Vitsi rahan kierrosta

13+3

Rikas turisti saapui keskellä talouslamaa pikkukylän paikalliseen hotelliin.

Hän asettaa 100 euroa vastaanoton tiskille ja lähtee katsomaan huoneita. Hotellijohtaja lähtee saman tien 100-lappusen kanssa lihakauppiaalle maksamaan velkaansa..

Lihakauppias menee karjankasvattajalle ja maksaa samalla setelillä velkansa tälle.

Karjankasvattaja menee paikalliselle huoltamolle ja maksaa velkansa sinne.

Huoltamoyrittäjä menee kylän huoran luo ja maksaa tälle 100 euron velkansa.

Huora menee hotelliin ja maksaa velkansa sinne 100-lappusella. Hotellijohtaja laittaa setelin takaisin tiskille.

Turisti palaa takaisin vastaanottoon. Hän ei pitänyt huoneista ja ottaa 100-lappusen takaisin.

Kukaan ei siis ansainnut mitään, mutta koko kylästä tuli velaton ja kaikki katsovat myönteisesti tulevaisuuteen.

5

4227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rahankiertotaloutta parhaimmillaan.

    • Anonyymi

      Eipä tuossa ihmeitä, kaikilla oli velkaa ja saatavia tuo 100 euroa ja ilmeisesti heiltä puuttui vain vaihdannan väline, millä tasoittaa tilanne. Nyt kaikilla on 0 velkaa ja 0 saatavia.

    • Anonyymi

      Se olisi mukava jos suomen valtiollakin olisi 136 miljardia velkaa ja saman verran saamisia. Ikävä kyllä velkaa on tuo 136 miljardia ja rahaa ja saamisia vain muutama miljardi.
      Sama se on tänne velkapalstalle kirjoittelevilla velallisilla, velat monesti ylittävät rahat ja saamiset moninkerroin. Vitsi ei naurata kun huomaa saamapuolen puuttuvan.

    • Anonyymi

      Huora ei maksanut veroja 🤣

      • Anonyymi

        hänen nimensä oli sanna 🤣🤣🤣


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe