lähetystyö kiellettävä

minä

Kaiken maailman uskontojen tuputtaminen olisi kiellettävä lailla. Ihmisiä ohjataan haluttuun suuntaan uskonnoilla ja peloilla. Miksi ihmisten pitäisi uskoa johonkin millä ei ole mitään näyttöä tai vaikutusta elämään??

Historiallisesti uskonnon avulla ollaan saatu paljon pahaa aikaiseksi niin miksi sitä aan jatketaan? Jos joku uskoo johonkin pölykapselin tiivisteeseen niin ei sitä tarvi muille tuputtaa.

Avun anto köyhiin maihin on hyvä asia mutta ilman uskonnollista sanomaa vielä parempaa..ja aidompaa ilman takaa ajatuksia.
kiitän

16

949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalan lapsi

      Jos itse olisit päässyt eroon alkoholista, parantunut useista sairauksista, löytänyt elämääsi ihania ihmisiä sekä aviopuolison ja kaikenkaikkiaan saanut elämällesi tarkoituksen Jeesuksen avulla, etkö haluaisi jakaa sitä eteenpäin? Jos et, melkein voisi kuvitella, että olet itsekäs. Jos niin hyvin tunnet historiaa, otapa siis selvää kaikesta siitä hyvästä, mitä kristityt ovat maailmassa saaneet aikaan.

      • Katri

      • vierestä seurannut
        Katri kirjoitti:

        Paljon on tehty pahaa ja tehdään edelleenkin uskontojen piikkiin. Lähtetystyöstä et paljoakaan tiedä, jos miellät sen tuollaiseksi. Kannattaa ottaa selvää...En jaksanut lukea juttuasi loppuun, toivottavasti kuitenkin löydät jeesuksen elämääsi vielä joskus. =)

        Ennen tapettiin jos ei suostunut kääntymään kristinuskoon.

        Tapa on nyt hieman toinen.

        Jos (ja vain jos) käännyt kristinuskoon sinua autetaan.



        Tietyissä oloissa tulos ja seuraus on kuitenkin täsmälleen sama kuin oli ristiretkien aikana. Lääkärintutkimusta, rokotuksia tai jopa puhdasta vettä et saa jos et suostu ottamaan vastaan Raamattua ja kristinuskon opetusta. Ja jos et saa rokotuksia tai vettä... kuolet!

        Näin oli Afrikassa 2000-luvulla, mutta onkohan tavat mihinkään muuttuneet ihan parissa vuodessa?

        Eihän vielä se apua saanut sukupolvi välttämättä kovin suuressa määrin oikeasti käänny kristinuskoon vaikka opetusta saavatkin. Heidän lapsensa kuitenkin joutuvat pienestä pitäen saman opetuksen (=aivopesu) kohteeksi, joten luonnonkansojen kulttuuri ja uskonto alkavat käymään hyvin harvinaiseksi asiaksi tulevaisuudessa.
        Sinänsähän se on minun, ateistin, mielestä sama onko se luoja kristinuskon Jumala, Allah, Krishna vai Nbaka-vuoren laella asuva vitivalkoinen lintujumala. Ihmisen kulttuurillista rikkautta olisi kuitenkin ihan mukava kokea tulevaisuudessakin ja uskonto on monesti erittäin suuri osa sitä kulttuuria.


      • löpön
        vierestä seurannut kirjoitti:

        Ennen tapettiin jos ei suostunut kääntymään kristinuskoon.

        Tapa on nyt hieman toinen.

        Jos (ja vain jos) käännyt kristinuskoon sinua autetaan.



        Tietyissä oloissa tulos ja seuraus on kuitenkin täsmälleen sama kuin oli ristiretkien aikana. Lääkärintutkimusta, rokotuksia tai jopa puhdasta vettä et saa jos et suostu ottamaan vastaan Raamattua ja kristinuskon opetusta. Ja jos et saa rokotuksia tai vettä... kuolet!

        Näin oli Afrikassa 2000-luvulla, mutta onkohan tavat mihinkään muuttuneet ihan parissa vuodessa?

        Eihän vielä se apua saanut sukupolvi välttämättä kovin suuressa määrin oikeasti käänny kristinuskoon vaikka opetusta saavatkin. Heidän lapsensa kuitenkin joutuvat pienestä pitäen saman opetuksen (=aivopesu) kohteeksi, joten luonnonkansojen kulttuuri ja uskonto alkavat käymään hyvin harvinaiseksi asiaksi tulevaisuudessa.
        Sinänsähän se on minun, ateistin, mielestä sama onko se luoja kristinuskon Jumala, Allah, Krishna vai Nbaka-vuoren laella asuva vitivalkoinen lintujumala. Ihmisen kulttuurillista rikkautta olisi kuitenkin ihan mukava kokea tulevaisuudessakin ja uskonto on monesti erittäin suuri osa sitä kulttuuria.

        "Tietyissä oloissa tulos ja seuraus on kuitenkin täsmälleen sama kuin oli ristiretkien aikana. Lääkärintutkimusta, rokotuksia tai jopa puhdasta vettä et saa jos et suostu ottamaan vastaan Raamattua ja kristinuskon opetusta. Ja jos et saa rokotuksia tai vettä... kuolet!

        Näin oli Afrikassa 2000-luvulla, mutta onkohan tavat mihinkään muuttuneet ihan parissa vuodessa? "

        höpö,höpö, urbaanilegendat elää. Ala sinäkin luomaan lähipiirissäsi kulttuuria, Kristinuskoa.
        Kuulimpa jutun ateisteista jotka kielsivät kansaansa uskomaan Raamattuun n.70-vuoden yrittelyn jälkeen homma kaatui mahdottomuuteensa. Miksi, ehkäpä Raamatun Jumalassa onkin jotain, kokeile.


      • vierestä seurannut
        löpön kirjoitti:

        "Tietyissä oloissa tulos ja seuraus on kuitenkin täsmälleen sama kuin oli ristiretkien aikana. Lääkärintutkimusta, rokotuksia tai jopa puhdasta vettä et saa jos et suostu ottamaan vastaan Raamattua ja kristinuskon opetusta. Ja jos et saa rokotuksia tai vettä... kuolet!

        Näin oli Afrikassa 2000-luvulla, mutta onkohan tavat mihinkään muuttuneet ihan parissa vuodessa? "

        höpö,höpö, urbaanilegendat elää. Ala sinäkin luomaan lähipiirissäsi kulttuuria, Kristinuskoa.
        Kuulimpa jutun ateisteista jotka kielsivät kansaansa uskomaan Raamattuun n.70-vuoden yrittelyn jälkeen homma kaatui mahdottomuuteensa. Miksi, ehkäpä Raamatun Jumalassa onkin jotain, kokeile.

        Mikäs ihmeen urbaanilegenda se on, kun itse olin paikan päällä näkemässä?

        Tosin vähän kärjistäen tuon sanoin, eikä varmasti suuri osa ateisteistakaan asiaa aivan noin olisi nähnyt. Toisaalta varmasti osa kristityistä olisi nähnyt asian noin.
        Tosiasia oli kuitenkin se, että VAADITTIIN osallistumista Raamatun opetukseen, jotta sai paketin!


        Kulttuurihan se on kristittyjen keskuudessakin. Eikä minulla mitään kristinuskoa vastaan ole. Monissa tapauksissa päinvastoin, mutta se johtunee pitkälti siitä, että olen kasvanut tälläisessä tapakulttuurissa mitä Suomi luterilaisena maana edustaa.


        Ehkäpä Islamin Jumalassakin on sitä jotain. Sehän on tällä hetkellä tietääkseni nopeimmin kasvava uskonto (oli ainakin jossain vaiheessa).
        Kristinuskon yleisyys on MINUN MIELESTÄNI vain ja ainoastaan erittäin agressiivisen ja tehokkaan lähetystyön ansiota. Muita kulttuureja ja uskontoja paljon nähneenä en kyllä huomaa Raamatun Jumalassa mitään oleellista eroa muihin jumaliin tai uskontoihin. Mutta siitähän tällä palstalla ei ole tarkoituskaan keskustella.

        BTW. Hämmästyttää joidenkin uskovien (sinun?) tapa tyrkyttää uskoaan sanomalla vain "kokeile". Minusta tulee siis harras kristitty kun vaan vähän "kokeilen" uskomista johonkin Jumalaan. Niinpä niin. Kokeilepa sinä vaikka vuoden verran olla uskomatta mihinkään yliluonnolliseen ja katsotaan mitä tapahtuu...
        Mutta joo.. tämäkään ei kuulu aiheeseen.


      • Wootman

        "Jos itse olisit päässyt eroon alkoholista, parantunut useista sairauksista, löytänyt elämääsi ihania ihmisiä sekä aviopuolison ja kaikenkaikkiaan saanut elämällesi tarkoituksen Jeesuksen avulla, etkö haluaisi jakaa sitä eteenpäin?"
        Mitäs ihmettä? Jos olisin alun perinkin ollut henkisesti tarpeeksi vahva, en taatusi olisi ajautunut mihinkään alkoholiin. Jos parannun flunssasta, kiitän kaikkivaltiasta C-vitamiinia, enkä Jumalaa. Jos löydän unelmieni tytön, en kiitä Jeesusta, vaan pyrin olemaan tytön mieleen jatkossakin. Älyvapaata lässytystä.

        Lähetystyö tulisi lopettaa. Olen samaa mieltä.
        Liian kauan länsimaat ovat ulottaneet taikauskoaan sinne, missä sitä ei olla kaivattu. "Uskokoot ken tahtoo"- on tekopyhää roskaa. Kirkko ei vieläkään tyydy tähän, vaan hamuaa aina lisää ja lisää manipuloituja jäseniä. Herätkää!


      • TUO LINKKI !!!!!!

      • LINKKI Ä !!!!!!

      • taikaolentoja
        Katri kirjoitti:

        Paljon on tehty pahaa ja tehdään edelleenkin uskontojen piikkiin. Lähtetystyöstä et paljoakaan tiedä, jos miellät sen tuollaiseksi. Kannattaa ottaa selvää...En jaksanut lukea juttuasi loppuun, toivottavasti kuitenkin löydät jeesuksen elämääsi vielä joskus. =)

        Jeesus on sama asia kuin taikaolennot, johon kuuluu esim. Harry Potter maailma, menninkäiset, haamut, jumalat, peikot, örkit, ja muut joista ei ole mitään tieteellistä näyttöä.


    • ..........

      "Kaiken maailman uskontojen tuputtaminen olisi kiellettävä lailla. Ihmisiä ohjataan haluttuun suuntaan uskonnoilla ja peloilla. Miksi ihmisten pitäisi uskoa johonkin millä ei ole mitään näyttöä tai vaikutusta elämään??"

      Kenenkään ei ole pakko uskoa, meillä on vain se velvollisuus. Velvollisuus siksi, että se oli Jeesuksen käsky (ei toive, vaan käsky). Jeesus sanoi, että menkää ja kertokaa, mutta missä teitä ei oteta vastaan, niin jatkakaa matkaa. Siinä mielessä olen samaa mieltä, että tuputtaminen on turhaa, jos ei usko niin ei usko.

      "Historiallisesti uskonnon avulla ollaan saatu paljon pahaa aikaiseksi niin miksi sitä aan jatketaan? Jos joku uskoo johonkin pölykapselin tiivisteeseen niin ei sitä tarvi muille tuputtaa."

      Jeesus sanoi, että hän ei tuonut rauhaa maan päälle, vaan miekan! Sen takia miekan, koska hän tiesi kuinka paljon ilosanomaa vastutettaisiin. Hän myös sanoi, että teille kelpaa kaikki muut uskonnot, mutta ei tämä, jota opetan. Eli tosiaan, mieluummin epäuskoinen uskoo pölykapselin huminaan autossa kuin Jeesuksen sanaan. Sen takia minkä vuoksi työ on tehtävä loppuun asti on se, että Jumalan tahto toteutuisi. Jotta kukaan ei pysyt häntä syyttämään siitä ettei ole kuullutkaan koskaan Jeesuksesta; Et voi tuomita minua, kun en ole kuullut. Sen takia tämä maailmakaan ei lopu ennen kuin Jumala katsoo, että kaikki ovat asiasta tietoisia. Sen jälkeen alkaa oikeuden jako. Uskot tai et, se tapahtuu silti, ja sitä päivää kaikki tulee hämmästymään vaikka ovatkin siitä kuulleet. Varmasti jokainen aluksi.

      "Avun anto köyhiin maihin on hyvä asia mutta ilman uskonnollista sanomaa vielä parempaa..ja aidompaa ilman takaa ajatuksia."

      Eikö kuitenkin totuus ole tärkein, vaikka se voi satuttaa ja hämmentää vieraita kulttuureita? Ei sitä kuitenkaan itse miekalla tehdä nykyisin vaan sanan miekalla. Harmi ettei itsestäni ole maailmalle lähtijäksi. Viimeisenä mulle koko asiasta tulee mieleen takaa-ajatukset: sillä "..puhdistakaa sen kaupungin tomut jaloistanne, jonne ette ole tervetulleita". Kyllä mä antaisin ainakin sen sitten olla kerrasta poikki. Ne jotka kuuntelee, niille kerrotaan; ne jotka korvansa sulkevat, he jäävät sitten ilman armoa.

      • Janne

        Vaikka meistä ei olisikaan lähtijöiksi, niin onneksi voimme olla lähettäjiä.


      • ..................
        Janne kirjoitti:

        Vaikka meistä ei olisikaan lähtijöiksi, niin onneksi voimme olla lähettäjiä.

        Kyllä, voimme olla oman aikamme avustajia niille, joilla on rohkeus lähteä.


    • Itselläni on lähetystyö lähellä sydäntä. Miksi riistää alkukantaisilta oma usko ja tuputtaa länsimaista ajattelutapaa?

      No siksi, että Jeesus antaa tulevaisuuden ja toivon. Kaikilla ei sitä ole, itse Venäjällä lähetystyötä hieman tehneenä olen nähnyt lasten olot. Olen keskustellut paikallisten kanssa. Ongelmia on paljon, rahaa vähän. Lasten ja nuorten tulevaisuus näyttää onnettomalta, venäläisten miesten arvioitu keski-ikä on mutu-tuntumalta 50 vuotta, viina ja onnettomuudet vievät. Jos Jumala antaisi näille taimille rohkeutta vastustaa isiensä perintöä, niin he saavat toivoa. Itse haluan antaa rakkauttani näille, pitää sylissä, tuottaa ilon hetkiä. Jos lapset eivät ota Jumalaa vastaan, asia ei ole käsissäni, mutta konkreettisilla teoilla haluan olla esimerkkinä kristittynä maailmassa. En mikään malliesimerkki ole, mutta Jumala tietää, mitä tekee, jos tekee. Haluan noudattaa lähetyskäskyä. Tulevaisuuden ja toivon tähden.

    • Joutuuko helvettiin ihminen joka ei ole koskaan kuullut Jeesuksesta? Ei kai?
      Silloin lähetyssaarnaaminen on suurin mahdollin pahan teko toiselle ihmiselle. Hitlerkin jää kakkoseksi tuollaisen rinnalla.

    • Epätietoinen_

      Lasketaanko lähetistyöksi islamin rantautumista Suomeen ja Saudi-Arabian rahoittaman Suur moskeijan rakentamista Helsinkiin.

      Pitäisikö nämä kieltää. Saako kieltämisessä käyttää aseita raja-asemilla kiellon alleviivaamkseksi, vai pitääkö vain jutella kauniisti mukavia.

      Selkeitä ohjeita kaivattaisiin lähetystyön kieltämiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe