Kävin tässä jokuaikaa sitten alaraajavaivan vuoksi päivystyksessä.
Käynti oli pettymys, ilmeisesti tutkimuksissa säästetiin ja mobilat geeliä sekä buranaa ja kotiin.
Seuraavana päivänä naapurikunnasta tuli omaisiani kylään, valittelin jalkaani.
Siitä kesken kahvin juonnin lähdimme kohti Seinäjokea ja unohdeimme Ähtärin päivystysohjeet.
Ensiavun kautta konservatiiviselle PKL ja siellä tutkittiin ja laskimo tyukos se oli. Siis veritulppa. Nyt on marevaania, ruokavliota jne. Jos olisi edes verikokoe otettu olisi ilmeisesti näkynyt mistä on kyse.
Onneksi ei lähtenyt veritukos liikkeelle ja pysähtynyt keuhkuoihin kuten sillä kuulemma on tapana. Pääsin ohi Seinäjoelle ja olen sitä miletä, että koko sairaalanmäki kiinni ja säästöjä tulee kuten eräs naispoitikko keskusustasta aikoinaan tuskaili.
Ähtärin TK:STA!!!!!
28
2213
Vastaukset
- Kunnon kuntalainen
Onneksi sait hoitoa ennen kuin mitään vakavampaa olisi sattunut.Meillä sattunut perhepiirissä myös näitä vastaavanlaisia kokemuksia viimeisen vuoden sisällä.Akuuttia jalkatapaturmaa hoideltiin kanssa buranalla ja kyynärsauvoilla sekä muutaman pv sairaslomalla.Jalka kun olisi tarvinnut heti leikkausta.Epäeettistä oli myös se,että' lisätutkimus tehtiin' puhelimitse konsultoimalla lääkäriä työterveyspuolella.Lomaa tippui muutama pv lisää.Kolmannella kerralla vanhempi kokenut lääkäri otti asian tosissaan ja ohjasi kuvauksiin.Tapaturmasta oli kulunut useita viikkoja.Että näin.
Toinen tapaus sattui eri henkilölle.Murtunutta jalkaa ei paketoitu ja ohjeet oli 'saa kuormittaa '.Tällaiset ohjeet johti uuteen eri murtumaan.
En silti halua,että Ähtäristä toiminta suinkaan loppuisi,mutta jotain on pielessä.Rutiini toimenpiteitä tunnutaan laistavan ja tieto diagnoosien tekemiseen hataraa kandeilla.- Sairasta salassa
Totta.Kaikki on mennyt pilalle kun päivystys kavennettiin. RTG palvelut supistettiin virka-aikaan.Siinä meni LABRA palvelutkin pois päivystyksestä kuin vaan päivä aikana saa apuja. Simo ja heikki ovat aloittaneet pirjon, hannun, riitan, riston,saaran jne hyvin jatkuvaa Sairaaalan hiljentämistä.Siitäpä lienee mikon hyvä säätiönsä ja yksityisen sairaalansa turvin mällätä. Meillä ajetaan aina klo 21, 00 jälkeen Seinäjoelle ensiapuun. Ne ei saa luukulta pois käänyttää. Kun apu on saatu ja tutkittu. Hoitaja jossain välissä kysyy saako tietoja luovuttaa Ähtäriin.MEILLÄ laitetaan ruksi kohtaan.Ei saa.
- kokkooooo
Seinäjoelta löytyy kaikki tarvittava tehohoidosta alkaen jos tilanne muuttuu potilaan kohdalla..... turha ähtärissä oli mitään riskialtista sivupistettä pitää!
- TK hiljainen
Siis erota TK ja Ähtärin sairaala.. Voi pöljyyden pöljyys
- sivusta seurannut
TK hiljainen kirjoitti:
Siis erota TK ja Ähtärin sairaala.. Voi pöljyyden pöljyys
hyvä, että sairaala loppuu. Saisi loppua myös TK. Paljon on paneskeltu yövuorojen aikaan. Nyt varmaan muutamia harmittaa, kun Ambulanssimiehet on siirtynyt pois sairaalan tiloista....
- intiimi asiat...
sivusta seurannut kirjoitti:
hyvä, että sairaala loppuu. Saisi loppua myös TK. Paljon on paneskeltu yövuorojen aikaan. Nyt varmaan muutamia harmittaa, kun Ambulanssimiehet on siirtynyt pois sairaalan tiloista....
on se kummaa kun pirkko oikari meni kepun politiikkaan ei tarvitsekaan kulkea mainostetussa Seinäjoessa.
Sai heti viraan tk päivystyksestä.
Nyt vaan täytyy luottamuspulan vuoksi käydä tavisten lekuris muualla, en luota tietosuojan toimimiseen... - ikävää on
Eikös siellä juurikin ambulanssimies jättänyt perheensä
- temes
Entisenä työntekijänä voin kertoa, että pikkujoulut oli mukavaa aikaa! Siellä muuten niin sulkeutuneet työtoverit "avautuivat" joskus myös minulle. Himot vaaan aina aukesivat...sitten vaan kotona pesun jälkeen nukkumaan.
- hoit
temes kirjoitti:
Entisenä työntekijänä voin kertoa, että pikkujoulut oli mukavaa aikaa! Siellä muuten niin sulkeutuneet työtoverit "avautuivat" joskus myös minulle. Himot vaaan aina aukesivat...sitten vaan kotona pesun jälkeen nukkumaan.
Ammattiliitto Super kiittää!!
- Potilas=kuningas
Kun haluaa nopeaa ja tehokasta apua lapsesta-vaariin kannattaa varata aika MediKristiinaan. Ylilääkäriä sama kuin Ähtärin sairaalassa Kaido.
Ei kannata Seinäjoen rasiteeksi jäädä ja itseään altistaa sairaala pöpölle. - Ernesti4
Itse en ole "peruskipee" ja silloin harvoin kun tarvitsen terveyspalveluja, olen ollut niihin todella tyytyväinen Ähtärin terveyskeskuksessa. Olen mielestäni saanut aina avun ja ongelmaani on jokaisella kerralla suhtauduttu asiaankuuluvalla vakavuudella.
Tarpeelliset tutkimukset on aina tehty ja jatkotutkimuksiin on tehty lähete, mikäli ei ole omalla asemalla ollut pätevyyttä.
Paitsi kerran.
Silloin oli kyseessä aloittajan kanssa yhteinen vaiva. veritulppa sääressä, joka turvotti kipeää jalkaa ja altisti myös vakavimmille seurauksille.
Usko loppui lopulta kipujen yltyessä ja hakeuduin yksityiselle lääkärille, joka heti totesi syyn kipuun/turvotukseen ja aloitti asiaankuuluvat hoitotoimenpiteet.
Tapahtuneesta huolimatta, annan Ähtärin terveyskeskuksen toiminnasta arvosanan 9- potilas tärkein
Akuuttiin todelliseen tutkimukseen jos haluaa kannattaa hakeutua eksityiseen.Minäkin käytin lasteni korvavaivaa KristiinaMedissä. Olen myös käyttänyt myös tuota suoraa reittiä ja on tutkittu ja apuja tullut ilman vonkaamista.
- erinomaistako
potilas tärkein kirjoitti:
Akuuttiin todelliseen tutkimukseen jos haluaa kannattaa hakeutua eksityiseen.Minäkin käytin lasteni korvavaivaa KristiinaMedissä. Olen myös käyttänyt myös tuota suoraa reittiä ja on tutkittu ja apuja tullut ilman vonkaamista.
Kyllähän buranaa ja antibiottoa saa mistä vaan.....
- Runkkari4
erinomaistako kirjoitti:
Lapsettomat yksinelävät koiraat ovat yleensä parhaita pentujen hoitajia. Ymmärtämättömiä puki ja liimakorvista saatikka niiden putkituksesta.
- Joka vaivan geeli
erinomaistako kirjoitti:
Juu mutta potilaan täytyy itse tietää tänäpäivänä milloin niitä on hyvä popsia.
Burana kuolemat ovat vanhusten yleisimpiä kuolinsyitä oli tutkimusta taanoin IP-lehdissä. - Ohi ja muualle
Viimmeviikolla kävin päivällä siellä asialla. Ihantyhjää täynnä koko vastaanotto.
Jatko-ja lisä tutkimuskiin ei todellakaan pääse,
Ne keikkalääkärit kalliit ja ilman sitoutumista potilaan hoitoon ovat tulleet vain kääntymään.
Muualle tutkimuksiin ja lasku Ähtäriin! Päättäjät saa stämitä ovat tilanneetkin.
- Tosi kun vesi !
Ei muuta SDP;lle pisteet tästäkin asiasta , nehän oli yksimielisesti lakkauttamisen kannalla !
- hiljainen mäki
Tänään ei yhtään ihmisiä koko puljussa.
- Yksi puoluejärjestel
Älä unohda kokoomusta ja kepua. Voi Sorry sehän onkin Ähtärissä sama asia.
- Seuraillut
On se ihmeellistä tuo politiikka, kun kaksi puoluetta menee yhteen, ja yksi puolue menee kahdeksi !
- säännöistä viis
Seuraillut kirjoitti:
On se ihmeellistä tuo politiikka, kun kaksi puoluetta menee yhteen, ja yksi puolue menee kahdeksi !
Yksipuolue järjestelmä. Erilaisia ajatuksia ei hyväksytä. Ministeriöt tietää vallitsevan ilmapiirin.
- Hautausurakoitsia
Joo mutta ihmisiä tulee kyllä kuolemaan pahimissa tapauksissa kun hoidot on 80 km päässä. Vain tuurilla selviää mutta siinähän myös säästetään kun huonokutoiset ja raihnaiset kuolee pois rasittamasta yhteiskuntaa.
- Köyhät kyykkyyn
Eikös se kukkaron paksuus ole vanhushuollonkin paikat määrännyt.
- Köyhä & kyykyssä
Virheitä sattuu jokaiselle, teki mitä työtä tahansa. Niin lääkäreille kuin saumahitsaajille.
Ainoa oikeasti häiritsevä asia on epävarmuus siitä, miten tuo vaitiolovelvollisuus hoitajien keskuudessa toteutuu.- nkxllflfnxdkkdldlf
Suomessa terveyskeskukset on nykyään kauttaaltaan sellaisia, että ei sinne enää siinä vaiheessa kannata mennä, kun on niin sairas ettei enää jaksa huutaa ja mesota. Hoitoa pitää vaatimalla vaatia, muuten sitä ei tipu. Tämä on jännäksi maaksi muuttunut, kun vain aggressiivisella käytöksellä saa palvelua!
- Tarkka haluaisti
nkxllflfnxdkkdldlf kirjoitti:
Suomessa terveyskeskukset on nykyään kauttaaltaan sellaisia, että ei sinne enää siinä vaiheessa kannata mennä, kun on niin sairas ettei enää jaksa huutaa ja mesota. Hoitoa pitää vaatimalla vaatia, muuten sitä ei tipu. Tämä on jännäksi maaksi muuttunut, kun vain aggressiivisella käytöksellä saa palvelua!
Minun kohdalla tuo ei pidä paikkaansa. Asiallisesti ja oireenmukainen hoito on ollut kohteluni lopputulos.
Olen joskus haistanut vanhan viinan miten siihen suhtautuisi?
Itsekin juhlin mutta en mene töihin jos tuoksun.
- Salassapidettävää
Hyvin, ihan yhtä hyvin kuin sivistyslautakunnassa,
Minulla kalja kirvoittaa kielenkannat- - omat työt
Seinäjoilla piti olla tarkailussa. Yksikään hoitaja ei käynyt kuin ruoka aikana. Sitten tuotiin ruokaa niin olin melkein tajuton.Sitten tuli kiire siirtää teholle. Siis ruoka aika pelasti.Vaiti olo on vain jotain sinne päin. Pieini verho vain välissä miehet ja naiset sekasin. Mutta mitä tästä opitaan joka työssä sattuu, Mutta ihmisiä on vain vaikea laittaa roska koriin ja ottaa uutta tilalle. Mieti mitä virheitä olet omassa työssäsi tehnyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64125Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va952253Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J59964- 47834
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va37833Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?185820- 34811
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35772Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119755- 35754