Kivijalkakaupat sovituskoppeina

Pennin venyttäjä

Ilkan mielipideosastolla Lyyti ja erikoiskaupan yrittäjä moittivat, että asiakkaat pitävät heidän putiikkiaan sovituskoppina. Minäkin olen tähän syyllistynyt ja syystä. Etsin itselleni kymmenen vuotta vanhojen ja risaisten kenkien tilalle uusia. Löysinkin sopivat, mutta ne maksoivat liikaa minulle. Löysin myös kivan takin. Sekin maksoi liikaa.
Kotona selasin nettiä ja löysin ulkomaisesta verkkokaupasta juuri samanlaiset ja samanmerkkiset kengät ja takin. Ne olivat tuplasti halvemmat kuin kotikaupunkini putiikissa oli. Joten tilaus menemään ja paketti tuli viikosa ilman postikuluja suoraan kotiovelle.
Lyytin ja erikoiskaupan yrittäjän kannattaisi miettiä mistä tavaransa ostavat. Jos hinnat olisivat halvemmat, olisi maksavia asiakkaitakin enemmän.

16

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lenkkareita

      Noinhan se on kun etsin itse lenkkareita. Hyvät löytyi myyjän avulla, ovh. oli vain 209 euroa ja myyjä lupasi ne jopa 189 euroon. En ostanut,
      Netistä katselin niin jokaisessa suomalaismyymäläs ne maksoi tuon 189 euroa, ei ollut yhdessäkään halvemmat. Katrelliko?
      No, tilasin ne sitten ulkomailta, hinnasta tippui vielä 70 euroa eikä tarvinnut edes postikuluja maksaa. Ulkomailla hintahaarukka oli kirjavampi, mutta yhdessäkään paikassa ei maksanut silti yli 149 euroa. Halvimmillaan luvattiin alle satasen pk.
      Saman olen huomannut aiemminki, suomalaisliikkeet myyvät kaikki samalla hinnalla lenkkareita, mitään hintavaihteluita ei ole, ellei sitten joku ilmoita myyvänsä vain ovh. hinnalla joka on pari kymppia yleensä kalliimpi kuin liikkeiden hinta.

      • TMP

        Onneksi kaikki eivät ajettele noin!


    • Elli7

      Jep, sieltä ostetaan mistä halvemmalla saadaan.

    • En tajuu

      Mistä johtuu, että ulkolainen nettikauppa pystyy myymään tavaroita huomattavasti halvemmalla kuin suomalaiset kivijalkamyymälät? Ja vielä ilman postimaksuja.

    • vertailija

      Ulkolainen nettikauppa ei ota niin paljon katetta.
      Ottaahan ruokakauppakin jopa 75% katteet tavaroistaan ja tuotteistaan. Sellainen voiton tavoittelu nostaa hintoja.

      Huomasin kaupassa siivoustuotteiden kohdalla 50% hinta eroja verrattuna halpa-aitan hintoihin. mm. 15 euron tuotteen sai halpa-aitasta 7.5 eurolla.

    • Khgbmjgih

      Kivijalkakaupat on liian kalliita. Ostan itse melkein kaiken netistä. Lisäravinteet, vitamiinit, ihonhoitotuotteet, vaatteet, jalkineet, elektroniikan.. U name it. Jos joku hyvä tarjous tulee kaupassa vastaan, saatan tarttua täkyyn, mutta muuten kyllä menen sieltä missä aita on halvin.

    • reko22

      Kivijalkakaupat ovat hinnoitelleet itsensä kilpailusta ulos ahneudellaan. Ja mitä asiakas saa vastineeksi? 25 kassaa joista 3-4 on auki ja jonot valtavan pitkät. Ei paljoa nappaa mennä sellaiseen kauppaan ostoksille.

      • hjhjhh

        Ne jotka käyvät vain sovittamassa niin heiltä pitää periä sovitusmaksu.


    • Vain sovitukseen

      Minä olen nyt n 4v käyttänyt kivijalkaliikkeitä vain ja ainoastaan sovitukseen, en viitsi summissa enää tilailla tavaraa.

      • Ootko aatellu

        Tottakai kivijalkamyymälöiden hinnat ovat korkeammat, pitää maksaa vuokra ja palkat. Myyjiä jää työttömiksi kun liikkeitä lopetetaan ja sitten yhteiskunta maksaa sosiaaliturvaa, sillälailla ne halvalla ostetuiden tuotteiden hinnat tasaantuu.


      • ghghgh
        Ootko aatellu kirjoitti:

        Tottakai kivijalkamyymälöiden hinnat ovat korkeammat, pitää maksaa vuokra ja palkat. Myyjiä jää työttömiksi kun liikkeitä lopetetaan ja sitten yhteiskunta maksaa sosiaaliturvaa, sillälailla ne halvalla ostetuiden tuotteiden hinnat tasaantuu.

        Ei ollut oikein hyvä sovittelun lopputulos.


    • selelele

      Tämähän johtaa vain siihen, että kohta ei ole niitä "sovituskoppeja" kun ne menee konkkaan yksi toisensa jälkeen. Joutuu ostamaan sitten sikaa säkissä nettikaupoista, saa nähdä kauanko ilmainen palautus/vaihto -oikeus säilyy niissäkään.

      Onhan esim miesten jo nyt vaikea löytää vaatteita, muualta kuin prismasta, ja sieltäkin todella huonosti. Tarkoitan siis ikähaarukkaa 30-45 vuotiaat miehet. Esim normaalia siistiä paitaa on vaikea löytää. Jos ei halua kauluspaitaa tai flanellipaitaa. Ei ihme että monella miehellä on 10 vuotta vanhat vaatteet päällä, silloin myytiin vielä aikuisille miehillekin vaatteita, mutta ei enää. Itse haen vaatteeni tampereelta, kun tulee käytyä siellä muutenkin välillä.

      Täällä ei ole vaihtoehtoja, kuin joko kauluspaita, tai sitten suomileijonapaita.

      • simpparit

        "Onhan esim miesten jo nyt vaikea löytää vaatteita, muualta kuin prismasta, ja sieltäkin todella huonosti. Tarkoitan siis ikähaarukkaa 30-45 vuotiaat miehet."

        Tuo on totta, ei ole valikoimia.
        Viimeiset vaatetilaukseni tuli viikolla kiinasta. Tarpeeksi isoa kokoa kun tilaa, niin mahtuu päälle ja laatu on ok. Koreasta sitten vielä paremmalla laadulla ja prameampaa päälle laitettavaa, jos haluaa.


    • bala pala

      Tokko vika on suomalaisissa kaupoissa, vaan Suomessa ylipäätänsä? Edes vaatekangasta ostamalla ei säästä juurikaan, jos tekisi omat vaatteensa.

    • EnniJeni

      Eräs käsityönopettajatutavani, teki aina itse vaatteensa, mutta ei enää. Sanoi, että se tulee niin kalliiksi tehdä itse. Tulee halvemmaksi ostaa kaupasta.

      • nihon

        Tuo on väärin että tilanne on ajautunut sellaiseksi että on pakotettu ostamaan eikä itse tekeminen enää kannata.
        Kulutusta pitäisi kasvattaa, esim. Japanissa ihmiset kuluttaa tosi paljon ja vanhat tuotteet kierrätetään oikeaoppisesti. Kun kulutus on kova niin silloin myös talous kasvaa kun tavara liikkuu.
        Täällä nostetaan sen sijaan hintoja ja kulutus vaan laskee ja sen myötä talous voi huonommin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      436
      3195
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2662
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      394
      2616
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2096
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1917
    6. 173
      1325
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1317
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1143
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1000
    Aihe