Meneekö luottotiedot verovelasta joka on mennyt ulosottoon ja sitä ei pysty maksamaan? Kyseessä muutaman tonnin verovelka jota en pysty maksamaan koska olen työtön peruspäivärahalla. Ja jos joku haluaa sanoa että olisit maksanut silloin kun tuli rahaa niin mitään raha ei itseasiassa ole edes tullut vaan verotetaan tuloa jota ei ole edes olemassa sillä kun verovelka syntyi olin yrittäjä toiminimellä ja verottajahan katsoo että yrittäjä saa tuloa sen verran mitä on tulos ennen yrityslainan lainanlyhennystä vaikka todelliset tulot voivat olla 0 sen jälkeen kun yrityslaina on maksettu eli verotetaan rahoja joita yrittäjä ei ole edes ikinä saanut käteensä tai tililleen.
Mutta siis meneekö luottotiedot jos verovelat ulosotossa ja kauanko tämän verovelan vanheneminen kestää? Oliko se 5 vuotta ja sitten velat anteeks?
Jäännösverot ulosottoon
3
2564
Vastaukset
Luottotiedot menevät käräjäoikeuden velkomustuomiosta. Suoraan ulosottokelpoisia velkoja ei viedä käräjille, joten merkintää ei heti tule. Sen sijaan, jos uo kestää yli 18 kuukautta, saat merkinnän pitkäkestoisesta ulosotosta. Verovelka vanhenee 5 vuodessa.
- ei ihan noin
Jos ulosotto ei saa perittyä tai et maksa tulee kyllä ums merkintä.
Nimimerkillä tv lupa jäi maksamatta.
Kuvittelin että menee samaan nippuun muiden kanssa tulikin ums. ei ihan noin kirjoitti:
Jos ulosotto ei saa perittyä tai et maksa tulee kyllä ums merkintä.
Nimimerkillä tv lupa jäi maksamatta.
Kuvittelin että menee samaan nippuun muiden kanssa tulikin ums.Juuri näin, sori ajatusvirheeni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743497Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1391911Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3011641- 881524
- 801499
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:531186Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001150Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois721081Uudessa testamentissa on kaksi ristiriidassa olevaa kastekäskyä
Uusi testamentti käskee kastamaan kahdella eri tavalla. Näinhän ei voi olla. Ilmiselvään ristiriitaan on löytynyt selity2881050- 631031