Heino Ainsaar

Aino Heinsaar

Tietäkö joku onko tämän niminen oopperalaulaja asunut joskus Lieksassa, näin ainakin väitetään. Mies on laulanut Pariisissa ja muissa keskuspaikoissa.
Jos asui niin milloin ja missä asui.

22

1267

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kamuttaja-Setä

Ei ole asunut Aino Heinsaar.

Siellä on kylläkin asunut Heino Ainsaar.
      Asui kauan, mutta nyt on tietääkseni kuollut.
      En tiedä missä asui, muuta kuin Lieksassa.

• Timokuuskytneljä

Pääpiirteittäin ketjuntiedot pitänevät paikkansa, loppuajat vaikutti helsinginpuolessa, kuoli 1982.

• OopperanKammotus

Onko Pariisissa laulaminen joku kova juttu?
        Minä olen nimittäin todellakin laulanut Pariisissa.
        Samoin olen laulanut Ateenassa, Nikosiassa, Kanarian saarilla useinkin, Tallinnassa, Helsingissä jne...
        Pietarissa lauloin Iisakin kirkossa kunnes vartija tuli ja käski pitää turvan tukossa.

• Heino Ainsaar Kirjailija lasten keskus 1980

Sitten löytyy Ainsaar Aino Pärny Koidula Gumnaasium

• Kansa taisteli ja kuvia löytyy onko kyse Heino Aimsaar sekä Ardo Ainsaar Tallinna

• Onhan noita nimiä

Ainsaar on yleinen eestiläinen sukunimi. Varmasti heitä löytyy Tallinnasta ja muualtakin Virosta.

Markun mainitsema Aimsaar on harvinaisempi.

• Lieksassahan vaikutti aikoinaan parturi-kampaaja Vieno Utriainen-Ainsaar, oliko Heino hänen miehensä?

• Ei ollut kauan
        Tahvonen kirjoitti:

Lieksassahan vaikutti aikoinaan parturi-kampaaja Vieno Utriainen-Ainsaar, oliko Heino hänen miehensä?

Kyllä oli vähän aikaa Vienon mies. Roswithan Möhringin äiti oli tämä Vieno. Ainsaar oli lyhyenpi kuin Vieno ja kerran satuin näkemään kun Vieno jelppas Ainsaaren lumipenkalle ja sitten pussatiin. Tällätavalla sattui suukit paremmin kohdalleen.

• Tunnustan kirjoitusvirheen Piti olla Heino Ainsaar joka on kirjoittanut kirjan esim vauhtikesä ja netistä löytyy myös kuva-aineistoa olisiko palvellut saksan armeijassa kuvan perusteella taikkka sitten virolaisena muuten täällä Ks kuvat aiheesta guuklettamalla henkilön nimeä.
      Tunnen kyllä tuon parturin joka toimi täällä ja olen käynyt myöskin asiakkaana ja olen nänet nähnyt vielä taannoin.

• alpomutanen

Ai että on vienoa näkynyt ihan vastottain? Eikös hän kuollut jo monta vuotta sitten?? Vai näkyjäkö oot nähny?

• peruuta
        alpomutanen kirjoitti:

Ai että on vienoa näkynyt ihan vastottain? Eikös hän kuollut jo monta vuotta sitten?? Vai näkyjäkö oot nähny?

Make horisee.

• Hujoppi

Vienon ensimmäinen mies oli Utriainen, jonka liikanimi oli "Hujappi" (myös "Hujoppi"), koska hän oli todella pitkä jopa Vienon rinnalla. Ainsaar oli Hujopin vastakohta, lyhyt ja hoikka, sliipatun näköinen kulkumies. Harvoin häntä nähtiin Korpi Jaakon kadun talolla, jonka seinällä roikkuin kyltti "Parturi-kampaamo Vieno Utriainen-Ainsaar. Lienee Ainsaar ollu bisnesmies.

• Vienon nuapuri

Vieno oli omaa sukua Utriainen, eikä miehenä ollut hujoppi eikä Utriaista.

• Hujoppi,,,

Vienon veli oli hujoppi ei mies

• Pujokki
        Hujoppi,,, kirjoitti:

Jaa eikö Vienon veli ollu mies. Onko Lieksassa veli useinkin nainen.

• 40-luvun poika
        Hujoppi,,, kirjoitti:

Näinhän se oli. Hujoppi Utriainen oli Vienon veli. Eikä Vienokaan mikään pieni ollut.

• kokokoko
        40-luvun poika kirjoitti:

Näinhän se oli. Hujoppi Utriainen oli Vienon veli. Eikä Vienokaan mikään pieni ollut.

Veikkoko

• Pielisen museon kokoelmat kertoo lisää Vienosta joka on toiminut pitkään parturi kampaajana ja häneltä paljon kokoelmia josta on ollut myöskin näyttely Lieksan museolla mutta Rowithan kokoelmasta ne asiat selviää.
      Kuitenkin Hyvää jatkoa kaikille. historian tutkijoille joilla vilpitön mieli ja halu MK

• lieksaneito

Kyllähän se Vieno oli silloin ennen ihan hyvä kampaaja kait niin joilekkiin...Multa se poltti ja pilasi hiukset permanentissa....Hiukset on pilalla vieläkin, ovat kuivat, karheat ja ohuet....

• hiukset.lähtee

Parhaat kampaajat on lieksassa tehnyt kännissä kahta permanenttia yhtä aikaa, ja lopputuloksen arvannettekin!

• merry

mun edesmennyt mutsini hengas tään kans. oli äijä yhden joulun meidän riesäna, ei ollu rahaa ei mitään paikkaa. oli aikas erikoinen, aika oli joskus 73-tai 74 joulun aikaan. eikä kulumallakaan lähteny.

• Pienikokoinen mies oli.
      Etsin ja löysin arkistostani, missä asui ollessaan niillä seuduilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3623
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2274
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1895
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1639
    5. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      18
      1628
    6. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1568
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1427
    8. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      83
      1325
    9. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      15
      1293
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      88
      1232
    Aihe