Mitä eroa on ID ja DS mallilla

Maallikko harrastaja

Olen aina ihmetellyt mitä eroa on ID ja DS mallilla ja mikä on D-super.

6

4628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjaaja

      ID on DS:n karvalakkimalli. Vähemmän varusteita/halvempi tekniikka ja vähemmän tehoa. D-Super on ID:n parannettu malli ns. sportti ID. Siihen sai DS:n varusteita ja D-Super5 oli viisivaihteisella manuaalilla ja normaalilla kytkimellä. Mielestäni mihinkään muuhun kuin DS:ään ei saanut puoliautomaattia (c-matic).
      Ulkonäössä ei ole suuria eroja eri mallien välillä.

      Helpompaa on puhua D-mallista jos näkee sellaisen jossain. Näin välttyy vahingossa ylentämästä ID:tä DS:ksi ja toisinpäin.

      • tämäkin

        Ds:n tuli uusi keula, lahinnä lamput,oli kahdet umpiot puolellaan, ulommaiset oli normaalit lähi/kaukovalo, sisemmät pitkät ja kääntyivät pyörien mukana, kuin myös ulommat kääntyivät mutta eri suuntaan, eli korkeus-suunnassa, kun oli pehmeä pitkäjoustoinen, niin oli aina valo korkeus-suunnassa samassa kohtaa, itsellä oli tämä 5-vaihtenen Super, vm-74

        Kun taas ID oli paremminkin edellismalleja


      • JaKe
        tämäkin kirjoitti:

        Ds:n tuli uusi keula, lahinnä lamput,oli kahdet umpiot puolellaan, ulommaiset oli normaalit lähi/kaukovalo, sisemmät pitkät ja kääntyivät pyörien mukana, kuin myös ulommat kääntyivät mutta eri suuntaan, eli korkeus-suunnassa, kun oli pehmeä pitkäjoustoinen, niin oli aina valo korkeus-suunnassa samassa kohtaa, itsellä oli tämä 5-vaihtenen Super, vm-74

        Kun taas ID oli paremminkin edellismalleja

        DS esiteltiin 1955 Pariisin autonäyttelyssä ja jo vuodelle 1957 tuotiin markkinoille karvalakkiversio, ID. ID:stä puuttui mm. automaattikytkin, esivalintavaihteisto, ohjaustehostin sekä kromiosia: lampunkehykset, pölykapselit.

        Malleja valmistettiin rinnan samalla 19 koneella, joskin 1966 ID 19 tunnettiin kahdella moottorivaihtoehdolla, 1911 cc ja 1985 cc. ID 21 ja DS 21 saivat samana vuonna uuden 2175 cc koneen ja vuosimalliin 1967 korvattiin ns. pystylamput uudella keulalla, jossa olivat nuo mainitut ohjauksen mukaan kääntyvät valot. DS ja ID olivat siis edelleen saman näköisiä.

        1969 markkinoille tuotiin taas uusi moottori, ID 20 ja DS 20 olivat tarjolla. 1970 DS 21 sai ruiskukoneen ja vuodesta 1971 tunnettiin mallisarjat D (Special ja Super) ja DS. D Superit olivat aina manuaalivaihteisia (4 tai 5-v), kun taas DS 20 oli automaatti. DS 23 ja DS 23 Injection olivat valinnaisia (manuaali-5 tai automaatti). Varustelutasoina tunnettiin Confort, Luxe, Export, Pallas, Prestige ja Prestige Pallas. Valmistus päättyi 1975.

        Farmarimallit (Break, Familiale, Commerciale) olivat aina ID-mallistoon kuuluvia.


      • 12XJSov
        JaKe kirjoitti:

        DS esiteltiin 1955 Pariisin autonäyttelyssä ja jo vuodelle 1957 tuotiin markkinoille karvalakkiversio, ID. ID:stä puuttui mm. automaattikytkin, esivalintavaihteisto, ohjaustehostin sekä kromiosia: lampunkehykset, pölykapselit.

        Malleja valmistettiin rinnan samalla 19 koneella, joskin 1966 ID 19 tunnettiin kahdella moottorivaihtoehdolla, 1911 cc ja 1985 cc. ID 21 ja DS 21 saivat samana vuonna uuden 2175 cc koneen ja vuosimalliin 1967 korvattiin ns. pystylamput uudella keulalla, jossa olivat nuo mainitut ohjauksen mukaan kääntyvät valot. DS ja ID olivat siis edelleen saman näköisiä.

        1969 markkinoille tuotiin taas uusi moottori, ID 20 ja DS 20 olivat tarjolla. 1970 DS 21 sai ruiskukoneen ja vuodesta 1971 tunnettiin mallisarjat D (Special ja Super) ja DS. D Superit olivat aina manuaalivaihteisia (4 tai 5-v), kun taas DS 20 oli automaatti. DS 23 ja DS 23 Injection olivat valinnaisia (manuaali-5 tai automaatti). Varustelutasoina tunnettiin Confort, Luxe, Export, Pallas, Prestige ja Prestige Pallas. Valmistus päättyi 1975.

        Farmarimallit (Break, Familiale, Commerciale) olivat aina ID-mallistoon kuuluvia.

        Erittäin hyvä ja ansiokas esitys. Haluaisin kuitenkin tarkentaa eräitä yksityiskohtia DS:n vaihteistosta.

        DS:ää sai automaattina, puoliautomaattina ja manuaalina. Tuo puoliautomaatti usein sotketaan C-maticiin, joka se ei ole. Se ei myöskään ole esivalintavaihteisto, vaan pelkkä puoliautomaatti. Autossa on tavallinen manuaalivaihdelaatikko ja kytkin, joita kuitenkin hallitaan hydraulisella vaihdevivulla ja joiden toimintaan vaikuttaa sekä kaasu- että jarrupoljin. Oikein säädettynä ja ymmärrettynä todella miellyttävä vaihteisto erittäin mukavassa autossa. Suosittelen.


      • OTTOKA
        12XJSov kirjoitti:

        Erittäin hyvä ja ansiokas esitys. Haluaisin kuitenkin tarkentaa eräitä yksityiskohtia DS:n vaihteistosta.

        DS:ää sai automaattina, puoliautomaattina ja manuaalina. Tuo puoliautomaatti usein sotketaan C-maticiin, joka se ei ole. Se ei myöskään ole esivalintavaihteisto, vaan pelkkä puoliautomaatti. Autossa on tavallinen manuaalivaihdelaatikko ja kytkin, joita kuitenkin hallitaan hydraulisella vaihdevivulla ja joiden toimintaan vaikuttaa sekä kaasu- että jarrupoljin. Oikein säädettynä ja ymmärrettynä todella miellyttävä vaihteisto erittäin mukavassa autossa. Suosittelen.

        JOS HALUAT NÄHDÄ DS-21 PALLAS NIIN OTA YHTEYS T: OTTOKA


      • Anonyymi
        OTTOKA kirjoitti:

        JOS HALUAT NÄHDÄ DS-21 PALLAS NIIN OTA YHTEYS T: OTTOKA

        Paljonko pyydät siitä näin parikymmentä vuotta myöhemmin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      42
      4360
    2. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      138
      4099
    3. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      64
      3756
    4. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      114
      3673
    5. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      34
      3557
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      74
      3383
    7. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      89
      2952
    8. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2845
    9. Mitä tuntemuksia

      Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      25
      2656
    10. Korjaamo suositus

      Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p
      Hyrynsalmi
      14
      2364
    Aihe