Miten erota mormonikirkosta?

Ent. mormoni

Edelleen ainakin minä olen epätietoinen siitä, millaisen eroamisen kirkko hyväksyy.

Minä ilmoitin Väestörekisterikeskuksessa eroavani mormoneista jo vuonna 1969, täytin jonkin lomakkeen, näytin henkkarit ja allekirjoitin.

Nyt vaikuttaa kumminkin siltä, että nimeni on mahdollisesti edelleen mukana kirkon jäsenluettelossa, eli momonikirkko pitää minua jäsen rekisterissään.

Minut kutsuttiin vuonna 1985 erotettavaksi mormonikirkosta, koska olin saanut lapsen aviomieheni kanssa. Mormonit luulivat, että lapsemme oli avioton, koska minulla ja puolisollani oli eri sukunimi. Minulla oli virallisesti kaksoissukunimi, mutta en käyttänyt kuin tyttöaikaista sukunimeäni.

En suostunut matkustamaan Valkealasta asti Helsinkiin virallisesti erotettavaksi omalla kustannuksellani vastasyntyneen kanssa, joten jäsenyyteni kirkossa ilmeisesti jatkuu edelleen.

1) miten tulee toimia henkilön, joka on eronnut kirkosta ennen vuotta 2000, jolloin MAP-kirkon yhteistyö Väestörekisterin kanssa alkoi?

2) onko henkilö, jota ei ole virallisesti erotettu kirkosta samalla pappeuden valtuudella jolla hänet aikanaan kastettiin mormoniksi edelleen mormoni?

- tämä kohta kiinnostaa minua kovasti, koska en tiedä olenko edelleen virallisesti mormoni vai enkö ole

3) miten tulee toimia, jos nyt haluaa erota kirkon jäsenyydestä.

10

1162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysy ensin

      Ensimmäiseksi kannattaa varmaan tarkistuttaa itseäsi koskevat tiedot MAP-kirkon rekistereistä. Valmiita lomakkeita ja ohjeita aiheesta löytyy täältä.
      http://www.tietosuoja.fi/3186.htm

    • M.E.L.

      Minuakin roikotettiin vuosikausia jäsenenä erokirjeen lähettämisen jälkeen jonkun muotoseikan vuoksi. Kirje tulkittiin 'tilitykseksi'.

      Zappax otti asiakseen sitten poistaa minut rekisteristä.

      Eihän tuo MAP-kirkon rekisteripuuhastelu toimi ollenkaan!

    • täh..

      Miksi tällä palstalla kyselet, osaat kai Googlettaa, jos haluat tietää Rekisteriasioista?

      • Sehän ei

        kuitenkaan ole tämän säännöllisesti toistuvan topicin pointti.


      • Ent. mormoni

        Eli minun pitää tulostaa yllä annetussa linkissä oleva tietosuojalomake, jolla kysyn mormonien keskuspaikasta (mikä on osoite?), olenko edelleen heidän jäsenrekisterissään, niinkö?

        Sitten kestää aikansa, että he vastaavat - mahdollisesti, että edelleen olen jäsen.

        Haluan edelleen erota kirkosta, kuten halusin jo vuonna 1969.

        Mitä teen, jos saan vastauksen että olen edelleen MAP-kirkon rekisterissä jäsenenä?

        En minä tiedä miten tämä asia pitää hoitaa, tapanani ei ole alvariinsa erota kirkoista

        :-)


      • M.E.L.
        Sehän ei kirjoitti:

        kuitenkaan ole tämän säännöllisesti toistuvan topicin pointti.

        Pointti on se, että MAP-kirkon kaikki touhu on vilunkia ja hanurista.


      • Ent. mormoni
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Eli minun pitää tulostaa yllä annetussa linkissä oleva tietosuojalomake, jolla kysyn mormonien keskuspaikasta (mikä on osoite?), olenko edelleen heidän jäsenrekisterissään, niinkö?

        Sitten kestää aikansa, että he vastaavat - mahdollisesti, että edelleen olen jäsen.

        Haluan edelleen erota kirkosta, kuten halusin jo vuonna 1969.

        Mitä teen, jos saan vastauksen että olen edelleen MAP-kirkon rekisterissä jäsenenä?

        En minä tiedä miten tämä asia pitää hoitaa, tapanani ei ole alvariinsa erota kirkoista

        :-)

        Jatkoa:

        Olen jo kerran toiminut näin, eli täyttänyt Maistraatissa eroamislomakkeen

        "Uskonnolliseen yhdyskuntaan liittyminen ja eroaminen

        Uskonnolliseen yhdyskuntaan liittymisestä tehdään ilmoitus sen uskonnollisen yhdyskunnan edustajalle (seurakunnalle), jonka jäseneksi henkilö liittyy.

        Henkilön, joka tahtoo erota uskonnollisesta yhdyskunnasta, tulee ilmoittaa eroamisesta kirjallisesti (esim. postitse) sille uskonnolliselle yhdyskunnalle josta on eroamassa tai mille tahansa maistraatille.

        Eroamisilmoitus tehdään aina kirjallisena. Eroamisilmoituslomakkeita saat maistraateista. Ilmoitus voi olla myös vapaamuotoinen.

        Henkilö katsotaan eronneeksi siitä päivästä lukien, kun yhdyskunta tai maistraatti on saanut eroamisilmoituksen.

        Maistraatti lähettää yhdyskunnasta eronneelle vahvistuksen eroamisesta."

        lähde:

        http://www.maistraatti.fi/fi/Palvelut/kotikunta_ja_vaestotiedot/Uskonnolliseen-yhdyskuntaan-liittyminen-ja-eroaminen/

        Eli olen ilmoittanut Maistraatille. Mutta vielä vuonna 1969 Maistraatista ei lähtenyt tieto eteenpäin mormonikirkolle. Mitä minun pitää tehdä, että mormonikirkko tietää että en halua olla sen jäsen? Riittääkö, että laitan kirjatun kirjeen menemään osoitteeseen:

        Helsingin vaarna
        Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko
        Mäkipellonaukio 1
        00320 Helsinki

        Vai pitääkö minun lähettää ilmoitus tähän osoitteeseen:

        MAP-kirkko
        Kauppalankatu 29, 45140 Kouvola


      • M.E.L.
        Sehän ei kirjoitti:

        kuitenkaan ole tämän säännöllisesti toistuvan topicin pointti.

        Mormonien pitää aina harrastaa vilunkia kun eivät rehellisellä pelillä pärjää!


      • M.E.L.
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Jatkoa:

        Olen jo kerran toiminut näin, eli täyttänyt Maistraatissa eroamislomakkeen

        "Uskonnolliseen yhdyskuntaan liittyminen ja eroaminen

        Uskonnolliseen yhdyskuntaan liittymisestä tehdään ilmoitus sen uskonnollisen yhdyskunnan edustajalle (seurakunnalle), jonka jäseneksi henkilö liittyy.

        Henkilön, joka tahtoo erota uskonnollisesta yhdyskunnasta, tulee ilmoittaa eroamisesta kirjallisesti (esim. postitse) sille uskonnolliselle yhdyskunnalle josta on eroamassa tai mille tahansa maistraatille.

        Eroamisilmoitus tehdään aina kirjallisena. Eroamisilmoituslomakkeita saat maistraateista. Ilmoitus voi olla myös vapaamuotoinen.

        Henkilö katsotaan eronneeksi siitä päivästä lukien, kun yhdyskunta tai maistraatti on saanut eroamisilmoituksen.

        Maistraatti lähettää yhdyskunnasta eronneelle vahvistuksen eroamisesta."

        lähde:

        http://www.maistraatti.fi/fi/Palvelut/kotikunta_ja_vaestotiedot/Uskonnolliseen-yhdyskuntaan-liittyminen-ja-eroaminen/

        Eli olen ilmoittanut Maistraatille. Mutta vielä vuonna 1969 Maistraatista ei lähtenyt tieto eteenpäin mormonikirkolle. Mitä minun pitää tehdä, että mormonikirkko tietää että en halua olla sen jäsen? Riittääkö, että laitan kirjatun kirjeen menemään osoitteeseen:

        Helsingin vaarna
        Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko
        Mäkipellonaukio 1
        00320 Helsinki

        Vai pitääkö minun lähettää ilmoitus tähän osoitteeseen:

        MAP-kirkko
        Kauppalankatu 29, 45140 Kouvola

        Kai ne sinunkin erokirjeestäsi keksivät jonkun muotoseikan jonka varjolla kirjeesi voidaan tulkita tilitykseksi ja heittää mappiin Ö.

        Niin kävi aikoinaan minulle.

        Aivan tahallaan mormonit pelleilevät! Turha on selittää.


      • Ev.lut.
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Eli minun pitää tulostaa yllä annetussa linkissä oleva tietosuojalomake, jolla kysyn mormonien keskuspaikasta (mikä on osoite?), olenko edelleen heidän jäsenrekisterissään, niinkö?

        Sitten kestää aikansa, että he vastaavat - mahdollisesti, että edelleen olen jäsen.

        Haluan edelleen erota kirkosta, kuten halusin jo vuonna 1969.

        Mitä teen, jos saan vastauksen että olen edelleen MAP-kirkon rekisterissä jäsenenä?

        En minä tiedä miten tämä asia pitää hoitaa, tapanani ei ole alvariinsa erota kirkoista

        :-)

        Käy ensin maistraatissa ja pyydä saada tarkistaa omat tietosi. Jos niiden mukaan olet MAP-kirkon jäsen,ilmoita eroavasi. En usko että olet, mutta varmista.

        Ota sitten yhteyttä MAP-kirkkoon (Neitsytpolku 3 A 3, 00140 Helsinki). Tämä osoite löytyy yritystietojärjestelmästä, Pyydä sieltäkin saada tarkistaa kaikki tietosi kirjallisesti. Jos jostain syystä ilmenee, että olet vielä jäsen, ilmoita maistraattiin ja pyydä toimenpiteitä.

        Jos olet jäsen, älä mene sellaiseen ansaan, että ilmoitat sinne eroavasi. Maistraattiin tehty eroilmoitus riittää. Jos ilmoitat MAP-kirkolle eroavasi, välillisesti myönnät, että sinulla ei olisi oikeutta erota lupia kyselemättä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      452
      3284
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      411
      2909
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2789
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2162
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      1990
    6. 176
      1390
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1337
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      77
      1181
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1030
    Aihe