnes sain ilmoituksen ladatuista päivityksistä. Suljin verkkoyhteydet ja annoin Windows Updaten asentaa päivitykset. Buutin jälkeen käyttis ei hyväksynyt kirjautumista jv:n tilille edes aikaisemman tavan mukaan vaan käyttis (päivitykset) oli poistanut jv:n tilin kokonaan - sitä ei näy kirjautumis-sivulla eikä myöskään safe mode käynnistyksen yhteydessä.

Aikaisemmin mitään ongelmia kirjautumisessa ei ole ollut vaan ongelmat alkoivat tänään 9.4.2014 päivä XP:n tuen päättymisestä ja olen myös varma, että olen kirjoittanut salasanani oikein.

Tietoturvapäivityksiä oli vain kolme eli IE:n päivitys, haittaohjelmien skannaus ja tietoturvapäivitys XP:hen ja silti käyttis käyttäytyy näin ilman mitään ilmoitusta etukäteen.

Kyllä se vaan on pakko siirtyä mikistä johonkin muuhun, sillä tämähän on jo härskiä ja hyväksymätöntä.

Häpeä Microsoft!

5

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähipäivät

      Jossain näin kommentin että M$:n pitäisi pakkorampauttaa xp:stä verkkoyhteydet. Onko tämä osarampautus piilotettuna tuohon toiseen kriittiseen hotfixiin? Se nähdään lähipäivinä.

      Yleensä hotfixejä ei kannata heti asentaa, siksihän monissa firmoissa ne ensin testataan ennen kuin laitetaan wsus:n kautta laajempaan jakeluun ettei käy kalpaten.

      Veikkaan kuitenkin koneessasi levyvirhettä tms. joka estää profiilin latautumisen.

    • ihmeellinenmaailma

      Nuu ei ole kyseessä levyvirhe vaan ihan tähän päivitykseen liittyvä ongelma. Lähetin mikille kysymyksen asiasta - saa nähdä saanko vastausta.

      Mutta miten ihmeessä joku jv:n tili voi kadota koneelta päivityksen takia kun käyttäjän tili silti toimii?

      • mystinen.

        Windowsissa pitää olla aina yksi adminin tili.

        Näkyykö event logissa mitään syytä tuolle?

        Voithan palauttaa system restorella ja katsoa sitten lataamalla ja kokeilemalla nuo päivitykset yksitellen, mikä sen aiheuttaa.


    • näinnevaanjyrää

      No ei voi palauttaa system restorella, kun adminin tili ei ole käytettävissä. Ei auta myöskään password reset-levyke tai recovery console, kun taaskaan adminin tili ei ole käytettävissä.

      Ja eiku hullummaksi käy - IE:n valikkorivit ovat päivityksen jälkeen mustana ja kuvakkeet sekaisin.

      Se,että voin kirjoittaa tätä johtuu vain siitä, että käyttäjän tili on asetettu käynnistymään automaattisesti ilman salasana-kyselyä kirjautumis-sivulla.

      No paskaakos tästä - tarkoitus oli kuitenkin siirtyä joko Seiskaan tai johonkin linux-distroon tai molempiin.

      Se vaan vituttaa, että kymmeneen vuoteen ei ole ollut mitään ongelmia päivitysten kanssa ja nyt sitten mikki antaa jäähyväislahjaksi kasapäin paskaa.

      • näinnevaanjyrää

        Valittaessani mikille sain yhden ilmaisen teknisen tuen session, mutta taidan jättää sen käyttämättä vaikka syy kyseiseen olisikin mielenkiintoista tietää.

        Jälleen tuli uusi ihmeellisyys esiin kun käynnistin wintoosan - työpöytänäkymä oli XP:n oletus vaikka olin sen jo vuosia sitten vaihtanut klassikkiin, tosin IE:n mustat valikkorivit ovat takaisin normaalin harmaina.

        Näemmä tämä asennus hajoaa ihan mikin suunnitelmien mukaan ja vauhdittaa siirtymistä muihin käyttiksiin,


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe