”Avioliitto miehen ja naisen välinen”
Timo Soini näpäytti evankelisluterilaista kirkkoa.
– Yhden asian haluan sanoa. Avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto. En mitenkään voi ymmärtää, että se asia ymmärretään jossain toisin. Koko keskustelu, mikä on käynnissä, on aivan uskomaton, kerta kaikkiaan mieletön.
OLLI WARIS, [email protected]
Näin perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini sanoi Espoonlahden kirkossa eilisiltana.
Espoonlahden kirkossa konfirmoitu, 1980-luvun lopulla roomalaiskatolilaisuuteen kääntynyt Soini toi huolensa esiin myös viime viikolla julkaistussa Peruspomo-elämäkertakirjassa, jossa hän epäili, että valtionkirkon papit saavat 10–20 vuoden päästä potkut, jos eivät suostu vihkimään homopareja.
– Luterilaisessa kirkossa tämä menisi aivan samalla tavalla kuin naispappeuden kohdalla, Soini visioi.
Juuri naispappeuden salliminen sai Soinin hylkäämään nuorena miehenä luterilaisen kirkon.
– Silloin se kuohahti ihan kunnolla, Soini muisteli tuntemuksiaan eilen.
Totuudet kirkolta
Soini pyöritteli päätään, kun häntä haastatellut opetusneuvos Kalevi Virtanen sanoi, että ”luterilaisella puolella tulee aika usein vastaan sellainen ajatus, että kyllä minä Jumalaan uskon, mutta en niin kuin kirkko opettaa”.
– Voi, voi. Se on päinvastoin. Jos uskoisi omalla tavalla, voisi ottaa buddhalaisuudesta sitä, kristinuskosta tätä, kabbalasta kolmatta ja vaikka karhunpainia vielä, vai mikä se uusi uskonto on (viittaa uuspakanalliseen Karhun kansa -yhteisöön).
– Kyllä näin uskoa voi, mutta ei se kristinuskoa ole.
Evankeliumi ei ole Soinin mukaan mielipidekysymys, toisin kuin puolueohjelma.
– Puolueohjelma ei ole erehtymätön, sitä voidaan muuttaa. Jumalan ohjelma on oikea, Soini mietti.
Soini vastustaa tunnetusti naispappeuden ja homoliittojen ohella tiukasti aborttia.
Eilen kävi ilmi, että Soini vastustaa myös kuolemanrangaistusta.
– Emme päätä elämän syntymisestä, emmekä saisi päättää sen päättämisestä. Samalla perusteella vastustan kuolemanrangaistusta, vaikka joskus tunnekuohussa ajattelee, että moninkertainen murhamies pitäisi vetää leukakeinuun.
”Avioliitto miehen ja naisen välinen”
1
77
Vastaukset
- voiartoarto
Eikös sananmies käy trollaamassa katolilaisten palstaa tämän tästä ja nyt paavia nuoleskeleva soini käy artolle :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448821
- 785352
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14780Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon383854Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543242Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme273115- 403060
- 412256
- 331808
- 2091737