Classicbike kokemuksia - paskaa palvelua!

palveluun pettynyt

Olemme perheemme kanssa käyneet nyt kaksi kertaa Classic Bike -pyöräliikkeessä Töölössä ja täytyy sanoa, että OLEMME SAANEET ÄÄRIMMÄISEN HUONOA PALVELUA!

Olemme ostamassa sähköavusteista tavarakuljetuspyörää, jolla voi myös ajaa lapset kyydissä. Ensimmäisellä kerralla saimme vaivoin tietoa ulos liikkeen omistajasta, eikä avulias asiakaspalvelutyö todellakaan kuulu hänen konseptiinsa. Niinpä ajattelimme ensimmäisellä kerralla, että kaverilla vaikuttaa olevan niin ajatus muualla, että tullaan muutaman viikon kuluttua takaisin.

Kahden viikon kuluttua palasimme takaisin ja sanoin heti sisään tultuamme, että haluamme tilata pyörän. Hetken kuluttua liikkeeseen astuu toinen henkilö, jota myyjä alkaa palvelemaan sitä laisinkaan pahoittelematta. No, täysin ok, koska jotkut asiat ovat kiireellisiä ja se on ihan ymmärrettävää. Kun kyseinen henkilö on poistunut, lähtee myyjä taas pahoittelematta auttamaan jotain toista henkilöä jättäen meidän seisomaan pitkäksi aikaa yksiksemme suut auki.

Kun hän lopulta palaa, ei ole muuta mahdollisuutta kuin todeta hänelle, että CLASSIC BIKE ANTAA NIIN HUONOA PALVELUA, että en eläissäni antaisi tuollaiselle henkilölle kauppaani ihan periaatesyistä. Ennemmin kerron kaikille, että TODELLA HUONOA PALVELUA SAA CLASSIC BIKE TÖÖLÖSTÄ.

Elämä on valintoja, ja kun saman pyörän saa ostettua muualtakin, niin annan rahani mieluummin jollekin, joka ne ansaitsee joko normaalilla tai hyvällä asiakaspalvelulla. CLASSIC BIKE TÖÖLÖ EI ARVOSTA ASIAKASPALVELUA, joten se ei sovi perheemme arvoihin.

Onko joku muu kokenut vastaavaa muissa pyöräliikkeissä? Itse olemme saaneet useimmiten todella hyvää palvelua kaikkialla.

25

5905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sunnuntaipyöräilijä

      Olen todella yllättynyt edellisestä kommentista. Arviosta huolimatta soitin ja sitten kävin liikkeessä, enkä voi mitenkään moittia palvelua. Aikaa on tässä kulunut, ehkä ihmiset vaihtuneet, tiedä mitä. Omalta osaltani voin vain suositella.

    • Fillarifriikki

      Sama kokemus kuin ekalla kirjoittajalla, ja tarve jakaa se, vaikka ketju on jo vanhahko. Epäilen että Classik Biken omistaja ei ehkä aina tajua missä menään sosiaalisesti, eli voi olla että joskus skarppaa ja toisinaan ei vaan kykene. Harmittaa olla tämän kaupan armoilla tietyjen pyörien ja pyörätavaroiden suhteen, mutta itsekin etsin nyt toista tavarantoimittajaa koska ostokokemus meni sen verran pieleen. Itseasiassa ehkä huonointa palvelua mitä olen koskaan saanut, enkä siksi pysty luottamaan että jos tuotteeseen tulisi esimerkiksi joku vika takuuajalla, pystyisin sen Classik Biken kautta hoitamaan. Koska havittelemani pyörä on kallis, on saatava se tai vastaava muuta kautta.

      • Pyöräiljä

        Huonoa ja ylimielistä asiakaspalvelua Classic Bikessa. Onneksi Helsingissä on osaavampia pyöräliikkeitä ja -huoltoja. Asiakas voi äänestää lompakollaan ja kengillään: en suosittele Mechelininkadun Classic Bikea. Harmittaa, että tuli ostettua pyörä tuolta.


    • Alkup_maant

      Ehkä vika onkin asiakkaassa? veikkaan, ettähyvä asiakas saa hyvää palvekua ja huono asiakas huonoa palvelua. Näin se usein menee ja hyvä niin. Metsä kun tuppaa vastamaan, niin kuin sinne huudetaan:=)

    • Anonyymi

      Ostin Classic Bikestä uutena tuotteen, mikä osoittautui myöhemmin pyörään asennuksen yhteydessä (toisen pyöräliikkeen toimesta) vialliseksi. Reklamoin asiasta ja pyysivät tuoda pyörän liikkeeseen näytille. Koska pyörä ei ollut ajokuntoinen oli edessä parin kilometrin pirteä talutuskeikka.

      Classic Biken pihalla todettiin henkilökunnan kanssa tuote vialliseksi, uudeksi ja samanlaiseksi, kuin mitä heidän tuotevalikoimistaan löytyy. Seuraavaksi pyydettiin tuomaan pyörä sisään liikkeeseen, missä viallinen tuote voitaisiin vaihtaa ja asia saataisiin korjattua. Loistavaa – ei muuta kuin pyörä sisään! Seuraavaksi kysyttiin ostoksen kuittia, mihin esitin verkkopankin tositteen tapahtumasta. Tapahtuman kirjaus löytyi pyöräliikkeen järjestelmästä, mutta oli kirjattuna joksikin muuksi, kuin kyseiseksi tuoteostoksi?

      Tämän jälkeen palvelu muuttui. Tuotetta ei haluttukaan vaihtaa, tai korvata ja minut passitettiin kotiin etsimään paperista kuittia ostotapahtumasta. Muutaman hermostuneen ja ihmettelevän kommentoinnin jälkeen, minua pyydettiin poistumaan liikkeestä ja palaamaan asiaan, kun paperinen kuitti ostotapahtumasta löytyy. Ei muuta kuin pyörä ulos talutukseen ja kotiin etsimään kuittia. Paperista kuittia ei löytynyt, joten tarkastin kuluttajan oikeuksia Kilpailu- ja kuluttajavirastolta: https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Maksut-laskut-perinta/Kuitti/

      Tämän jälkeen olin Classic Bikeen yhteydessä ensin heidän verkkosivujen yhteydenottolomakkeen kautta ja pari päivää myöhemmin sähköpostitse, koska en ollut saanut reklamaatioon vastausta. Viestissä kerroin tapahtuneesta ja tiedustelin heidän halustaan kantaa vastuu myytyään viallinen tuote? Kerroin myös viallisen tuotteen asentamisen ja sen mukaan ostetun lisäosan maksaneen minulle lisäkustannuksia.

      Sain vihdoin vastauksen viestiini ja minua pyydettiin lähettämään kuva viallisesta tuotteesta ja tiedot maksutapahtumasta. Näin teinkin ja odoteltuani viikon vastausta tiedustelin, onko asia edennyt mitenkään? Sain vastauksen, että ostostani vastaavaa kuittia ei löydy järjestelmästä, mutta liike voi poikkeuksellisesti hyvittää tämän kerran viallisen tuotteen hinnan, kunhan vaan toimitan sen heille.

      Tämän jälkeen tiedustelin epäileekö Classic Bike asiassa olevan jotain vilppiä puolestani? Tai että tuote, tai virhe ei olisi heidän toimissaan? Tiedustelin ja ihmettelin myös hoitaako erikoispyöräliike tosiaankin näin heidän asiakassuhteitaan, että pyytävät asiakasta itse irroittamaan vialliset tuotteet pyörästä irti ja toimittamaan sen jälkeen heidän liikkeeseensä? Olettavatko he asiakkaalla olevan kaikki tarvittavat työkalut? Tiedustelin voisiko yksi vaihtoehto olla, että pyöräliike ottaisi vastuun tapahtuneesta ja vaihtaisi tilalle uuden vastaavan toimivan tuotteen, mikä oli alkujaankin se tarkoitus ja pyörän saisi ajokuntoiseksi? Tämän jouduin siis itse esittämään yhdeksi vaihtoehdoksi.

      Tähän sain vastauksen:
      1. Classic bike voi irroittaa heidän liikkeessä viallisen tuotteen pyörästä ja voin saada siitä rahat takaisin.
      2. Classic bike etsii vastaavan korvaavan tuotteen viallisen tuotteen tilalle.
      Tosin sen asennuksesta ei ollut mainintaa viestissä?
      Tähän tiedustelin kuvaa korvaavasta tuotteesta, mikä minulle luvattiin ja sainkin sen sähköpostitse jälleen heti viikon odottelun jälkeen. Kuvan saatuani kuvassa oli huonolaatuisempi tuote, kuin mitä ostamani tuote oli.

      Tämän jälkeen siirryin toisen pyöräliikkeen kanssa saattaamaan pyörän ajokuntoon.

      Reklamaation tiimoilta asioin Classic Biken liikkeessä kerran paikan päällä viallisen tuotteen kanssa, soitin kaksi kertaa ja sähköpostiviestejä läheteltiin kymmenkunta. Aikaa oli kulunut parisen viikkoa ja asia oli edelleen kesken.

      Kyseessä oli 15 euron tuote! :)

      Suosittelen vahvasti muita pyöräliikkeitä.

    • Anonyymi

      Nykyaikana on se ja sama mustä polkupyörän hankkii. Palvelu on hidasta ja kaikki kestää. Kauan. Jaa tuote vai? Ei välttämättä. Korjaustilanne. Huomio huomio korjaustilanne! Piipaapiipaa. Silloin vasta hidasta onkin. Koskee niin nettimyyntiä kuin kivijalkakauppaakin. Silloin kannattaakin viedä korjattavaksi kilpailevaan firmaan koska heillä on luultavasti halua palvella hyvin koska haluavat asiakkaan nalkkiin omaan myymälään. Nykyaikana vaan asiakkaan täytyy tietää polkupyöristä itsekin paljon ja esiintyäkin tietäväisenä. Ei enää mennä polkupyöräkauppaankaan höynäytettäväksi. Silloin pitää olla hallussa mitä täsmälleen haluaa ja mitä semmoinen maailmalla yleensä maksaa. Netistä sitten löytyy paljon hyvää tietoa polkupyörän huollosta ja korjaamisesta. Tekee vain kaiken itse niin pääsee vähemmällä. Tosin opetteluvaihe vaatii usein pitkää pinnaa. Sitten kun on pakko viedä jotain korjaamoon on silloinkin hyvä tietää mikä on vikana ja selittää se tietäväisenä polkupyöräkorjaamossa. Pyytää sitten korjausraportaashi korjatusta tuotteesta. Lähteä ulos ystävällisesti tyytyväisesti hymyillen.

    • Anonyymi

      > Kyseessä oli 15 euron tuote! :)

      Joillakin ihmisillä menee periaate kaiken muuan ohi. Käytetään jopa tuntikausia siihen että laaditaan reklamaatioita ja todistetaan olevansa oikeassa. Tyhmää.

      Itse ostin pyörän, josta kuului takarenkaan luota kolinaa. Kiinteä lukko oli kiinnitetty liikkeessä liian lyhyellä ruuvilla eli lukko oli osittain irti. Vaihdoin pidemmän ruuvin, jonka kiristin hyvin itse.

      Pääsin ITSEKIN paljon helpommalla, eikä tarvitse täällä itkeä omaa surkeuttaan.

      • Anonyymi

        Mutta entä jos asiakkaalla ei ole vastaavia taitoja laisinkaan? Kaikilla ei ole tarvikelajitelmaa joista poimia se sopivampi virheellisen tilalle, irtotavaraa myyviä rautakauppoja ei välttämättä järkevän etäisyyden päässä, eikä järkeä ostaa mitään isoa ruuvipussia yhden takia. Ruuvimeisseli ja vasara löytynee lähes kaikilta.

        Missä menee se raja että asiakas itse korjaa viallisen tuotteen josta vastuu kuuluisi kauppiaalle?


      • Anonyymi

        Sama juttu tuhansissa muissakin tuotteissa. Helppo ja nopea korjata itse. Jos aina korjaa kaiken itse ja purkaa vanhat varaosiksi, niin elämä on helppoa.

        Räpelsin varomattomasti käynnissä olleen mikron ovea. Sulaketaulun ja mikron sisäinen sulake paloi. Mikron karkaistut sileät ruuvit oli tehty mahdottomiksi avata ilman erikoistyökalua. Pelti oli kuitenkin ohutta ja pehmeää ja kahdellä isolla meisselillä voimakkaasti vääntämällä pellin alta, pelti antoi periksi ruuvien kannan kohdalta. Mikro sai ilmaiseksi muutaman vuoden lisäaikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta entä jos asiakkaalla ei ole vastaavia taitoja laisinkaan? Kaikilla ei ole tarvikelajitelmaa joista poimia se sopivampi virheellisen tilalle, irtotavaraa myyviä rautakauppoja ei välttämättä järkevän etäisyyden päässä, eikä järkeä ostaa mitään isoa ruuvipussia yhden takia. Ruuvimeisseli ja vasara löytynee lähes kaikilta.

        Missä menee se raja että asiakas itse korjaa viallisen tuotteen josta vastuu kuuluisi kauppiaalle?

        Maailma on varsinkin köyhälle, joka ei osaa ruuvia tai mutteria ostaa tai kiristää, mahdoton paikka. Rikkaat voivat ostaa vähäisimmänkin palvelun. Itseäkin ärsyttää se, että roskaa ja varsinkin Kiinassa tehtyä roskaa saa edes myydä. Usein tulee halvemmaksi ostaa uusi kuin korjata, ja sen lsiäksi varasosien hinnat ovat ihan poskettomat.

        Ellei itse osaa kerrassaan mitään, eikä halua edes oppia mitään, kannattaa hankkia lähipiiriin henkilöitä, jotka osaavat jotakin.

        Raja menee joko rahassa, osaamisessa ja taidossa tai halussa. En halua kuulostaa macholta, mutta usein tytöille, naisille sekä nuorisolle jopa ruuvi saattaa olla kauhistus ja tekemätön paikka. Kysymäsi raja ei ole kuitenkaan koskaan kaikille sama.


    • Anonyymi

      Hei
      Samaa kokemusta Classic Bike sta, En suosittele, ylimielistä ja törkeää palvelua. Onneksi on muita kauppoja

    • Anonyymi

      Aivan samanlaiset kokemukset. Vältä Classic bike liikettä säästyt monelta vaivalta ja rahan menolta

    • Anonyymi

      Kyllä jaan kanssasi samat kokemukset. Törkeää ja alatyylistä palvelua. Kannattaa ostaa pyorä muualta säästää rahaa ja aikaa. En suosittele kenellekään tätä Classic Bike liikettä.

    • Anonyymi

      Missähän lienee vika? Sieltähän on saanut aina erinomaista palvelua.

    • Anonyymi

      Tilasin pari vuotta sitten classic biken verkkokaupasta sähköpyörän. Ottivat yhteyttä ja varmistivat , että tulee oikea runkokoko ja laittoivat matkahuollolla tulemaan. Ihan asiallista palvelua.

    • Anonyymi

      Olen tiedustellut Brompton pyörään osia, lähinnä vaihdeosia, lupasivat ilmoittaa, kun tavaraa saavat, ei ole vastausta kahteen vuoteen kuulunut ja heillä oli verkkokaupassa kyseisiä osia. Nyt taas tuli tarve osille, soittivat sähköpostivastaukseen ja sovittiin, että ei homma jää pienestä kiinni ja selvittävät maahantuojana osan saantia, ei koskaan vastausta...

      Mutta verkkokauppa toimii, mutta jos joudut kysymään jotain, varmasti menee vitulleen...

      • Anonyymi

        Eikös tuo Brompton ole osiensa puolesta ihan yleisesti kaupoista saatavaa standardikamaa poislukien muutamat Bromptonin itse tekemät osat kuten vaakaputken taittokohdan lukitussalpa ja se kuminen takaiskunvaimennin tutti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tuo Brompton ole osiensa puolesta ihan yleisesti kaupoista saatavaa standardikamaa poislukien muutamat Bromptonin itse tekemät osat kuten vaakaputken taittokohdan lukitussalpa ja se kuminen takaiskunvaimennin tutti?

        Ne ei taida ihan kyllä olla (mitä mielankiinnosta olen pyörään tutustunut).
        mm. tuo vaihteisto puolihan on aika uniikki.
        Bromptoniahan saa tehdasvalmisteisena 1-, 2-, 3-, 4- sekä 6vaihteisena,
        Näista vain tuo 3-vaihteinen on periaatteessa hieman uudestaan muokattu 3v. Sturmey Archerin napavaihteisto. 2- ja 4- vaihteiset versiot ovat molemmat ulkoisella vaihteistolla varustettuja ja ihan vain speciaalisti bromptonille valmistettuja, ja tuo 6-vaihteinen on siitä mielenkiintoinen että siinä on tuo 3-vaihteinen Sturmey Archer johon liitetty tuo Bromptonin ulkoinen 2v. vaihtaja...

        Eli kyllä tuohon pyörään iso-osa osista on ihan speciaalia Brompton osaa mitä ei tahdo saada mitenkään yleisesti kaupasta kuin kaupasta.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Ne ei taida ihan kyllä olla (mitä mielankiinnosta olen pyörään tutustunut).
        mm. tuo vaihteisto puolihan on aika uniikki.
        Bromptoniahan saa tehdasvalmisteisena 1-, 2-, 3-, 4- sekä 6vaihteisena,
        Näista vain tuo 3-vaihteinen on periaatteessa hieman uudestaan muokattu 3v. Sturmey Archerin napavaihteisto. 2- ja 4- vaihteiset versiot ovat molemmat ulkoisella vaihteistolla varustettuja ja ihan vain speciaalisti bromptonille valmistettuja, ja tuo 6-vaihteinen on siitä mielenkiintoinen että siinä on tuo 3-vaihteinen Sturmey Archer johon liitetty tuo Bromptonin ulkoinen 2v. vaihtaja...

        Eli kyllä tuohon pyörään iso-osa osista on ihan speciaalia Brompton osaa mitä ei tahdo saada mitenkään yleisesti kaupasta kuin kaupasta.

        Bromptonin vakiovaihteiston tilalle voi vaihtaa minkä tahansa napavaihteiston kunhan ketjulinja on suorassa etu ja takarattaan välillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Bromptonin vakiovaihteiston tilalle voi vaihtaa minkä tahansa napavaihteiston kunhan ketjulinja on suorassa etu ja takarattaan välillä.

        No ei sinne nyt mitä tahansa voi vaihtaa. Bromptonin takahaarukan leveys on vain 115mm. ja esimerkksi Shimanon Nexus sarjasta ei löydy näin kapeaan harukkaan asennettavissa olevaa mallia.
        Eli vaihteiston tilalle voi vaihtaa vain sellaisen mallin joka sitten sopii tuohon 115mm takahaarukan leveyteen ja se vähentää vaihtoehdot.


    • Anonyymi

      Ei kommenttia liikkeesta, mutta Schindelhaeur pyöristä kannattaa pysyä kaukana. Surkea laatu, rungossa ei pysy maali ja osat hajoavat käsiin. Tuntuu, että pyörä oon koottu sekunda osista. Hinta on monta tonnia, mutta koko ajan joutuu korjaamaan.

      • Anonyymi

        Olisikohan syytä harkita pyörämaailman kultaista delfiiniä, eli Fitnordia? Sitä nimittäin on kehuttu tälläkin palstalla paljon, eikä suinkaan syyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikohan syytä harkita pyörämaailman kultaista delfiiniä, eli Fitnordia? Sitä nimittäin on kehuttu tälläkin palstalla paljon, eikä suinkaan syyttä.

        Delfiinit ovat kyllä hyviä sukeltamaan...


    • Anonyymi

      OLETTEKO? VOI EI!!!

    • Anonyymi

      Tilasin kesällä työsuhdepyörän Classic bikeltä ja siinä ilmeni heti vikaa. Reklamaatio kesti 3kk, jonka jälkeen päätimme purkaa kaupan, koska asia ei vain edennyt pyöräliikkeen puolelta ja rikkinäinen pyörä seisoi pihalla huoltoa odotellen. Asiakaspalvelu on tosi hidasta. Pyörän palautuksesta meni melkein kuukausi kunnes kuittasivat rahat takaisin ja pyörän palautetuksi. Ostin uuden pyörän toisesta kaupasta. En asioi enää kyseisessä liikkeessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4316
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2469
    3. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1627
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1197
    5. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1177
    6. Toivoisin etten jännittäisi

      niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      922
    7. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      904
    8. Junan kylkeen autolla

      Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      74
      883
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

      Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      106
      880
    10. Oletko päättänyt

      Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      820
    Aihe