Rakas isämme Jehova jumala. Ole minulle armollinen, syntiselle ja epätäydelliselle miehelle. Viime aikoina olen kompastunut elämän huoliin (Luukas 21: 34), mikä on saanut minut tahtomattani etääntymään seurakunnasta ja evankelistan työstä. Rakastan sinua edelleen ja nöyrästi pyydän, että antaisit minulle pyhää henkeäsi, niin voisin toipua hengellisesti terveeksi taas. Kuulethan rukoukseni rakkaan poikasi herramme Jeesuksen nimessä aamen.
Anna syntini anteeksi.
22
152
Vastaukset
- palstaa seuraileva
Jeesus sanoi opetuslapsilleen, että levätkää vähän. Herra antakoon voimia veljelle jälleen lähteä julistamaan armonsanomaa.
- M on rakkaus
Sinun kannattaa pyytää apua Mustanaamiolta. Hän on ainoa joka voi auttaa sinua.
- Lukija2
"Sinun kannattaa pyytää apua Mustanaamiolta."
Tuskinpa Mustanaamio pystyy auttamaan kuten eivät Vihtori ja Klaarakaan.
Tässä Mustanamiosta: "Mustanaamio on Lee Falkin luoma sarjakuvahahmo. Ensimäinen päivittäinen sanomalehtisarjakuvahahmo alkoi ilmestyä 17.helmikuuta 1936. Sen ohella alkoi ilmestyä värillinen sunnuntaisarja toukokuussa 1939. Sarjakuva ilmestyy yhä strippeinä sanomalehdessä sekä omana sarjakuvalehtenään eri puolilla maailmaa: Ruotsi, Norja, Australia, Yhdysvallat, Intia ja Espanja. Mustanaamiosta on tehty vuonna 1996 elokuva Mustanaamio, joka on tähän mennessä hahmon ainut filmatisointi. "
"Mustanaamion maailmassa esiintyy myös yliluonnollisia asioita, kuten erilaisia pimeyden olentoja, ja taikuutta, joiden parissa Mustanaamio on kokenut monia seikkailuja. Myös avaruusolentoja on esiintynyt joissain jaksoissa. " ( Lähteenä Wikipedia ) - Aito Atte
Lukija2 kirjoitti:
"Sinun kannattaa pyytää apua Mustanaamiolta."
Tuskinpa Mustanaamio pystyy auttamaan kuten eivät Vihtori ja Klaarakaan.
Tässä Mustanamiosta: "Mustanaamio on Lee Falkin luoma sarjakuvahahmo. Ensimäinen päivittäinen sanomalehtisarjakuvahahmo alkoi ilmestyä 17.helmikuuta 1936. Sen ohella alkoi ilmestyä värillinen sunnuntaisarja toukokuussa 1939. Sarjakuva ilmestyy yhä strippeinä sanomalehdessä sekä omana sarjakuvalehtenään eri puolilla maailmaa: Ruotsi, Norja, Australia, Yhdysvallat, Intia ja Espanja. Mustanaamiosta on tehty vuonna 1996 elokuva Mustanaamio, joka on tähän mennessä hahmon ainut filmatisointi. "
"Mustanaamion maailmassa esiintyy myös yliluonnollisia asioita, kuten erilaisia pimeyden olentoja, ja taikuutta, joiden parissa Mustanaamio on kokenut monia seikkailuja. Myös avaruusolentoja on esiintynyt joissain jaksoissa. " ( Lähteenä Wikipedia )Mustanaamio on ihan yhtä totta kuin jumala ja jeesus.
- Lukija2
Aito Atte kirjoitti:
Mustanaamio on ihan yhtä totta kuin jumala ja jeesus.
"Mustanaamio on ihan yhtä totta kuin jumala ja jeesus."
Sarjakuvahahmot, kuten Lee Falkin keksimä Mustanaamio, ovat erikseen ja uskonnot erikseen. Sellaisen, joka ei tiedä uskontojen ja sarjakuvien eroa, on vaikea keskustella uskonnoista asiallisesti, ja sen huomaa.
- Tyhjä murrettu astia
Nimim. -T-
Kun luin kirjoituksesi, minulle tuli mieleen seuraavan laulun sanat: "Ah, etten mitään oisi" ja siitä toinen säkeistö, joka menee näin:
2. "Ah, etten mitään oisi, Ääntä Mestarin tottelisin. Ovenvartijan lailla valppaan Hänen käskynsä täyttelisin! Valmiina kiitosta tuomaan, Jos on Hänen tahtonsa niin. Jos mua tarvitse ei Hän, Myös siihenkin tyytyisin."
Saattaa siis olla, että Jumala ei aina tarvitsekaan meitä, tai sitten voi olla, että Hän käyttää meitä niin, että emme itse ole tietoisia siitä, ja niinhän sen pitäisikin olla. Jos me ajattelemme: "Minä TEEN nyt Herran työtä", se ei ole kovin kaukana farisealaisuudesta, eikä silloin Jeesuksen kirkkaus pääse loistamaan.
Kolmas säkeistö meneekin näin:
3. "Ah, etten mitään oisi! Heti vaipuisin multahan maan, Kunhan maailman ääriin saakka Näkyis Jeesuksen kirkkaus vaan. Muusta en huolisi mistään, Kun Jeesus, Hän vain ylenis. Hän, avun armias lähde Vain kirkasna loistelis." - Lukija2
"Rakas isämme Jehova jumala."
Ihmettelen vähän sitä, että käytät sanaa "Jehova". Ainakin tietosanakirjan mukaan se on virheellinen asu nimestä Jahve. No, haitanneeko tuo, tärkeintähän on se, että rukoilet tai että yleensä rukoillaan. - ei hätää
Ole huoletta. Ei ole vaaraa, että joutuisit kuoltuaisi kadotukseen saatanan ja muiden pahojen henkiolentojen seuraan.
Tosin et pääse myöskään taivaaseen, mutta sitähän et osaa surra, koska kuoltuasi et enää ole olemassa.
Silti on tietysti fiksua elää kunnollisesti, jottei tässä elämän aikana joudu katumaan törttöilyjään.- Lukija2
"Ole huoletta. Ei ole vaaraa, että joutuisit kuoltuasi kadotukseen saatanan ja muiden pahojen henkiolentojen seuraan. Tosin et pääse taivaaseenkaan, mutta sitähän et osaa surra, koska kuoltuasi et enää ole olemassa."
Ole huoletta sinäkin. Luin jokin aikan sitten lehdestä luterilaisen piispan ja orotodoksipiispan välisen keskustelun. Kumpikin oli sitä mieltä, että taivas merkitsisi sitä, että ollaan lähellä Jumalaa ja helvetti taas merkitsi sitä, että ollaan kaukana Jumalsta. Olen omaksunut tuon heidän käsityksensä. - Tuskinpa kukaan sellainen, joka ei eläessään ole uskonut Jumalaan, toivoisi pääsevänsä kuoltuaan lähelle Jumalaa. Vai miten on?
"Silti on tietysti fiksua elää kunnollisesti, jottei tässä elämän aikana joudu katumaan törttöilyjään."
Tuosta olen samaa mieltä, että on fiksua elää kunnollisesti, jottei tässä elämän aikana joudu katumaan törttöilyjään. - ei hätää
Lukija2 kirjoitti:
"Ole huoletta. Ei ole vaaraa, että joutuisit kuoltuasi kadotukseen saatanan ja muiden pahojen henkiolentojen seuraan. Tosin et pääse taivaaseenkaan, mutta sitähän et osaa surra, koska kuoltuasi et enää ole olemassa."
Ole huoletta sinäkin. Luin jokin aikan sitten lehdestä luterilaisen piispan ja orotodoksipiispan välisen keskustelun. Kumpikin oli sitä mieltä, että taivas merkitsisi sitä, että ollaan lähellä Jumalaa ja helvetti taas merkitsi sitä, että ollaan kaukana Jumalsta. Olen omaksunut tuon heidän käsityksensä. - Tuskinpa kukaan sellainen, joka ei eläessään ole uskonut Jumalaan, toivoisi pääsevänsä kuoltuaan lähelle Jumalaa. Vai miten on?
"Silti on tietysti fiksua elää kunnollisesti, jottei tässä elämän aikana joudu katumaan törttöilyjään."
Tuosta olen samaa mieltä, että on fiksua elää kunnollisesti, jottei tässä elämän aikana joudu katumaan törttöilyjään.Hain googlella tietoa kadotuksesta ja luterilaisesta kirkosta. Löysin seuraavaa:
>>Kadotus merkitsee siten iankaikkista, pysyvää, muuttumatonta pimeyttä eli eroa Kristuksesta. Tässä pimeydessä ovat jo Saatana ja hänen enkelinsä.
http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Kadotus
Ortodoksikirkon sivuja en katsonut.
On merkille pantavaa, että luterilainen piispa ei kertonut, mitä hänen kirkkonsa virallisesti opettaa kadotuksesta. Vaikuttaa siltä, että hän halusi salata Saatanan ja hänen enkelinsä suurelta yleisöltä ja esittää julkisesti vain siloitellun pinnallisen kevytversion. Harva lukija vaivautuu tarkistamaan, mitä kirkko virallisesti opettaa. Yksittäisen piispan mietelmät eivät ole kirkon virallinen, vahvistettu oppi.
Kysyit: Tuskinpa kukaan sellainen, joka ei eläessään ole uskonut Jumalaan, toivoisi pääsevänsä kuoltuaan lähelle Jumalaa. Vai miten on?
Jollei usko Jumalaan, ei yleensä usko myöskään kuoleman jälkeiseen elämään, ainkaan kristinuskon mukaiseen. Olisi absurdia suunnitella, minne kuolemansa jälkeen menee, kun tietää, ettei mene minnekään. Se kuitenkin on selvää, ettei kukaan halua kärsimystä itselleen tai rakkailleen. - kysyn vielä
Lukija2 kirjoitti:
Tuosta olen samaa mieltä, että on fiksua elää kunnollisesti, jottei tässä elämän aikana joudu katumaan törttöilyjään.Jos kadotusta pidetään erossa olona Jumalasta, niin luuletko, että voisit olla onnellinen siellä Jumalan lähellä, jos joku sinulle rakas, vaikka äitisi tai lapsesi (jos sinulla on), olisi kuolemansa jälkeen erossa Jumalasta?
- Lukija2
kysyn vielä kirjoitti:
Jos kadotusta pidetään erossa olona Jumalasta, niin luuletko, että voisit olla onnellinen siellä Jumalan lähellä, jos joku sinulle rakas, vaikka äitisi tai lapsesi (jos sinulla on), olisi kuolemansa jälkeen erossa Jumalasta?
"Jos kadotusta pidetään erossa olona Jumalasta, niin luuletko, että olisit onnellinen siellä Jumalan lähellä, jos joku sinulle rakas, vaikka äitisi tai lapsesi ( jos sinulla on ), olisi kuolemasan jälkeen ersa Jumalsta? "
Minä olen ajatellut tuon asian niin, että ketään ei pitäisi pakottaa kuoltuaan lähelle Jumlaaa, jos hän ei halua. Olen luulut niin, että ne, jotka eivät usko Jumalaan, eivät halua kuoltuaan lähelle Jumalaa. Eikö olisi lähinnä vain hyvä asia, jos ketään sellaista, joka ei eläessään ole uskonut Jumalaan, ei pakotettaisi kuoltuaan lähelle Jumalaa? Eli olen tuossakin asiassa liberaali. Vai onko todella ihmisiä, jotka eivät ole eläessään uskoneet Jumalaan, mutta jotka haluavat kuoltuaan kuitenkin lähelle Jumlaa, johon eivät ole uskoneet? - kysyn vielä
Lukija2 kirjoitti:
"Jos kadotusta pidetään erossa olona Jumalasta, niin luuletko, että olisit onnellinen siellä Jumalan lähellä, jos joku sinulle rakas, vaikka äitisi tai lapsesi ( jos sinulla on ), olisi kuolemasan jälkeen ersa Jumalsta? "
Minä olen ajatellut tuon asian niin, että ketään ei pitäisi pakottaa kuoltuaan lähelle Jumlaaa, jos hän ei halua. Olen luulut niin, että ne, jotka eivät usko Jumalaan, eivät halua kuoltuaan lähelle Jumalaa. Eikö olisi lähinnä vain hyvä asia, jos ketään sellaista, joka ei eläessään ole uskonut Jumalaan, ei pakotettaisi kuoltuaan lähelle Jumalaa? Eli olen tuossakin asiassa liberaali. Vai onko todella ihmisiä, jotka eivät ole eläessään uskoneet Jumalaan, mutta jotka haluavat kuoltuaan kuitenkin lähelle Jumlaa, johon eivät ole uskoneet?Myös siinä, ettei halua lähelle Jumalaa, ajatellaan että Jumala on olemassa. Sijainnin määrittämisessä jonkin olemattoman persoonan suhteen, lähelle tai kauas, ei ole epäuskoiselle mitään mieltä.
Miten usko johonkin edes liittyy haluamiseen? Jos joku ei usko saavansa miljoonaperintöä, niin tarkoittaako se mielestäsi, ettei hän haluaisikaan ottaa vastaan miljoonaperintöä? Jos joku uskoo Saa-tanaan, niin tarkoittaako se, että hän haluaa kuoltuaan Saatanan lähelle?
Et vastannut, kärsisitkö, jos joku sinulle rakas ihminen ei pääsisikään taivaaseen. - Lukija2
kysyn vielä kirjoitti:
Myös siinä, ettei halua lähelle Jumalaa, ajatellaan että Jumala on olemassa. Sijainnin määrittämisessä jonkin olemattoman persoonan suhteen, lähelle tai kauas, ei ole epäuskoiselle mitään mieltä.
Miten usko johonkin edes liittyy haluamiseen? Jos joku ei usko saavansa miljoonaperintöä, niin tarkoittaako se mielestäsi, ettei hän haluaisikaan ottaa vastaan miljoonaperintöä? Jos joku uskoo Saa-tanaan, niin tarkoittaako se, että hän haluaa kuoltuaan Saatanan lähelle?
Et vastannut, kärsisitkö, jos joku sinulle rakas ihminen ei pääsisikään taivaaseen."Et vastannut, kärsisitkö, jos joku sinulle rakas ihminen ei pääsisikään taivaaseen."
En keskustele yleensä uskon asioista kovinkaan paljon läheistenkään kanssa. Kukin saa minun puolestani uskoa tai olla uskomatta. Jos joku minulle rakas ihminen keskustelisi noista asioista kanssani ja kertoisi toivovansa kuoltuaan pääsevänsä taivaaseen ja hän kuolisi minun elinaikanani, niin en mistään voisi tietää, onko hän päässyt taivaaseen. Toivon vain, että jokainen, joka toivoo kuoltuaan pääsevänsä lähelle Jumalaaa, myös sinne pääsee ja joka ei toivo pääsevänsä lähelle Jumalaa, ei sinne joudu. En yleensä jossittele tuollaisilla asioilla. Jos sinä haluat jossitella, niin sen kun jossittelet. - ei sitten
Lukija2 kirjoitti:
"Et vastannut, kärsisitkö, jos joku sinulle rakas ihminen ei pääsisikään taivaaseen."
En keskustele yleensä uskon asioista kovinkaan paljon läheistenkään kanssa. Kukin saa minun puolestani uskoa tai olla uskomatta. Jos joku minulle rakas ihminen keskustelisi noista asioista kanssani ja kertoisi toivovansa kuoltuaan pääsevänsä taivaaseen ja hän kuolisi minun elinaikanani, niin en mistään voisi tietää, onko hän päässyt taivaaseen. Toivon vain, että jokainen, joka toivoo kuoltuaan pääsevänsä lähelle Jumalaaa, myös sinne pääsee ja joka ei toivo pääsevänsä lähelle Jumalaa, ei sinne joudu. En yleensä jossittele tuollaisilla asioilla. Jos sinä haluat jossitella, niin sen kun jossittelet.Jos olisin uskovainen, olisin varmaan kauhuissani ajatellessani, että monet joutuvat Saatanan ja pahojen henkien luokse kuoltuaan. Ja vain siksi, etteivät he usko asioihin, jotka järjellä ajatellen eivät ole totta. Tarkoitan, että Jumala olisi ollut maan päällä ihmishahmossa (Jeesus), karkoittanut riivaajahenkiä ja lopulta noussut pilven mukana taivaaseen.
Voin kertoa ajatuksistani avoimesti. En häpeä ajatuksiani. Pyrin myös vastaamaan kysymyksiin. En keskustele netissä tarkoituksenani salata omat ajatukseni.
Huomasin, ettet vastannut kysymyksiini. Olivatkohan liian vaikeita. - Lukija2
ei sitten kirjoitti:
Jos olisin uskovainen, olisin varmaan kauhuissani ajatellessani, että monet joutuvat Saatanan ja pahojen henkien luokse kuoltuaan. Ja vain siksi, etteivät he usko asioihin, jotka järjellä ajatellen eivät ole totta. Tarkoitan, että Jumala olisi ollut maan päällä ihmishahmossa (Jeesus), karkoittanut riivaajahenkiä ja lopulta noussut pilven mukana taivaaseen.
Voin kertoa ajatuksistani avoimesti. En häpeä ajatuksiani. Pyrin myös vastaamaan kysymyksiin. En keskustele netissä tarkoituksenani salata omat ajatukseni.
Huomasin, ettet vastannut kysymyksiini. Olivatkohan liian vaikeita."Jos olisin uskovainen, olisin varmaan kauhuissani ajatellessani, että monet joutuvat Saatanan ja pahojen henkien luokse kuoltuaan."
Niinpä minäkin olisin, jos ajattelisin noin. Siksipä en noin pystykään ajattelemaan.
"Voin kertoa ajatuksistani avoimesti. En häpeä ajatuksiani. Pyrin myös vastaamaan kysymyksiin. "
Niin minäkin pyrin tekemään. Jos mielestäsi en vastannut johonkin kysymykseesi, niin esitäpä se uudestaan, niin yritän vastata. - toistetaan
Lukija2 kirjoitti:
"Jos olisin uskovainen, olisin varmaan kauhuissani ajatellessani, että monet joutuvat Saatanan ja pahojen henkien luokse kuoltuaan."
Niinpä minäkin olisin, jos ajattelisin noin. Siksipä en noin pystykään ajattelemaan.
"Voin kertoa ajatuksistani avoimesti. En häpeä ajatuksiani. Pyrin myös vastaamaan kysymyksiin. "
Niin minäkin pyrin tekemään. Jos mielestäsi en vastannut johonkin kysymykseesi, niin esitäpä se uudestaan, niin yritän vastata.Kyselin, että
Kysyn vielä, huomasitko Saatanan ja pahojen henkien olevan kirkon virallista oppia? Eikös niidenkin paikka ole siellä kaukana Jumalasta, jonne sinun (tai piispan) mukaan epäuskoisetkin kuuluvat? - Lukija2
toistetaan kirjoitti:
Kyselin, että
Kysyn vielä, huomasitko Saatanan ja pahojen henkien olevan kirkon virallista oppia? Eikös niidenkin paikka ole siellä kaukana Jumalasta, jonne sinun (tai piispan) mukaan epäuskoisetkin kuuluvat?"Jos joku ei usko saavansa miljoonperintöä, niin tarkoittaako se mielestäsi, ettei hän haluaisikaan ottaa vastaan miljoonaperintöä?"
Tuskinpa tarkoittaa.
"Jos joku uskoo Saa-tanaan, niin tarkoittaako se, että hän haluaa kuoltuaan Saatanan lähelle?"
Sama vastaus: Tuskinpa tarkoittaa. - näinkö?
Lukija2 kirjoitti:
"Jos joku ei usko saavansa miljoonperintöä, niin tarkoittaako se mielestäsi, ettei hän haluaisikaan ottaa vastaan miljoonaperintöä?"
Tuskinpa tarkoittaa.
"Jos joku uskoo Saa-tanaan, niin tarkoittaako se, että hän haluaa kuoltuaan Saatanan lähelle?"
Sama vastaus: Tuskinpa tarkoittaa.Mutta jos joku ei usko iankaikkiseen elämään vailla mitään kärsimystä, niin sinun mielestäsi ei silloin tahtoisikaan sellaista?
- Lukija2
näinkö? kirjoitti:
Mutta jos joku ei usko iankaikkiseen elämään vailla mitään kärsimystä, niin sinun mielestäsi ei silloin tahtoisikaan sellaista?
"Mutta jos joku ei usko iankaikkiseen elämään vailla mitään kärsimystä, niin sinun mielestäsi ei silloin tahtoisikaan sellaista?"
Voisiko joku tahtoa sellaista, mihin ei usko? Jos noin kuitenkin on, niin en rupea vastaan väittämään.
Jos on väsynyt, niin on lupa levätä. Onneksi pelastus on armosta – ei teoista.
”Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.” (Ef 2:8-9)”Ole huoletta. Ei ole vaaraa, että joutuisit kuoltuaisi kadotukseen saatanan ja muiden pahojen henkiolentojen seuraan.”
Helvetti on totisinta totta. Raamattu puhuu siitä monessa kohtaa ja Jeesus varoitti siitä paljon. Raamattu sanoo: ”Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.” (Joh 3:3)
Ihmisen on uudestisynnyttävä ylhäältä nähdäkseen taivasten valtakunnan. Ei riitä Jumalan olemassaoloon uskominen, vaan on uudestisynnyttävä elävään uskoon, jonka Jumala saa meissä aikaan. Se on Jumalan yliluonnollinen ihmeteko ja sen anova saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli552430Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️121485- 1021156
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.211093Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la12937Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h121917- 80903
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen20896Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?21869Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest56841