Jäännösverot ulosottoon

ex-yrittäjä

Meneekö luottotiedot verovelasta joka on mennyt ulosottoon ja sitä ei pysty maksamaan? Kyseessä muutaman tonnin verovelka jota en pysty maksamaan koska olen työtön peruspäivärahalla. Ja jos joku haluaa sanoa että olisit maksanut silloin kun tuli rahaa niin mitään raha ei itseasiassa ole edes tullut vaan verotetaan tuloa jota ei ole edes olemassa sillä kun verovelka syntyi olin yrittäjä toiminimellä ja verottajahan katsoo että yrittäjä saa tuloa sen verran mitä on tulos ennen yrityslainan lainanlyhennystä vaikka todelliset tulot voivat olla 0 sen jälkeen kun yrityslaina on maksettu eli verotetaan rahoja joita yrittäjä ei ole edes ikinä saanut käteensä tai tililleen.
Mutta siis meneekö luottotiedot jos verovelat ulosotossa ja kauanko tämän verovelan vanheneminen kestää? Oliko se 5 vuotta ja sitten velat anteeks?

3

2564

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luottotiedot menevät käräjäoikeuden velkomustuomiosta. Suoraan ulosottokelpoisia velkoja ei viedä käräjille, joten merkintää ei heti tule. Sen sijaan, jos uo kestää yli 18 kuukautta, saat merkinnän pitkäkestoisesta ulosotosta. Verovelka vanhenee 5 vuodessa.

• ei ihan noin

Jos ulosotto ei saa perittyä tai et maksa tulee kyllä ums merkintä.
        Nimimerkillä tv lupa jäi maksamatta.
        Kuvittelin että menee samaan nippuun muiden kanssa tulikin ums.

• ei ihan noin kirjoitti:

Jos ulosotto ei saa perittyä tai et maksa tulee kyllä ums merkintä.
        Nimimerkillä tv lupa jäi maksamatta.
        Kuvittelin että menee samaan nippuun muiden kanssa tulikin ums.

Juuri näin, sori ajatusvirheeni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      274
      3497
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      139
      1911
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      301
      1641
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      88
      1524
    5. 80
      1499
    6. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      53
      1186
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1150
    8. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      72
      1081
    9. Uudessa testamentissa on kaksi ristiriidassa olevaa kastekäskyä

Uusi testamentti käskee kastamaan kahdella eri tavalla. Näinhän ei voi olla. Ilmiselvään ristiriitaan on löytynyt selity
      Kaste
      288
      1050
    10. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      1031
    Aihe